Beatles on yksi viidestä suosikkiyhtyeestäni. Jos lasketaan myös sooloartistit, John Lennon kiilaa hyvin kärkeen ja George Harrisonkin heti perään. Koska Paul McCartney ja jopa Ringokin ovat saaneet myös aikaiseksi kivoja juttuja soolourillaan, kiilannee koko Beatles-saaga jälkisoittoineen ehkä ihan ykköseksi, mikäli niin lasketaan. Yleensä en laske, enkä siksi koe Beatlesia välttämättä
siksi nimenomaiseksi ykkössuosikikseni. Aika paljon silti kertoo, että Beatles on minulle ainoa yhtye/artisti maailmassa, jonka tuotannosta vähintään jokin osa kuulostaa
aina hyvältä, vaikka fiilikset miten vaihtelisivat.
Lempikappaletta Beatlesilta on yllä mainitusta syystä vaikea sanoa, mutta tässä joitakin: All You Need Is Love (minulle kaikkein suurin Beatles-
klassikko), Across the Universe, Magical Mystery Tour, Julia, Sun King... Myös jotkin vanhat biisit kuten This Boy ja All My Loving kuulostavat aina vain paremmilta. Soolourilta: John Lennonin Oh My Love on yksi suosikkibiiseistäni koko maailmassa, Imagine taas All You Need Is Loven veroinen klassikko. George Harrisonin Be Here Now on myös upea, pysäyttävä hetki.
Lempialbumini Beatlesilta: 1) Magical Mystery Tour, 2) Abbey Road, 3) Revolver. John Lennonilta Imagine-albumi. George Harrisonilta Living in the Material World ja George Harrison (1979).
Aiemmin olin hyvin tiukka sen suhteen, että Beatlesista tuli hyvä vasta vuonna 1966. Edelleen kuulen tässä kohden valtavan muutoksen sekä sointi- että ideamaailmassa, mutta tosiaan, se vanhakin Beatles on alkanut taas kuulostaa hyvältä. Vaikka siis pitäisinkin enemmän loppuvuosien tuotannosta, niin eipäs ignorata sitä alkuaikaakaan.