Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Hippimusaa! - 12

Unensieppaaja

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Hippimusaa!
« Vastaus #165 : 16. Maaliskuuta 2013 klo 19:22 »
  • Tykkää (0)

• No tää nyt ei taida olla hippimusaa, mutta kuulin biisin tässä joku aika sitten radiosta ja toi kohta "kun elämässä kaiken menettää, silloin vapaus on ainut mitä käteen jää" oli mun mielestä aika lohduttava. Ja hieno oivallus siltä, joka ton kappaleen on kirjoittanut.

Haloo Helsinki! - Vapaus käteen jää
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #166 : 16. Maaliskuuta 2013 klo 22:27 »

Ja hieno oivallus siltä, joka ton kappaleen on kirjoittanut.

Njaa, en haluaisi olla ilonpilaaja – olet tämän ajan ihminen, tämä on tämän ajan laulu joka välittää sen viestin, viesti on hyvä ja tärkeä. Mutta tokihan esimerkiksi Bob Dylan on sanonut aika lailla saman jo 60-luvulla moneen kertaan, ehkä tunnetuimpana Like a Rolling Stonen tekstinkohta "if you've got nothing, you've got nothing to lose". Tuo HH:n biisi on minusta heidän parhaansa, joskaan en bändistä oikein pidä.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #167 : 16. Maaliskuuta 2013 klo 23:32 »
  • Tykkää (0)

• Bob Dylan on sanonut aika lailla saman jo 60-luvulla moneen kertaan

Ja Buddha kertoi samanlaista juttua jo pari tuhatta vuotta sitten :)

Kris Kristoffersson sanoi muuten hienosti kirjoittamassaan biisissä Me And Bobby McGee (jonka Janis Joplin teki tunnetuksi hipeille):"Freedom is just another word for nothing left to loose, nothing ain't worth nothing, but it's free"
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Unensieppaaja

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #168 : 17. Maaliskuuta 2013 klo 07:33 »
  • Tykkää (0)

• ^^Niin, niin, mutta musta olikin hienoa, että toi biisin kirjoittaja oli itse hokannut ko. asian, eli on sen henkinen ihminen, että miettii tämmösiä. Monet tämän päivän länsimaalaiset ei ehkä ymmärtäisi tuota lausetta siten, miten vaikka nyt mä sen ymmärsin. Heille taas elämässä kaiken menettäminen merkitsisi ehkä ennemminkin maailman loppua, kuin vapautta. En tiiä.
    « Viimeksi muokattu: 17. Maaliskuuta 2013 klo 07:36 kirjoittanut Unensieppaaja »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #169 : 17. Maaliskuuta 2013 klo 10:28 »

Niin, niin, mutta musta olikin hienoa, että toi biisin kirjoittaja oli itse hokannut ko. asian, eli on sen henkinen ihminen, että miettii tämmösiä.

Olen pahoillani tästä pienestä ikävästä jankutuksestani, mutta mistä tiedät, että biisin kirjoittaja oli itse hokannut ja miettii tämmöisiä? Asiahan voi olla niinkin, että hän on kuullut vaikka tuon Janis Joplinin Me and Bobby McGeen sata kertaa ja ajatellut, että tämän ajatuksen ympärille voisi kirjoittaa lauluntekstin. Ei hänen sitä itse tarvitse "kannattaa". Toki edelleen minusta on hyvä, että tällainen ajatus biisissä esitetään, sen sijaan että tilalla sanottaisiin vaikka "kun elämässä kaiken menettää, täytyy hirttosilmukkaan työntää pää".

(Ai niin ja PS. Bobby McGeen sanoitus taitaa kuitenkin mennä, että "freedom's just another word for nothing left to lose, nothing don't mean nothing if it ain't free". Njoo, pilkunviilailua.)
    « Viimeksi muokattu: 17. Maaliskuuta 2013 klo 10:31 kirjoittanut Colourflower »
    Kirjattu

Unensieppaaja

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #170 : 17. Maaliskuuta 2013 klo 12:01 »
  • Tykkää (0)

• ^ Ihan totta, en mä sitä mistään kyllä tiedäkkään. Ehkä musta vaan tuntu kivalta ajatella niin, että joku toinenkin ajattelisi asioista, kuten minä. Kai mä oon vähän vailla jotain yhteenkuuluvuuden tunnetta toisiin ihmisiin, koska olen tottunut tuntemaan omat ajatukseni niin erilaisiksi verrattuna kanssaihmisiini. Mutta jakka mä tästä vähän vielä kasvan henkisesti ja tulen täysin sinuiksi itseni kanssa, niin luulen, etten mä moista yhteenkuuluvuuden tunnetta enää janoakkaan. :)
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #171 : 17. Maaliskuuta 2013 klo 15:10 »
  • Tykkää (0)

• Rainy Day Mushroom Pillow, esittäjänä mielestäni ehkä kaikkein tärkein psykedeliayhtye Strawberry Alarm Clock

Jäätävänä psykefanina, kuinka oon tän missannu kokonaan..?
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #172 : 17. Maaliskuuta 2013 klo 22:49 »

Jäätävänä psykefanina, kuinka oon tän missannu kokonaan..?

Mitä tarkoitat?
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #173 : 17. Maaliskuuta 2013 klo 22:58 »
  • Tykkää (0)

• Mitä tarkoitat?

Niin, koko yhtyeestä ikinä kuullutkaan.
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #174 : 17. Maaliskuuta 2013 klo 23:08 »

Niin, koko yhtyeestä ikinä kuullutkaan.

Hmm, olin jossain yhteydessä huomaavinani, että käsitit psykedelian modernina klubimusiikkina (psytrance, Goa ym)? Ei sikäli, että Strawberry Alarm Clock nyt alkuperäisen 60-luvun psykedeliankaan tunnetuimpia nimiä olisi, toki Jefferson Airplane, Doors, Grateful Dead ym. ovat paljon korkeammalla tunnettuuslistojen kärjessä.

Minun ihan ikiomasta mielestäni Strawberry Alarm Clockin Wake Up... It's Tomorrow on hienoin hippilevy, mitä USA:sta koskaan tuli, ja biisi Incense and Peppermints ehkä psykedelia-asenteen parhaiten "kansantajuistanut" singlelistan ykkönen – enintään Doorsin Light My Firen ohella.
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #175 : 17. Maaliskuuta 2013 klo 23:12 »
  • Tykkää (0)

• Joo, psytrance, goasetit ja etenkin Shpongle on kovassa kulutuksessa. Niin myöskin Jefferson Airplane, jne. Uudemmista bändeistä Kingston Wall ja Hidria Spacefolk. Mutta kiva löytää aina "uusia" vanhoja yhtyeitä kuunteluun, koska pidän tuosta oldschool psykesaundista erittäin paljon.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #176 : 17. Maaliskuuta 2013 klo 23:14 »

Joo, psytrance, goasetit ja etenkin Shpongle on kovassa kulutuksessa.

Minulla on tosi isoja hankaluuksia käsittää tuota modernia klubimusiikkia miksikään psykedeliaksi.
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #177 : 17. Maaliskuuta 2013 klo 23:24 »
  • Tykkää (0)

• Minulla on tosi isoja hankaluuksia käsittää tuota modernia klubimusiikkia miksikään psykedeliaksi.

Kyllä sen musiikista kuulee jos siinä sitä psykedeliaa on. Tuo on minusta vähän sama ajatusmalli kuin se, kun kasarihevarit sanoo, että uusi hevi ei ole heviä.  :)

Moderni klubimusakin jakautuu niin moneen eri alalajiin. Psyke on psykeä, on se sitten konemusaa tai oikeilla soittimilla soitettua. Mutta se on minun mielipiteeni.
    Kirjattu

winterblues

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #178 : 20. Maaliskuuta 2013 klo 03:38 »
  • Tykkää (0)

• Country Joe & The Fish Small | Large
    Kirjattu

winterblues

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #179 : 22. Maaliskuuta 2013 klo 03:53 »
  • Tykkää (0)

• Varmaan turhankin tuttua kaikille...mutta pannaan varalta Neilin hippikulttibiisi....(kun en oo nähnyt täällä...)...

Neil Young & Crazy Horse.- Hey, Hey, My My (Into The Black) Small | Large
    Kirjattu