Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 20

Galaktika

• Vieras
Vs: Uniketju
« Vastaus #285 : 04. Helmikuuta 2018 klo 19:48 »

Onko kellään kokemusta kuolleiden vierailuista unissa? Mietityttää kun näin heti edesmenneen koiran kuoleman jälkeen aika lähekkäin pari unta siitä. Ekassa se juos taas nuorekkaana, terveenä ja iloisena, toisessa oltiin jossain kauniissa metsässä yhdessä. Vähän aikaa sitten näin taas unen, missä se tuli vaan sanomaan moi. Onkohan noi unet vaan kovasta ikävästä johtuvia vai voikohan eläimetkin ottaa yhteyttä unimaailman kautta? Eräs eläinkommunikoija sanoi että koira on yrittänyt olla yhteydessä minuun, mutta miten ihmeessä sellaista muka voisi huomata, vai onko se esimerkiksi juuri näitä unia? Olisi kiva oppia ihan tietoisestikin saamaan mahdollinen yhteys edesmenneisiin olentoihin...
« Viimeksi muokattu: 07. Helmikuuta 2018 klo 20:18 kirjoittanut Galaktika »
Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #286 : 04. Helmikuuta 2018 klo 21:04 »
  • Tykkää (2)

• Kuolleet ottavat usein yhteyttä omaisiin unien kautta ilmoittaakseen, että heillä ei ole hätää ja että kaikki on hyvin. Unen kautta on helpompi olla yhteydessä tuonpuoleisesta ihmisen ali/ylitajuntaan tai sieluun kun päivätajunta/mieli ei ole tiellä ja siksi usein moni viesti tapahtuukin sitä kautta. Miksei siis eläimetkin voisi tehdä samaa. Uskoisin, että koirasi halusi ilmoittaa sinulle, että se on iloinen ja voi hyvin. En usko, että sielujen yhteydet eläimiinkään katoavat koskaan kokonaan.
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #287 : 27. Helmikuuta 2018 klo 15:26 »
  • Tykkää (0)

• Näen tasaisin väliajoin unta siitä, että vahingossa / epämääräisessä mielentilassa tapan jonkun. Yleensä näistä unista 90% on teon jälkeistä aikaa. Olen itsekin järkyttynyt teostani ja sitten kaikki vihaa mua ja tajuan että olen pilannut elämäni. Nämä on ehkä pahimpia unia mitä voi nähdä. Mistähän johtuu?
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #288 : 27. Helmikuuta 2018 klo 16:14 »
  • Tykkää (1)

• Päiväsaikaan onko tunteesi hallussa itsesi hallussa vai räiskyvätkö ne? Tunnetko vihaa jotain asiaa kohtaan? Vastaavatko tekosi sitä mitä omatuntosi kertoo sinulle? Unet tappamisesta voivat myös kertoa siitä, että haluat tappaa jonkin osan itsestäsi tai haluat luopua jostain vanhasta pinttyneestä tavasta.
    Kirjattu

Galaktika

• Vieras
    « Vastaus #289 : 02. Maaliskuuta 2018 klo 13:37 »

Nyt kummastuttaa hevoset unissa. Oon kyllä aina nähny säännöllisin väliajoin unissa hevosia, mikä osittain varmaan johtunee siitä että ne on niin pienestä asti ollu lähellä sydäntä. Nyt aloin kuitenkin miettimään että entä jos kyseessä olisikin myös voimaeläin, joka ilmenee elämän epäselvissä kohdissa tuomaan selkeyttä... Näin meinaan unen, jossa ratsastin ja tein ensin laukanvaihtoja joka askeleella (vaativan tason kouluratsatusliike), mikä ihan selkeästi symboloi sitä että päätän kaikesta huolimatta askeleeni. Toisessa kohdassa lähdin vaan huoletta laukkaamaan metsäpolkua pitkin, kunnes saavuin tien päätyyn jossa meni yhtäkkiä hirveästi autoja yms hälinää, hetken katoin et mihin suuntan tästä jatkaisi olin et ei ja käännyin rauhassa takaisin metsään... Tuosta en nyt oo varma mihin viittaisi, mutta jänniä silti. Nojoo... Kunhan kulutan kahvitaukoa. :)
    « Viimeksi muokattu: 02. Maaliskuuta 2018 klo 13:39 kirjoittanut Galaktika »
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #290 : 04. Maaliskuuta 2018 klo 10:56 »

Näin toissayönä itselleni todella harvinaisen lentounen. Uneni tuppaavat olemaan realistisia – joskus vain vähän surrealistisia, mutta niissäkään ainesosat eivät lipeä fantasian puolelle. Nytkin lensin jollain (moottorittomalla ja purjeettomalla) apuvälineellä, jonka joku tuttu tai puolituttu ihminen oli keksinyt. Jännä muuten, kuinka luonteenomaisesti minulla kevään tuloon liittyy salaperäinen kaipuu yläilmoihin.
    Kirjattu

Galaktika

• Vieras
    « Vastaus #291 : 03. Toukokuuta 2018 klo 20:52 »

Vieläkin laukkaa hepat unissa toistuvasti, kummallista. Kaks kertaa kävellyt hevonen jään päällä, toisella kertaa se oli sulamassa. Ota nyt selvää... ;D

En tiedä kuuluuko seuraava nyt varsinaisesti uniin, mutta en oikein tiedä mistä siitä muutenkaan on kyse, mutta tänään viimeksi tuli ihan hereilllä ollessa todella selkeä kuva ja pieni pätkä naisesta. Näin todella selkeästi sen naisen ja sen olemuksen. Ei ollut kukaan tuttu. Pystyin kelailemaan sitä kuvaa vähän ees ja taas. Joskus aiemminkin nähnyt "sisäisesti" joitakin ihmisiä todella selkeästi, joskus taas välähtää kuva jostakin paikasta. Onko kellään samanlaisia kokemuksia tai käsitystä, että mitä noi mahtaa olla ja mikä virka niillä on? Onko se vaan hyvä mielikuvitus, kun on muutenkin helppo visioida juttuja päässä niin rentoutuneessa tilassa se vaan pääsee enemmän valloilleen ja heittää jotain randomisettiä alitajunnasta vai mitä ihmettä?
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #292 : 03. Toukokuuta 2018 klo 21:13 »
  • Tykkää (0)

• Yleensä yksityiskohdat saattavat olla melkoisen merkitykselliä symboliikan kannalta. Minkä oloinen nainen oli, fyysinen muoto & värit? Ilman tarkempia tietoja on vaikeaa sanoa, mutta kyllä itselläkin on kokemusta tuollaisista "visioista" välillä. Uskon, että olemme kaikki kytkeytyneet kollektiiviseen alitajuntaan josta putkahtelee välillä tietoisuuteemme kaikenlaista. Emme vain päivätajunnassamme tajua niiden merkitystä kovin helposti ilman oppaita.
    Kirjattu

sateenvaari

• Vieras
    « Vastaus #293 : 09. Heinäkuuta 2018 klo 20:32 »

Viimeyönä näin unta että joku mies tippui valtavaan lavaan täynnä sulaa suklaata ja siitä tuli vähän niinkuin joku supersankari eli "suklaamies" ja mä yritin pysyä kaukana ettei mun vaatteille roiskuis sitä suklaata jonka peitossa se tyyppi oli  :o
    Kirjattu

Galaktika

• Vieras
    « Vastaus #294 : 09. Heinäkuuta 2018 klo 20:53 »

Mul on ollu nyt kolmesti syksy unessa... Yleisesti aika neutraaleja, kerran jopa ihastelin kauniin värisiä vaahteranlehtiä, mutta toisaalta kerran vähän pelästyin kun katsoin ohimennen ikkunasta ja koivu oli jo vähän kellastunut... Selkeästi joku juttu tossa jota en vain vielä ole tajunnut! Jotenkin luotto uniin kyllä kasvanut entisestään, huomannut miten niistä on oikeasti paljon apua ja hyötyä aina kunkin elämäntilanteen suhteen.

Yks heppaunikin oli taas, yllätys, rapsuttelin ja silittelin vaan yhen valkosen hevosen päätä joka lepäs tosi rauhallisena mun sylissä, oli jotenkin voimaannuttavaa... :)
    Kirjattu

sateenvaari

• Vieras
    « Vastaus #295 : 10. Heinäkuuta 2018 klo 13:10 »

Viimeyön unista jäi mieleen kohtaus, kun katsoin mun mummon jääkaappiin ja se oli täynnä jotain puolen litran soijamaitotetroja. Unessa tapahtui paljon muutakin, rämmin jossain pöpelikössä ja oli muutenkin vähän sellainen selviytyjät-meininki päällä, mutten muista yksityiskohtia.
    Kirjattu

Hereillä

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #296 : 12. Heinäkuuta 2018 klo 18:48 »
  • Tykkää (1)

• En tiedä liittyykö aiheeseen mutta.. Jos kysyn universumilta että näkisin unta joka auttaa henkisessä kasvussa niin olen aamuun mennessä saanut jonkunlaisen viestin  ^-^. Outoa kun ennen muistanut unia melkeen yhtään, mutta tuon jälkeen oon alkanut muistamaan ???
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #297 : 12. Heinäkuuta 2018 klo 22:14 »
  • Tykkää (3)

• Tullut tässä nähtyä paljon symbolisesti merkittäviä unia taas. Esimerkiksi yhdessä unessa olin Terence McKennan luennolla ja tiesin, että hän oli kuollut. Ehkä hän kuitenkin oli opettamassa ihmisiä rajan takaa. Yhteys tuohon luultavasti on se, että olen viime aikoina kuunnellut paljon McKennan juttuja. Samaisessa unessa sain häneltä paksun tummanvioletin kirjan ja kyseinen väri on henkisesti merkittävä. Näin myös maapallon ja energian ympäröivän sitä, näin myös kuinka minulla oli oma osani parantajan roolissa. Tämä maailma on kun on sellaisessa kaaoksessa, että se kaipaa nyt kipeästi paljon ihmisiä, jotka heräävät unesta ja ovat valmiina toimimaan muutoksen välikappaleina uudelle maailmalle joka tulee olemaan vapaa sekä terve, koska nykyinen maailma on sairas ja kuolemassa (metafyysisesti).

Tosiaan jos ennen nukkumaanmenoa asettaa aikeen, että haluaa saada jotain viestiä unen kautta niin melko suurella todennäköisyydellä sellaista tulee saamaan. Alitajunta vaan toimii pitkälti symbolien tasolla joten niiden symbolisten unien tulkitseminen onkin ihan oma huvinsa.
    « Viimeksi muokattu: 12. Heinäkuuta 2018 klo 22:15 kirjoittanut Omppu »
    Kirjattu

Galaktika

• Vieras
    « Vastaus #298 : 14. Heinäkuuta 2018 klo 08:45 »

Nyt oli kaapit täynnä hunajaa!

Siinä oliskin kiva projekti koota unipäiväkirjan lisäksi henkilökohtainen unisymbolikirja.

Toissayön uni oli todella selkeä, käsitteli sitä mitä olen juuri viimeaikoina lukenut ja ihan positiivinen juttu että mennyt alitajuntaan asti kun unessakin työstää samoja asioita ja yrittää sisäistää. Ei vissiin pidäkään niin kirjaimellisesti paikkaansa että alkoholi heikentäisi unen laatua..? Ainakaan aina.
    Kirjattu

sateenvaari

• Vieras
    « Vastaus #299 : 16. Heinäkuuta 2018 klo 07:34 »

Hunaja vissiin symboloi jonkinlaista rikkautta? ~~~

Mulla oli viimeyönä taas sellainen "tapahtuu vähän kaikkea" uni, mutta mieleen jäi että hengailin poliisien kanssa ja kannoin mukanani jotain kasvia mistä kuivahti lehdet. Pitänee taas kastella tota omaa tulilatvaa... :D
    « Viimeksi muokattu: 16. Heinäkuuta 2018 klo 07:35 kirjoittanut Kuktus »
    Kirjattu