Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Hippeily ilman huumeita on teeskentelyä - 4

Hariel

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion
Vs: Hippeily ilman huumeita on teeskentelyä
« Vastaus #45 : 22. Huhtikuuta 2017 klo 21:06 »
  • Tykkää (2)

• Oon kuullut huhui että meditaatiolla vois päästä samoihin tiloihin mitä huumeilla, paitsi että kestävämpiin.

Tai sitten niin päin, että (psykedeelisillä) huumeilla voi saavuttaa samoja juttuja kuin meditaatiolla, mutta väliaikaisemmin. Ihan miten päin asiaa haluaa tarkastella.

Kahdesta eri asiastahan tässä on kyse, mutta on niillä yhtäläisyyksiä kuitenkin.
    « Viimeksi muokattu: 22. Huhtikuuta 2017 klo 21:08 kirjoittanut Hariel »
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

fårad

• Vieras
    « Vastaus #46 : 22. Huhtikuuta 2017 klo 21:57 »

Joo, ja hyvä ehkä painottaa ett deelit itellä mieles tos huhun pohjal.. synteettisist huumeista en ite tiiä mitään.

Asiast toiseen, en osaa aatella esim. hamppua tai psilosybiiniä huumeina, kun miellän ne kasvina ja sienenä, osina ihmeellistä maailmaa. Semmoset jutut taas mist puhutaan "lääkkeinä" niin niit voisin haukkuu huumeiksi, vaikka onkin laillinen status. Mutta toi nyt on aika vanha virsi varmaan jo.
    « Viimeksi muokattu: 22. Huhtikuuta 2017 klo 22:08 kirjoittanut fårad »
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #47 : 23. Huhtikuuta 2017 klo 00:09 »

Tuli jotenki mieleen tää kohta yhest kirjast mis Osho selittää "Minä olen"- meditaatiotekniikasta ja sanoo siin lopus... "-- Kävele puiden alla: puut ovat vieressäsi, tuuli puhaltaa, aurinko nousee. Maailma on kaikkialla ympärilläsi ja olet tietoinen siitä. Seisahdu hetkeksi ja muista äkkiä että olet, mutta älä verbalisoi, sanallista asiaa. Tunne, että olet olemassa. Tämä ei-sanallinen tunne, vaikka kuinka lyhytaikainenkin, voi antaa välähdyksen, jota mikään LSD ei kykene tarjoamaan - välähdyksen todellisuudesta. --" Kyl kelpais... :D

Luulen silti kyl et esim. LSD saattaa auttaa oivaltamaan ja vähän raottamaan joitakin tiettyjä juttuja mut ei kai sit läheskään niin hyvin kun joku pitkäaikainen meditaatioharjoittelu mis mieltä ollaan oikeesti työstetty ja muovattu. Mutta mistäs minä mitään tiedän. :)
    « Viimeksi muokattu: 23. Huhtikuuta 2017 klo 00:53 kirjoittanut Maria »
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #48 : 23. Huhtikuuta 2017 klo 00:21 »

Eiköhän jooga/meditointi elämäntapana anna paljon. Oon katsonut joskus Sadhgurun videohaastattelun, jossa oli vähän tavallaan samaa ajatusta, mutta alkoholin kohdalta.. ett tavallaan pystyy olemaan humalassa ilman että juo lainkaan. löytyy youtubesta.

Tavallaan mua jänskättää enää meditoida, mutta lähinnä ei vaan riitä keskittyminen + tulee keskeytyksiä muutenkin,, Yhes elämänvaihees kun elin mahdollisimman puhtaasti, meditoin, sit avauduin perheelle asioista ja olin jotenkin vaan ehkä vähän erilainen, kaikkea vireillä elämässä, niin ei käynyt kauheen hyvin.  Ett miten sitten tääl Suomessa jos joku herää eräänä kauniina aamuna samas tunteessa kuin LSD:n vaikutuksessa, niin kuinka se sit otettais, että tulisko sit joku noutamaan säilöön. Ehkä tosta syystä oon välil aina haaveillut että oisin lähteny johonkin hörhähtäneeseen yhteisöön tai pois Suomesta joskus...kun tääl tavallaan on jotenkin jähmeää, ehkä niin vois sanoa..
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #49 : 23. Huhtikuuta 2017 klo 06:42 »
  • Tykkää (4)

• Näin "luomuhippinä" en ole huumeisiin koskaan koskenut vaan vain meditaation ja henkisyyteen tyytynyt. Periaattessa nuo psykedeelit kyllä kiinnostaisivat ainakin kuriositeettina. Siis siten, että muuttaisivatko ne yhtä radikaalisti enää ajatusmaailmaa kun itse olen jo useanlaisia heräämisiä elämässäni kokenut ja koko ajatusmaailma on kokenut suurenlaisia muutoksia. Tuntuu, että mikään ei voisi enää oikein yllättää kun on tullut tajuttua niin paljon asioita todellisuuden oikeasta laidasta.

Ehkäpä nuo voisivat vielä antaa jonkinlaista opastusta ja poistaa mahdollisia turhia pelkoja ja ahdistuksia, jotka ovat traumaperäisiä. Ne eivät oikein ole meditaatiolla lähteneet vaan ovat enemmän tai vähemmän elämää aina varjostaneet. Yleensäkin aito shamanismi ja henkityöskentely ovat hyvin mielenkiintoisen tuntuisia aiheita. Viihdekäyttö ei niinkään kiinnosta vaikka jos esim. kannabis olisi laillista niin kyllä sitä varmaan ajoittain tulisi pössyteltyä rentoutumistarkoituksessa. Suomalaisille kansanterveydellisesti sata kertaa haitallisempi aine - alkoholi ei kiinnosta rentoutumiskäytössä kirjaimellisesti juuri tippakaan, olen varmaan nähnyt ja kuullut liikaa.

Nyt huumeiden käyttäminen ja hankkiminen olisi vaan aivan liian vaivalloista siihen nähden, että millaisia ongelmia käytön tai ostamisen kiinnijäämisestä voisi seurata. Ilmeisesti tietoisuutta laajentavat kasvit ovat jotenkin pahasta ihmisille kun ne ovat vielä kiellettyjä vuonna 2017 ja heitä pitää suojella omilta valinnoiltaan. Niiden käyttöhän saattaisi saada ihmiset vaikka ajattelemaan syvällisemmin ja kyseenalaistamaan asioita, kovin vaarallista sellainen.
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #50 : 23. Huhtikuuta 2017 klo 11:19 »

Traumastressi yms. vei itseni aiheen pariin, ja musta on todella tylsää välillä lukea kuin psykedeeleillä voi just hoitaa vaik traumaperäistä stressioireyhtymää, kadottaa oireiston kokonaan, päästä sinuiksi asioiden kanssa kokemuksen tasolla..kun sitten se kuitenkin laitonta ja on stigmaa aiheen ympärillä. Ihan kuin ihmiset ei haluis antaa osalle ihmisii mahdollisuutta elää ja kokea vapaammin. Mutta toisaalta elämäs voi parantua asteittain ilmankin, rakkaus ja positiiviset vahvat kokemukset auttavat ja kun siirtää sitä rakkautta niihin tilanteisiin mistä on jäänyt traumoja, niin pystyyy suhtautumaan asioihin lempeäst..toi on kait sitten ollut jokin tie päästä semmoseen hyväksyvään tilaan itsensä kanssa.

Mutta oisko ollut kuitenki niin, että deelit tosiaan auttoi ja opetti tuon, että oisinko tajunnut ilman niiden käyttöä joskus? Enkä välttämättä ole vieläkään ihan vapaa. Viimeaikoina mietityttänyt olisko pitänyt kuitenkin nostaa syyte, että olenko vastuuton kun en nostanut..ja toisaalt mua suututtaa miten huonosti mua kohdeltiin kun mua epäiltiin huumeidenkäytöstä vaikka en ollut käyttänyt enää,, että mikä se oli että meni elämä pipariksi (taas).. Jäänyt  aika riitaiset tuntemukset kaikesta, mutta en voi luottaa siihenkään että jos meen tilittämään, että siitä mitään tasapainoa kyseisten ihmisten suhteen pääsis kuitenkaan syntymään. Parempi ehkä surra itsekseen aina välillä ja taas elää vain omaa elämää. Ehkä se oli mustaa karmaa, joka piti kokea ja jota sitten poltellaan vieläkin, kiikutaan eestaas huonojen ja hyvin juttujen välillä, ehkä se heiluriliike joskus taas tasoittuu   :(.

Yks asia on suojella ihmisiä haitallisilta aineilta,, kuin sitten että rangaistaan niitä, jotka ylittää sen laittomuuden kynnyksen.
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #51 : 23. Huhtikuuta 2017 klo 12:11 »

Ilmeisesti tietoisuutta laajentavat kasvit ovat jotenkin pahasta ihmisille kun ne ovat vielä kiellettyjä vuonna 2017 ja heitä pitää suojella omilta valinnoiltaan. Niiden käyttöhän saattaisi saada ihmiset vaikka ajattelemaan syvällisemmin ja kyseenalaistamaan asioita, kovin vaarallista sellainen.

Tämäpä...

Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #52 : 23. Huhtikuuta 2017 klo 14:39 »

^Pidän mahdollisena sitäkin että ne joilla olis mahis pättää ja muuttaa asioita, eivät oikeastaan tiedä/ole kokenut ja pelkäävät mahdollisia seurauksia ja vaikutuksia ja vastuuta. Yleensä aika tiivis kupla se huumevastaisuuskupla.
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #53 : 23. Huhtikuuta 2017 klo 17:29 »

Voi olla. Mut CIA vissiin ainakin kokeili LSDtä MKULTRA-projektissa ja yritti saada siitä jonkinnäköstä totuusseerumia niin kai ne jotain Jenkeissä tietää sen vaikutuksista. Suomes varmaan toki eri meininki, ainakin toivottavasti tai no valitettavasti tai miten sen nyt ottaa.  :D
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #54 : 16. Heinäkuuta 2017 klo 17:59 »
  • Tykkää (1)

• En tiedä tälle parempaa ketjua, joten...

15 Mind Opening LSD Quotes
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3