Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 19

Kirjaton hylly

• Vieras
Vs: Uniketju
« Vastaus #270 : 22. Helmikuuta 2017 klo 14:51 »

Yritin kans joskus aloittaa unipäiväkirjaa, harmittaa ku iski sitten laiskuus. Pitäs uudestaan yrittää, on kuitenkin mielenkiintoisia nuo unoset. Ainoa miinus siin että ei saa enää unta ku rupee raapustelee, heh.
Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #271 : 22. Helmikuuta 2017 klo 21:59 »
  • Tykkää (0)

• Nuorena kaverina nukuin mummon sohvalla 14-15v ja kun kavereiden kanssa kierrettyä tuliin kotiin, pistin reggaeta kasetin mankkaan soimaan ja hain ison suklaalevyn sekä ison kokis tms pullon.  Join kokista ja sulattelin huolella suklaata. Aina joka yö mummo kävi raapimassa tulitikun silmien edessä ja katsoi pupilleista onko piiriiä ta herrskaa pupilleiden liikkessä havaittavissa. Sitten näin unia että olin ganja pellossa juoksin ja olin maailman onnellisin ihminen! Sääli että maailma muuttuu - samoihion aikoihin näin kai enneunia.

Nyt näin että aloin korjaamaan 20 vuotta sitten ollutta silloin 20 vuotta vanhaa autoa jonka omistin enkä muista edes sen merkkiä. Oli pakkomielle saada se katsastukseen ja ei siinä ollut mitään vikaa vaikka oli jossain sammaloitunut sen 20 vuotta. Omituinen uni mutta se auto tuntui tärkeälle vaikke ollut edes silloin tärkeä kuin omistin sen lyhyenaikaa. Siitä tulee mieleen että nukuttiin kaverin broidin kuplassa kaverin kanssa 13-14 vanhana noin pari kolme viikkoa huoltiksen takapihalla helsingin käpylässä - siihen aikaan sai tehdä mitä vaan. Me asuttiin siinä kuplassa ja lasit oli huurussa, pilveä poltettiin - kenelläkään ei ollut valittamista. Kun katoin taustapeilistä valoseen aikaan, mulla oli kurkku täynnä valkosia pisteitä kaise oli angiina ... Ihan kuin nää kaikki olis vaan unta vaikka kyllä ne taitaa olla totta sikä mua haittaa yhtään se elämä päinvastioin.... aina lähtee jutut lapasesta .. parhaat unet kyllä on nähty butaanikaasussa tai tipparissa.
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #272 : 09. Maaliskuuta 2017 klo 10:03 »

Mulla oli unessa kahdessa ruukussa herneitä mullassa. Toinen lähinnä homehtui, kun taas toisesta pukkasi paitsi tervettä versoa, niin siellä ruukussa lymyili myös lisko, joka oli puoliksi toukka. Se oli vähän etusormeani pienempi ja sillä oli krokotiilimainen pää, mutta toukan torso. Lisko juoksi ulos ja yritin saada sitä kiinni, ettei se paleltuisi sinne, kun unessakin oli talvi, mutta se tuli lopulta vapaaehtoisesti sisään lämmön perässä. Oli vähän vaikeaa, kun en olisi halunnut koskea liskoon, koska en tiennyt pureeko se tai onko myrkyllinen, mutta yhtä aikaa koin velvollisuudekseni pitää sitä hengissä.

Herneet nyt tuli alitajuntaan selkeesti siitä, kun olen viimeaikoina miettinyt itujen tai versojen kasvattamista, mutta loput tapahtumat on vähän mysteeri. Tai no toukka on melko selkeä kevään merkki, ja mulla on jopa muistoja toukista ja herneistä (pistin joskus pihalta löytämäni toukan laatikkoon jossa kasvatin sokeriherneitä), mutta liskot ei ole kyllä pyörineet mielessä viimeaikoina :D ehkä olen sitten edellisen päivän aikana nähnyt jotain kuvaa tai videota krokotiilista.
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #273 : 30. Maaliskuuta 2017 klo 18:28 »

Mulla ei ole ollut mitään hienoi vertausuni, tai tommosii herneenversoja :D Mut jotain etiäisen tapaisia käy joskus, että näen unes ihmisiä, joilta esim. onkin sitten seuraavana päivänä tullut maili. Yhen kerran näin unta missä mun ois pitänyt mennä johki mustaan vanhaan autoon, ja ajamaan vielä (enkä halunnut/suostunut), ja se oli semmone vaikuttava uni, että aamulla tuntu siltä että siinä oli joku juttu, ja sit sitä oikein muisteli ja painoi muistiin, niin sinä päivänä sitten siskon sulhanen oli ketjukolarissa. Joskus toistekin tainnu käydä että näkee merkityksellistä unta, jonka merkitys just sitten avautuu tulevaisuudessa...mut muuten en yleensä edes näe kauheesti unia ja mun nukkuminen on semmost, että oon valmiudes vaik silittämään muksun takaisin uneen ja oon vähänkuin univalvoja sen sijaan että ite sais vaan nukkua. Toisinaan ihan vaan nukkuminenkin onnistuu, kauheet stressata nukkumista.
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #274 : 30. Maaliskuuta 2017 klo 22:33 »

Unet on ihan tajuttoman mielenkiintosia. Joskus näkee niin hienoja ja kreisejä juttuja et en yhtään ihmettele jos unet on ihmisen oman DMTn kehittämiä. Oon pari kertaa nähny enneuniakin. Se vasta kiehtovaa onkin! Tosi moni pitää vaan hupsuna jos kertoo tommosia juttuja. Unihalvaukset on kans niin mysteerejä, onneks oon ite päässy niistä eroon. Unipäiväkirjan pitäminen auttaa kyllä tosi paljon unien muistamisessa, suosittelen. :)
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #275 : 30. Maaliskuuta 2017 klo 22:50 »

Yks viimeaikaista mieleenpainuvista on semmonen missä on kaunis hevonen joka on tosi värikäs, pääväreinä limenvihree ja pinkki vähän niinku ykssarvinen olemukseltaan mut sil ei ollu sarvee ja oon tosi ilonen ja super innoissani kun tajuun et sitä ollaan lahjottamassa mulle. Kuka nyt ei ois aina halunnu supervärikästä ykssarvista?  ;D

Toinen oli yks hassu missä jollai tyypil tuli semmoset kaleidoskooppisilmät et sil oli joku 100 pikkusilmää mist muodostu sen silmät.

Yhen seikkailu unen lopussa toisen henkilön pupillist tuli yhtäkkii sydämen muotonen ja se silmä ns zoomaantu ettei ollu enää muuta ku se silmä ja se hassu sydänpupilli ja sit se uni loppu.

Sit yhes unes joku selitti mulle jotain ja sit siin tuli semmonen aikavääristymä et tuntuis et se ois selittäny monta tuntii vaik oikeesti vaa hetken ja sit siin tuli semmonen filmi mis rullattii vanhojen luurankojen yli (ei pelottavien ollenkaan kumma kyllä) ja sanottiin "kaikki nämä elämät jotka olet elänyt..." sit olin aamul vaa et vau taas kerran ku ne fiilikset jää välil tosi voimakkaina päälle.  ;D
    « Viimeksi muokattu: 30. Maaliskuuta 2017 klo 22:56 kirjoittanut Maria »
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #276 : 07. Huhtikuuta 2017 klo 22:00 »

Muutama yö sitten kävi jännä! Kesken unen mulle tuli semmonen kela siin unessa et hei eihän tää oo mun mielestä oikein enkä mä voi tehdä näin mut sitten tajusin et ainii mut täähän on vaan unta ja olin et no ei sil sit oo mitään välii. Tosi siistii ku oikeesti tajus unessa et näkee unta olin vaan herätessäni ihan et mitä ihmettä ja yritin ettii tietoo tommosesta niin en tiiä oisko sit ollu joku selkouni tms. Siistii.  8)
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #277 : 08. Huhtikuuta 2017 klo 10:30 »
  • Tykkää (0)

• Tosi siistii ku oikeesti tajus unessa et näkee unta olin vaan herätessäni ihan et mitä ihmettä ja yritin ettii tietoo tommosesta niin en tiiä oisko sit ollu joku selkouni tms. Siistii.  8)

Kyseessä on lucid-uni / selkouni. Ne on kivoja kyl. :)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #278 : 19. Huhtikuuta 2017 klo 20:00 »

Näin viime yönä unta, jossa minä ja entinen tyttöystävä olimme Helsingissä odottamassa bussia, johon meidän ehdottomasti piti ehtiä. Uutta ei samana iltana tulisi eikä yöpaikasta olisi tietoakaan. Bussi oli myöhässä, ja sitten kun se tuli, olimme keskittyneet johonkin muuhun ja se kurvasi pysäkin ohi. Lähdin juoksemaan ihan hulluna ajoradalle, bussin perään. Seuraava pysäkki oli lähellä, sillä voisi olla matkustajia pyrkimässä kyytiin ja välissä taisi olla liikennevalotkin. Pingoin tosiaan niin lujaa kuin ikinä pääsin, panoksena oli oman matkani lisäksi toisen ihmisen matka (hän tuli rauhallisemmin perässä). Tähän nyt liittyy se, että kyseinen ihminen on minulle yhä tosi rakas, vaikka ollaankin erossa. Tuossa episodissa oli tosi voimakkaasti läsnä sellainen "välitän hänestä näin paljon" -tunnelma. Oikeasti en havittele suhteen jatkoa hänen kanssaan (eikä sitä tapahtuisi, vaikka havittelisinkin), uskon unen aika paljon tarkoittavan sitäkin, kuinka paljon kaipaan rakastavaa, välittävää ihmissuhdetta, jossa se toinen on oikeasti vähintään yhtä tärkeä kuin itse ja äärimmäisiäkin kokemuksia jatkuvasti jaetaan yhdessä.
    Ai niin, minulle jäi se vaikutelma, että ehdittiin siihen bussiin. Taisin kiertää bussin keulan eteen huohottamaan ja viittilöimään, ennen kuin heräsin.
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #279 : 19. Huhtikuuta 2017 klo 20:31 »

Niin, kyllä mä aattelisin että me aistitaan aika paljonkin asioita ja eletään jotenkin laajemmin, mitä "minä" ehkä aina muistaa käsittää, ehkä "sielun" eläminen jatkuu unissa ja unii näkemällä nousee tärkeitä asioita myös tietoiseen pohdintaan.
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #280 : 21. Huhtikuuta 2017 klo 06:27 »

Olin vanhassa ehkä sota-ajan armeijanvihreessä pienlentokoneessa, koko unen ajan se tuntu kuin olis käynnissä, mutta kyllä me lennettiin ja laskeuduttiin ja taas lähettiin, se oli se juoni siinä taustalla. Oli joku tutkija (joka tavallaan tiesi jo lopputulokstn), ja mä olin vähä kui assistenttina/oppilaana/sivuhahmona. No sen tutkijan kohteena oli sen pienlentokoneen ilmeisesti suomalaisen, norjalaisen ja ruotsalaisen lentäjän (vähän kuin sen sarjan vitsit, mutta unessa asetelma oli vain normaali ja tunnelma vakavahko) muumioituneet kuoret. Niihin oli joku murskannut reiät päihin, ja niit ku hölskytti niin lähti jotain metalliromua ja vanhaa tuhkaa. Mun tehtävä oli kaivella sielt sisält jotain, ja viimeiset muistikuvat oli että puristin jotain tiivistä savea, olisko ollut niien elämän savi ja sisältö,, se oli semmmost ruskeeta, mikä oli tarkoitus asettaa takaisin sinne kuoreen..ja tuli mieleen nyt että kun eilen katoin videon Thicht Nhat Hanhin haastatattelusta unien merkityksestä ja hän jotenkin vastasi, että jos näkee unta vaikka sodasta, niin se on että voi käsittää sitä elämän kärsimystä ja miten elämässä on sitä mutaa ja kuinka se on pohjalla lotuskukan puhkeamiseen kukkaan. Kovasti se saven ruskean sävy oli munkkikaavun sävy, joten joo. Sinne lentokoneelle oli joku toinenkin odottamassa vuoroaan, joten meillä oli tavallaan vähän kiirettä palauttaa kaikki kuten löydettiin.
    Kirjattu

aurinkopuu

• Vieras
    « Vastaus #281 : 18. Lokakuuta 2017 klo 22:52 »

Onkohan kellään kokemusta "positiivisista" unihalvauksista? Aiemmin kokemani unihalvaukset on olleet ihan tajuttoman creepyjä ja ahdistavia, kuullut mm. apua pyytävän naisäänen tuntien kun joku kylmä virtaus menee korvan ohi ja on yritetty repiä sängystä jonnekkin alas ja kuristaa ollut ties mitä pelottavia harhoja. Hetken noi oli jo poissa, siis ihan vuosista puhutaan, mutta nyt sama ilmiö on tullut takas, mutta jotenkin erilaisena. Mukava kokemus ei silti ole, mutta jotenkin on oppinut hallitsemaan enemmän pelkoa ja pystyy asennoutumaan niin että "olen vahvempi" ja yrittää ajatella vaan "hyvää energiaa" eikä jostain syystä ns. kiusanhenkiä enää tulekaan samalla tavalla.

Tilalle on mm. kerran tullut semmonen että aluksi joku ilkimys alkoi taas vetämään kyllä sängyn päätyyn johonkin pimeyteen, mutta sitten kävinkin jotenkin sekunnin murto-osan vähän oudosti jalkojeni yläpuolella ja sit kaikki oli ohi. Luulen, että toi johtui siitä että olin vähän aikaa sitten lukenut miten joillakin tulee kehostairtautumiskokemuksia unihalvauksen yhteydessä, mistä yllätyin jonkin verran, ja se oli vaan jotenkin varmaan jäänyt alitajuntaan.

Viimeks taas tuli semmonen missä tajusin kyllä että taas sitä mennään enkä voi tehdä mitään, mutta osasin taas pysyä rauhallisena ja aloin heti työstämään ajatuksilla vastaan ja jotenkin oudosti mitään negatiivista ei aiheutunut vaikka fyysisesti tila oli sama (keho ei toimi ja tuntuu ettei henki kulje jne ja että joku pahantahtoinen on sun kimpussa - tällä kertaa tosin vain ajatuksien), pienen väännön jälkeen mitään kauhujuttuja ei ilmennytkään (vaikka joku ihan selkeesti yritti jotain aiheuttaa) vaan aloin näkemään erilaisia kuvia, vähän niinkuin unta, mutta aina vaan sain jotenkin vaihettua sen kuvan kun en halunnut nähä enempää/lähteä mukaan mihinkään, ihan kun olisin vääntänyt kilpaa jonkun kanssa siitä mitä näen, ja hetken ajan tuntui että onnistuin jopa päättämään mitä näen ja milloin visio vaihtuu. Melkein kuin oli kallistumassa johonkin selkouneen tms. Varmasti todella epäselvää kun on vaikea kuvailla näitä näin, mutta kyllä pistää miettimään mistä ylipäätänsä johtuu moiset ihmetilat. Melkein ehkä jopa voisin veikata mistä aiemmat todella rajut unihalvaukset nuorempana johtui, mutta jotenkin toivoisi että löytäisi jonkun kunnon syyn noille ja sais olla ihan kokonaan rauhassa. Noh ei muuta kun hyvää yötä vaan taas... :)
    « Viimeksi muokattu: 18. Lokakuuta 2017 klo 23:33 kirjoittanut aurinkopuu »
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #282 : 19. Lokakuuta 2017 klo 22:21 »
  • Tykkää (2)

• Jos rupeaa liikaa ahdistamaan niin minulla on toiminut se kun olen pyytänyt korkeampien voimien apua. Itse olen sanonut, että auta Arkkienkeli Gabriel tai Mikael jne. ja heti kyllä toimii uskoi noihin sitten tai ei. Kokemuksesta tiedän mitä unihalvaukset ovat eikä kyseessä ole mikään mukava ilmiö, mutta pelolle ei kannata antaa valtaa. Unihalvaukset ovat olleet myös ne ainoat tilat kun olen ollut kehostani irtautuneena tietoisena tuossa unen ja astraalimaailman välitilassa. Mikään näkymätön voima ei voi kuitenkaan sinua lopulta vahingoittaa.
    Kirjattu

aurinkopuu

• Vieras
    « Vastaus #283 : 19. Lokakuuta 2017 klo 23:15 »

Jos rupeaa liikaa ahdistamaan niin minulla on toiminut se kun olen pyytänyt korkeampien voimien apua. Itse olen sanonut, että auta Arkkienkeli Gabriel tai Mikael jne. ja heti kyllä toimii uskoi noihin sitten tai ei. Kokemuksesta tiedän mitä unihalvaukset ovat eikä kyseessä ole mikään mukava ilmiö, mutta pelolle ei kannata antaa valtaa. Unihalvaukset ovat olleet myös ne ainoat tilat kun olen ollut kehostani irtautuneena tietoisena tuossa unen ja astraalimaailman välitilassa. Mikään näkymätön voima ei voi kuitenkaan sinua lopulta vahingoittaa.

Okei, hyvä tietää! :)

Oon pitkään miettiny että onkohan kyseessä oikeesti jotain pahoja voimia mitkä jostain syystä tulee hyppii silmille vai onko kyseessä vaan vilkas mielikuvitus... Nykyäänhän unihalvausta ollaan tutkittu tieteellisesti ja siitä löytyy kokoajan enemmän tietoa, mutta aina puhutaan vain pelkistä hallusinaatioista ja siinä se. Kuitenkin sen verran puistattava kokemus kun kaikki tuntuu niin aidolta ja tuntuu että niille vois olla syykin muualla kun siinä ettei aivot osaa herätä oikeaan aikaan.

Eksyin muuten lukemaan jotain tämmöstä...

"Unihalvaus

Unihalvausta on kuvattu monesti taiteessa. Se on tila, jossa tietoisuus herää äkillisesti, mutta aivot jatkavat edelleen unitaajuuksilla. Yleensä unihalvaukset koetaan pelottavina kauhuhetkinä. Tavanomaisesti äkillisesti herännyt henkilö näkee ympärillään tai rintansa päällä istuvan pelottavan hahmon. Suusta ei tule huutoa, vaikka kuinka yrittää tehtä ääntä. Keho ei liiku sillä ihminen on unessa, vaikka silmät ovat auki. Unihalvaukseen voi liittyä monenlaisia hallusinaatioita.

Tässä voi olla mahdollisuus, että herääjä näkee astraalimaailmaan. Unen aikana pääsemme irti niistä selväaistien rajoituksista, joita meillä on valvetietoisuudessa. Äkillinen herääminen unesta unihalvauksen tilaan voi jättää selväaistit apposen auki, jolloin unen näkijä näkee tavallaan päivätietoisessa tilassa astraalimaailmaan, jossa matkustaa normaalisti vain unen aikana.

Unihalvaukset enteilevät kehosta irtautumista tai selväunitaipumusta. Niitä voi tietoisesti kutsua esiin keskittymällä ajattelemaan unihalvauksia. Voit myös päivätietoisessa mielessä kerrata päivän valvetilan aikana useampaan kertaan unihalvauksen tapahtumia ja etukäteen valmistella itseäsi siirtymään siitä ruumiista irtautumisen kokemukseen tai selkouneen. Tärkeää on, että seuraavalla kerralla unihalvauksen tilassa tiedostat tilasi, silloin voit löytää keinot poistua kehosta tai jatkaa selkouneen.

Unihalvaus kestää yleensä vain lyhyen aikaa, mutta koska tietoisuuden tila on muuttunut voimakkaasti kokemuksen aikana, se voi tuntua kestävän ikuisuuden. Unihalvauksen voi myös oppia muuttamaan takaisin normaali uneksi rentoutumisen kautta. Yleensä ihminen on aika säikähtänyt koettuaan ensimmäisen unihalvauksen. Unihalvaus voi olla myös henkimaailman tapa yrittää herättää Sinua kommunikaatioon heidän kanssaan." (Kopioitu täältä: http://www.rakkaudentahti.fi/fi/tag/unihalvaus/)

Miten mielenkiintoista! Kuin suora vastaus noihin viimekertaisiin ihmeellisiin juttuihin. Eli ihan tosiaan on mahdollista ohjautua unihalvauksesta kehostairtautumiseen tai selkouneen... Huh miten helpottavaa. En nyt sano että innolla odotan seuraavaa unihalvausta, mutta täytyy kyllä vissiin ruveta harjoittelemaan noita aina kun tulee mahdollisuus. :)

Sit vaan tulee mieleen, että onkohan kehostairtautumiskokemus täysin turvallista kaikin puolin? Nojoo ehkä tää menee jo toiseen aiheeseen... ;D
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #284 : 20. Lokakuuta 2017 klo 01:18 »
  • Tykkää (1)

• Niin, tuollaista tuo herääminen astraalimaailmassa on. Huomata leijuvansa kehonsa yläpuolella ilman, että on itse hallinnassa omasta eteerisestä kehostaan, koska joku tai jokin on sen heräämisen aktivoinut. Se on tavallaan päällekkäinen maailma meidän kanssamme, se on maailma jota ei voi nähdä ihmissilmin, mutta jotkut voivat aistia. Eläimet aistivat ja uskoisin, että kissat jopa näkevätkin sen.

Vanha kansa puhui succubuksesta ja incubuksesta. Väittäisin tosin, että normi-ihmsellä menevät tällaiset asiat jo yli ymmärryksen. Kuitenkin minulle henkilökohtaisesti ruumiistairtautumiset ovat todistaneet sen, että tietoisuus ei ole millään tavoin riippuvainen kehosta. Tiede ei loppujen lopuksi vielä tiedä tietoisuudesta juuri mitään tai näkymättömästä maailmankaikkeudesta.

Kun pelosta pääsee yli, jota minulla oli aikoinaan melko paljon kuten ihmisillä yleensä olemaan tuntemattoman edessä niin tuollaiset asiat muuttuvat oikeastaan melko mielenkiintoiseksi. Harjoittelusta huolimatta en koskaan ole itse tosin onnistunut tietoisesti kehosta irtaantumaan, mutta siitä on kyllä tullut luettua kuinka ihmisillä on vaikka minkälaisia kokemuksia ollut. Suurimman osan ajasta nukkuminen on kyllä melko hauskaa, mutta ehkä siitä voisi saada vieläkin mielenkiintoisempaa.

Ja siis astraalimatkailu ei ole missään nimessä vaarallista vaikka saattaakin olla aluksi pelottavaa, mutta ihmisen fyysistä ja energiakehoa yhdistää tuollainen nuora, joka ei koskaan katkea paitsi silloin kun ihminen kuolee ja jättää fyysisen maailman lopullisesti taakseen. Missään muissa tapauksissa ei ole mitenkään vahingossa mahdollista katkaista tuota yhteyttä. Netistä löytää tuostakin tietoa vaikka millä mitalla.
    « Viimeksi muokattu: 20. Lokakuuta 2017 klo 01:32 kirjoittanut Omppu »
    Kirjattu