Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Tänään - 216

Hariel

• Hippi
  • Paikalla Paikalla
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion
Vs: Tänään
« Vastaus #3225 : 12. Marraskuuta 2020 klo 15:45 »
  • Tykkää (0)

• Kalenterivuosi jaetaan karkeasti samanpituisiin kausiin: joulu-tammi-helmikuu talvea, maalis-huhti-toukokuu kevättä, kesä-heinä-elokuu kesää ja syys-loka-marraskuu talvea. Tämä on opetettu minulle jo pikkulapsena. Joissakin etelämmissä maissa talvi luetaan alkavaksi vasta talvipäivänseisauksesta.

Tuo jako on tilastovuodenajat, sen lisäksi on myös tähtitieteelliset vuodenajat ja termiset vuodenajat. Ks. https://fi.wikipedia.org/wiki/Vuodenaika#Vuodenaikojen_ajoittaminen .
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3226 : 12. Marraskuuta 2020 klo 16:58 »
  • Tykkää (0)

• Mielenkiintoista, eipä tuota talvea kyllä vieläkään näy täällä eteläisessä Suomessa.
    Kirjattu

Lalalalunanana

• Vieras
    « Vastaus #3227 : 13. Marraskuuta 2020 klo 21:32 »

Vuodenajat on mielentiloja. Hyvää Juhannusta! 🌼
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3228 : 14. Marraskuuta 2020 klo 09:21 »
  • Tykkää (0)

• Mä kans meen fiiliksen mukaan. Ehkä tää marraskuu on sellanen syksyn ja talven taitekuu. On talvinen fiilis, kun syksyn värit on lakastunut maahan ja on pimeää... Polttelen paljon kynttilöitä sen semmosta. Yöllä on jo pikkupakkasia välillä ja nastarenkaista on huomattavaa iloa. 🍵
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3229 : 20. Marraskuuta 2020 klo 10:46 »
  • Tykkää (3)

• Muutto sitten tehtynä. Vanhassa paikassa on vielä soittimia, joita aion käyttää siellä (tarkoitus on vielä äänittää hieman soittoa ja laulua uusiin omiin kappaleisiin), sekä yhtä jos toista pikkutavaraa, jota ei ollut tarpeen ängetä muuttokyytiin. Vuokrasoppari on voimassa kuun loppuun. Eilen torstaina roudattiin kaikki isompi kama uuteen osoitteeseen, josta käsin nyt tätäkin postausta kirjoittelen. Elämä on tästä alkaen selvästi täällä.

Mielenkiintoista on, että muuttoa on luonnehtinut käsittämättömän hyvä onni. Esimerkiksi eilen satoi kaatamalla vettä koko muuttomatkan, mutta sekä lähtöpaikassa että määräpaikassa saatettiin tehdä tavaroiden kantohommat ihan kuivina. Tätä oli edeltänyt jo niin monta hyvää sattumaa, että kun sade alkoi ja jatkui, suoraan sanoen arvasin, että käy näin: universumi suojelee, sade loppuu. Ja niin loppui.
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3230 : 20. Marraskuuta 2020 klo 17:01 »
  • Tykkää (2)

• Onnea uuteen kotiin! Toivottavasti hyvä mäihä jatkuu ja viihdyt.

Itellä on ollut semmone "onni onnettomuudessa" tilanne tässä tänään. Mokasin duunissa eilen ja hukkasin muutamat avaimet. Onneksi ne löytyi tänään ja sain itse korjata mokani eikä muut joutunut tekemään tylsii asioita, niin se käänsi koko kokemuksen ahdistuksesta iloon. Kivi vyörähti sydämeltä.

Toisaalta tää koko juttu on pistänyt miettimään että jaksanko mä ihan oikeesti tota hommaa vai pitäiskö kokeilla muuta. Eilen löytyi ehkä yks vaihtoehto jota kannattais ainakin pohtia...

On muuten kivaa että vaihteeksi on vähän lunta ❄️🌞❄️
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3231 : 28. Marraskuuta 2020 klo 20:40 »
  • Tykkää (1)

• Loppusiivous tehtynä, viimeisetkin tavarat tuotuna vanhasta asunnosta uuteen, avaimet jätettynä. Taas yksi lyhyt, mutta merkittävä elämänvaihe jäänyt kokonaan taakse.
    Kirjattu

K3ttu

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3232 : 30. Marraskuuta 2020 klo 14:57 »
  • Tykkää (1)

• Olisipa ihanaa asua maalla. Mulla on nyt loppuvuodesta iskenyt yksinkertaisuuden kaipuu. Lopetin lokakuussa juomisen, ja nyt olen poistunut useimmilta some-sivuilta. On paljon asioita, joista tulee hetkellisesti hyvä fiilis, mutta pitkällä tähtäimellä vähän pöhnäinen olo. Nostalgisoin aikaa, jolloin luin kirjoja ja kuulin ihmisten kuulumiset face to face. Toisaalta näin korona-aikaan olen iloinen, että voin soitella ja viestitellä ilmaiseksi netin välityksellä.
    Kirjattu