Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Tänään - 220

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #3285 : 13. Helmikuuta 2022 klo 18:00 »
  • Tykkää (4)

• Hmm. Itselläni on ollut vahva intuitio, ettei tähän maailmaan kannata tehdä lapsia. Tämä päätös on maksanut minulle ihmissuhteen tai ehkä kaksikin. Asiat ovat siinä mielessä lipsahtaneet hyvin, että tätä maskitus-etäkoulu-aikaa en olisi kerta kaikkiaan kestänyt. Itse olen voinut elää oman 2020-lukuni (ja nimenomaan omani, en yleisellä tasolla) vapaana siitä joukkopsykoosista ja katastrofilarpista, jollaiseksi koko koronakurin tulkitsen. (Ja ei ehei, en ole yhtään halukas keskustelemaan näkökulmastani.) En ole joutunut olemaan henkilökohtaisesti vastuussa muista ihmisistä, vaan ainoastaan itsestäni, ja se on sentään ollut helpottavaa. Toisaalta yksinäinen elämä ei miellytä. En tiedä, voiko parisuhteessa tai muutoin toisten ympäröimänä elävä ihminen käsittää sitä haikean täyttymättömän toiveen tunnetta, joka kohdistuu melkein keneen hyvänsä sopivan ikä- ja sukupuoliryhmän edustajaan.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #3286 : 13. Helmikuuta 2022 klo 20:29 »

Tietääköhän kukaan millaista toinen toisensa "ihon" - ajatusten ja tunteiden sisällä on,...? Ehkä joitain ohimeneviä hetkiä voi saada aavistuksen.

Kyseenalaistamatta kenenkään kärsimystä, niin kuitenkin kaikki kärsitään jostain, mutta kaikilla meillä on varmasti myös niitä hyviä juttuja.

Mä itkin tänään yksinäisyyttä hetken, vaikka oli ihmisii siinä messissä tavallaan. Käveltiin tuolla metsän poikki takas kotiin ja näin kun mun ex halas mun poikaa, ja sit vaan itketti. Meillä on edelleen jotain yhteistä, asutaan samassa talossa mut nykyään eri kämpissä... Ja sit lapsi on molempien luona tavallaan vuorotellen sopivasti ja yhdistää kuitenkin käytännön elämää.. Mut ei ole sellasta tiettyä läheisyyttä kuitenkaan, ja ei sitä juuri ollut vuosiin. Mä en kuitenkaan koe että voisin oikeasti saada mitään pysyvää lohtua ja rakkautta kenestäkään ihmisestä nyt.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #3287 : 14. Helmikuuta 2022 klo 19:18 »

Mukavaa ystävänpäivää! 🌸

Oli vähän räntäloska päivä, joten tuntui erityisen ihanalta laittaa pitkän rämmityn päivän jälkeen kuivat sukat ja kengät jalkaan ja fillaroida kotiin lämpöseen. Nyt on lämmintä hauduketta porisemassa ja hyvä mieli, kun saa olla vaan  :)
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #3288 : 19. Helmikuuta 2022 klo 20:11 »

Mul alkoi tänään loma. Saa olla vähän breikillä. Selkeesti aika hyvä ja tarpeellinen juttu. Ja mä oikeesti tykkään talvesta, toivottavasti nyt jotain jaksaa tehdä, kun saa mennä enemmän vapaasti tuolla ulkona.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3289 : 20. Helmikuuta 2022 klo 14:22 »
  • Tykkää (1)

• Juuri sopivat kelit, ei liian kylmää. Tosin jäistä on kyllä ja tämä flunssakin on ollut melko sitkeänä tässä, oikeastaan aika pitkään jatkunut lievä flunssa joka vaan vie voimat pois. Mutta naatitaan tästä nyt ja varsinkin auringosta, onneksi kohta jo kevätkin kolkuttelee ovelle. :)
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #3290 : 24. Helmikuuta 2022 klo 11:34 »

Tänään on Ukrainassa surun päivä, kun venäjä on pommittanut ja siirtänyt joukkojaan eteenpäin. Kansallisuutta katsomatta kaikki siellä olevat ihmiset, ja myös luonto, kulttuuri ja koko rakennettu ympäristö kokevat tuhoa poliittisten tilanteiden ja sotien nimeen ja niiden alla. Surullista.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #3291 : 24. Helmikuuta 2022 klo 18:05 »

Itsellä ei ole vielä käynyt mielessä että joutuis paeta, eikä mulla ole mitään ideaa että minne vois edes lähteä. Enemmän luulen että lama syvenee. En mä oikein osaa uskoa että Venäjä tänne hyökkäis, vaikka nyt kaikenlaista juttua on. Myös Putinin mielentilasta alkaa olla kovaa analyysiä tuolla, ja että olis ollut melkoinen ylläri venäläisille yleisesti tää sen hyökkäys. Ukraina haki kuitenkin jäsenyyttä tuonne Natoon, että tavallaan vaikka lännessä tuomitaan ja sanotaan että oli provosoimaton hyökkäys Venäjältä, niin eiköhän se jotain ole vaikuttanut... Ja alueen historiallinen tilanne lienee vähän syvempi, ja maantieteellisesti epäedullisempi, etenkin kun myös Valko-Venäjän puolelta hyökättiin. Suomi on kuitenkin vähän ehkä tiukemmin länttä maantieteellisesti ja kulttuurisesti. Tiedä sitten onko se onni vai kirous, mutta kuitenkin eri tilanne.

Edit.. Ja tietty siitä jäsenyydestä nousee nyt Suomenkin kohdalla uudet keskustelut. Arvasihan tuon.
    « Viimeksi muokattu: 24. Helmikuuta 2022 klo 18:27 kirjoittanut Suttenkoistu »
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3292 : 24. Helmikuuta 2022 klo 21:22 »
  • Tykkää (0)

• En ylläty, että eräs henkilö täällä on niellyt sellaisenaan lännen propagandan. John Lennon häpeäisi teitä, jos olisi hengissä (ja se, miksei hän ole hengissä, voi johtua ihan samoista instansseista, sanoipa virallinen ja sovinnainen lähde hänen kuolemastaan ihan mitä hyvänsä).

Minusta Putin on vain tyhmä, kun meni samaan lankaan kuin Neuvostoliiton johto jouluna 1979 hyökätessään Afganistaniin. Taustalla oli silloin umpikiero, ketku, kaikkia mahdollisia ja mahdottomia keinoja hyväksikäyttänyt CIA-johtoinen operaatio saada NL hyökkäämään Afganistanin kimppuun, mistä jenkit hyötyivät sekä saamalla itselleen epämieluisan johdon syrjään Afganistanin johdosta että syyn tästä arkkivihollisensa niskoille. Nyt Putinin Venäjä saa niskaansa toivottoman kuorman Ukrainaan kohdistuneesta hyökkäyksestä, jota oli provosoitu 8 vuotta, mutta jota se ei ikinä saa länsileirin typeryksiltä anteeksi. Eikä tässä kriisissä ole missään vaiheessa ollut kysymys Venäjän aggressiosta, vaan Venäjän aggressiivisesta reaktiosta lännen aggressioon.

PS. Harkitsen muuttoa Sveitsiin. Sveitsi ei ikinä päädy sotaan, sillä kumpikin osapuoli on riippuvainen sen pankeista, on sota keiden hyvänsä välillä.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #3293 : 25. Helmikuuta 2022 klo 06:54 »

En ylläty, että eräs henkilö täällä on niellyt sellaisenaan lännen propagandan. John Lennon häpeäisi teitä, jos olisi hengissä (ja se, miksei hän ole hengissä, voi johtua ihan samoista instansseista, sanoipa virallinen ja sovinnainen lähde hänen kuolemastaan ihan mitä hyvänsä).

Ja kukas täällä o yhtään mitään niellyt . Pakko taas vittuilla vaan ku haluu? Koska ugauga hermitti on ainoo oikee hippi? Ole sit yksinäs.

Ku en mä sitä että mä uskoisin muuta ku että on sota nyt, ja että en vaan itse ole lähtemäs, ja kuhan vaan sanoin että millast settii tuol nyt heitetään yleisesti. Äh, mä luovutan. Poistun täältä.
    « Viimeksi muokattu: 25. Helmikuuta 2022 klo 07:10 kirjoittanut Suttenkoistu »
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3294 : 25. Helmikuuta 2022 klo 14:45 »
  • Tykkää (0)

• Eilen iski taas sellainen kunnon ahdistus hetkeksi maailman kollektiivisesta tilasta kuten silloin sinä yhtenä päivänä kun korona-todellisuus vahvistui täällä eräänä maaliskuisena päivänä herran vuonna 2020. Mutta sitten taas palasin järkiini ja sydänkeskukseeni ymmärtäen asioiden todellisen tilan.

Ajattelin, että maailma on tullut hulluksi. Mutta ei, lähes aina tämä maailma on ollut sairas ja hullu patologisine johtajineen, nyt vaan erityisesti viime vuosikymmeninä tämä sairaalloinen kapitalistinen oravanpyörämatriisi on alkanut lähteä oikein kunnolla raiteiltaan. Ihmiset ja muut pallinamaat kun vaan sitten kuvittelevat, että kaikki voi vaan aina jatkua samaan malliin ja sekoomus uskoo, että talouskasvu on ikuista samalla kun luontoa raiskataan ja ihmissielu ollaan hylätty "turhana" jonnekin kun se ei palvele materialistista tiedettä.

Se tässä tyhmässä lajissa ihmetyttää, että sotaan kyllä aina riittää energiaa ja rahaa, mutta rauha ja rakkaus on niin vaikeaa. Ehkä tämä on vaan nyt sitten yksi aikajakso ja ihmislaji on vielä hyvin lapsenkengissään, primitiivinen. Kulta-aika on tuloillaan, mutta sitä ennen pitää käydä nämä henkisen synkkyyden ajat läpi. Ei oikeastaan voi muuta kuin nauraa välillä tälle kaikelle. Siitä huolimatta myötätuntoni on Ukrainan viattomien siviilien ja eläinten kohdalla. Lauantaina taitaa olla jonkinlaista massameditaatiota tulossa rauhan suhteen, osallistukaamme sellaiseen. Rauha on mahdollista jos sellaista haluamme.

"If someone thinks that love and peace is a cliche that must have been left behind in the Sixties, that's his problem. Love and peace are eternal." ~ John Lennon

« Viimeksi muokattu: 25. Helmikuuta 2022 klo 14:52 kirjoittanut Omppu »
    Kirjattu

moonflower

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3295 : 27. Helmikuuta 2022 klo 12:17 »
  • Tykkää (0)

• https://www.thedodo.com/daily-dodo/pets-in-ukraine-heartbreaking-photos-show-people-clinging-to-their-animals-as-they-flee

Jakakaa plss kellä some... 🙏❤ Onnekkaat (jos niin voi tässä yhteydessä sanoa) eläimet pääsivät omistajien mukaan, mutta kaikki eivät pääse sodan keskeltä pois ja tukea tarvitaan nyt ja tämän jälkeen... 😔🐾
    « Viimeksi muokattu: 27. Helmikuuta 2022 klo 23:12 kirjoittanut moonflower »
    Kirjattu
    no rain no flowers ~

"There's a place that I go that nobody knows
    Where the rivers flow and I call it home
    And there's no more lies, in the darkness, there's light
    And nobody cries, there's only butterflies." ❤

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3296 : 13. Maaliskuuta 2022 klo 18:21 »
  • Tykkää (3)

• Tänään olin pitkästä aikaa oikeasti ja vilpittömästi onnellinen.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3297 : 15. Maaliskuuta 2022 klo 16:53 »
  • Tykkää (0)

• Asuminen rivitalossa on joskus tähän aikaan vuodesta yllättävän rankkaa, siis fyysisesti. Kun on aurinkoista ja lämmintä, puolimetrinen lumipeite talon katolla valuu jatkuvasti pikku hiljaa alaspäin ja työntyy pitkälle katon reunan yli. Sitä on sitten paikallaan käydä alhaalta käsin lapiolla hajottamassa, ettei kieleke lohkea kenenkään päähän eikä ikkunasta ulos katsoessa tunne asuvansa luolassa. Naapureina on eläkeikäisiä mammoja, jotka kyllä ihan mielellään joskus touhuilevat ulkona, mutta käytännössä teen usein heidänkin lumitöitään. Eipä todellakaan tarvitse kuntosalia.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3298 : 25. Maaliskuuta 2022 klo 09:53 »
  • Tykkää (1)

• Mökillä. Pitkän aurinkoisen & lämpimän kauden jälkeen tuntuu oudolta, kun sataa lunta, ja sitä on luvassa päivän mittaan jopa kymmenen senttiä. Saa nähdä, missä välissä tänään ja/tai huomenna onnistuu raivata kulkureitti saunalle, kun se on ilman muuta aikomus lämmittää huomisiltana. Vanhaakin lunta on näet ihan riittämiin ja se on kovaa, eikä toisaalta kuitenkaan tarpeeksi kovaa, että hanki kantaisi.
    Kirjattu

moonflower

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3299 : 27. Maaliskuuta 2022 klo 20:56 »
  • Tykkää (0)

• Onnellinen hänellä mökki.
    Kirjattu
    no rain no flowers ~

"There's a place that I go that nobody knows