Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Tänään - 215

Lalalalunanana

• Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #3210 : 14. Heinäkuuta 2020 klo 22:50 »

Mua naurattaa näiden päivien mainokset aikalailla, kaikki noi grillfullnessit ja mandalat kanankoivista ja löydä täydellinen NAM-ASTE jne ja se "Markku? - Johannes?? - Me ollaan ilmeisesti synnytty uudestaan merivuokkoina" ja kaikkia muitakin vastaavia hahhahhaaa... :D En tiedä onko muut huomanneet.
Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #3211 : 27. Heinäkuuta 2020 klo 00:47 »
  • Tykkää (1)

• Olin kuluneena päivänä ensimmäistä kertaa keikalla sitten viime talven. Jukka Nousiainen esiintyi Joutsan "taidelaitos" Haihatuksessa. Siellä on muuten hyvä taidenäyttelykin, suosittelen käymään katsomassa.
    Kirjattu

Offtopic

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3212 : 02. Elokuuta 2020 klo 22:30 »
  • Tykkää (0)

• Joku toinen katsoi jotain tubettajaa joka katsoi kameralla ulos lentokoneen ikkunasta ja mieleni valtasi kaipuu kauas pois. Vieraaseen paikkaan, eli en voi tietää minne.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3213 : 10. Elokuuta 2020 klo 23:31 »
  • Tykkää (0)

• Minulla on ollut 21 vuotta pitkät tai pitkähköt hiukset. No, eipä ole enää, ainakaan hetkeen. Tein jotain niin radikaalia kuin leikkautin yhdeksän millin siilin. Saa siitä kasvaa sitten... :)
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3214 : 16. Elokuuta 2020 klo 01:15 »
  • Tykkää (1)

• Kaveri kävi yökylässä. Olikin ensimmäinen yökyläilijä täällä uudessa kodissa. Puhua pälpätettiin kovasti mm. musiikista, politiikasta ja Suomen yhteiskunnallisesta historiasta. Kuunneltiin paljon musaa myös. Olo on sen jäljiltä yhtä aikaa väsynyt ja virkistynyt. Jännä ilmiö.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3215 : 25. Syyskuuta 2020 klo 16:39 »
  • Tykkää (0)

• Mukavaa, että näin syksylläkin on vielä lämpöä ja valoa tarjolla. Ruska alkaa tulla ja osa puiden lehdistä on muuttunut jo punertaviksi. Kohta luonto muuttuu entistäkin kauniimmaksi ennenkuin se vaipuu taas talviunille ja aloittaa uudelleen keväällä.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3216 : 12. Lokakuuta 2020 klo 00:19 »
  • Tykkää (0)

• Meni hermo hippifoorumiiiiin hei hei hetkeksi

Jää kiinnostamaan, mihin täällä nimenomaisesti?
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3217 : 12. Lokakuuta 2020 klo 00:30 »
  • Tykkää (0)

• Täytyy sen verran julkivoivotella, että 11.10.2020 oli kyllä kerta kaikkiaan yksi veemäisimmistä päivistä. Asunnossa kärpäsinvaasio (on jatkunut jo kauan, mutta tämä päivä oli pahemmasta päästä), eläviä toukkia biojäteastiassa ja kaiken huipuksi iltamyöhällä keittiössä näyttäytyi hiiri, josta on ollut saunalla jätösmerkkejä ja välillä äänimerkkejäkin, mutta joka ei ole aiemmin näkynyt eikä varsinkaan keittiössä. Itselläni ruuansulatusvaivoja (ei liity edellisiin), ja ruokakaupan kassajonossa typerä välikohtaus, kun minä ja eräs äiti lapsineen kiistelimme, etuilinko minä vai yrittikö hän etuilla, kunnes häivyin kaupasta ostamatta yhtään mitään. Ihan keskenkasvuista ja naurettavaa. Välillä tuntee taantuneensa kymmeniä vuosia henkisesti. Kokonaistunne on, etten halunnut tällaista elämää, ja myös yhteiskunnan ja ihmiskunnan tulevaisuus näyttää olevan "pilalla, pelkkää paskaa tilalla". Luoja, antaisitko seuraavaksi parempia päiviä, kiitos.
    Kirjattu

K3ttu

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3218 : 14. Lokakuuta 2020 klo 21:53 »
  • Tykkää (0)

• Kävin tänään koronatestissä ja nyt oottelen pari päivää tuloksia kotona. Mulla on melkein normaali olo, paitsi että kurkku on vähän kipeä ja yskittää. Luulen, että kyseessä on perus sesonkiflunssa, mutta oli hyvä tutkia asia. Voihan se olla, että on sitä itseään koronaa, mutta oireilen vain tosi lievästi (oireet on siis helpottaneet jo eiliseen verrattuna). Eli vaikka koen olevani ihan työkuntoinen, saattasin levittää tautia muihin, joille se olisi vaarallisempi. Toivon todella, että tulos on negatiivinen, koska haluisin oikeesti takaisin töihin :D eikä muutenkaan polttele olla kahta viikkoa kotona pakkokaranteenissa.

Toisaalta tänään on ollut ihanaa olla tekemättä yhtään mitään "järkevää" koko loppupäivä, huomaan että tällaista olemista ei ollut riittävästi arjessa eikä varsinkaan viikonlopuissa. Nyt kun on lisätty taas rajoituksia, niin vapaa-ajan kotoilu lisääntyy varmaan luonnostaan, mutta voisin myös tietoisesti varata aikaa itselleni ja levolle. Epämääräinen oireilu saattaa olla myös kehon viesti siitä, että on aika hidastaa tahtia.
    « Viimeksi muokattu: 14. Lokakuuta 2020 klo 21:57 kirjoittanut K3ttu »
    Kirjattu

Lalalalunanana

• Vieras
    « Vastaus #3219 : 03. Marraskuuta 2020 klo 20:05 »

Tääl on tosi hiljaista mutta voin ilahduttaa ja kertoa kuinka joku viikko sitten koira oli aika söpö kun oli vaihteeksi sadepäivä ja käveltiin kadulla ja se siinä tassutteli tittititidii ja pysähtyi yhtäkkiä nuuhkimaan varovasti tietä ylittävää pientä etanaa... 🐌 Syksyn ilot! 🍁
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3220 : 06. Marraskuuta 2020 klo 06:33 »
  • Tykkää (3)

• Lalan koirasta tuli mieleen kertoo parista söpöstä kisusta, jotka kurkkii semmosesta aukikangetusta postiluukusta tuol jakoreitillä. Toinen niistä on aina siel kurkkimassa  ^-^

Vaikka tää vuosi on kai yleisesti ollut aika karu, koronan tms. vaikutuksesta,, niin just nyt itsestä tuntuu aika hyvältä ja siin voi tavallaan olla semmone ~mud/lotus~-efekti, että "kun kuitenkin" on niin paljon asioita hyvin.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3221 : 06. Marraskuuta 2020 klo 15:33 »
  • Tykkää (2)

• Paistaa se aurinko risukasaankin välillä ja nyt on taas kirjaimellisesti aurinko paistanut enemmän, kyllähän tuo mukavasti kohottaa mielialaa. Ulkona tuntuu jotenkin syksyiseltä talven sijaan.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3222 : 09. Marraskuuta 2020 klo 18:09 »
  • Tykkää (1)

• Ulkona tuntuu jotenkin syksyiseltä talven sijaan.

Syksyhän nyt onkin! Marraskuu on syksyä, joulukuu talvea. (Paitsi, jos lumi tulee aikaisin, niin kuin esim. oli kahtena perättäisenä talvena 2010-luvun alussa.)

Itselläni jännä aika läpikäytävänä taas. Muutin siis kaupungista maalle viime keväänä. Nyt olen erinäisten hankaluuksien ja ahdistusten jälkimainingeissa taas muuttelemassa lähemmäs kaupunkia, pieneen taajamaan. Kyllähän se muutos aina virkistää, mutten voinut arvatakaan sitä hyvien vibojen purkausta, joka tapahtui edellisellä yön yli kestäneellä viikonloppuvisiitillä uuteen vielä lähes tyhjään kämppään. Huomisillaksi menen taas sinne uuden pikku kuorman kanssa. Jännää.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3223 : 09. Marraskuuta 2020 klo 22:20 »
  • Tykkää (0)

• No kyllä itse olen aina laskenut marraskuun talviajaksi, varsinkin kun lokakuun lopussakin virallisesti siirrytään talviaikaan. Nyt on vaan ollut melko leutoja talvia. :)

Kauniita kelejä kyllä ollut, mutta nyt ollut taas jo hyytävää. Saa kohta taas kunnon talvikamppeita laittaa päälle, mutta onneksi sentään pyörällä ajaminen onnistuu ihan hyvin vielä.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3224 : 12. Marraskuuta 2020 klo 10:18 »
  • Tykkää (0)

• No kyllä itse olen aina laskenut marraskuun talviajaksi, varsinkin kun lokakuun lopussakin virallisesti siirrytään talviaikaan.

Kalenterivuosi jaetaan karkeasti samanpituisiin kausiin: joulu-tammi-helmikuu talvea, maalis-huhti-toukokuu kevättä, kesä-heinä-elokuu kesää ja syys-loka-marraskuu talvea. Tämä on opetettu minulle jo pikkulapsena. Joissakin etelämmissä maissa talvi luetaan alkavaksi vasta talvipäivänseisauksesta.
    Kirjattu