Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Hippimusaa! - 14

winterblues

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Hippimusaa!
« Vastaus #195 : 20. Toukokuuta 2013 klo 22:39 »
  • Tykkää (0)

• Turtle Blues (JANIS JOPLIN)
    Kirjattu

Jushka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #196 : 20. Toukokuuta 2013 klo 23:54 »
  • Tykkää (0)

• Just meinasin kirjottaa tänne, että nyt on kuuntelussa Janisin harvinaisempia biisejä :) Tämmönen löytyi: Varoitukseksi lapsille : drinkin` won`t do no good.
    What Good Can Drinkin' Do - 1962 Young Janis Joplin [Live] Small | Large
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #197 : 23. Toukokuuta 2013 klo 18:44 »
  • Tykkää (0)

• Tää jos joku on hippimusaa. :)

TASAVALLAN PRESIDENTTI - LAMBERTLAND - Dance Small | Large
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

winterblues

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #198 : 25. Toukokuuta 2013 klo 22:17 »
  • Tykkää (0)

• Simon & Garfunkel - The Sound of Silence Small | Large
    Kirjattu

winterblues

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #199 : 29. Toukokuuta 2013 klo 00:59 »
  • Tykkää (0)

• Tales of brave ulysses Small | Large
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #200 : 29. Toukokuuta 2013 klo 22:42 »
  • Tykkää (0)

• ^^ Paul Simonia parempaa lauluntekijää ei ole eikä tule.

Tuossa Central Parkin konsertissa oli syyskuussa 1981 paikalla puoli miljoonaa ihmistä.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #201 : 29. Toukokuuta 2013 klo 22:52 »
  • Tykkää (0)

• ^^ Paul Simonia parempaa lauluntekijää ei ole eikä tule.

Äläs nyt viitsi... entäpä Lennon&McCartney, Dylan, Townes Van Zandt, Johnny Cash, Woody Guthrie, Bruce Springsteen tai vaikka Joe Strummer?
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #202 : 29. Toukokuuta 2013 klo 23:41 »

Kyllä Paul Simon erittäin hyvä lauluntekijä on tai ainakin oli. Korkeammalle kuitenkin noteeraan Brian Wilsonin (jota pidän suorastaan nykyajan merkittävimpänä säveltäjänä, en vain lauluntekijänä), John Lennonin, Jeff Lynnen, Benny Anderssonin (Ulvaeus oli lähinnä Abban sanoittaja), ehkä myös McCartneyn ja Harrisonin.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #203 : 30. Toukokuuta 2013 klo 00:15 »
  • Tykkää (0)

• Kyllä Paul Simon erittäin hyvä lauluntekijä on tai ainakin oli. Korkeammalle kuitenkin noteeraan Brian Wilsonin (jota pidän suorastaan nykyajan merkittävimpänä säveltäjänä, en vain lauluntekijänä), John Lennonin, Jeff Lynnen, Benny Anderssonin (Ulvaeus oli lähinnä Abban sanoittaja), ehkä myös McCartneyn ja Harrisonin.

Itse olen aina lauluntekijöihin liittyen ollut sitä mieltä että monimutkaisten kappaleiden tekeminen ei ole se haaste, vaan haaste on siinä että miten tehdä yksinkertaisesta biisistä mielenkiintoinen. Kuinka saat noin 3,5 minuuttiin jotain syvällistä ja merkittävää sekä samalla musiikillisestikin kiinnostavaa. Tässä asiassa ehkä parhaimpia ovat olleet Chuck Berry, Roy Orbison, Beatlesit, John Fogerty ja Bruce Springsteen.

Kenties eniten ihailen tässä asiassa juuri Springsteeniä, sillä lähes jokaisessa hänen tekemässään biisissä on aihetta vaikka elokuvaksi tai romaaniksi saakka. Parhaimpia esimerkkejä lienee Backstreets:

Bruce Springsteen - Backstreets (Studio Version) Small | Large

Omasta mielestäni tuossa tiivistyy lähes kaikki asiat mitä rock-musiikissa rakastan...

Ja Springsteen ei ole muuten koskaan, yli 40 vuotta kestäneen uransa aikana levyttänyt yhtään kappaletta jota ei olisi itse säveltänyt ja kirjoittanut. Ehkä vain Bob Dylan on kyennyt samaan.
    « Viimeksi muokattu: 30. Toukokuuta 2013 klo 00:20 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #204 : 30. Toukokuuta 2013 klo 00:25 »

Kuinka saat noin 3,5 minuuttiin jotain syvällistä ja merkittävää sekä samalla musiikillisestikin kiinnostavaa.

Niinpä. Beach Boysin psykedeliakauden molemmat klassikkobiisit, jotka ovat oikeastaan tyylillisesti jo esiprogea – Good Vibrations ja Heroes and Villains – kestävät ainakin minun cd:lläni kumpikin 3 minuuttia ja 39 sekuntia. Siinä ajassa tapahtuu molemmissa biiseissä aivan valtavasti. Ei siihen tarvita mitään kymmentä minuuttia. Brian Wilson oli tällaisissa asioissa aivan ihmeidentekijä, mutta osasi hän vielä lyhyemmät ja täysin (näennäisen) yksinkertaisetkin biisit: esimerkiksi varhaiskauden teiniballadi Don't Worry Baby on kerta kaikkiaan säveltaidetta ollakseen ihan puhtoista poppia. Biisiä on nimitetty Phil Spectorin tuolloin uunituoreen Be My Babyn pastissiksi, mitä se saattaa hyvinkin olla, mutta minusta kyllä Wilsonin/BB:n kappaleessa on vielä onnistuneempi, yksinkertaista täydellisyyttä hipova popsävellys.

Bruce Springsteeniä olen kuullut paljon, sietänyt paljon, mutta oikeasti tykännyt aika vähän. The River -albumiin liittyy myönteisimpiä mielikuvia, mutta ei senkään periamerikkalainen fiilis oikein viehätä. Ei sikäli, etteivätkö Beach Boysin fiiliksetkin olisi periamerikkalaisia, mutta ne ovat pehmompia, sekä arvoiltaan että tulkinnallisesti. Sellaisesta minä pidän ja sellaista "kannatan".

+Edit. Johnnyboy, kylläpä Dylan on hyvinkin esittänyt lainamatskua. Ks. esim. kiistelty albumi Self Portrait (1970) ja levy-yhtiön rahastusmielessä sen rippeistä kokoama Dylan (1973).
    « Viimeksi muokattu: 30. Toukokuuta 2013 klo 00:27 kirjoittanut Colourflower »
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #205 : 30. Toukokuuta 2013 klo 00:32 »
  • Tykkää (0)

• Bruce Springsteeniä olen kuullut paljon, sietänyt paljon, mutta oikeasti tykännyt aika vähän. The River -albumiin liittyy myönteisimpiä mielikuvia, mutta ei senkään periamerikkalainen fiilis oikein viehätä. Ei sikäli, etteivätkö Beach Boysin fiiliksetkin olisi periamerikkalaisia, mutta ne ovat pehmompia, sekä arvoiltaan että tulkinnallisesti. Sellaisesta minä pidän ja sellaista "kannatan".

No itse olen aika lailla realisti. Jotenkin usein ns.pehmommasta musiikista ei jää mulle oikein mitään mieleen... Ja kannatan sitä että asiat sanotaan miten ne on, ilman kaunisteluja. Etenkin tämä kohta Springsteenin Prove It All Nightissa:

"Everybody's got a hunger, a hunger they can't resist,
    There's so much that you want, you deserve much more than this,
    But if dreams came true, oh, wouldn't that be nice,
    But this ain't no dream we're living through tonight,
    Girl, you want it, you take it, you pay the price. "
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #206 : 30. Toukokuuta 2013 klo 00:42 »

^ Minä pidän enemmän tästä:

I keep looking for a place to fit, where I can speak my mind
    I've been trying hard to find the people that I won't leave behind
    They say I've got brains but they ain't doin' me no good
    I wish they could
    Each time things start to happen again
    I think I got something good goin' for myself but what goes wrong

Sometimes I feel very sad
    (Can't find nothin' I can put my heart and soul into)
    I guess I just wasn't made for these times

[The Beach Boys – I Just Wasn't Made for These Times (Brian Wilson/Tony Asher). Albumilta Pet Sounds (1966).]
    Kirjattu

winterblues

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #207 : 20. Heinäkuuta 2013 klo 01:22 »
  • Tykkää (0)

• Canned Heat Woodstock - Going Up The Country (rare version) Small | Large
    Kirjattu

Ksri

• Vieras