Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Yksinkertaista elämää - 1

sateenvaari

• Vieras
Yksinkertaista elämää
« : 13. Elokuuta 2018 klo 15:21 »

Olen jo nyt melko minimalistinen, mutta miettinyt, mitä kaikkea turhaa voisi tavaran lisäksi arjestaan karsia tehdäkseen tilaa ja säästääkseen rahaa todellisille intohimoille. Jaan tänne ajatuksia aiheesta ja prosessista. Myös muiden yksinkertaisesti elävien ja siihen tähtäävien juttuja olisi kiva kuulla.

Tänään ajattelin viedä kirppiksiltä hankittuja kirjoja takaisin kirpputorille. Olen huomannut, etten malta lukea kuin ohuita pokkareita. Riippuu tietysti kirjasta, joskus möhkäleetkin voivat viedä mukanaan. Nyt olen kuitenkin suosiolla luovuttanut sellaisten möhkäleiden suhteen, jotka eivät ole niin mukanaan vieviä. Senkin ajan voi käyttää kiinnostaviin kirjoihin tai johonkin muuhun mistä nauttii.
Kirjattu

Sininen evä

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Yksinkertaista elämää
« Vastaus #1 : 16. Elokuuta 2018 klo 13:05 »
  • Tykkää (1)

• Mulla pyöriny jo pidemmän aikaa turhasta tavarasta luopuminen, ahistaa jotenkin. Välillä tuntus että olis paljo helpompaa ku olis yks huone jossa muutama tavara, semmonen Zenihuone  :) En tiedä alkaisko sitä uudestaan sit haalia tavaraa sinne, jotenki tuntuu ettei enää tekis niin??
     Osaan esineistä on tietysti kiintyny, kun kertoo omaa tarinaa. Ei sitä vois kyllä ihan kaikesta luopua.
    Muistaa jotain sitte kun se dementia iskee :D
    Kirjattu
    Toivossa on hyvä elää, rauhassa vielä parempi

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #2 : 16. Elokuuta 2018 klo 14:24 »
  • Tykkää (1)

• Muistan kun joskus 2007 heitin 7 jätesäkillistä tavaraa menemään (muuton yhteydessä). :) Tuntui vaan hyvältä se. :) Siinä oli tavaraa esim. sellaisista muuttolaatikoista, joita vaan kantoi kämpästä toiseen eikä koskaan edes avannut/purkanut. Mitään en ole jälkeenpäin sieltä kaipaillut, paitsi melko hyviä kotisterkkoja yhdessä vaiheessa, niille olisi ollut käyttöä.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Lanoo

• Vieras
    « Vastaus #3 : 20. Elokuuta 2018 klo 07:16 »

Hyvinvointiyhteiskunnan kylläisyyttä yli kaiken hedonismin. Nyt vain identiteetti-kauppaan hankkimaan uutta seksuaalisuutta.
    Kirjattu

Tomi

• Vieras
    « Vastaus #4 : 13. Tammikuuta 2019 klo 10:47 »

Yksinkertaisempaan elämään pyrkiminen tarkottaa itselle lähinnä sitä että olisi aikaa enemmän mukaviin juttuihin. Alkoholi ei kiinnosta kyl vähääkään, eikä ol oikeastaan kiinnostanu kyl vuosiin. Enemmän saa irti jostain hienoista paikoista ja kiirettömistä heräilyistä hyvässä seurassa. Toki työnteosta tykkään paljonkin ja kuuluu kyl omaan elämään "mukavana tekemisenäkin" mut huomattavasti mukavamminkin voi elää kyllä. Toivottavasti tänä vuonna olis auto kunnossa ja mukava neitonen messissä. Akuista ilmoteltiin just ja pitäs tän kuun aikana olla noudettavissa, seuraavaks paneelit. Tavaraa ei tosissaan kauheesti mahdu ylimäärästä eli minimalismi tulee väkisinkin kuvioon, tosin kans koittanu pitkään myydä kaikkee turhaa tavaraa pois jo eikä tippaakaan kyl ahdista ylimääräsest roinast eroon pääseminen. 🤔
    Kirjattu

Kävelen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 09. Syyskuuta 2019 klo 15:51 »
  • Tykkää (0)

• Oon nyt pari laatikollista tavaraa ja vaatteita lähettänyt nettikirppariin ja jokusen lelun myynyt lähialueen fb-ryhmässä ja pari säkillistä jättänyt roinaa ihan vaan taloyhtiön roskakatoksen lattialle jakoon. Sitä tavaraa on kyllä vieläkin ja kokoajan sitä täs pyörii, kun näit leluja ja vaatteita saa lapsen kasvun myötä pyöritellä. Eli ihan kaikkea ei voi laittaa pois.

Nettiajan vähentäminen ja älypuhelimesta luopuminen vois viedä elämää yksinkertaiseen ja enemmän läsnäolevaan tilaan.   :) se vaan vaatis jo päättäväisyyttä  ;D
    Kirjattu

evelyn

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 11. Syyskuuta 2019 klo 09:39 »
  • Tykkää (0)

• Täällä kans yks joka on noita ajatuksia pyöritellyt, eteenkin älypuhelimesta luopuminen kiinnostais, koska oon jo saanu ns turhat somet poistettua puhelimesta, mutta esim opiskelussa tarviin puhelinta joten se on vähän hankalaa. Oon myös heittanyt tavaraa kierrätykseen  urakalla ja myyny vaatteita esim netissä, ne jotka ei oo menny kaupaksi oon kierrätttänyt tekemällä niistä esim luutuja  :)
    Kirjattu