Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Tänään - 208

muukorento

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #3105 : 20. Tammikuuta 2019 klo 00:02 »
  • Tykkää (1)

• Miksi lapsille ensin luetaan satuja ja sitten opetetaan että ne ei ookaan totta?
    Kirjattu

Lanoo

• Vieras
    « Vastaus #3106 : 21. Tammikuuta 2019 klo 02:02 »

Miksi lapsille ensin luetaan satuja ja sitten opetetaan että ne ei ookaan totta?
    vähän niinkuin elämä. Voimassa kunnes kuolema todistaa ettei se ole totta. Sadut ja elämä pitää ymmärtää, niihin on kätketty suuri viisaus.
    Kirjattu

Lammen Pei

• Vieras
    « Vastaus #3107 : 30. Tammikuuta 2019 klo 06:40 »

Olipa kerran Pelle Palikka. Se oli ihan tavallinen Pelle. Se asui jossain ja teki jotain ja luki jotain ja jotain ajatuksiakin sillä oli vaikka mistä....ja mielipiteitä. Itseasiassa juuri mielipiteitä sillä oli, kasautunut kokonainen mielikuvarakennelma. Koko elämä suunniteltu ja mietitty päätelmä. Se Pelle oli aika yksin.

Toisessa paikassa oli Ilma Ilokas. Ilma eli, eleli, oli, iloitsi. Hihhei. Miksi Ilma ei ollut Pellen kaveri?

/Joskus satuun ei ole kirjoitettu mitään viisautta suuremmin mitä ymmärtää...joskus sadut laittaa kysymään, ihmettelemään ja virittää jotain mistä jutella. Usein saduissa on sanoja ja kuvailuja erilaisista ilmiöistä tai näkökulmista.

Noni. Aiheeseen. Tänään tunnen itseni vähän palikaksi. Pitänee hengittää hyvää ilmaa keuhkoihin ja zillee. Mukavaa tammikuun loppuja hipit!
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #3108 : 16. Maaliskuuta 2019 klo 11:38 »
  • Tykkää (0)

• Täällä pitkästä aikaa. Jossain välissä sivut oli alhaalla pitkään tai toistuvasti eikä tullut sitten enää kurkkailtua. Nyt kattelin että ihmisiä on palstalta poistunut, Lammen Pei ainakin :(. Surullista. 
    Kirjattu

Kävelen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3109 : 16. Maaliskuuta 2019 klo 20:56 »
  • Tykkää (0)

• Moi Ketoneilikka <3! Hauska kuulla susta! mitä sun kevääseen kuuluu :)
    Lammen pein nikki katos, mutta kyllä mä täällä viel olen
    <3

Oli tommonen pidempi kausi että vain seurailin tilannetta, sitten mulla vaan, en edes osaa sanoa. Tuntuu aika ihmeelliseltä elämänvaiheelta itseasiassa. Oon ollut enemmän juttusilla erilaisiin ihmisiin ympäri maailmaa ja vähän hakenut itseäni samalla.

Mua ehkä vähän on ahdistanut tää meno täällä kuluneiden kuukausien aikana ja halusin pois sitten jossain kohti. Mutta joo, täällä tää sama/eri/mikä ikinä 'mä'.
    Kirjattu

Maapähkinä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3110 : 18. Maaliskuuta 2019 klo 22:15 »
  • Tykkää (0)

• Täällä ollaan taas. Juu, sivut oli alhaalla jossain vaiheessa, miksiköhän? Muutenkin on tainnut muutama vuosi vierähtää siitä, kun täällä viimeksi olen pyörinyt. Nyt tulee taas selailtua tätäkin foorumia aina välillä.
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #3111 : 22. Maaliskuuta 2019 klo 20:26 »
  • Tykkää (1)

• Maapähkinä, muistelen hämärästi et Vihreäkaupunki taitaa hoitaa nää sivut ihan yksin, domainin uusimiset ja moderoinnit ja palvelintilat jne. Vähän epäilen mainostulot kattaa ees kaikki kulut mitä tulee? Joskus miettinyt pitäisikö huhuilla olisiko ihmisillä halua kerätä muutama lantti ylläpidolle kuluihin (oli se sitten sähkölaskuja tai vaikka illallinen kiitokseksi vuosien ylläpidosta), mutta kuten näkyy en oo saanut mitään aikaiseksi.

Napu - *helpotus*. Mä jo aidosti mietin mitä on tapahtunut ja ehdin vähän huolestua. Joskus joutuu etsimään itseään ja uudet, erilaiset ihmiset antaa joskus uusia tarpeellisia näkökulmia. Toivottavasti ei ole ollut liian raskas talvi sulla kuitenkaan.
    Mä kävin silloin pikkasen yli vuosi sitten leikkauksessa ja olen sen jälkeen saanut vähitellen elämääni takaisin. Aloitin hiljaittain työskentelyn ja yritän saada vähän esikasvatushommia aikaiseksi. Perinteistä settiä kuten lehtikorianteria, ananaskirsikkaa, muutamat kirsikkatomaatit, parsakaalia ja lisäksi jotain erikoisempia ehkä kvinoaa ainakin. Täytyy vaan koettaa jotenkin tasapainoilla ettei tuu ahnehdittua liikaa ja ihmeteltyä sitten toukokuussa kun aika ei riitä ja voimat on loppu.
    Kirjattu

Kävelen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3112 : 25. Maaliskuuta 2019 klo 21:32 »
  • Tykkää (0)

• Ketoneilikka, no vähän oli kyllä niin ja näin tän talven kanssa, mutta eikö se pian kevääksi muutu. Mä olen kans ajatellut viherpeukaloa ja siten palstan vuokraamista. Kaipaan möyriä mullassa, vaikka sato meniskin jänöille, kotiloille ym. menijöille.
    Kirjattu

Kävelen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3113 : 26. Maaliskuuta 2019 klo 17:32 »
  • Tykkää (0)

• Jos mä lähden täältä niin ei se sen kummempaa tarkoita kuin että lähdin täältä foorumilta. Mun on täällä välillä surullinen olla ja toisinaan tuntuu että helpompi ilman.

Tänään käytiin kurkkaa että millaista tuo lasten kerho täälläpäin on.. Nooooh.. hetki siellä tanssailtiin ja jatkettiin matkaa hyppimään metsässä ja nauttimaan kivoista maisemista.
    Kirjattu

Kävelen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3114 : 31. Maaliskuuta 2019 klo 07:02 »
  • Tykkää (0)

• Tänään on talvi taas! Kuuntelin yöllä sateen ropinaa ja aamulla  vastassa, oh,  niin kaunis valkoinen maisema. Hyvä päivä keittää teetä ja antaa kaiken vain olla. (vähän ehkä jo ajattelin että lunta ei enää olisi tullut, mutta tietenkin näin kävi, miten muutenkaan https://m.youtube.com/watch?v=SMtQnbabYVo)
    Kirjattu

Sininen evä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3115 : 31. Toukokuuta 2019 klo 13:29 »
  • Tykkää (0)

• .. täs kelasin äsken, ajan henkeä (oho :) Joillekkin ihmisille on todella vaikea käsittää, ettei tarvitse ympärille mitään roskaa, älypuhelimia, sun muuta moskaa. Noh, kyl te tiedätte. Ajassa voi olla tiukasti kiinni ilman niitäkin, tietenkin jos haluaa. Mittari vaan on nykyään niin keskeinen ollu ihme skeidaan pitkään. Jotain tämmöstä tunki tonne otsalohkojen väliin täs kevyesti keskellä päivää, jep & joo-o :)
    Kirjattu
    Toivossa on hyvä elää, rauhassa vielä parempi

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #3116 : 09. Kesäkuuta 2019 klo 18:47 »
  • Tykkää (1)

• Löytyi tällainen.

Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #3117 : 22. Kesäkuuta 2019 klo 10:51 »
  • Tykkää (1)

• Se oli sitten kokoton juhannus. Onneksi oli kuitenkin saunaa ja grilliin kasvisvartaita, vanha ystävä perheineen ja mojitoja oman maan piparmintun lehdillä. Tuli valvottua myöhään ja nyt on vähän väsy.

Kasvimaa- ja puutarhahommien kanssa ollut vähän haasteita. Mustarastaat tai naakat olivat käyneet nykimässä taimia maasta, oli pavun versot pitkin ja vissiin muitakin kasveja. Hemmetti. Mulle on ok, että käyvät nokkimassa mun mansikoita ym mut jättäis noi kylvökset maahan kasvamaan. Taas kerran tullut myös todettua, ettän ruuan kasvattaminen "yksin nainen, yksi lapio" -periaatteella on yllättävän raskasta. Mä tykkään puutarhanhoidosta, mutta hahmottuu kyllä aika hyvin miksi on päädytty koneelliseen ruuantuotantoon. Tai ainakin mulla loppuu aika ja/tai voimat kesken. Kaiken lisäksi mulle tuli, onnettomien sattumusten seurauksena lisää savista peltoa kunnostettavaksi mut eipä oikein edennyt. Ehkä syksyllä jaksan tehdä sille jotain ensi kesää aatellen, saa nähdä.

https://suomenluonto.fi/uutiset/juhannus-vei-ukolta-juhlan-2/
    « Viimeksi muokattu: 22. Kesäkuuta 2019 klo 10:56 kirjoittanut Ketoneilikka »
    Kirjattu

Sininen evä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3118 : 26. Kesäkuuta 2019 klo 14:43 »
  • Tykkää (0)

• .. en ole miettinyt mitään, ja silti raksutus käy.
    Kirjattu

Sininen evä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3119 : 06. Elokuuta 2019 klo 21:51 »
  • Tykkää (2)

• ... istuin suolaisen meren äärellä, ja näin purjeveneen, joka lipui niin hiljaa, kuten Karjalaisen laulussa. Hieman kohmelokin puhalsi, kunnes aurinko lämmitti. Vaihdoin paikkaa, & näin taivaan sekä koneet, käärmeitä ei ( pettymys hieman ) Kuulin viestin , olikin puhelinoperaattori ( hemmetin iso pettymys ) ei kestänyt kauaa, koska taivas oli lähempänä taas.

Kirjattu