Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Asenteesi päihteitä kohtaan? - 4

unisaukko

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Asenteesi päihteitä kohtaan?
« Vastaus #45 : 01. Kesäkuuta 2016 klo 13:22 »
  • Tykkää (0)

• Apua kannattaa pyytää aina kun tuntuu ettei yksin jaksa. Läheisiltä ihmisiltä, terveydenhuollolta, mistä vain. Yksin ei kannata jäädä.

Päihteet aiheuttavat aluksi voimakkaita positiivisia tunteita, kun energiataso nousee, voi ajatella luovasti, kokee elävänsä hetkessä jne. Mutta aivot tottuvat lopulta niihin vaikutuksiin, eivätkä ne enää tunnu miltään ja sitten alkaa puskea vanhat ajatuskuviot mutta entistä voimakkaampina. Ei siis kannata jäädä koukkuun ja hakea apua voimakkaammista päihteistä, vaan suosittelen tosiaan avun hakemista toisilta ihmisiltä, läheisiltä tai terveydenhuollosta.

Toinen asia myös voi olla, että päihteet vievät omaan maailmaan, jolloin eristäytyy ja sulkeutuu pois muista ihmisistä ja sosiaalisesta maailmasta. Siksi kannattaa kertoa läheisille avoimesti ja rehellisesti kaikista mieleen tulevista ajatuksista. Usein saattaa olla niin, että läheiset eivät kykene kuuntelemaan tai ottamaan vastaan heille outoja ajatuksia, jolloin kannattaa kysyä aina kertomisen jälkeen että mitä heille tulee mieleen kerrotusta. Siis muuta kuin vähättelyä jne. joka voi olla suojareaktiona.

Avoin ja totuudellinen aito keskusteluyhteys. Se valaisee möröt ja luo normaaleja kytkentöjä eri ajatusten välille.
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #46 : 01. Kesäkuuta 2016 klo 18:54 »

Tottapa tuo, että mikäli vain ihmisii löytyy joihin luottaa ja joille pystyy avautumaan, niin sitä voi koettaa. Oma kokemus on joskus ollut että aina ei kaikil tunnu olevan aikaa tai ymmärrystä, sekin pitää hyväksyä..  Ja tosiaan, on paljon luontaistuotteita mitä kokeilla, jotka auttavat vahvistaen ja rauhoittaen ja joita ei lasketa päihteiksi, kuten adaptogeenit (monia kasveja) ashwagandha, brahmi, ginseng yms., sienet: reishi, pakuri, lion's mane jne., kasveista mainittakoon vielä rauhoittavina kaliforniantuliunikko ja vaikkapa humala ja tosiaan näitkun 5-htp, gapa, l-dopa,  voi kaikkia googlailla..iherb.com:ista saa usein huokeimmin. Kyl semmoset luontaisjututkin voivat raottaa sitä omaa pahaa oloa sen verran että positiivisia asioita pääsee taas sisään elämään.

On myös ihmisiä jotka ravistelevat sopivasti ja voivat olla kovempia aineita mitä mitkään päihteet ikinä, se vaan voi toisaalt olla sen verran rankkaa, että ei helkuta   ^-^ Mä oisin lempee itelleni, jos vie maahan niin tekee sen minkä jaksaa ja vähitellen ponnistelee ja etsii niitä juttuja, missä vielä löytyy hyvää.

Jos itseään tappamaaan aikoo, niin ehdottomasti suosittelen semmosta, että jättää vain syömättä ja juomatta niin kauan kun sitä jaksaa, mut varaa vaik lehtisalaattia siihen sit kiusaksi. Siinä kohti kun elämänhalu alkaa voittamaan niin hellästi syö sen salaatin pientä palaa lehteä kerrallaan lempeästi ja ymmärtää kiittää siitä että saa elää ja salaatti siinä ravitsee sinuu ja huomaa miten sitkeesti se elämänhalu kuitenkin ja elintoiminnot, ja miten hyvältä se salaatti maistuu siinä kun oikeesti on nälkäinen ja tarvitsee. Semmost <3.

Kirjattu

juurettomuus

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #47 : 04. Kesäkuuta 2016 klo 22:45 »
  • Tykkää (0)

• Vaikea sanoa, kun vain alko on tullut tutuksi. En ole maistanut tupakkaakaan, eikä se edes muuten kiinnostakaan.
    Alkoholinkäyttöön suhtaudun ristiriitaisesti. En pidä sen käyttöä yhtään ihailtavana. Silti se saa unohtamaan murheita, kivun; fyysisen tai henkisen. Mutta paljon on asioita, ikäviä sellaisia, joita tuskin olisin tehnyt ilman humalatilaa+henkistä pahoinvointia siihen päälle. Tavoitteenani olisi pääst joskus alkoholistakin kokonaan eroon, kun melko kemikaalivapaata elämää koitan elää, ja alkoholissa niitä ylimääräisiä kemikaaleja on, joilla kroppansa täyttäminen ei ole hyvä.
    En tuomitse heitä, jotka käyttävät, olisi se sitten mitä päihdettä tahansa. Silti, aina jos se menee yli, jotain apua olisi haettava.
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #48 : 22. Marraskuuta 2016 klo 20:41 »

Hipit ja ihmiset ketkä ette käytä ollenkaan tai hyvin vähän päihteitä, miten koette sen vaikuttaneen/vaikuttavan elämäänne? (mikäli olette siis aiemmin käyttäneet enemmän tai normaalimäärät mitä nyt yleensä käytetään)
     Olen itse aikeissa vähentää alkoholin käyttöä minimiin ja vähän huolissaan siitä, miten se vaikuttaa sosiaalisiin suhteisiini. Toisaalta taas ajattelen, että ne ihmiset jotka pysyvät uusista valinnoista huolimatta ovat niitä joiden kanssa kannattaakin hengata, ja että elämällä oman näköistä elämää löytää juuri niiden ihmisten luo, ketkä näihin kuvioihin sopivat. Millaisia kokemuksia teillä on?
    Kirjattu

ajt

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Kotisivu
    « Vastaus #49 : 23. Marraskuuta 2016 klo 00:41 »
  • Tykkää (0)

• Hipit ja ihmiset ketkä ette käytä ollenkaan tai hyvin vähän päihteitä, miten koette sen vaikuttaneen/vaikuttavan elämäänne? (mikäli olette siis aiemmin käyttäneet enemmän tai normaalimäärät mitä nyt yleensä käytetään)
    Olen itse aikeissa vähentää alkoholin käyttöä minimiin ja vähän huolissaan siitä, miten se vaikuttaa sosiaalisiin suhteisiini.

Olen aina käyttänyt keskivertoa vähemmän päihteitä, joten en voi kertoa kokemuksia päihteiden käytön muutoksen vaikutuksesta. En kuitenkaan ole kokenut päihteettömyyttä tai vähäisempää käyttöä minään esteenä sosiaalisille suhteille. Kaveripiiriin on kuulunut sekä muita kokonaan tai lähes päihteettömiä, normaalikäyttäjiä että muutama melko runsaastikin käyttävä.

Jonkin verran enemmän on tullut hengattua niiden vähemmän käyttävien kanssa, erityisesti bileissä joissa reilummin nappailevat ovat usein loppupuolella sen verran sekaisin ettei normaalista keskustelusta enää tule mitään.

Arto
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #50 : 23. Marraskuuta 2016 klo 01:30 »
  • Tykkää (1)

• Hipit ja ihmiset ketkä ette käytä ollenkaan tai hyvin vähän päihteitä, miten koette sen vaikuttaneen/vaikuttavan elämäänne? (mikäli olette siis aiemmin käyttäneet enemmän tai normaalimäärät mitä nyt yleensä käytetään)
     Olen itse aikeissa vähentää alkoholin käyttöä minimiin ja vähän huolissaan siitä, miten se vaikuttaa sosiaalisiin suhteisiini. Toisaalta taas ajattelen, että ne ihmiset jotka pysyvät uusista valinnoista huolimatta ovat niitä joiden kanssa kannattaakin hengata, ja että elämällä oman näköistä elämää löytää juuri niiden ihmisten luo, ketkä näihin kuvioihin sopivat. Millaisia kokemuksia teillä on?

Aiemmin reilustikin alkoholia käyttäneenä ja sittemmin lähes kokonaan lopettaneena voin sanoa, että muutos oli yllättävän kokonaisvaltainen. Ei muuttunut pelkästään yksi asia elämästä, vaan monet asiat, ja elämän yleissävy ylipäätään.

Parasta tässä ehkä on, että lähes aina on hyvä tai semi-hyvä olo eikä tarvitse kärsiä alkoholin haittavaikutuksista (joita muuten on yllättävän paljon, sen huomaa kun vähentää / lopettaa).

Sosiaaliset suhteet (netin ulkopuolella) on vähentyneet, kyllä. Eikä tule enää mentyä samoihin baareihin kuin ennen, eikä joihinkin bileisiin, joihin olisi aiemmin mennyt. Toisaalta on löytänyt uusia mestoja (baarejakin), jotka sopii paremmin nykyisiin elämäntapoihin. On tarvinut keksiä uusia tapoja hoitaa sosiaalisia suhteita, niitä on löytynyt, näitä voisi kehitellä vielä lisääkin. Ystävyyssuhteet tuntuu aidommilta kun niitä ei hoida päihtyneenä, mutta toisaalta ei tule ihan niin vapautuneita keskusteluja nykyisin.

Alkoholin käytöstä säästyneillä rahoilla saa hankittua muuta kivaa, voi vaikkapa ostaa laadukkaampaa ruokaa tai mennä joogatunnille. Ainakin baaridokaus käy lompakolle.

Alkoholinhimot ja tarve päihtyä ovat loppuneet lähes kokonaan. Niitä ei vaan yksinkertaisesti enää tule, saatan ohimennen ajatella asiaa ja that's it. Tämä on sellainen helpottaa ajan myötä -tyyppinen juttu.

Ehdotukseni sinulle Kurre on, että just do it. :) Keinot ja uudet kuviot löytyy kyllä, jos tahtoa on.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #51 : 23. Marraskuuta 2016 klo 09:03 »
  • Tykkää (0)

Et tämmönen keissi. En ala kertoo syvällisesti, mut alkoholi - se on kyllä yks kaikkein pahimpia sanoisin vasta virtaan jne. Ok Jos ymmärrät, olet varmaankin ulkona valtavirrasta, jos et siihen tässä maassa koske. Toivon sulle vilpittömästi onnea valitsemallasi tiellä.  :ruokaa

No en avaudu oikein - olin diileri itse ja kasvoin "diireri" perheessä. Iso vanhemmilla oli monta ravintolaa. Olin ihan pikku skidi kännisten jaloissa ja tykkäsin tallustella ja juoksennella käsin länttäillen ihmisten polvia auki tietä työntäe ravintolan laidasta laitaan. Katsoin mielelläni alle kouluikäisenä kun valomerkiin koitti örvellysten hulabaloo. Istuskelin välillä tienposkessa tavatakseni niitä ihmisiä vaikka tiesiin ettei siitä selviä kun hatkoilla lopusta-musta se oli kuitenkin hauskaa, känniset oli niin ääliöitä kun halusivat kommunikoida lapsen kanssa ravintolasta häädön jälkeen.

Ok. Itse aloin juoda aika skidinä kun sitä oli tavallaan tarjolla. Ihan hyvä niin sillä sosiaalinenpaine suomilapsella/nuorella miten kullakin on sen suhteen sairasta. Lapsi tai ihminen kestää aika paljonkin viinaa ihme kyllä puolipulloa 40º vodkaa tekee vähän tai hulluun känniit, mutta puolipulloa 18º sherryviiniä vie tajun. Ei niissä asioissa ole mitään järkeä tajuta että naukkailee vähemmän, enemmän tai harvemmin jne. Mista ei kannata - jos nyt letkautan vähän varomattomasti niin kun sanotaan että "huumeita " hallitsee "roistot" niin uskaltaisin veikata alkoholin hallitsijoilla olevan enemmän aseita ja ne vie enemmän sun kukkarosta kun roistot - ei kannata ottaa vakavasti mutta varmaan joka pullosta menee pieni rahamäärä aseisiin aina 99.9% varmuidella aseisiin joilla oikeasti joka hetki tapetaan joku esim puskanviljelijä. Tosi eko hippi ei rauhannimessä moiseen osallustu vaan tykkää mielummis saada alkoholinsa käyneistä marjoista korkeintaan. Alkoholi on sairas huume ja siihen jää koukkuun kun "hullu" loukkuun - "hullukin" jää sinne alkoholia hallinnoivan loukkuun tässä maailman sosiaalisessa loukussa jossa nyt just naputtelen tätä.

Mulla ei ole mitään vastaan ketään ketä dogaa - päinvastoin musta dogaavat on hauskoja kunhan muistaa pitää mielessä ne em. mainitut hatkat. Pienenä jotenkin peloteltiin huumeita käyttävistä. Mummo ja pappakin kai pelotteli en osaa sanoa tekikö niin vaikka tiedän nyt aika tarkkaan, he olivat vetäneet ihan hirveästi sitä "kamalaa" metamfetamiiniä ja heroiiniä puhtaana suoraa "labtasta" sodassa ja sen jälkeen sekä luultavasti sitä ennen. Musta nää kovaa kamaa kovasti kuluttaneet ei vaikuttanut lainkaan niin rappeutuneilt kun tän "myrkyttömän" alkoholin kanssa hetkisen lutrattua ihmiset noin yleensä. No hampaita näillä isovanhemmilla ei tietenkään ollut vaan tekarit. Toinen eli 78 ja toinen 98.

Mulla tuli alkoholista "sairaita harhoja" kuten kulkiessani jonkun kuppila ohi huomasin kuvittelevani esim petjantaina olevani sielä ja houkuttelevani jonkun ellen useammankin mukaan. Huomasin juotuanin edes vähä olevani pari kolme päivää jotenkin muka ajatelematta alkoholia mutta totuus varmasti on että jos on alkoholipositiivinen, koko elämä rakentuu sitä mielessä pitäen. Isommat haitat-  huomasin itselle tärkeiden asipiden menettävän merkityksen vuosiksi parista huilasya ja tupsahtelevan mieleen takasin juuri tyyliin yli vuoden päästä jolloin olen osannut laskea milloin muutuon väliinpitämättömäksi niin tärkeitä asioita kohtaan. Alkoholi ei sovi minulle ja olen siihen riippuvainen - en voi olla vertaamatta itseäni känniseen kuten viimeksi lauantaina . Alkoholi on vaurioittanut minuuttani vakavimmin mitään muuta kokemaani päihdettä. Alkoholi on kovasti "esterinen" ja sitä nauttinut ihminen aiheuttaa pitkän kantaman päästä minussa voimakkaan epävarmuuden (älä unohda voi tarvita hatkat jos lähelläsi on alkoholin vaikutuksessa oleva henkilö ja uskallat olla omaamieltäsi). Minulla ei ole mitään ketään vastaan ja kukin saa ottaa mitä haluaa. Mä tykkään syödä mustaherukan ruodista tyvimarjat poimiessa ja muut huonot - tiedän olevani vähän kännissä aina poimittuani.

Zemppiä!  8)
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #52 : 23. Marraskuuta 2016 klo 10:01 »

Hipit ja ihmiset ketkä ette käytä ollenkaan tai hyvin vähän päihteitä, miten koette sen vaikuttaneen/vaikuttavan elämäänne? (mikäli olette siis aiemmin käyttäneet enemmän tai normaalimäärät mitä nyt yleensä käytetään)

Teininä join kavereiden kanssa jokusena viikonloppuna, ja fuksivuotena kans jokusen viikonlopun, mutta sen ulkopuolelta en ole juonut parii poikkeusta lukuunottamatta lainkaan. Fuksivuotena jos ois abso ollut niin olis ehkä ollut sosiaalisesti vieläkin oudompi, mutta toisaalta en mä kokenut silloinkaan kuuluvani joukkoon, tai se joukkoonkuuluminen tuntu ihan kököltä kun en oikeastaan pitänyt juomisesta ja oli ristiriitaset fiilikset. Kaikista ärsyttävintä olikin semmonen tyrkytys ja se on semmonen joka saa sit välttämään ajanviettoa juovien kanssa. Elämässä on paljon muuta, kavereita voi löytää muista elämäntapaharrasteista, tai ainakin huhujen mukaan :D. Ite en ole muutenkaan sosiaalinen, niin mun on tavallaan helppo löytää hyvii puolia siitä, ettei niit kavereita joka oksalla ole ja lukee vaik opintoja sillä ajalla ja touhuta muksun kanssa, tai höpöttää netissä.  ^-^ Rohkeesti vaan koettamalla selvii millasia ihmisiä aiemmat kaverit ovat jos et juo,, voihan olla että se on ok tai jopa hyvä juttu ja porukasta löytyy muitakin, jotka kaipaa toisenlaista tapaa sosialisoida yms..
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #53 : 23. Marraskuuta 2016 klo 13:36 »

Kiitos kokemuksista ja kannustuksesta hipit! :) kiva kuulla että näin monilla on hyviä fiiliksiä näistä valinnoista.
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #54 : 13. Helmikuuta 2017 klo 00:55 »

Avoin, mutta arvostan myös täysin päihteetöntä elämää.  :)

Kirjattu

Lanoo

• Vieras
    « Vastaus #55 : 29. Maaliskuuta 2019 klo 00:33 »

Apua kannattaa pyytää aina kun tuntuu ettei yksin jaksa. Läheisiltä ihmisiltä, terveydenhuollolta, mistä vain. Yksin ei kannata jäädä.

Toinen asia myös voi olla, että päihteet vievät omaan maailmaan, jolloin eristäytyy ja sulkeutuu pois muista ihmisistä ja sosiaalisesta maailmasta.

Kirjoitit että päihteet eristävät omaan maailmaansa, ja että apua kannattaa hakea, ettei jäisi yksin. En ole eri mieltä, mutta samaan eristäytyneisyyteen on monta tietä. "it´ s all illusory, it´ s ill and it´ s for losers".

Päihteiden kohdalla puhutaan tripeistä tai matkoista, jonka ymmärretään viittaavaan jonkunlaiseen harhaisuuteen tai mielikuvitusmaailmaan siirtymiseen. Moni on arvellut myös aiemmin keskustelussa että päihteiden käytön motiivina voisi olla pako pahalta ololta, jonka vuoksi voisi arvella että liikunta tai ulkoilu luonnossa toimisi korvikkeena päihteille, ja veisi sen tarpeen niiden käytöltä. Oma näkemykseni on että päihteet ovat monelle nuorelle ainoa oljenkorsi, ainoa pakotie ulos yhteiskunnasta.

Miksi he haluavat paeta!

Eristäytyminen alkaa valheista. Samalla tavalla kuin merkitys on kaksisuuntainen suhde ihmisen ja todellisuuden välillä on myös totuus. Eli ihminen kokee olonsa juuri niin merkitykselliseksi, kuin hän pystyy merkitystä näkemään maailmassa. Lisäksi maailma ja todellisuus  paljastuu hänelle juuri saman verran kuin hän paljastaa aidon itsensä maailmalle.

Acintya bheda abheda, yhtäaikainen samuus ja erillisyys johon synnymme, ja josta eristäydymme erilaisiin kulttuureihin, kultteihin, heimoihin, yhteisöihin, pienyhteisöihin. Lapset näkevät toisensa, tuntevat toisensa, mutta aikuiset eivät näe eivätkä tunne toisiaan, heille ovat tuttuja ne roolihahmot joiksi me olemme pukeutuneet, koska he eivät paljasta itseään oman roolinsa alta, he eivät totuudesta muuta näe. Ja tämä roolihahmoihin ja valheisiin verhoutuminen ja niiden perrusteella tapahtuva yhteisöllistyminen alkaa nuorena. Sinä olet siinä yhteisessä tilassa, alastomuudessa, paljaudessa, ilmestyksessä, mutta sinä olet siinä yksin koska kaikki muut pukeutuvat naamiaisasuihin, ja nämä asut alkavatt hallita heitä. Ja nämä naamiaisasut ovat keskenään sodassa, koska lopulta kaikki valhe romahtaa oman painonsa alla. Joku voi olla naamioitunut pelkästään suomalaiseksi mieheksi, ja sen tähden hänelle ovat tärkeitä miehen ja suomalaisen kategoriat. Samaan aikaan hän on suomalainen mies joka tukehtuu omaan suomalaisen miehen valepukuunsa. Koska se on jumala ja totuus josta hän on eristäytynyt. Monet jotka ovat alkaneet huumeita käyttää ovat perustelleet valintaansa, että se antaa ainoan mahdollisuuden olla oma itsensä. Ja vuoden päästä sekin mahdollisuus on mennyt, hän on pukeutunut huumeidenkäyttäjäksi, ja hänen identiteettinsä. kulttuurinen vaatteensa alkaa hallita häntä.

Historia itse on se foucaultin näkymätön käsi, joka rakentaa sosiaaliset lokerot, identiteetit joihin ihmiset sovittautuvat, ja joita historia itse hallitsee. Kuin unessa ihmiset kävelevät töihin ja kuluttamaan ja harrastukseensa eivätkä osaa unelmoida havahtumisesta. Se tarkottaisi samaa kuin sosiaalinen itsemurha, paljastuminen sen identiteetin alta jonka varjolla uskoo saavansa sen tarvitsemansa hyväksynnän. Mutta tätä hyväksyntää ei anneta heille. Natsin identiteetti antaa sen natsille ja punkkarin identiteetti antaa sen punkkarille. Eivätkä he tunne toisiaan, eivät näe eivätkä kuule. Nyt lapsista se joka ei verhoudu mihinkään sosiaaliseen kategoriaan jää yksin jonkinlaiseen tyylittömään junttiuteen, hän ei heidän silmissään ole mikään, jotka ovat ryhtyneet joksikin. Jotka viimekädessä jopa äärimmäisen väkivallan avulla suojautuvat nähdyksi tulemiselta ja paljastumiselta. Monet eivät käytä päihteitä lainkaan, koska pelkäävät menettävänsä kontrollinsa ja paljastuvansa niiden takia. Monet tulevat päihtyneinä agressiiviseksi, koska he pelkäävät ihmisyytensä paljastumista.

Kaiken tämän eristäytyneisyyden tuloksena on syntynyt pikkuporvarillinen luokaton yhteiskunta jossa ihmiskunta selviää lähinnä hedonismin voimalla. Kaikki jotka työskentelevät, työskentelevät vain oman elantonsa ja hyvinvointinsa eteen. Saadakseen itselleen etuuksia ja asemaa. Ihmisen näkökulmasta tämä ei motivoi, se on typeryyttä. Ihminen ei tarvitse muuta kuin vuoteen ja leivän ja rakkautta. Miten joku joka säilyttää oman ihmisyytensä voisi motivoitua hankkimaan ammatin ja koulutuksen. Yhteiskunta ja kulttuuri kokonaisuudessaan näyttää hänestä epäuskottavalta leikiltä, hän ei voi ottaa näitä roolihahmoja todesta, alkaa epäillä muiden ihmisten autenttisuutta ja aitoutta, koko elämä voi hetkellisesti tuntua pelkältä truman-showlta tai piilokameravitsiltä jonka kohteeksi hän on joutunut. Milloin ihmisuhreilla maailmaa pelastavien pappien ja milloin ilmastoahdistuksesta kärsimään käskevien tiedemiesten maailmaan.

Nyt tämä nuori ei tee valintaa. Hän kulkee päihteitä kohti koska yhteiskunta, jonka hän kokee vieraantuneeksi ja syrjäytyneeksi koko todellisuudesta, ei tarjoa muita ulospääsyjä itsestään. Kammottavaa olisi jos päihteet voitaisiin laillistaa, mistä ovesta hän sitten pääsisi pakoon?

Mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, ne eivät ole aito ja oikea pakotie, oikeasti ne ovat osa yhteiskuntaa. Laskettu poikkeuksena mukaan, ala- tai yläpuolelle. Ne ovat jälleen uusi identiteetti, uusi sija yhteiskunnassa ja sama vanha lohikäärme. Päihteiden käyttö on irvokasta, häpeän teatteria. Usein piilosta leikitään siksi että halutaan tulla löydetyksi, mutta kuinka tästä piilopaikasta on tullut turva ja vankila, eikä siitä uskalla enää ulos. Tosiaan lopettamista yrittävä narkomaani on kuin koe-eläinkasvattamolta pelastettu koira. Tärisee pelosta kaikkialla turvallisen häkkinsä ulkopuolella. Mutta tämä sama koskee meitä kaikkia, meidän piilopaikkamme ovat hyväksyttyjä, meitä ei patisteta poistumaan. Ehkä koska me olemme piilossamme enemmän esillä. Tai kuka on me!!!

En mä saa enää edes selkeintä ajatusta esitettyä ymmärrettävästi. Tuntuu että voisi kirjoittaa vielä tämän tai tuon, mutta ei tästä ota enää eemelikään selvää.
    Kirjattu

en ole hippi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #56 : 29. Maaliskuuta 2019 klo 10:03 »
  • Tykkää (0)

• ^must toi oli hyvä teksti.

Oon käytellyt CBD-öljyä tässä, kun tää pitkä talvi on niin masentava ja aattelin jos voisin lumoutua kuvitelmaan, että se auttais.. Ehhehe, must tuntuu ett kuvittelin itselle päihdeongelman :D

Eilen oli hauska vanha ilmoitus tuolla uimarannan seinällä, siinä luki:

"Hengellinen PÄIHDEleiri
    selville miehille ja naisille

[+muusikoita, kahvia, makkaran!paistoa ym.]"

niin noh, se on musta irvokasta jos mikä.
    Ehkä moraaliset kysymykset ovat vähän kuin tyylisuuntauksia. Kyllä kai sellaiset jutut, mitkä kerta toisensa jälkeen kuitenkin tuntuvat merkityksellisiltä, niin vetävät puoleensa. Vaikka huumeet laillistettaisiin, niin jokaisella mahdollisuus käyttää sitä tajuntaan vaikuttavaa substanssia haluamallaan tavalla, vaikkapa itsekseen luonnon keskellä tms. ja löytää ne omat ajatuksensa, luulisin.
    Kirjattu

Lanoo

• Vieras
    « Vastaus #57 : 30. Maaliskuuta 2019 klo 23:31 »

No on ne päihteet vähän kurjia.
    « Viimeksi muokattu: 31. Maaliskuuta 2019 klo 00:48 kirjoittanut Lanoo »
    Kirjattu

en ole hippi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #58 : 31. Maaliskuuta 2019 klo 06:57 »
  • Tykkää (0)

• Musta se riippuu 'päihteestä', käyttäjästä ja kulttuurista. Kurja on kurjaa.
    Kirjattu

esakaikkonen

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #59 : 11. Huhtikuuta 2019 klo 13:18 »
  • Tykkää (1)

• Eihän ne päihteet hyväksi kenellekkään ole, mutta suurinosa ihmisistä käyttää kuitenkin jotain päihteitä.
    Itse olen hieman vapaamielisempi päihteitä kohtaa ja olen sitä mieltä, että kaikki saava käyttää mitä päihteitä itse haluavat, kunhan niiden käyttö ei vaikuta muihin ympärillä oleviin ihmisiin negatiivisesti.
    Kirjattu