Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Mitä soittimia soitatte? - 8

Loco

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Mitä soittimia soitatte?
« Vastaus #105 : 28. Huhtikuuta 2012 klo 21:19 »
  • Tykkää (0)

• ^ No parasta on kuitenkin soittelu ja laulaminen omaksi ja ystävien iloksi. :)
    Ei mootsartteja lisää kaivata. Muuten vaan kivoja ihmisiä.
    Kirjattu
    “Because we don't think about future generations, they will never forget us.” - Henrik Tikkanen

kodin_hengetaer

• Vieras
    « Vastaus #106 : 29. Huhtikuuta 2012 klo 00:23 »

Oon soittanu kitaraa jottai 10 vuotta. Vajaa puoli vuotta sitten sain ensimmäisen oman kitarani. Sähkökitaroita ja teräskielisiä oon vieroksunu koko ikäni, ei vaan millään tunnu mun jutulta. Nyt on ollu kova värkkääminen että oppisin nuotteja lukemaan sulavammin.

Joskus ala-asteen viimesillä luokilla innostuin sähköbassosta, kun meillä oli joku bändikurssi jossa olin basistina. Sitte sillosen parhaan ystävän kanssa soiteltiin yhessä paljon (se soitti kitaraa), ja myöhemmi ylä-asteella luokkakavereitten kans perustettii joku bändin tapainenki. Ostinpa sitte jossain vaiheessa elektroakustisenki basson, ku harmitti että sähköbasso vaati aina vahvistimen että sitä ois voinu soittaa ja kuitenki aloin tykkäillä akustisesta mussiikista enemmä. Se on kyllä ihana soitin ja tulee sellanen olo että oon hyvin elementissäni se basso sylissä. <3

Muutamia vuosia sitte sain joululahajaksi banjon, jota oon kylläkin opetellu vähän laiskasti, mutta kyllä se siitä on pikkuhiljaa sujunut. Nyt on onneksi lähiaikoina ollut taas sellaista motivoituneisuutta, että on tullut vähän enemmän panostettua banjon opetteluun.

Mulla on myös okariina, mutta sitä oon kyllä ihan onneton soittamaan. En muista kaikkia säveliäkään vielä ulkoa ja osaan muutamia hassuja melodioita lähinnä, mutta kyllä välillä onnistun improvisoimaan jotain suhteellisen kaunistakin.

Rumpuja mulla on djembe ja udu omasta takaa, ja udusta tykkään tosi paljon vaikkakin mun udu on vähä vaimea ja peittyy herkästi muitten äänten alle. Haluaisin vähän laadukkaamman sellaisen. Rumpujen soittamista en oikein oo harjoitellut tai opetellut, se on vaan aina jotenki luonnistunut ittestään. Oon kans saanut shamaanirummun eräältä rummuntekijältä. En oo kokenut sen olevan mikään erityinen taikakalu, varmaankin siksi että en oo valmistanu sitä ite, mutta kyllä se jonkulaisia huomattavia energioita tuntuu kumisevan soitettaessa. Oon koittanu vähän lisätä sen mahtavuuteen maalailemalla sitä omalla verelläni.
    Kirjattu

Hipisteliä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • meno menee villiksi, ota slungisti
    « Vastaus #107 : 13. Elokuuta 2012 klo 12:08 »
  • Tykkää (0)

• Itse aloitin vähän aikaa (3p) sitten didgeridoon päräyttelyn, sähköbassoa oon harkkinnut alottavani :P
    Kirjattu

Daniel

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #108 : 24. Elokuuta 2012 klo 19:32 »
  • Tykkää (0)

• Bassoa enimmäkseen tulee soiteltua nykyään. Kitaraa osaan soittaa ihan hyvin, kohtalaisesti ukulelea ja huuliharppuakin. Pianollakin osaan soitella jonkunverran.
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #109 : 24. Marraskuuta 2012 klo 20:06 »
  • Tykkää (0)

• Rumpuja soitan. Kitarakin ois kiva osata.
    Kirjattu

Rastas

• Vieras
    « Vastaus #110 : 06. Joulukuuta 2012 klo 22:57 »

Käyn tunneilla rummuissa ja skittaa soitan ihan OK. Ihan loistavan rentouttavaa välillä alkaa lauleskella jotain skitan kanssa... Bassolla osaan joitakin riffejä :)
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #111 : 10. Joulukuuta 2012 klo 15:29 »
  • Tykkää (0)

• Soitan kitaraa, bassoa, rumpuja, huuliharppua ja suuta  ::)
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #112 : 25. Maaliskuuta 2013 klo 22:58 »
  • Tykkää (0)

• Tiibetiläinen kulho nyt uusimpana. Aika hauska vempele, hyvä keskittymisen väline jos ei soitin  ;)
    Kirjattu

winterblues

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #113 : 25. Maaliskuuta 2013 klo 23:12 »
  • Tykkää (0)

• basso
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #114 : 26. Maaliskuuta 2013 klo 09:52 »
  • Tykkää (0)

• Tiibetiläinen kulho nyt uusimpana. Aika hauska vempele, hyvä keskittymisen väline jos ei soitin  ;)

Tota haluisin kyllä itsekin oppia soittamaan! Usein kuuntelen sellaisen ääniä meditoidessani ja on aika rauhoittavaa.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Konna

• Vieras
    « Vastaus #115 : 26. Maaliskuuta 2013 klo 10:02 »

Kohtuullisesti hallussa ovat kitara, basso, ukulele ja didgeridoo. Huonommin hallussa tai vähän unohduksissa huuliharppu ja piano. Jotain rumpua tulee joskus myös kaverilla soitettua, itellä ei ole.

Olisi hauska joskus jamitella hippien voimin! Joku kesä eksyttiin puolivahingossa Näsinkalliolle, missä sattui olemaan noin tusina hippiä soittimien kanssa. Syntyi ihan uskomattomat jamit!  ;D
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #116 : 26. Maaliskuuta 2013 klo 10:07 »
  • Tykkää (0)

• Olisi hauska joskus jamitella hippien voimin! Joku kesä eksyttiin puolivahingossa Näsinkalliolle, missä sattui olemaan noin tusina hippiä soittimien kanssa. Syntyi ihan uskomattomat jamit!  ;D

Joo! :) Hipeillä kun tuntuu useasti olevan hiukan eksoottisempia soittimia, kuin ne perus kitari, basso, rumpu ja koskettimet (vaikkei niissäkään mitää huonoa ole!), niin voisi tulla ihan kiinnostavaa musiikillista ilmapiiriä. Vähän etnisempää tyyliä :)
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Konna

• Vieras
    « Vastaus #117 : 26. Maaliskuuta 2013 klo 11:20 »

^Dodii! Meille saa ainakin tulla soittelemaan. Kesällä sitten vois jammailla ulkosalla puistoissa ja kaduilla...
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #118 : 26. Maaliskuuta 2013 klo 11:37 »

Kesällä sitten vois jammailla ulkosalla puistoissa ja kaduilla...

Kannatetaan, minäkin voisin vääntäytyä paikalle lyömäsoittimineni ynnä muineni (öh? Muineni? Onko se oikea sana? :)).

Haluaisin muuten oppia soittamaan huilua. Ehkä vielä jonakin vuonna...
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #119 : 26. Maaliskuuta 2013 klo 19:47 »
  • Tykkää (0)

• Kannatetaan huhhahhei!
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.