Näin viime yönä unta, jossa minä ja entinen tyttöystävä olimme Helsingissä odottamassa bussia, johon meidän ehdottomasti piti ehtiä. Uutta ei samana iltana tulisi eikä yöpaikasta olisi tietoakaan. Bussi oli myöhässä, ja sitten kun se tuli, olimme keskittyneet johonkin muuhun ja se kurvasi pysäkin ohi. Lähdin juoksemaan ihan hulluna ajoradalle, bussin perään. Seuraava pysäkki oli lähellä, sillä voisi olla matkustajia pyrkimässä kyytiin ja välissä taisi olla liikennevalotkin. Pingoin tosiaan niin lujaa kuin ikinä pääsin, panoksena oli oman matkani lisäksi toisen ihmisen matka (hän tuli rauhallisemmin perässä). Tähän nyt liittyy se, että kyseinen ihminen on minulle yhä tosi rakas, vaikka ollaankin erossa. Tuossa episodissa oli tosi voimakkaasti läsnä sellainen "välitän hänestä näin paljon" -tunnelma. Oikeasti en havittele suhteen jatkoa hänen kanssaan (eikä sitä tapahtuisi, vaikka havittelisinkin), uskon unen aika paljon tarkoittavan sitäkin, kuinka paljon kaipaan rakastavaa, välittävää ihmissuhdetta, jossa se toinen on oikeasti vähintään yhtä tärkeä kuin itse ja äärimmäisiäkin kokemuksia jatkuvasti jaetaan yhdessä.
Ai niin, minulle jäi se vaikutelma, että ehdittiin siihen bussiin. Taisin kiertää bussin keulan eteen huohottamaan ja viittilöimään, ennen kuin heräsin.