Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 17

Colourflower

• Vieras
Vs: Uniketju
« Vastaus #240 : 26. Toukokuuta 2013 klo 13:09 »

HipinAlku: minusta on mielenkiintoista ennen kaikkea, miten susi on jopa sinun unessasi jokin otus, joka syö ihmisiä. Oikeastihan suomalaiset sudet eivät todellakaan ole ihmissyöjiä. Tällaiset tapaukset, kuten sinun unesi, kavaltavat miten voimakas ihmistä uhkaavan pedon symboli susi on ja kertovat paljon siitä, miksi susia vainotaan niin että nykyinen noin 130 suttakin on monille ihmisille liikaa.

Itse näin viime yönä unta Lidlissä käymisestä (!!). Niinpä tänään "täytyi" käydä Lidlissä. Eräänä yönä menneellä viikolla näin unta tietokonepelistä (huom. en pelaa tietokonepelejä ollenkaan), jossa oli taisteluvastustajani jokin otus, joka muutti itsensä myrskypilveksi ja hyökkäsi yläpuolelleni. Sitten pilvestä löi ja osui minuun salama, joka laittoi koko ruudun välkkymään kirkkaana ja valkoisena, minkä jälkeen ruudulle ilmestyi välkkymään teksti "USA USA USA". :o Hmm, ilmiselvä päävastustajani...
Kirjattu

Colourflower

• Vieras
« Vastaus #241 : 27. Toukokuuta 2013 klo 11:51 »

Huijui, tämä uni on aivan välttämätöntä kirjoittaa ylös, kun vielä muistan sen yksityiskohtia näin hyvin – muuten ne unohtuvat päivän mittaan!

Olin jollakin kurssilla, jota pidettiin jossakin yliopistorakennuksessa. Ylhäältäpäin, siis yhteiskunnan korkeammilta tahoilta kävi käsky, että kurssi on lopetettava, koska sille ei ole luvassa enää senttiäkään rahaa ja yliopiston tilatkin vaaditaan johonkin aivan muuhun käyttöön. Asiassa oli alusta lähtien voimakas aatteellinen ja yhteiskunnallinen lataus. Päätimme kapinoida ja jäädä paikallemme. Sitten paikalle lähetettiin poliisijoukot pidättämään meitä. Olimme linnoittautumassa yliopistorakennukseen, kunnes (loogisesti?) päätimme paeta lähellä sijaitsevaan linnaan. Ulkoapäin se näytti Tampereen Näsinlinnalta, joskaan ei minusta sijainnut sennäköisessä paikassa.

Onnistuimme pujahtamaan turvallisesti sisään linnaan, mutta poliisi joko näki meidän pakomme tai sai asiasta vinkin joltakin ulkopuoliselta. Niinpä poliisi murtautui linnaan ja ahdisti meidät joihinkin portaisiin, joita minun johdollani nousimme aina vain ylemmäs, kunnes saavuimme vintille. Olin jo pelännyt, ettei meillä ole muuta pakotietä kuin katolle, kun vinttikäytävän toisesta päästä yllättäen pääsikin selvästi uusiin portaisiin ja alas. Sain siinä tilanteessa päähäni suunnitelman, jossa muu ryhmä pakenee yhteen suuntaan mutta yksi livahtaakin toisaalle, jotakin salatietä pitkin ulos. Se yksi olin minä. Hiivin sitten jonkin pensasaidan varjossa ulos jääneen poliisivartion taakse ja onnistuin tainnuttamaan passissa seisoneen poliisimiehen takaapäin. Linnaan jääneet kapinalliset onnistuivat eksyttämään kannoillaan olleet poliisit linnan käytäviin ja seurasivat esimerkkiäni. Niin saatoimme piirittää linnan ja sinne jääneet poliisit ulkoapäin. Olimme voittaneet taistelun!

Tässä kohden en ymmärrä unen logiikkaa, mutta voittomme oli valtava sosiaalinen ja psykologinen saavutus. Ei siis tullut poliisin lisäjoukkoja tai muita apuvoimia, vaan meidät hyväksyttiin taistelun voittajiksi sekä yliopiston ja linnan (jossa siinäkin oli ilmiselvästi jotakin yliopistoon liittyviä toimintoja) hallitsijoiksi. Niistä ja niiden ympäristöstä tuli jokin vapautettu vyöhyke, joka säteili ympäristöönsä hyvää vaikutusta niin, että joku taiteilijakin sanoi luomisensa vapautuneen aivan valtavasti tämän suuren voiton ansiosta. :)
« Viimeksi muokattu: 27. Toukokuuta 2013 klo 11:56 kirjoittanut Colourflower »
Kirjattu

jyrivaan

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #242 : 06. Kesäkuuta 2013 klo 14:28 »
  • Tykkää (0)

• Itse monesti näen unia joissa matkustan ajassa taaksepäin jonkun edesmenneen artistin / hajonneen bändin keikalle. Tämä johtunee siitä, että on tosielämässä tullut harmiteltua, että en näitä kaikkia koskaan ehtinyt henkilökohtaisesti tapaamaan. Ainakin Ratsia ja vanha kunnon Dingo on tullut omissa unissa nähtyä.

Yksi mieleenpainuvimmista unista on se kun olin matkustanut vuoteen 1990 ja Irwinin keikalle. Keikan jälkeen jututin Irwiniä kun istui oluella baarin puolella ja sanoin että tulin tulevaisuudesta katsomaan sun keikkaa. Irwin sitten sanoi mulle "Älä jätkä puhu paskaa. Onko sulla mitään millä todistaa tuo?" Olihan mulla ja kaivoin taskusta sitten mun kännykän ja aloin selittämään kännyköiden nykyominaisuuksista kuten tekstiviesteistä ja kuinka tulevaisuuden kännyköillä pystyy esim, eri pelejä pelaamaan, sanoin vielä, että eipä tämän ajan kännyköillä vielä tuollaiseen pysty. Irwin sitten katsoi mua hieman hämmentyneenä jonka jälkeen sitten heräsinkin.

Juttelinpa kerran myös Spede Pasasen kanssa eräässä unessani. Oli ilmeisesti enkelinä kun unessa esiintyi tällaisena valkeanhohtoisena hahmona.
    Kirjattu

annika

• Vieras
    « Vastaus #243 : 09. Kesäkuuta 2013 klo 12:45 »

viime yönä näin unta siitä ryöstäjästä :'(
    tapahtuneen jälkeen ensimmäinen uni tekijästä. Hän tuli jossain hotellin aulassa vastaan ja nähtyään minut ja pelkoni/paniikkini hän vain tuijotti minua silmiin ja esti pakenemiseni ja hymyili ivallisesti....
    tämän jälkeen onneksi jo heräsinkin.
    Poliisilta sain kuulla perjantaina, että tekijä ei ole poliisin hallussa. Luulen ,että uni johtuu siitä kun pelkään törmääväni tekijään, koska hän ei ole poliisin hallussa vaikka heillä kuulemma on erittäin vahva näyttö.
    Kirjattu

Torstai

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Roar
    « Vastaus #244 : 10. Kesäkuuta 2013 klo 00:19 »
  • Tykkää (0)

• Näin unta, että minulla oli lemmikkinä kettu. Kettu kuitenkin kaipaisi kotiinsa metsään, joten päätin lähteä tämän matkaan kohti metsää. Kettu vierelläni jätin kaiken mitä minulla oli taakseni, enkä osannut edes kaivata sitä. Herätessäni jäin kaipaamaan untani.
    Kirjattu
    Jokainen tuntee laulun sen, jokainen kuulee sävelen, poluilta suuren tyhjyyden. kun löytää viimein rakkauden.

miehulainen

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #245 : 10. Kesäkuuta 2013 klo 12:51 »
  • Tykkää (0)

• Näin unta, että minulla oli lemmikkinä kettu. Kettu kuitenkin kaipaisi kotiinsa metsään, joten päätin lähteä tämän matkaan kohti metsää. Kettu vierelläni jätin kaiken mitä minulla oli taakseni, enkä osannut edes kaivata sitä. Herätessäni jäin kaipaamaan untani.

Hieno uni :)

Suosittelen Jäniksen vuosi -kirjaa ja elokuvaa, jos et vielä ole lukenut tai nähnyt. Niissä ei ole kettua, mutta sentään jänis on.
    Kirjattu

jyrivaan

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #246 : 13. Kesäkuuta 2013 klo 16:12 »
  • Tykkää (0)

• Pari viimeöistä kokemusta voisin jakaa.

Ekassa unessa istuin mun serkun kaa hänen lapsuudenkodin huoneessa. Itse olen melkein kolmekymppinen, mutta tässä unessa olin noin 15-vuotias kun serkku taas noin 12-vuotias. Juteltiin siinä kaikkea mukavaa ja muisteltiin menneitä, tämmöisiä erinäisiä hauskoja sattumuksia mitä meille on elämässä tapahtunut. Yhtäkkiä tapahtuikin aikahyppy ja siirryttin noin 10 vuotta eteenpäin. Oltiin serkun autossa ja etupenkillä istui hänen tyttöystävänsä ja minä takapenkillä. Serkku hurjasteli sitten lujaa vauhtia eräällä syrjäisellä kylätiellä täällä Keski-Pohjanmaalla. Totesi sitten, että nyt on sen verran vauhtia päällä, että mun olisi pitänyt varmaan ryhtyä rallikuskiksi.

Sitten heräsinkin jolloin oli edessä hieman ahdistavampi uni.

Unessa asuin Ylöjärvellä veljen kanssa. Asuttiin eräänlaisessa maatalossa jonka pihalla oli saunamökki. Siellä sitten saunottiin ja kun istuttiin saunamökin terassilla pyyhkeet päällä niin veli sanoi lähtevänsä huomenna ulkomaanmatkalle. Sanoin, että älä lähde kun minulla on vahva tunne, että et tule elävänä takaisin. Tapahtuu lento-onnettomuus tai vastaavaa. Veli sanoi, että pakko kun liputkin on jo hommattu. Minä sitten, että jos lähdet niin tulen mukaan, en anna sun yksin kuolla. Seuraavassa hetkessä jo istuttiinkin koneessa ja paikalla oli myös veljen kavereita kuin myös omiakin tuttuja. Hieman siinä pelotti, mutta siitä huolimatta juttelin mukavia kavereiden kanssa kunnes yhtäkkiä kone alkoi oudosti heittelehtimään ja alkoi sitten kovaa vauhtia syöksyä maata kohti. Siihen sitten heräsin.
    Kirjattu

Torstai

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Roar
    « Vastaus #247 : 14. Kesäkuuta 2013 klo 00:26 »
  • Tykkää (0)

• Hieno uni :)

Suosittelen Jäniksen vuosi -kirjaa ja elokuvaa, jos et vielä ole lukenut tai nähnyt. Niissä ei ole kettua, mutta sentään jänis on.

Katsoin leffan ja nyt on kyllä pakko lukea kirjakin!
    Kirjattu
    Jokainen tuntee laulun sen, jokainen kuulee sävelen, poluilta suuren tyhjyyden. kun löytää viimein rakkauden.

Jushka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #248 : 19. Syyskuuta 2013 klo 01:18 »
  • Tykkää (0)

• Täytyy kyllä kertoa jollekulle kun vieläkin mietityttää, että miksi näin sellaista unta, jossa mulla oli (muka) tatuointi tississä laivasta, joka oli kuitenkin lävistys, jossa oli iso lelulaiva pystyssä ;D Selitin siinä jollekulle, että miksi olen ottanut tällaisen tatuoinnin, ja ettei se muka haittaa yhtään, vaikka se on vähän iso :D Taisin sitten herätä.
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

Miracselad

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #249 : 25. Syyskuuta 2013 klo 07:40 »
  • Tykkää (0)

• Jo oli uni...
    Tuli murtauduttua kaverin kanssa metsän keskellä olevaan taloon. Siinä soittelimme jotain, tai siis kaverit kun kuulimme, että talon omistaja tuli takaisin kotiin. Lähdimme paniikissa laittamaan kenkiä jalkaan ja ottamaan kaikki tavarat mukaan, kun niitä oli jostain syystä ihan kivasti. Juoksin yläkertaan katsomaan josko ikkunasta voisi hypätä karkuun... En sitten tiedä miten loppu peleissä pääsimme sieltä pois, mutta mies kuitenki oli tajunnut meidän ja huuteli perään, että tappaisi meidät...

Myöhemmin minulle annettiin tai sitten löysin kolme kania. Laitoin ne yhteen laukkuun, kun ei ollut muutakaan paikka, ja no puput piti "pelastaa". Jostain syystä menimme sinne taloon uudestaan vanhempieni kanssa, mutta vanhempani kerkesivät lähtemään ennenkuin kerkesin kyytiin. Talon omistaja oli meinaan taas lähettyvillä. Itse hiiviskelin takaoven kautta ja hiiren hiljaan katosin metsään.

Näin myös hetken unessi, kuin olisin ollut joku 7v. Kahlasin pienessä joessa joka vei tämän miehen taloon, mutta minulle huudettiin eten saa mennä sinne... Ja sitten olinkin taas reppuni kanssa metsässä, piileskelemässä mieheltä. Olin tekemässä ilmeisestä jonkinlaista majaa metsään (missä oli kummiskin tyynyjä..?), kun mies löysi minut. Hän kutsui minut hänen luokseen ja vaikutti tällä hetkellä aivan normaalilta. Kun pääsit hieman kaveriksi miehen kanssa sanoin hänelle, että kassi jäi metsään missä puput on, että minun on aivan pakko päästä löytämään ne, tai ne voivat kuolla. Mies päästi minut, ja oli jopa antamassa avaimet, että tulisin takaisin... Tosin se ei ollut minun mielessä. Menin metsään, mutten koskaan löytänyt kassia enään..

Ja taisinki sitten vain herätä. Hämmentävä uni. :P
    Kirjattu

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #250 : 05. Marraskuuta 2014 klo 10:47 »

näin viime yönä unta, johon jotenkin liittyi Blood, Sweat & Tears -bändi, ja aamulla totesin että pitääpä pitkästä aikaa kuunnella  ^-^
    Kirjattu

Satakieli

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #251 : 27. Joulukuuta 2014 klo 14:41 »
  • Tykkää (0)

• Torstai, tuli tuosta sinun unesta mieleen tyttö ja kettu niminen elokuva!

Minulle on kanssa tuttua tuo unissaan puhuminen, jostain syystä se tapahtuu aina kun olen mummulassa yötä, tai sitten kotona ollessa muut ei vaan kuule sitä.. Jokatapauksessa melkein joka kerta kun aamulla herään mummulassa mummu kertoo huvittuneena, mitä kaikkea olen unissani höpissyt  ;D Kerran pienenä mummu jopa kertoi aamulla herättyäni, että olin yöllä sängystä unissa kävellyt olohuoneeseen jossa mummu ja pappa katsoivat tv:tä, ja istunut mummun syliin. :D mummu oli sitten herättänyt minut ja kantanut takaisin sänkyyn. Tästä tuli mieleeni  varsin huvittava juttu, joka tapahtui pari vuotta sitten jonka äiti aamulla kertoi. Olin nimittäin kuulema huutanut täysiä unissani ja kun äiti oli tullut kysymään mikä minulla on, olin tokkurassa vihaisena huutanut äidille monta kertaa, että " anna takasi se linja-auto! "  :D Eihän siinä muuta voinut kun nauraa.

Unihalvaukset ovat myös tuttuja, ja niitä tulee useinkin, yleensä silloin kun näen painajaista ja  tajuttuani että näen unta yritän herättää itseni esim. Pistämällä silmät tiukasti kiinni ja avaamalla ne. Ellei se toimi yritän liikuttaa esim. Kättä tai jalkaa. Muutaman kerran en ole meinannut saada itseäni millään hereille ja on paniikki meinannut iskeä :-\ . Onneksi olen saanut itseni aina hereille.

Se mikä on outoa on, että se mitä olen syönyt, yleensä vaikuttaa siihen, mitä unia näen! Jos olen vaikka juonut teetä juuri ennen nukkumaan menoa näen rauhallisia unia, tee siis näemä estää painajaiset  :o Jos syön suklaata ennen nukumaan menoa näen kivoja, jopa tosi epärealistisia unia! Kerran kun söin tosi raskasta, olikohan se nyt intialaistavai mitä, näin kamalan painajaisen josta en todellakaan nauttinut! On se kummallinen tämä ihmisen mieli. Huh kun tuli muuten pikä viesti! :D
    Kirjattu
    Et voi estää sitä, että murheen ja huolen linnut lentelevät pääsi ylä puolella. Mutta voit estää niitä rakentamasta pesää hiuksiisi.

Satakieli

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #252 : 30. Joulukuuta 2014 klo 01:29 »
  • Tykkää (1)

• mahtava  ;D Itse mutisin joskus, että "äiti älä tapa mun apinaa", lieneekö edellisen päivän eläintarhareissu inspiroinut alitajuntaa.

Ei tule mieleen mitään spessua unta, mutta viimeaikoina mun unista on tullut hirveen aidon oloisia. Ennen ne oli vähän sellaista sekavaa mössöä, nykyään niissä kuuluu usein ääniä ja musiikkia, kuva on terävä ja värikylläinen, ja tunnen vahvoja tunteita, olen ikäänkuin enemmän "sisällä" unessa. Myös tieto siitä, että näen unta, on yleisempää, joskaan en osaa hallita uniani. Heti kun yritän vaikuttaa unen kulkuun, säpsähdän hereille. Tapahtumat ovat yhtä omituisia kuin aina elleivät oudompia, unissa ei ole kertakaikkiaan mitään tulkittavaa tai jos on, niin minä en osaa niitä tulkita  ::)

Kellään muulla tätä samaa (unien laadun paranemista) ollut tässä lähiaikoina? Mietin, onko se joku kosminen ilmiö vai ihan vaan tavallinen osa aivojen kehitystä.
    Hahah! Kommentoin tähän vielä sen verran, että Itse en nyt lähiaikoina ole nähnyt unia oikeastan ollenkaan, tai en ainakan muista nähneeni... Mutta itsellä kanssa sama, että kun yritän vaikuttaa uneen tajuttuani, että näen unta, herään saman tien. Jos haluan niin sanotusti nähdä unen loppuun, yritän nukahtaa uudestaan jolloin joko en saa enää unta, tai sitten näen jotain toista unta. Murrr... Laadut on itsellä pysynyt samana, parissa unessa olen kuullut musiikkia, mutta ei kai mitään sen kummempaa. Yhteen vaiheeseen näin muutaman unen tyhdestä itselle silloin tärkeästä henkilöstä, joissa uni tuntui jotenkin tosi aidolta, niin kuin oikeassa elämässä, mutta ainakin yhdessä unessa hypittiin paljon paikasta toiseen jota puoli hereillä ihmetellessä taisinkin sitten herätä, näin täysin kysymyksestä poiketen :D
    Kirjattu
    Et voi estää sitä, että murheen ja huolen linnut lentelevät pääsi ylä puolella. Mutta voit estää niitä rakentamasta pesää hiuksiisi.

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #253 : 30. Joulukuuta 2014 klo 12:56 »

Olin viime yön unessa kovasti tekemisissä Ruotsin kuningas Kalle Kustaan kanssa. En muista tarkempia yksityiskohtia...heräsin joskus aamuvarhaisella ja mietin, että olipa hassu uni ja täytyy pitää mielessä, mutta eihän siitä muuta pysynyt mielessä kuin Kalle.
    Kirjattu

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #254 : 17. Tammikuuta 2015 klo 11:57 »

näin viime yönä unta, jossa muuan kaveri oli lähdössä kuulennolle ja kertoi myös, että "aina kun on useampia ihmisiä koolla, niin paikalla on joku lypöhuulinen nainen, joka toivottaa hyvää joulua tai jotain vastaavaa". Wtf...  ;D
    Jossain vaiheessa unta myös menin veneen kyydissä jonkin kaupungin läpi, ilmeisesti jokea tai salmea myöten, ja sen rannalla oli monessa kohdin ihmisiä ihan näkyvästi keskellä päivää menossa alasti uimaan. Suhteeni alastomuuteen on vuosi vuodelta yksipuolisemmin myönteinen.
    Kirjattu