Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Tänään - 205

halinalle

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #3060 : 22. Lokakuuta 2017 klo 11:59 »
  • Tykkää (1)

• Jos tänään liikkuu pääkaupunkiseudulla tai Linnanmäen huvipuiston läheisyydessä niin kannattaa käväistä Vekkulassa. On tänään viimeistä päivää auki. ^-^
    Kirjattu
    Ihminen on vain ajatustensa tuote; hänestä tulee sitä mitä hän ajattelee.

aurinkopuu

• Vieras
    « Vastaus #3061 : 21. Marraskuuta 2017 klo 23:45 »

Banaanit ovat vaarassa kuolla sukupuuttoon niitä riivaavan Panaman taudin vuoksi. Kuka pelastaisi banaanit? :( ;D

https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000002790815.html
    Kirjattu

Lammen Pei

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3062 : 10. Joulukuuta 2017 klo 07:40 »
  • Tykkää (1)

• Fårad, multa kans tzemii kelan kans taistoo, ne on välillä todella pihalla, mut kyl se siitä. Viimestää kesä alkaa kelasta  ;D ;D ;D

Kiitti, joo, siis sehän selvis jo siin syksyllä. Sit tuli lisää selvittelypyyntöi muista jutuista ja äh. Perustulo jooko! Tää syksy on mennyt vähän niin ja näin.

Oon tätä seuraillut aina miten täällä foorumilla menee, ja aika hiljasta, välillä jotain pientä. Oli pakko vetäytyy kun alkoi niin kuohua. En tiiä voinko nytkään ihan sitoutua, mutta tarvitsin vähän tän hippifoorumin valoa arkeeni nyt. Täällä taas, mutta monet tutut lähti myös syksyn mittaan. Toki osa kävi vielä enkä tiiä vaikka jossain tääl oisivatkin. Jossain nyt ainaski!! <3

Mukavaa sunnuntaita <3.
    /Fårad, faråd, yms.
    Kirjattu

sateenvaari

• Vieras
    « Vastaus #3063 : 18. Joulukuuta 2017 klo 13:07 »

Hiljaista on!

Mutta ehkä kevään myötä hipit ryömivät koloistaan :D jotain mittiä voisi taas viritellä tässä päivien pidetessä, jos porukkaa vielä foorumilla pyörii.
    Kirjattu

Lammen Pei

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3064 : 10. Tammikuuta 2018 klo 00:09 »
  • Tykkää (3)

• Mulla oli toinen kone käytössä, ja tää nykynen salasana on tallessa vaan tässä yhessä browserissa. Niin jäi jutut tauolle.

Tosi jännää, kun en tiiä. Ootko Sateenvaari joku vanha tuttu täältä foorumilta vai joku ihan uusi immeinen hipeis? :)
    Nikistäsi tulee mieleen kuva, jota käytin avatarina aiemmin fåradilla.

Tänään oli hienon värinen aamu. Väri ei tallentunut kuvaan niin syvänä, mitä näkyi.

Avara aukea puisto, paljon tilaa, tammia ja haapoja.
    Aukeaa reunustaa puut ja puien lomassa pieniä valoja.
    Pakkasta, ehkä yks tai kaks astetta.
    Taivas tasaisen sinen ja purppuran pehmee taie.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3065 : 10. Tammikuuta 2018 klo 00:22 »
  • Tykkää (2)

• Mukavaa huomata, että joitakin vanhoja käyttäjiä on palannut tänne, joskin uudistuneiden nimimerkkien kera. Ehkä foorumi saa taas sen myötä vähän tuulta purjeisiinsa kun loppuvuoden ajan se on ollut ihan pystyynkuollut. :)
    Kirjattu

sateenvaari

• Vieras
    « Vastaus #3066 : 10. Tammikuuta 2018 klo 10:46 »

Tosi jännää, kun en tiiä. Ootko Sateenvaari joku vanha tuttu täältä foorumilta vai joku ihan uusi immeinen hipeis? :)

Kaffekurrehan minä  ;D Lähdin viimeisimmän aallon mukana ja palasin kun alkoi näkyä elämän merkkejä. Kiva kun täällä on taas porukkaa!
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3067 : 11. Tammikuuta 2018 klo 21:38 »
  • Tykkää (2)

• Linjoilla vielä(kin) roikutaan. Aina silloin tällöin on tullu kateltua onko täälä mitään elämää, mutta hiljaselta on näyttäny. No, uusi vuosi, uudet kujeet toivottavasti. Ite näin vuoden alkajaisiks tempasin ja lähdin mukaan paljon puhuttuun vegaanihaasteeseen ja on ollu kyllä melko hieno kokemus. En kuuna päivänä olis uskonu, että innostuisin tästä näin kovasti. Ruuat, mitä on tullu tehtyä, niin niihin reseptit tulee spostiin ja olleet tosi helppoja ja vieläpä hyviä. Ihmettelen vaan, miks en ole innostunut aiemmin. Ainoo, mitä oon kaivannu on maito kahvin joukkoon ja juustoo leipiin. Muuten ainakaan vajaan kahden viikon aikana ei ole ollut mitään ongelmia. Suosittelen hyppäämään mukaan, vielä ehtii  :peukku
    Kirjattu

Lammen Pei

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3068 : 12. Tammikuuta 2018 klo 17:34 »
  • Tykkää (0)

• Kiva nähdä että täällä on porukkaa vielä kasassa :)

Oon viimeaikoina fiilistellyt uutisia siitä, miten vegaanituotteiden kysyntä on kutakuinkin noussut rakettina taivaalle. Kiva kuulla että yhä useempi löytää polkunsa vegaaniuteen, tai vaikka edes kokeiluun ja kasvispainotteisempaan :)

Mulla kans lähti tänään dieetinmuutoskokeilu käyntiin, koetan raaistua  ;D eli suht. raakaan vegaaniravintoon olisi tarkoitus päätyä.
    Kirjattu

viima

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3069 : 12. Tammikuuta 2018 klo 21:19 »
  • Tykkää (2)

• Täällä sama "raaistumisen" suhteen :D Olen aloittanut aika maltillisesti, pidän viikossa kaksi nk raakapäivää. . Raakaruokien tekeminen on selvästi ihan oma lajinsa. :') Onko sulla tavotteena tulla ihan kokonaan raa'aksi?

(oon aika uusi tyyppi täällä, oon kyllä stalkannut keskusteluja, mutta oon suht ujo myös netissä)
    Kirjattu

Lammen Pei

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3070 : 13. Tammikuuta 2018 klo 01:54 »
  • Tykkää (2)

• Oho, hauskaa :)
    Mulla ajatus raaistumisesta oli aika impulsiivinen "nyt mä teen sen", jonka pohjalla toki pitkään kytenyt aikomus. Taustalla on ollut kymmenisen vuotta vegaanina, ja joskus kokeilin melko raakaakin vegeilyä, mutta viime vuosina on tullut jotenkin mätettyä liikaa ja mentyä epäterveellisempään moodiin tässä ruokavaliossa.

Olosuhteet muuttu tukemaan raaistumista tässä blenderihankinnan myötä ja sain joku aika sitten puolisolta vinkin että on olemassa "vegan ketogenic diet" joka vois auttaa turvonneen väsähtäneeseen oloon ja sain tämmösen pyramidin. Vegeketo ei siis ole sinänsä raaka dieetti, mutta helposti tuo raa'aksikin taipuu. Meen siis toisin sanoen fiilisten ja mahisten mukaan ja vilkailen pyramidia myös varmaan silloin tällöin.

Päämäärä mulla oikeastaan on muuttaa suhtautumista ruokaan niin, että se olis lähtökohtasesti ravintoa tarpeen mukaan ja mahdollisimman terveellistä. Käytännös esim. tänään söin parit tofupalat, mitä muksun lautaselle jäi ja join matéta ja kahvia, jotka eivät olleet raakaa. Aattelin jatkaa näin, että välttelen kypsennettyä ja yritän tehdä terveellisiä valintoja ruokaostoksissa :) . Totaalisen totalitaarista raakailua en varmaan jaksa alkaa toteuttamaan, vaikka semmoseen on toisaalta joskus ollut taipumusta ja siihen tää lopulta saattaa mennä  ;D

Tervetuloa foorumille viima!

Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #3071 : 13. Tammikuuta 2018 klo 13:37 »
  • Tykkää (5)

• Tulin tänne kurkkaamaan pitkästä aikaa. Satunnaisesti käynyt lueskelemassa juttuja jokusen kerran vuodessa, mut en oo tainnut keskusteluihin osallistua vuosiin :(. Piti oikein tsekata koska mä olen täällä ensimmäisiä käynyt. Ainakin joulukuussa 2011 olen postannut jotain - poistin nikkini kertaalleen ja palasin 2013, joten toi virallinen laskuri näyttää sitä takaisintulemista. Mitä siitä sitten tulee, reilu kuusi vuotta?

Tavallaan tuntuisi että mikään ei oo muuttunut kuuden vuoden aikan, samat väsymykset yms vaivaavat kuin silloin kun olen tänne ekoja kertoja kirjoittanut. Ja sitten taas toisaalta moni asia on toisin. Kuuden vuoden aikana mä olen m. eronnut, hommannut uuden ammatin, lopettanut yritykseni, ollut työtön ja sairastanut suorastaan urakalla. Kommuuniasumisen kanssa oli välillä suht vilkasta, nyt on hyvin hiljainen vaihe. Taisi olla  4-5 aikuista isoimmillaan mut nyt mun kanssa ei asu kuin yksi aikuinen ja mun lapset (kolhoosin muissa taloissa yhteensä kolme aikuista, niitäkin on tainnut joskus olla enemmän. Yksi mökki olisi tyhjillään, muttei siihenkään oo jaksettu etsiä asukasta.)

Muutoksia olisi tulossa, ehkä. Parin viikon päästä olisi 1. kohtaaminen kirurgin terän kanssa, 1-2 lisäleikkausta sitten myöhemmin jahka tosta on selvitty. Toiveissa on parantuminen, ei mikään täydellinen kun se on ihan turha toivo, mut jos ees jokin 70-90% perusterveestä ni ois jees. Tai oikeastaan muutoksia on pakko tulla. Jos mä en tästä leikkelemällä parane niin pitää miettiä mitä hemmettiä teen tiluksieni kanssa. Puitteet ois ihan hyvät vaikka mihin ja ideoita riittäis, mutta liian iso tila hoitaa vajaakuntoisena. Uusyhteisöllisyydestä oppinut, että ideaalit ja todellisuus ei oikein aina vastaa toisiaan. Herkemmin näyttäisi menevän pieleen kuin onnistuvan. Toki nyt kun on nähnyt kaikenlaista ehkä osaisi tehdä toisin, en tiedä.
    Kirjattu

Lammen Pei

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3072 : 13. Tammikuuta 2018 klo 16:32 »
  • Tykkää (1)

• <3 kuulostaa rankalta, Ketoneilikka. Toivottavasti vointi ja terveys sulla paranee. Olikos sulla jossain Lahden läheisyydessä se paikka? Pitäis varmaan käydä pyörähtämässä joskus vaikka muksun kanssa...viel puol vuotta taitaa olla mun aika kuitenkin kiinni opinnoissa, niin en uskalla lupailla juurikaan. Kiva kuitenkin kuulla susta nyt. Tuossa kävin läpi vanhoja viestejäsi ja tuntuu että ajatellaan monista asioista samansuuntaisesti ja oot paljon nähnyt ja kokenut, yritteliäs tyyppi. Toivottavasti saat lepoa ja voimia! Ja löytyisi apua ja oikeita ihmisiä :>

Tänään Vesijärvi on jo niin jäässä että siellä mentiin jo vaikka millä, tää näky oli aika hauska:

Mentiin muksun kanssa luonnonsuojelureitti läpi. Yhes kohti hän alkoi nojaamaan ja halaamaan puuta ja sanoi, että lataa akkuja.
    Metsät, joissa elämän koko kaari saa näkyä tuntuvat aina jotenkin hyviltä ja tarkoituksenmukaisilta :)

Kirjattu

Lammen Pei

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3073 : 15. Tammikuuta 2018 klo 13:10 »
  • Tykkää (1)

• Hiljaista on!

Mutta ehkä kevään myötä hipit ryömivät koloistaan :D jotain mittiä voisi taas viritellä tässä päivien pidetessä, jos porukkaa vielä foorumilla pyörii.

Olen aina välillä vuosien mittaan miettinyt sitä, kun meillä on mukavasti tilaa, että olisko mahdollista järkätä jotain miittiä tänne. Uskallaudun nyt sitten miettimään ääneen. Asutaan Lahden asemasta kuutisen kilometriä syrjässä, mutta kun junat ja onnibus kulkee Lahteen ja lähiliikenne pyörii, niin ei tää sijaintikaan mikään ylitsepääsemätön varmaan olisi.

Mun puoliso on vaan sellainen, että vetäytyy omaan tilaansa siksi aikaa, kun meillä on vieraita, mutta ehkä se ei olisi mahdotonta, jos aika olisi joku viikonlopun iltapäivä, ja olis mahdollista myös yöpyä täällä... Laskin just että nukkumapaikkoja on ainakin neljälle vieraalle, niin jos sit seuraavana päivänä 12 mennessä väki hipsis taas omille teilleen, niin semmone olisi ihan mahdollista. Vois vaikka yhdessäkin kävellä luontoreittiä asemalle päin hyvän sään salliessa.

Muttia on vaan semmosia, että kun ollaan lapsiperhe, niin miitti sais olla mielellään päihteetön ja rauhaisa ja täällä sit on tosiaan napero pyörimäs ja vaatimassa leikkimään..mutta muksu nukahtaa siinä yleensä viimeistää yhdeksältä (ja herää seitsemältä).

Se nyt riippu sitten teistä, että miltä kuulostaa :)
    Kirjattu

sateenvaari

• Vieras
    « Vastaus #3074 : 15. Tammikuuta 2018 klo 17:34 »

^
    Ihana ajatus  ^-^  Todellakin mukana jos toteutuu!
    Kirjattu