Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 21

Aksendaali

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Uniketju
« Vastaus #300 : 13. Elokuuta 2018 klo 21:26 »
  • Tykkää (1)

• Näin rakkaani silmät tai silmän, se räpytteli hetken ripsiään  ja sitten ilmestyi käden jälkiä, kuin ikkunaa vasten hamuillen ja taas nuo kauniit siniset silmät. Kolme.
    Kirjattu

evelyn

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #301 : 15. Joulukuuta 2018 klo 11:22 »
  • Tykkää (0)

• Mä näin taas  painajaista töistä.. en osannut hommiani..varmaam joku aivojen tapa sanoa että pitäis rauhouttua ???
    Kirjattu

tacorina

• Vieras
    « Vastaus #302 : 07. Joulukuuta 2019 klo 22:01 »

Oli kesäyö ja täysikuu, pellolla metsän laidalla hevosten kanssa, semmonen ihana ajattomuus.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #303 : 19. Joulukuuta 2019 klo 04:55 »
  • Tykkää (1)

• En väitä mitään, mutta olen välillä nähnyt unia tulevasta. Joskus se on ollut vain päivää tai paria aiemmin ja nyt se sama juttu toistui taas. Lähinnä pienet ja lähes mitättömän oloiset asiat kyseessä, paitsi kerran oli yksi iso juttu. En olisi uskonut tuollaisen olevan mahdollista ennenkuin koin sen omalla kohdallani. Todellisuus on tarua ihmeellisempää.
    Kirjattu

Ikuisuus

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
      • Matkailu.fi
    « Vastaus #304 : 25. Joulukuuta 2019 klo 18:46 »
  • Tykkää (0)

• Viime aikoina on näkynyt paljon unia, jotka voisi sisältönsä puolesta olla oikeasta elämästä (ja elämä on siis kaukana erityisen jännittävästä ja mielenkiintoisesta). Ikävä sivutuote noissa on se, että välillä sitten valveilla ollessa ei ole heti ihan varma, että onko joku juttu tapahtunut ns. oikeassa elämässä vai vain unessa.

Pitäisiköhän sitä yrittää tehdä enemmän rentoutumista ja asioiden käsittelyä hereillä, niin pää ei pyrkisi käsittelemään niitä nukkuessa...
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #305 : 25. Joulukuuta 2019 klo 19:01 »

Asioiden tietoinen huomaaminen ja ymmärtäminen takertumatta on hyvä keino moneen, mutta ei kaikkee varmaan pysty ihan 100% koskaan hallitsemaan.

Mulla oli yks aamu kovin eläväinen univisio, missä mun toisesta silmäkuopasta lähti voimakas aggressiivinen tummanruskean ja -vihreän sävyinen hyökkäävä käärme. Se ehkä symboloi jotain tiettyä ikävää asennetta, mikä on ehkä vähän vaivannut itsellä jonkin aikaa. Lopulta mä voin vaan tiedostaa sitä omaa käärmeisyyttäni, en ehkä osaa sitä loihtia pois, ja siinä on kai oma voimansa. Ehkä se kuvastaa semmost pientä taistelua,.mikä on ollut jo vuosia päällä. Jotenkin oma paikka maailmassa on vähän epävarma johtuen menneistä solmuista ja siten mulla on tavallaan aina pieni stressi päällä että saanko mä tehdä tätä elämää, ja miten omat rahkeet riittää...ois hyvä chillaa! Pitää ehkä kuunnella jotain lumoavaa huilunsoittoa ja kesyttää käärmemieltään?  :D
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #306 : 09. Helmikuuta 2020 klo 21:06 »

Unia useammin mulla käy niin että mä koen olevani jossain keskusteluyhteydessä eri ihmisiin.. suurimmaksi osaksi sellaisiin joiden kans on tullut juteltua tai tehtyä jotain, mutta joskus myös sellaisiin tuntemattomiin, jotka kuitenkin ikäänkuin tarkoituksella tulis just mun luo ajatuksinaan. Ja niitä on eritasoisia, vähän kuin erilaisia verhoja hahmojen ja itsen välillä. Ja joskus myös löydän niit omia ajatuksia ja tunteita sellaisen kyseenalaistavan moodin kautta. Siten uni on kuin sellainen katkeava vaihe kontrollista, jolloin kytkeytyy erilaisia virtapiirejä, mutta kuitenkin jollain tasolla valvon sitäkin, ja painan mieleen asioita uni/valvetilasta...kun siihen pystyn.. 

Yks unikuva mikä viimeisimpiä muistissa on, oli sellasest kattoluukusta tuleva mystinen leijonamainen käpäläkäsi, joka vaihtoi jonkin tyyliin kasetin toiseen tai toiselle hyllylle ja veti käpälänsä unisen hitaasti sinne ylös. Se oli hienopiirteinen ja itätyylistä taidetta mukaileva näkymä...mutta ehkä se kuvas jotain ylempää vaikutusvaltaa...

Kun saa unikokemuksia, niin aina se tuntuu jännän merkitykselliseltä ja mieli mielellään punoo stooria ja valveutuu tarkkailemaan elävässä elämässä yhtäläisyyksiä siihen tilaan. Tavallaan kuitenkin ne vaan on lopulta aika irrallisia asioita, vaikka jotkut jutut ja tilat välillä toistuukin.
    Kirjattu

missä

• hukkunut massoihin
    • Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • seison paikallani ja odotan
    « Vastaus #307 : 05. Kesäkuuta 2020 klo 13:00 »
  • Tykkää (0)

• Telepaattisissa unissa seuraa vain toisia ihmisiä, tapahtumia, jotka ovat vieraita. Ovat kuin telkkarin stooreja vaille yhtymäkohtaa.

Symbolisissa unissa on kyse totisestako?
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Paikalla Paikalla
    « Vastaus #308 : 26. Huhtikuuta 2022 klo 09:17 »
  • Tykkää (1)

• Unessani liikuin vieraalla seudulla jossain pohjoisessa. Oikealle kääntyi pieni musta tienviitta "Eskimo". Ajoin jo kertaalleen ohi siitä, mutta mielessäni alkoi raksuttaa, eivätkö eskimot ole heimo joka elää alasti (!!!!!!). Palasin takaisin ja lähdin kiinnostuneena ajamaan pikkutietä, kunnes tuli ajo kielletty -kyltti. Pysäköin auton ja lähdin kävelemään. Vasemmalla puolella oli jyrkänne, ja siitä lähti jokin kutsuvan näköinen kulkukelpoinen reitti alaspäin. Lähdin tietenkin siitä ja kipusin alas paikkaan, johon ymmärtääkseni pikkutiekin olisi mutkan kautta päätynyt. Oikopolku?

Alhaalta löytyi baari, johon menin sisään. Ei siellä alastomia ihmisiä ollut, mutta jännä tunnelma, ikään kuin vieras kulttuuri. Baarimikko kysyi, mitä minulle saisi olla. Uteliaisuuttani tiedustelin jonkin tiukemman viinaksen hintaa. Baarimikko ei vastannut, vaan kaatoi sitä johonkin maljaan tai karahviin ja ilmoitti sen jälkeen ihan järjettömän hinnan. En minä sitä maksanut. Yllättäen jostain ilmestyi yksi teiniaikojen kaveri ja kaatoi maljasta/karahvista pari senttiä itselleen. Vähän siinä juteltuamme hän häipyi, ja kun minäkin aloin tehdä lähtöä, baarimikko ilmoitti, että se tekee sitten vitosen. Kerroin, että kaveri vain maistoi sitä juomaa, mihin mikko vastasi, että ihan sama, joka tapauksessa tämä maksaa vitosen. Siinä oli kuitenkin jotain yleistä hässäkkää, minkä turvin livahdin ovesta ulos miettien, ettei tähän baariin taida enää olla asiaa ja se siitä sitten.

Uni kuitenkin jatkui niin, että olin uudelleen ja toistamiseen baarissa tai sitten jossain tämän mainitun kaverin kämpillä lähdössä baariin tai vasta baarista tulleena. Kaveri kiskoi konjakkeja ja minäkin ilmeisesti hieman jotain väkeviä. Baariteema on hämmentävä, koska en ole vuosikausiin yhtään viihtynyt baarissa. Unessa esiintyvän kaverinkin olen nähnyt viimeksi 18 vuotta sitten.

Aamummalla käväisin hereillä, mutta nukahdin vielä sen verran, että ehdin lukea unessa lehdestä jonkin bändin haastattelua uuden albuminsa tiimoilta. Bändin jäsen selitti: "Sitten siinä on pari Pet Shop Boysin kanssa tehtyä biisiä. Pet Shop Boys on mukana siksi, ettemme kuulostaisi liikaa Stoogesilta." What??? ;D Ymmärtääkseni tämä lukeminenkin tapahtui baarissa, kovasti samannäköisessä kuin se aiemman unen "eskimo"-paikka.
    Kirjattu

moonflower

• Vieras
    « Vastaus #309 : 02. Toukokuuta 2022 klo 18:05 »

Alhaalta löytyi baari, johon menin sisään. Ei siellä alastomia ihmisiä ollut, mutta jännä tunnelma, ikään kuin vieras kulttuuri. Baarimikko kysyi, mitä minulle saisi olla. Uteliaisuuttani tiedustelin jonkin tiukemman viinaksen hintaa. Baarimikko ei vastannut, vaan kaatoi sitä johonkin maljaan tai karahviin ja ilmoitti sen jälkeen ihan järjettömän hinnan. En minä sitä maksanut. Yllättäen jostain ilmestyi yksi teiniaikojen kaveri ja kaatoi maljasta/karahvista pari senttiä itselleen. Vähän siinä juteltuamme hän häipyi, ja kun minäkin aloin tehdä lähtöä, baarimikko ilmoitti, että se tekee sitten vitosen.

😂
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Paikalla Paikalla
    « Vastaus #310 : 09. Kesäkuuta 2022 klo 10:12 »
  • Tykkää (0)

• Näin viime yönä erittäin todentuntuista ja läsnäolevaa unta Islannista. Olin muka Reykjavikissa käymässä. Liikuskelin katuja pitkin ja tapasin sikäläisiä opiskelijoita, joista yksi naisopiskelija oli joku tuttavani. Törmäsin myös sikäläisiin suomalaisiin, joilla oli joku puistotilaisuus. Suur-Reykjavikin muut kaupunginnimet olivat unessa hyvässä muistissa: Kopavogur ja Hafnarfjör∂ur. (Olisikohan majapaikkani jopa ollut Kopavogurissa?) Jännä... Luonnollisesti en ole ikinä käynyt Islannin kamaralla enkä ole toissa vuosikymmenen jälkeen ajatellutkaan, että sinne voisi kiinnostaa matkustaa.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Paikalla Paikalla
    « Vastaus #311 : 08. Elokuuta 2022 klo 09:39 »
  • Tykkää (0)

• Minulla esiintyy unissa silloin tällöin harvakseltaan muuan sama pikkukaupunki, jossa muka asun. Sellaista kaupunkia ei ole olemassakaan. Vai onko? Näin valvetilasta katsoen se ei välttämättä sijaitsisi Suomessa, vaikka aika paljon yhtäläisyyksiä löytyykin (esim. samantyyppinen kasvillisuusvyöhyke, puutaloja). Ainakaan en tiedä käyneeni siellä... muutoin kuin unissani.
    Kirjattu

moonflower

• Vieras
    « Vastaus #312 : 09. Elokuuta 2022 klo 10:20 »

Minulla esiintyy unissa silloin tällöin harvakseltaan muuan sama pikkukaupunki, jossa muka asun. Sellaista kaupunkia ei ole olemassakaan. Vai onko? Näin valvetilasta katsoen se ei välttämättä sijaitsisi Suomessa, vaikka aika paljon yhtäläisyyksiä löytyykin (esim. samantyyppinen kasvillisuusvyöhyke, puutaloja). Ainakaan en tiedä käyneeni siellä... muutoin kuin unissani.

Canada?
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Paikalla Paikalla
    « Vastaus #313 : 09. Elokuuta 2022 klo 22:14 »
  • Tykkää (0)

• Canada?

Ei mahdotonta. Aika mäkistä seutua on, melkein vuorista. Tulee kyllä vähän mieleen Tampereen Pyynikki–Pispala–Hyhky-alue, mutta ei uni tosiaan sinnekään sijoitu. Kaikki on erilaisessa suhteessa toisiinsa ja puustoa enemmän ja se on isompaa.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Paikalla Paikalla
    « Vastaus #314 : 28. Elokuuta 2022 klo 09:41 »
  • Tykkää (0)

• Jaaha, viime yön unessa kohtasin jonkun mukavan naisen, jonka luo matkustin Ruotsin Uumajaan. Tässä on se juttu, että voi olla, että matkustan ihan oikeassakin elämässä syksymmällä sinne Uumajaan, ja nainenkin olisi etsinnässä. Hmm...
    Kirjattu