Hämmentäviä unia tulee nyt taas peräkkäin. Tässä viimeöinen:
Olin käymässä äidin ja isän luona. He asuivat vielä entisessä kodissa (josta he muuttivat vuonna 2005). Tuli äidin kanssa puhetta jostain isän työtuttavasta, johon isä oli viitannut nimellä "Harri". Mietimme, ketä Harria hän oli tarkoittanut (huom. en muista isällä oikeasti olleen ikinä Harri-nimistä työtuttavaa). Minä tuumin, että sehän on se Harri, jolla on omituinen sukunimi. Olikohan se
Busum? Lopulta isä tupsahti jostain ja sanoi, että muistin oikeaan suuntaan: hänen sukunimensä on
Beini. Siis Harri Beini.
Seuraavassa vaiheessa olin jossain kauppakeskuksen yläkerrassa, jossa Harri Beinillä oli liike tai toimisto. Paikan päällä oli lappu tai kyltti, jossa hänen nimensä oli ilmaistu muodossa Harris Beinias tai Beinius. Se oli kai hänen virallinen nimensä. Harri vaikutti tuntuvasti isääni nuoremmalta, ehkä vain vähän itseäni vanhemmalta, hänessä oli vähän pojankloppimaisuutta. Jostain syystä minä ja joku tuttavani olimme lähdössä Harrin kyytiin päästäksemme jonnekin (Tampereelle?). Ensin – tai jossain välissä – menimme kuitenkin paikkaan, jossa oli peliautomaatteja, ilmeisesti RAY:n "pelaamoon" tai vastaavaan. Siellä Harri viipyi ihmetyttävän kauan jonkin automaatin ääressä, kunnes näytti innoissaan lopputulosta meille muille. Hän oli juuri voittanut pelistä
yli 500 miljoonaa euroa. "Nyt menee Kataisen EU-vakuudet nurin!" Harri julisti. En kyllä käsittänyt/käsitä sitä logiikkaa, muuten kuin että kyseessä on niin paljon rahaa, että sillä ostaa melkein koko Suomen. Kysyin, mihin nyt menemme, ja hän vastasi: "Helsinkiin!" Aloin miettiä, että nythän on sunnuntain ja maanantain välinen yö (niin kuin oli oikeastikin), joten minulla ei ole siellä yöpaikkaa (tämä pitää todellisuudessakin paikkaansa). Ehkä Harri Beini järjestäisi yösijankin valtavine rahavaroineen?
Jonnekin sinne välille jäin ja heräsin. Ehkä tämä nyt tarkoittaa, että tänään on syytä yrittää tehdä jotain, mistä voi poikia siedettävämpi rahatilanne.