Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

JOU JOU - 1

Kirjaton hylly

• Vieras
JOU JOU
« : 24. Joulukuuta 2016 klo 12:58 »

Joulurauhaa kaikille  :)
« Viimeksi muokattu: 24. Joulukuuta 2016 klo 17:34 kirjoittanut Kirjaton hylly »
Kirjattu

Kurre

• Vieras
Vs: jOU JOU
« Vastaus #1 : 24. Joulukuuta 2016 klo 15:32 »

Hou hou  8)
Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: jOU JOU
« Vastaus #2 : 24. Joulukuuta 2016 klo 17:00 »
  • Tykkää (0)

• Hippimäistä joulua vaan itse kullekin. :)
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    Vs: JOU JOU
    « Vastaus #3 : 24. Joulukuuta 2016 klo 18:46 »
  • Tykkää (0)

• Hyvät joulut kaikille. :sydamia
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

fårad

• Vieras
    « Vastaus #4 : 24. Joulukuuta 2016 klo 20:31 »

Joulua/yulee/tonttuhippaa/talven taikaa, mitä kullekin, itse kullekin! ^-^
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 24. Joulukuuta 2016 klo 21:42 »
  • Tykkää (0)

• Joulu joulu! Kylläpä väsytti hohhoijaa! Joulussa on jotain ... ??? onko pohjoisessa nyt maksavaa asiakasta ?? en tiedä, mutta niin kai on. Tähän voisi kai muistella mitä joulu sitten merkitsee ... Mä en tajuu miten skidinä joulun tajusin .. muistan kun sain jotain lahjoja varmaan aika paljonkin ja asuin isovanhemmilla, niin  avoimesti heidän omien lasten nälvintä on jäänyt mieleen siitä ekasta joulumuistosta - siis nälvintä siitä että saan kaikkea... taisi olla sama joulu tai seuraava kun eno oli laittanut pumpulia leukaan jne esitti pukkia tai ehkä isoisä seuraavana ja revin sen pois.

Paras jolu oli kuitenkin papan kanssa kahestaan, meillä oli sellanen 10-15 metriä leveä ja 3,5metriä korkea lasiseinä takapihalle jossa oli luntakin ja ihan mukavaa näkymää siinä joulun aikaan ei ehkä ihan aattona kun kahestaan papankanssa oltiin ja kattelin korkean koivun oksilla oli pari-kolmekymmentä talitinttiä/punatullkua yms ja pakkanen oli hirveä. Sitten ne linnut tippu kaikki pääedellä alas kai pakkasen takia. Varmaan sama jouluaatto ei ollut kuusta ja pappa oli varmaan vähän whiski känässä niin kaivelin kellarista (pommisuojasta jossa oli panssariovi ja pannsari luukku - ovi makkarin takana oleviin rappusiin ja luukku taloon tulijoiden telotusbunkkeriin. Siellä oli myös koneellinen aktiivihiili ilmastointa kammella väännettävä ja muovipussitoiletistuimia, kuiva muonaa säilukepurkkeja pehmustetut punaset blyyssi seinät sekä peiliseinät baaritiski ja pehmustettu punanen blyysilattia vähän niinko salakapakkakin tai rakasteluhuonekin.) joo löysin sieltä kuusen koristeita kynttilöitä tai pikemminkin pommisuojabinkkerin eteishuoneesta joka oli vähän varastona. Halusin sitten joulukuusen ja mentiin läheiselle pellolle jossa niitä myytiin - myyjä oli just lähössä himaan ja siellä oli jäljellä yksi pieni jämä kuusi ja isompi jämä. Halusin sitten sen pienemmän ja itse asiassa muistan että joskus halusin samallaisena jouluna isomman niin en ole varma kumpaa nyt muistelen. Ei sitä kuusta jaksanut oikeen koristellakaan ja sitten syötiin paistettua ulkofilettä paistettua ruisleipää porkkanaraastetta rusinoilla ja sitrunamehulla. Se oli niin mukava joulu että on niin ikävä semmosta!

Sitten se ikävä joulu kun täytin kuusi ja kouluun yhteiskunta pakotti kirjeellä ilmoittautumaan. Mutsi ketä hylkäsi mut puolivuotiaana tuli hakemaan mummolta mua luokseen ja siellä juoksin kuusen taakse piiloon etten halua sen luokse. Mutsi kiristi mummoa sosiaaliviranomaisilla ja sano että mummo ja pappa joutuu vaikeuksiin jos vastustaa sitä (lapsiriistoa näin mun määrittämänä). Paskaa puhu että tule nyt käymään ja jos et halua jäädä niin pääset heti takasin. Uhrauduin suostumaan kun mummoa oli kiristetty ettei vaan mummolle ja papalle käy mitään ikävää. Oisko ollut että 23.12. sinne mutsille sitten mut raahattiin ja mitään ei hoidettu - esim mummolla olin aina pessyt hampaat seisten vessan pöntöllä peseytynyt ja mummo pissattanut jne. .. Heräsin tuntemattomassa paikassa peläten ja yritin päästä pissalle, tömäsiin joulukuuseen joka kaatu ja parketti oli vettä. En muista ehkä se kusikin tuli siihen mutta sen muista että pelkäsin jäädä kiinni kuusen kaadosta ja nostin sen pimeessä pystyyn hain tyynyni ja kuivasin sillä lattiaa ja menin takas nukkumaan. Myöhemmin vaadin päästä takasin mummolle mutta en päässyt karkasin, ajoin taksilla mummolle mutta aina epäonnistuin. Olin vankina niin että sain mennä kouluun ja jos en viidessä toista minuutissa tule takaisin niin sain selkään ja sen jälkeen kadulla piti olla 22 asti ja jos uskalsin tulla takasin sain selkään - en pelkästään saanut selkään vaan ne oli kodin "säännöt" jotka mulle suoraa sanottiin. Mulle tarjottiin siellä röökilä ja kaljaa ja mutsi juoksutti herättyään hakemaan kaupasta niin kaljaa kun röökiä jos oikein muista mutta ainakin röökiä hain. Se joulu oli jotenkin sellanen sosiaalinen juttu että lapsi pitää ottaa jouluksi pois niin siitä alkaa elämä tässä "uudessa osoitteessa" - osoite ei ihan uusi ollu ja muutaman kerran olin siellä käynyt aiemminkin niin että osasin sillon oliskiko 3-5 vuotiaana käydä katsomassa sitä taloa ja muistan käyneeni rapussakin vaan aina olin lähtenyt "karkuun" en halunnut olla äitini tai hänen siskonsa(ketä asui samassa kerrostalokämpässä jonka isoisäni omisti) kanssa tekemisissä. Mua niin tekee pahaa että viranomaset tekee väkivaltaa jouluilla pienille lapsille tässä kulttuurissa vaikka ei mulla mitään vastaan sitä ole jos joku sitä haluaa - haluaisin kuitenkin itse jouluttoman maailman jossa ihmiset vaan diggais toisistaan mielummin ei niin perhekeskeisesti.

Joulussa on aika ikäviä riittejä - sika teurastetaan jne. Punanuttuset hiipparit(monesti vielä pikku maistissa) käpelöi lapsia - onneksi en ole yhtään nähnyt tänä talvena.

Ilosta ja mukavaa joula kaikille! Musta joulu on ihan yhtä hyvä kuin mikätahansa muu oleva tai olematon! :sydamia :sydamia :sydamia :ow :ow :ow

Lisätään nyt vielä tää joulun erinomainen showkuvaus: https://www.youtube.com/watch?v=3ysCMupnUVM
    « Viimeksi muokattu: 24. Joulukuuta 2016 klo 21:52 kirjoittanut Auringon »
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #6 : 03. Tammikuuta 2022 klo 17:56 »

Jou jou, joulu meni.

Pläräsin onko uuden vuoden lupausten ketjuu (ihan varmasti on jossain), mutta tää osu ensin näköhavaintoon.  :)

Niin että oliks makoisa joulu? ja onko mitään enää tehtävissä, mikä nitkauttaisi seuraavan vuoden aikana johonkin kivaan? ~2022!

Mä täs toipilaana maatessa olen kovasti harkinnut uusien työhakemusta rustailua. Mä voisin haluta vähemmän fyysisesti kuluttavaa työtä ja tasaisemmin painottuvia päiviä. Lupaus sen suhteen toisaalta voisi olla niinkin yksinkertainen, että jatkossa en ota ylimääräisiä tehtäviä ja teen ylitöitä maltilla. Jatkossa mun on huolehdittava paremmin palautumisesta ja levosta! Ja sitten lupaan ja vannon, että enemmän tuoretta, raakaa kasviravintoa, enemmän rauhaa ja vähemmän kierroksia 🙏🏼🌸✨ (o-ou)

Mites muilla? Joko on kaikki elämä kohdillaan ja asiat rullaa sopuisasti, vai onko aihetta muutokseen?
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 04. Tammikuuta 2022 klo 11:10 »
  • Tykkää (1)

• No joo, tavallaan. Itselläni on kysymys aikamoisen ison mittaluokan asioista, ja oma viimeaikainen päätökseni (ei uudenvuodenlupaus, vaan syntynyt jo loppusyksyllä) kuuluu: kun en sopeudu enkä halua sopeutua tähän maailmaan, minun täytyy laittaa tämä maailma sopeutumaan minuun.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #8 : 05. Tammikuuta 2022 klo 10:43 »

Hyvä tavoite. Se on jo paljon, että tuntee itsensä sekä tunnistaa tarpeensa eri tilanteissa niin että osaa ottaa tilaa itselleen. Ja mä luulen että sellaisen tiedostaminen kasvattaa mielenrauhaan ja tyyneyteen.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 05. Tammikuuta 2022 klo 10:50 »
  • Tykkää (0)

• Ja mä luulen että sellaisen tiedostaminen kasvattaa mielenrauhaan ja tyyneyteen.

Toivottavasti. Nämä asiat näet ovat viime vuosina olleet pahasti hukassa. Tosin ne löytyvät heti, kun lähden esim. mökille tai muuten vain reissaamaan. ???
    Kirjattu