Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 16

ras_taa

• Vieras
Vs: Uniketju
« Vastaus #225 : 13. Tammikuuta 2013 klo 17:21 »

Ite en oo nähny moneen vuoteen painajaisii, mut nyt ne on alkanu melkeenpä joka yö vainoomaan. Ja ne ei varsinaisesti ole painajaisia, vaan ne on välähdyksiä jostain ikävästä tapahtumasta. Esim. ensiksi voin nähdä unta vaikka metsästä, ja yht'äkkiä putoankin alas pimeyteen, ja sitä kestää vain hetken, enkä herää siihen vaan sitten jo uni vaihtuu johonkin mukavanpaan ja taas pian tulee uusi välähdys, jokin riita, ja se kestää taas vain hetken ja uni vaihtuu...ja tätä jatkuu koko yön. Se tekee yöstä ja unista todella sekavan...mutta ehkä se on vain stressiä tai jtn...
Kirjattu

Colourflower

• Vieras
« Vastaus #226 : 18. Tammikuuta 2013 klo 18:15 »

Viime yönä näin taas vaihteeksi unta, josta heräsin nauraen. :D Olin matkustanut kaupungista junalla – tietä pitkin, kiskoja ei ollut – jonnekin, missä oli asfaltoitu maantiesilta joen yli, sillä pikku erotuksella ettei siltaa ollut vaan tie jatkui kummaltakin puolelta vain vähän yli jokitörmän. Asfaltilla loikoili ihmisiä ilmeisesti aurinkoa ottamassa, ja sen takana metsikössä oli telttoja. Yhtäkkiä selkäni takaa syöksyi kelkalla teinivuosien paras kaverini Juha, eikä kelkan vauhti pysähtynyt asfaltille vaan lensi tien yli metsikköön – ja suoraan teltan seinäkankaasta sisään. Humpsista!

Samana yönä näin myös unta, jossa lastenfiktion hahmot paljastuivat todellisiksi. Tapasin ensin jonkin Astrid Lindgrenin luoman hahmon livenä, minkä jälkeen kävelin tietä pitkin ja näin oikealla tytön ja koiran: "Anteeksi, oletteko te Belle ja Sebastian?" Sitten olin jossakin nuotiolla ja kerroin jollekulle innoissani, miten "tuo tuolla on oikeasti Viisikon Pauli. Alkuperäisnimeltä George [dzooodz]."

Voi luoja. :)
Kirjattu

Miracselad

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
« Vastaus #227 : 19. Tammikuuta 2013 klo 16:36 »
  • Tykkää (0)

• Jo oli uni.. Harmi etten muista sitä enään niin hyvin.

Mutta jälleen kerran näin tulvasta unta.. Tosin ensimmäistä kertaa olin amerikassa. Minä ja yksi kavere koitimme juosta sitä karkuus. Tulva tuli siististi ilman mitään aaltoja, mutta nousi todella nopeasti. aloimme kiiveta jotain rakennusta ylös päin joka oli erittäis sokkeloinen reitti. Kiipesimme aivan älyttömän ylös ja muistan viime metreillä olevani erittäin väsynyt. Kun vihdoin pääsimme sinne, aurinko paahtoi kamalasti ja yritin etsiä suojaa varjoista. Joita ei ollut paljon, olimmehan jonkun kerrostalon katossa. Huomasimme kuitenkin, että vesi oli noussut jo jalkoihimme asti ja huomasimme, että katosta meni vielä yksi lisä rakennus. Totta kai kauhealla kiireellä lähdimmekipuamaan ylös päin. Vihdoin kun olimme aivan katolla huomasimme, että vesi oli kadonnut ja maa näkyi taas. Ihmiset olivat kokoontuneet katoille ja maassakin näkyi ihmisiä. Eikä se tulva sitten enään palannutkaan..

Ahdistavia tuollaiset pako unet, mutta lienee kuumeen syy että tuollaisen tuli nähtyä.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #228 : 20. Tammikuuta 2013 klo 14:19 »
  • Tykkää (0)

• Mä olen alkanut ajatella unista aivan toisella tavoin kuin aiemmin. Ennen pidin niitä vaan joinakin satunnaisina ja häröinä ajatuksina. Mutta nykyään mun suhtautuminen niihin on syvällisempi, uskon että unet voi oikeasti kertoa jotain meistä itsestämme ja tarjoavat näkymän niihin mielen maailmoihin mitä emme muuten näe. Ne saattavat usein kertoa jotain todella olennaista siitä mitä pelkäämme ja haluamme. Niitä pitää vaan osata tulkita. Mitään universaalia unitulkintaa en usko olevan olemassa, sillä jokainen on yksilö.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Kukkaislapsi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #229 : 15. Helmikuuta 2013 klo 21:32 »
  • Tykkää (0)

• Ovatkos muut kokeilleet Calea ternifoliaa unien laadun parantamiseen? Kyseinen yrtti tunnetaan myös nimillä Calea zacatechichi ja Dream Herb. Itselläni unet muuttuvat paljon todentuntuisemmiksi, kun nautin kyseisestä kasvista valmistettua teetä iltaisin. "Todellisuus" ja unieni psykedeelinen mailma sekoittuvat pelottavankin hyvin. Unen jälkeen herätessä olo on usein hämmentynyt siitä, mitä unessa näkyi. Unet muistuvat paremmin vielä aamullakin mieleen.

Tilasin Portugalista joulun alla Calea ternifolian siemeniä ja nyt löydettyäni sopivan idätysmetodin on kyseistä kasvia myös ikkunallani kasvamassa
     :sydamia
    Kirjattu

Konna

• Vieras
    « Vastaus #230 : 18. Helmikuuta 2013 klo 21:43 »

^ Kuulostaa jännältä kasvilta. Vissiin ihan laillinenkin?
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #231 : 19. Helmikuuta 2013 klo 11:57 »
  • Tykkää (0)

• ^ Kuulostaa jännältä kasvilta. Vissiin ihan laillinenkin?

Ei takuulla ole, kaikki jännät kielletään aina C:-)
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Kukkaislapsi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #232 : 19. Helmikuuta 2013 klo 18:44 »
  • Tykkää (0)

• ^ Kuulostaa jännältä kasvilta. Vissiin ihan laillinenkin?

Laillista kasvattaa, omistaa ja käyttää. Ulkomailta tuota ei ilmeisesti saa tilata. Eräästä kotimaisesta nettikaupastakin tuota löytyy.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #233 : 22. Helmikuuta 2013 klo 13:13 »

Näin viime yönä unta, että esiinnyin livenä parin soittajakaverin (keitähän lienevät?) kanssa lavalla. Esitimme erään tekemäni kappaleen, joka siis on oikeasti olemassa. Kitarasoolon alkaessa huusin "rock 'n' roll!", minkä jälkeen kaveri vetäisi jonkinlaisen kitarasoolon. Sen jälkeen toinen kaveri vokalisoi yhden pätkän biisiäni, mutta hän ei laulanutkaan niin kuin siinä pitäisi laulaa, vaan sen sijaan "rock 'n' roll 'n' blues 'n' jazz, kiss my ass". :D Lievästi huvitti tämä, kun heräsin, taisi huvittaa kyllä siinä unessakin. ;D
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #234 : 25. Helmikuuta 2013 klo 02:00 »

Täytyypäs viimeöinenkin uni tänne kirjata, se oli niin hassu. Olin aiemmin unessa jo tavannut jonkun mieshenkilön (en enää muista, kenet/minkä ja miksi), jolla ensivaikutelman perusteella näytti olevan vaimo kainalossa. Mutta ei se mikään vaimo ollut, vaan venäläinen nainen seuralaispalvelusta. :) Olin sitten pyrkimässä jonkin ystävän kotitaloon pitkin metsäpolkua, joka oli poikkeuksellisen vaikeakulkuinen, koska sen katkaisi jonkinlainen työmaa (kaapeli-, viemäritöitä?). Aikani siinä rämmittyäni saavuin talon pihaan. Talo oli punainen ja puurakenteinen, siinä oli vanhanaikainen sisäveranta ja pihassa kaksi mukavaa koiraa, joista valkoisen koiran tiesin naapurin koiraksi – musta koira oli talon oma. Kun tulin ovelle, kuului ilmeisesti verannan avoimen ikkunan läpi talon emännän ääni: "Likat, laittakaa vähän itseänne ja paikkoja, kun tuo [minun nimeni] tulee kylään." Selvisi, että "likat" olivat venäläisiä seuralaispalvelun naisia, joilla ei ollut muuta paikkaa asua ja niinpä he punkkasivat tilapäisesti ystäväni kotitalon verannalla. :D :D
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #235 : 09. Huhtikuuta 2013 klo 11:20 »

Taas todella kummallinen ja mielenkiintoinen uni! Oli jokin luonnonenergioilla parantamisen keskus, ja sitä veti nainen, jolla oli pitkät tummat rastat. Se oli sijainnut jossakin jokivarressa ja toiminut oikein hyvin, mutta paikka oli vain "lainassa" ja menossa nyt alta. Niinpä järjestin hänelle jonkin uuden paikan ylempää mäenrinteestä, jossa oli todella upeat maisemat. Vain yksi asia jäi epäselväksi: onko uudessa paikassa ollenkaan sellaisia energioita, joiden avulla voi parantaa!

Aika jännittävä asetelma... Unessa oli sen lisäksi paljon muutakin, muun muassa tunnelikäytävä, joka johti jonkin kerrostalon kellarikerroksesta ensin johonkin kylpylään ja sen jälkeen yliopiston tiloihin. Kuljimme sitä pitkin kaverini kanssa ja päädyimme lopulta istuskelemaan yliopistoravintolan edustalle (terassipöytiä käytävällä!). Siellä seuraamme päätyi juuri tuo edellä mainittu parannuskeskuksen nainen. Jossain vaiheessa myös juopottelimme ihan reilusti ja teimme sen Pentti Haanpään kunniaksi, kun oli hänen muistopäivänsä. ^-^
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #236 : 21. Toukokuuta 2013 klo 00:09 »

Kirjoitan tänne ylös, ettei pääse unohtumaan:

Viime yönä (su-ma) näin unta, jossa joku libyalainen aktivisti oli surmattu jossakin yliopiston kellarikerroksessa sijaitsevassa vessassa. Kyseessä saattoi olla Tampereen tai Helsingin yliopisto, mutta Suomessa joka tapauksessa oltiin. Astuin julkisuuteen ilmoittaakseni, että kyseisen libyalaisen kuoleman oli järjestänyt kaksi muuta libyalaista aktivistia, joista toinen oli (unessa muka) tunnettu henkilö ja teki yhteistyötä suomalaisten vihreiden poliitikkojen kanssa. Syynä oli poliittinen erilinjaisuus. Kun minulta penättiin todistusaineistoa, aloin esitellä sitä ylpeänä todisteitteni moninaisuudesta, mutta tarkemmassa syynissä niitä todisteita olikin hyvin vähän tai ne olivat melkoisen ylimalkaisia aihetodisteita. Tämä ei silti muuttanut asiaa, että olin hyvin varma johtopäätöksestäni, ja halusin oikein julistaa että "älkää uskoko tekijöiden hyvää mainetta, se on pelkkää harhaa, tässä pelissä hyviksinä pidetyt ovat pahiksia ja päinvastoin..." :o :)
    Kirjattu

Limosa

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #237 : 22. Toukokuuta 2013 klo 15:23 »
  • Tykkää (0)

• Useissa mun unissa taivaalta tippuu jotain tai siellä on jotain outoa. Viimeisin uni oli se kun piti nukkuu vanhassa saunassa, katsoin ikkunasta tähtitaivaalle että mikä punainen valo siellä on. Ääntäkin siitä lähti niinkuin lentokoneesta. Sitten kuului puheensorinaa, niinkuin useita ihmisiä olisi siellä kyydissä. Ihmettelin että miten se on tuon muotoinen, kunnes hoksasin että sehän on lontoon kaksikerros bussi, kyljessäkin vielä luki London. Ja sittenpä se tippuikin pellolle rysähtäen...muuttui sitten painajaiseksi johon heräsin.
    Kerran unessa taivaalla näkyi valopiste jota hämmästelin. Pihamaalle tippuessa totesin sen olevan ostoskärryt.
    Ja toisinaan on ufojen vierailuja tai itse olen lentokoneessa joka rullailee pitkin kaupungin katuja. :tutimaan
    Kirjattu

HipinAlku

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #238 : 26. Toukokuuta 2013 klo 04:32 »
  • Tykkää (0)

• Olen nähnyt saman kaltaisen unen 3 kertaa. Ympäristönä oli lapsuudessa olevat rajani, jotka vanhempani minulle määräsi (rajat on rakkautta.) Alue oli n. 700m kertaa 600m. Uni alkoi siitä kun olin kotini ja tien, joka oli rajani, välissä. Yhtäkkiä niin kuin elokuvassa kamera kuva lähti liikkumaan rajaa kohti. Kun tämä kameran kuva oli päässyt rajalle asti se kuvasi sutta. Susi alkoi ulvomaan. Kun ulvominen oli loppunut, kamera kuva lähti minua kohti. Kuvan päästyä minun kohdalle alkoi tietynlainen "tehtävä" automaattisesti. Kotiin pääseminen ettei susi söisi minua. Juokseminen oli unessa hyvin hankalaa. Erikoista oli se, että kaikki unet alkoivat täsmälleen samanlaisesti, mutta loppu oli joka kerta eri. Kerran pääsin kotiin asti turvaan. Kerran en päässyt kotiin asti, mutta voitin suden tappelussa. Kerran pääsin kotiin "turvaan", mutta susi pääsi sisälle ja meni siskoni ja veljeni (molemmat pienempiä) huoneeseen ja menin suojelemaan heitä ja voitin suden. Onko kellään tietoa mitä susi unessa voi tarkoittaa? Olen hyvin halukas kuulemaan. Sen verran lujasti nämä unet ovat jääneet mieleeni.
    « Viimeksi muokattu: 26. Toukokuuta 2013 klo 04:34 kirjoittanut HipinAlku »
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #239 : 26. Toukokuuta 2013 klo 11:50 »
  • Tykkää (0)

• Olen alkanut harjoitella selkounien (lucid dreams) näkemistä näiden ohjeiden mukaan:

http://www.lucidity.com/LucidDreamingFAQ2.html#mild

Oon huomannut että kun teen joitakin noista harjoitusmetodeista, niin muuttuu unet yhä selkeämmiksi. Enää en näe sekavia painajaisia, vaan paremminkin realistisempia unia. Pari yötä sitten näin unta että olin menossa Rainbowhun :) Ehkäpä se oli enneuni? :)

Ja etenkin kiinnostaisi joskus saavuttaa ruumiistairtautumiskokemus ja lähteä lentämään! :D
    Kirjattu