Kirjoittaja Aihe: Tänään  (Luettu 450265 kertaa)

Poissa Suttenkoistu

• Kukkaishippi
  • Tykkäyksiä: 109
Vs: Tänään
« Vastaus #3225 : 14. Marraskuuta 2020 klo 09:21 »
  • 0
  • 0
  • Mä kans meen fiiliksen mukaan. Ehkä tää marraskuu on sellanen syksyn ja talven taitekuu. On talvinen fiilis, kun syksyn värit on lakastunut maahan ja on pimeää... Polttelen paljon kynttilöitä sen semmosta. Yöllä on jo pikkupakkasia välillä ja nastarenkaista on huomattavaa iloa. 🍵

Poissa Hermit of Think-Follow

• Hippiäinen
    • *
    • Tykkäyksiä: 17
    « Vastaus #3226 : 20. Marraskuuta 2020 klo 10:46 »
  • 3
  • 0
  • Muutto sitten tehtynä. Vanhassa paikassa on vielä soittimia, joita aion käyttää siellä (tarkoitus on vielä äänittää hieman soittoa ja laulua uusiin omiin kappaleisiin), sekä yhtä jos toista pikkutavaraa, jota ei ollut tarpeen ängetä muuttokyytiin. Vuokrasoppari on voimassa kuun loppuun. Eilen torstaina roudattiin kaikki isompi kama uuteen osoitteeseen, josta käsin nyt tätäkin postausta kirjoittelen. Elämä on tästä alkaen selvästi täällä.

Mielenkiintoista on, että muuttoa on luonnehtinut käsittämättömän hyvä onni. Esimerkiksi eilen satoi kaatamalla vettä koko muuttomatkan, mutta sekä lähtöpaikassa että määräpaikassa saatettiin tehdä tavaroiden kantohommat ihan kuivina. Tätä oli edeltänyt jo niin monta hyvää sattumaa, että kun sade alkoi ja jatkui, suoraan sanoen arvasin, että käy näin: universumi suojelee, sade loppuu. Ja niin loppui.

Poissa Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Tykkäyksiä: 109
    « Vastaus #3227 : 20. Marraskuuta 2020 klo 17:01 »
  • 2
  • 0
  • Onnea uuteen kotiin! Toivottavasti hyvä mäihä jatkuu ja viihdyt.

Itellä on ollut semmone "onni onnettomuudessa" tilanne tässä tänään. Mokasin duunissa eilen ja hukkasin muutamat avaimet. Onneksi ne löytyi tänään ja sain itse korjata mokani eikä muut joutunut tekemään tylsii asioita, niin se käänsi koko kokemuksen ahdistuksesta iloon. Kivi vyörähti sydämeltä.

Toisaalta tää koko juttu on pistänyt miettimään että jaksanko mä ihan oikeesti tota hommaa vai pitäiskö kokeilla muuta. Eilen löytyi ehkä yks vaihtoehto jota kannattais ainakin pohtia...

On muuten kivaa että vaihteeksi on vähän lunta ❄️🌞❄️

Poissa Hermit of Think-Follow

• Hippiäinen
    • *
    • Tykkäyksiä: 17
    « Vastaus #3228 : 28. Marraskuuta 2020 klo 20:40 »
  • 1
  • 0
  • Loppusiivous tehtynä, viimeisetkin tavarat tuotuna vanhasta asunnosta uuteen, avaimet jätettynä. Taas yksi lyhyt, mutta merkittävä elämänvaihe jäänyt kokonaan taakse.

Lala

• Vieras
    « Vastaus #3229 : 28. Joulukuuta 2020 klo 22:00 »
  • 0
  • 0
  • Mitä hipeille kuuluu?

Poissa Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Tykkäyksiä: 31
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #3230 : 06. Tammikuuta 2021 klo 18:13 »
  • 0
  • 0
  • Mitä hipeille kuuluu?

Tänne ainakin kuuluu ihan hyvää. Vuosiluku 2021 vähän hämmentää, kuulostaa aika scifiltä. Toisaalta sopivastihan tässä on mm. globaali pandemia ja muuta dystopia-henkistä kuten Ameriihkalassa presidentin vaihtuminen.

K3ttu

• Vieras
    « Vastaus #3231 : 09. Tammikuuta 2021 klo 23:55 »
  • 3
  • 0
  • Ite odottelen tässä ensimmäisen kokopäivätyön määräajan päättymistä :D työ itsessään on mukavaa ja työpaikka miellyttävä, mutta vapaa-ajan vähyys rassaa eikä tunnu palkan arvoiselta. Ehdottomasti kokemisen arvoinen kokemus kyllä ollut kokeilla kasista neljään elämää, mutta jatkossa haluan tehdä joko lyhyempää työviikkoa tai vaihtoehtoisesti jotain luovaa (tai molempia!).

Poissa Maapähkinä

• Uushippi
    • **
    • Tykkäyksiä: 12
    « Vastaus #3232 : 17. Tammikuuta 2021 klo 13:24 »
  • 2
  • 0
  • vapaa-ajan vähyys rassaa eikä tunnu palkan arvoiselta.

Tässäpä tiivistyykin hyvin omat ajatukseni nykyisestä työstäni. Ajattelin itsekin vaihtaa vaihdetta tämän määräaikaisen työn päättymisen jälkeen hieman hitaammalle ja katsella varmaan jotain osa-aikahommia. Olen itse ollut puolisentoista vuotta työelämässä. Työlle en aseta niin paljon painoarvoa, että jaksaisin sille paljoa antaa, ja olen myös helposti kuormittuvaa sorttia.