Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 15

Torstai

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
  • Roar
Vs: Uniketju
« Vastaus #210 : 23. Toukokuuta 2012 klo 14:23 »
  • Tykkää (0)

• Minä johdin pientä ryhmää jonkinlaisia sotilaita, minulla ei ollut varusteita jostain syystä ja välillä olin alasti, taivas vaihtoi väriä tai minulla oli ylimääräisiä raajoja aina kun keskittyminen uneen horjui, tapahtumapaikkana oli jonkinlainen tehdas. Siellä kuljettaessa aina oven avaamisen vaadittiin avaaja, ja kulkija. Yhden tuli aina jäädä pitämään ovia auki tai paluuta ei ollut. Ovia kun oli monta, niin lopulta jäljellä oli tietysti vain minä. Suureen huoneeseen pääsin, tummaan huoneeseen, ovi takanani sulkeutui ja meni lukkoon. Keskellä huonetta on sitten pöytä ja teetarjoilu. Kuoleman henkilöitymä, nuorelta näyttävä nainen istuu toisella paikalla vastapäätä. Kuolema sanoo: "Vastavoima ja vierailijani, ota teetä, minä tiedän mitä aiot kysyä kyllä. Minä olen aina ja ikuisesti 63-vuotias. Minähän kerroin jo sen? Tänne minä viimeksi olin menossa!", ja siis hänet olin tavannut jo aiemmassa unessa, kun hän kertoi olleensa tosiaan 63-vuotias ja matkalla ilmeisesti tuonne. :D lopuksi tuo uni päättyi siihen, kun naukkasin hänen tarjoamasta kupista teetä ja sanon: "Vastustaja, mutta ystävä."
    Kirjattu
    Jokainen tuntee laulun sen, jokainen kuulee sävelen, poluilta suuren tyhjyyden. kun löytää viimein rakkauden.

Ankkadaami

• Vieras
    « Vastaus #211 : 30. Toukokuuta 2012 klo 20:22 »

Viime aikoina näkemistäni unista on yksi uponnut ja pinttynyt mieleeni erittäin hyvin.

Näin uneni sivupersoonassa, en itse ollut paikalla, katsoin vain. Uneeni kuului pyöreä vaaleaihoinen nainen. Sellainen joka hymyili kokoajan etovasti. Nainen oli sairaalan suihkuhuoneessa/vessassa, joka oli harmaa, kuluneen näköinen. Nainen oli lääkäri tai sairaanhoitaja. Paikalla oli myös toinen sairaanhoitaja, nuorempi nätti tummaihoinen nainen. Valkoihoinen alkoi ahdistella tätä, siitä seurasi rimpuilua, tietenkin, mutta lopulta tummaihoinen nainen antoi periksi.
    Seuraavaksi olltiin taas suihkuhuoneessa, tällä kertaa valkoihoinen nainen oli toisen tummaihoisen nuoren naisen kimpussa. Naiselta oli jo vaatteet riisuttu, hän huomasi paikalla olevan myös tämän aikaisemman tummaihoisen naisen. Ahdisteltu pakeni tämän toisen luokse apua pyydellen, pakoon valkoihoisen otetta. Nainen, jolta apua aneltiin, katsoi tätä toista. Katse oli täysin tyhjä, silmät heijastivat vain väliinpitämättömyyttä. Nainen sanoi valkoihoiselle lyhyesti vain että jatka. Vaatteeton jähmehtyi, ja ilme kuvasti vain hämmennystä, pelkoa ja toivon menettämistä.
    Sen jälkeen uneksin siitä, kuinka nämä naiset tanssivat letkajenkkaa. Etunenässä vaalea nainen hymyilen etovaa, itseriittoista hymyään, ja jäljessä tummaihoiset naiset, toinen vaatteita, molemmat hymyilen tyhjää hullun hymyä.

En tiedä minkä takia uneni muuttuvat kokoajan irvokkaamikksi ideoiltaan mitä enemmän aikaa kuluu ja unia näen. Tällä hetkellä suurinta osaa näkemistäni unistani voi jollain tavalla kuvata sanalla groteski.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #212 : 30. Toukokuuta 2012 klo 21:23 »

Onhan noita tullut hassuja unia nähdyksi. Muistaakseni perjantain ja lauantain välisenä yönä näin unta kahdesta oululaisesta kaveristani, jotka olivat tulleet Tampereelle. He sekoilivat menemään ja tekivät älyttömyyksiä koko ajan ihan pokerinaamalla. Jossain vaiheessa tehtiin kaverin autolla ihan hullu ohituskin. Sitten törmäsin kauppakeskuksessa (joka oli Koskikeskus, mutta sijaitsi Linnainmaalla) tyttöystävääni, minkä koin "pelastusrenkaana" irrottautuakseni kamujen liian tolkuttomaksi äityneestä meiningistä. Hauska oli aluksi hauskaa, mutta liika on liikaa. :)

Toissayönä näin unta musaravintolasta, jossa kuului vain 70-luvun (ja ehkä 60-luvun lopun) "vakavampaa" popmusiikkia – Moody Bluesia, Procol Harumia, Barclay James Harvestia. Saman ravintolan vieressä oli toinen ravintola, jossa kuului samankaltaista musiikkia muttei ihan yhtä ehdottomasti, ts. joukkoon saattoi eksyä jokin 2000-lukulainenkin biisi. ::) :D
    Kirjattu

Konna

• Vieras
    « Vastaus #213 : 01. Kesäkuuta 2012 klo 11:26 »

Näin unta, että olin isäni kanssa eräillä "hienommilla" sukulaisillani jonkinlaisissa juhlissa. Jostakin syystä olin pukeutunut siniseen peittoon, joka oli sidottu punaisella kangasvyöllä vyötärön kohdalta. Fiilikseni tässä kummallisessa asussa oli hieman ulkopuolinen siististi pukeutuneiden sukulaisteni seurassa. Yhtäkkiä isäni halusi lähteä kanssani ulos kävelemään. Kävelimme pienelle kasvimaalle, johon kylvimme tupakkapensaan siemeniä. Lajikkeen nimi oli Bob Dylan. :o
    Kirjattu

Ankkadaami

• Vieras
    « Vastaus #214 : 25. Elokuuta 2012 klo 11:44 »

Viime yönä uneksin, siitä kuinka Amerikka poltti roviolla nykyisen paavin elävältä, ja tämän edeltäjien maasta kaivetut ruumiit. Kaiken tämän taltioi media, ja näinkin uneni ikään kuin uutista seuraten. Taustalla oli kokoajan uutisjuontaja paikan päällä, ja muistan selkeästi uutisotsikot joita uneni "alalaidassa" kulki. Välillä lähikuvaa palaviin paaveihin. Elävältä poltettu vain rukoili ja itki samaan aikaan kun liekit söivät. Toinen paavi jonka lähikuvaa unessani pääsin seuraamaan, oli nykyisen edeltäjä. Kertaalleen jo poltettu roviolla. Osittain keho säilyneenä. Aiemmin unessani olin nähnyt tämän paavin elävältä polttamisen. Hän ei vain kuollut yhtä "kunniakkaalla" tavalla kuin jälkeensä valittu, vaan itkien, kiroilen ja huutaen. 
    Jos oikein muistan, tämä tapahtui sen vuoksi, että uskonnot oli päätetty hylätä. Maailmasta tehtäisiin ateistinen. Ainoa oikea aate ateismi. Ja  sen vuoksi varoituksena ihmisille, kaikesta uskontoa palvovasta "hommauduttiin eroon".
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #215 : 19. Marraskuuta 2012 klo 01:53 »

Näin viime yönä vaihteeksi niin hassua unta, että se on parasta kirjata tänne. Olin unessa jollakin kesäleirillä, joka sijaitsi lähellä jotakin vesistöä, mutta rantapaikka ei ollut erityisen hyvä. Nukuimme teltassa tai ehkä huonokuntoisessa mökissä. Madonnalla oli jotain asiaa leirille tai jotain tekemistä leirin kanssa, sillä hän tarjosi minulle autossaan kyydin neljän kilometrin päässä sijaitsevaan rantakahvilaan (?). Se sijaitsi Loimaalla. Kesäleiri sijaitsi siis jossakin muussa kunnassa, mutta kahvila oli Loimaan puolella, ja jostakin syystä tämä oli minulle unessa tärkeä asia.

Joopa joo. :)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #216 : 26. Marraskuuta 2012 klo 12:55 »

Viime yön unessa tapasin Johan Bäckmanin. Hän näytti tosi oudolta, valkoinen naama ja pystyyn vedetyt etuhiukset. Mutta kovasti hän oli vakuuttunut siitä, että ajattelemme samalla lailla asioista.

Edellisenä, vaiko sitä edellisenä, yönä näin unta, jossa olin Oulussa tarkoituksenani hypätä Rovaniemelle menevään junaan kello 11 aamupäivällä. Niitä junia tuntui menevän vähän väliä, mutta myöhästyin järjestelmällisesti niin monesta junasta, että vaihtoehdoiksi jäivät yökylään meno tai matkan siirtäminen eri päivälle. ::)
    Kirjattu

Miracselad

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #217 : 27. Marraskuuta 2012 klo 18:21 »
  • Tykkää (0)

• Muutama päivä sitten taas vaihteeksi tuli nähtyä karhuista unta... Olin tuiki tuntemattomassa talossa ja karhut yrittivät verenhimoisesti päästä sinne sisälle, tappaakseni minut.. Tosin ei niissä unissa koskaan karhu minua kiinni saa, eikä myöskään tässä. Hämäävintä oli, että normaalisti näen perus ruskeakarhusta unta, mutta tällä kertaa mukana oli myös kitukasvuinen jääkarhu.. o,O sen muistan, että ovi kaatui tämän jääkarhun päälle..
    Kirjattu

Miracselad

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #218 : 29. Marraskuuta 2012 klo 09:11 »
  • Tykkää (0)

• Olipas taas uni...

Ensin odotin junaraiteilla siskoa, että hän tulisi mitä luultavammin Turusta ja ottaisit minut kyytiin junaan..? Huomasin sitten, että siinä lähettyvillä oli jonkinlainen työmaa, mitä luultavammin kiviä tai jotain raivattiin, koska sielä oli hyvin isoja pyöreitä kiviä. Mutta siinä sitten kun katselin sitä, maisema alkoi pikkuhiljaa muuttua ja sielä olikin sitten pienen muotoinen "järvi" johon vesi valusi kahdesta pien muotoisesta putouksesta. Kävelin ensin tämän oikealle puolelle siinä mielessä, että haluan mennä kahlaamaan, mutta sielä oli niin paljon kaikenlaisia sieniä ja pien ötököitä etten sitten halunnutkaan. Kävelin junaraiteita pitkin meneäkseni sen toiselle puolelle ja kolme ihmistä tupsahtivat siihen yhtäkkiä. Kaksi hieman vanhempaa ja yksi hieman nuorempi. Aloin jostais syystä kyllä heti kinaamaan tämän nuoren pojan kanssa jostain siskoni jutuista...
    Pääsin toiselle puolelle ja menin kahlaamaan veteen. Sielä loikkisi harmaanliiloja aika isoja sammakoita ja vesi oli todella tummaa mutta puhdasta. Tien toisella puolella oli myös vettä ja keskellä kaikkea oli muutama talo jotka joku oli rakentanut. Aijemmat henkilöt kutsuivat sitten minut sinne syömään, vaikka aika vastahakoisesti sinne menin. Jotain unen keksimää "ruokaa" se oli mutta kysyin kuitenkin sisältääkö tämä kofeiinia.. En tiedä miksen tiennyt, että missä päin Suomea olen ja kysyin sitten että missäs päin me ollaan mutta se ei tosin koskaan selvinnyt...
    Tämän jälkeen lähdimme ajamaan autoa..  En oikein tiedä missä istuin, kun välillä olin etupenkillä ja välillä takapenkillä... Mutta tämä poika istui takapenkillä kuskin takana mutta oli silti itse kuski.. Ja ajoimme perjatteessa takaperin. Jaloillaan koska räpräsi kokoajan kännykkänsä kanssa. Jossain vaiheessa auton vauhti oli aivan kamalan nopea ja muistan, kun olin kamalan peloissani että kohta tapahtuu jotain.. Ja kyllä aloimme ajamaan kalliota pitkin. Jostain syystä kuski ei jarruttanut ja törmäsimme täysillä johonkin kiveen tai vastaavaan. Etupenkkiläiset menehtyivät samantien. Olin aivan tukkorassa tällistä mutta huomasin, että alamme hinautumaan takaperin alas mäkeä. Hyppäsin aikamoisesta vauhdista autosta pois ja kuulin vain kun auto rymähti johonkin.. Menin katsomaan ja kaikki loput kyydissä olleet makasivat vain maassa. Menin katsomaan tätä nuorimmaista poikaa ja hänkin oli menehtynyt. Kaksi minun lisäksi selviytyi ja he olivat vielä Vesa-Matti Loiri ja Erin Anttila. Loiri ei jostais syystä halunnut jutella kanssani, varmaan kun nuorimmainen poika oli hänen poikansa vissiin.. Erin oli kuin huolestunut äiti, mutta mukavalla tavalla.
    Huhhuh, sanompa vain...
    « Viimeksi muokattu: 29. Marraskuuta 2012 klo 09:15 kirjoittanut Miracselad »
    Kirjattu

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #219 : 27. Joulukuuta 2012 klo 21:26 »
  • Tykkää (0)

• Harmittaa kun tosi usein näkee erittäin mielenkiintoisia unia, ja ne unohtaa puolen tunnin sisään heräämisestä.  :(
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #220 : 27. Joulukuuta 2012 klo 22:05 »
  • Tykkää (0)

• Näin unta että lähdin kävelemään kotini lähellä olevia junaraiteita vailla päämäärää. Väistelin siinä samalla kohti tulevia junia. Sitten yhtäkkiä huomasin olevani jossain aivan oudossa ja vieraassa paikassa. Hätäännyin kun minulla oli mukanani vain puhelin ja avaimet ja ohuet vaatteet. Paikka oli outo, se oli osaksi tuttu ja osaksi tuntematon. Sitten aloin jostain syystä itkeä, mutta tajusin että olen kotona vaikka paikka onkin outo. Sitten uni loppui ja heräsin.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Miracselad

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #221 : 27. Joulukuuta 2012 klo 22:12 »
  • Tykkää (0)

• Harmittaa kun tosi usein näkee erittäin mielenkiintoisia unia, ja ne unohtaa puolen tunnin sisään heräämisestä.  :(

Ja varsinkin jos jokin häiritsevä tekijä auttaa unohtamaan sen vielä puolet nopeammin..! :D
    Kirjattu

q

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #222 : 05. Tammikuuta 2013 klo 13:59 »
  • Tykkää (0)

• Kävin eilen ennen tuutimaan menoa lukemassa foorumia. Yöllä unessa oli tietokoneeni paikalle ilmestynyt suuri lauma mielenkiintoisia keskusteluja käyviä hippejä.  ;D
    Kirjattu
    "Maapallo on iso ja pyöreä ja keltainen ja vihreä ja juovikas. Vähän niinkuin seepra!"

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #223 : 07. Tammikuuta 2013 klo 11:18 »

Näin eräänä (muistaakseni toissapäivän vastaisena) yönä unta, että nainen nimeltä Elina Äärelä (tai Äärtelä) oli päättänyt levyttää Sylvian joululaulun. Ongelmana vain oli, ettei hänellä ollut lauluääntä ollenkaan tai se oli poikkeuksellisen arkinen. Päätin ryhtyä Elinan tuottajaksi, vaikken pidä Sylvian joululaulusta ollenkaan, sillä olin keksinyt voivani työntää samalle levylle oman sovitukseni Varpunen jouluaamuna -laulusta. Myöhemmin unessa laulajan nimi ilmestyi muodossa Eveliina Ahola. Ajattelin, että hän on ottanut taiteilijanimen. :)
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #224 : 07. Tammikuuta 2013 klo 18:46 »
  • Tykkää (0)

• Tän jälkeen jokainen haluaa nähdä selkounia!:

Spirit Science: Lesson 9 - Astral Projection

Jos toi on totta edes osaksi, niin onpahan aika moista
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard