Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 11

FlowerGirl

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Uniketju
« Vastaus #150 : 05. Lokakuuta 2011 klo 14:59 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on näköjään tapana kertoa vaan näistä selkounistani, vaikka näen kyllä paljon kaikkea muutakin upeata. Tunnistin sen uneksi kun huomasin että mulla on pitkät hiukset, mitä ne ei ole vielä. Siinä oli mun seurassa kaksi jätkää, ja sanoin sille toiselle: "Jussi, voisitko käydä tuolla ulkona ruokkimassa noi dinosaurukset?" Jussi nyökkäs ja lähti ulos. Sitten harrastin sen toisen tyypin kanssa seksiä. :D On noi kyllä jänniä nuo selkounet.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #151 : 11. Lokakuuta 2011 klo 11:08 »

Näin unta, jossa Rainbow-liikkeen keskeiset toimijat paljastuivat V-scifisarjasta tutuiksi liskoihmisiksi. He olivat tulleet salaa maapallolle orjuuttamaan ihmisiä houkuttelemalla näitä yhteisöllisyyteen, jossa piti luopua omista ajatuksista ja palvella johtajien päämääriä. Homma paljastui ennen kuin pahin ehti tapahtua ja olin kovasti ottamassa asiasta sulkia hattuuni, koska olin tiennyt alusta asti varoittaa tämänkaltaisesta toiminnasta liikkeen liepeillä... ???
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #152 : 11. Lokakuuta 2011 klo 12:04 »
  • Tykkää (0)

• Näin unta, jossa Rainbow-liikkeen keskeiset toimijat paljastuivat V-scifisarjasta tutuiksi liskoihmisiksi. He olivat tulleet salaa maapallolle orjuuttamaan ihmisiä houkuttelemalla näitä yhteisöllisyyteen, jossa piti luopua omista ajatuksista ja palvella johtajien päämääriä. Homma paljastui ennen kuin pahin ehti tapahtua ja olin kovasti ottamassa asiasta sulkia hattuuni, koska olin tiennyt alusta asti varoittaa tämänkaltaisesta toiminnasta liikkeen liepeillä... ???

Nyt kyllä repesin, CF:n unet on ihan huippuja! ;D ;D ;D

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #153 : 11. Lokakuuta 2011 klo 12:32 »
  • Tykkää (0)

• Mä näin viime yönä että synnyttelin holtittomasti eri kokoisia vauvoja. Niitä oli niin paljon että mietin etten ilkeä kenellekään edes sanoa saaneeni niin monta lasta.
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #154 : 11. Lokakuuta 2011 klo 13:46 »
  • Tykkää (0)

• Viime yönä eräs vanhempi nainen nuhteli minua erään asian hoitamisesta. Muistan selkeästi tyylin, sormea heristäen sieltä tuli tekstiä "Kuules nyt jätkä, miksi, MIKSI et tee asiaa näin..".  Herättyäni ja asiaa mietittyäni totesin sisäisen mummoni olleen oikeassa. Eilen nimittäin jämähdin murehtimaan erästä asiaa. Heti tuli palautetta  ;D
    Äsken murehtimisen sijaan tartuin puhelimeen ja hoidin asian, jonka olisin voinut hoitaa samalla lailla jo eilen  ;D
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #155 : 23. Lokakuuta 2011 klo 12:48 »

Näin viime yönä hämmentävän todentuntuista unta pitkän matkan pyöräilystä (retki-sellaisesta) maisemissa, joita en tiedä olevan olemassakaan. Suomessa ne sijaitsivat, käsittääkseni jossain Tampereen lounaispuolella. Reitti kulki jonkin joen varrella, ja välillä se tuli pieneen asutuskeskukseen, jossa ilmeisesti etelänpuoleisella rinteellä oli kauppa tai pari. Siitä keskustasta tie nousi vielä hieman, sen molemmin puolin oli korkeaa havumetsää ja sen takaa puolestaan alkoi hahmottua iso kirkko, jonka edestä tie kurvasi viistoon oikealle. Sillä kohdin tien oikealla puolella avautui valoisa laakso, jonka tämänpuoleisella rinteellä oli ilmeisesti 70-luvulla rakennettuja omakotitaloja ja vastarinteellä enemmän maaseutumaista asutusta. Maalaistalot olivat kellertäviä. Aurinko paistoi kauniisti, vuodenaika oli luultavasti kevät.

Hieman myöhemmin reitin varrella oli vasemmalla puolella jokin isompi ruokakauppa, jossa kävin tekemässä ostoksia. Paikkakunnan nimi oli Manela. Lähdin sieltä jatkamaan eteenpäin tarkoituksenani päätyä Tampereelle. Valitettavasti seuraamani leveä tiereitti alkoi kääntyä kovasti vasemmalle. Rekisteröin sen kyllä, mutta jatkoin eteenpäin, kun tie vaikutti olevan päätie. (Karttaa minulla ei tietenkään ollut mukana, mikä pitää aina paikkaansa valvetilassakin.) Lopulta huomasin palanneeni takaisin Manelaan eli olin pyöräillyt kilometritolkulla ympyrää. Lähdin uudelleen saman reitin alkuun ja käännyin jonkin urheilukentän (ja ehkä koulun) kohdalta eri suuntaan. Nyt tiesin olevan oikealla tiellä. Jossain vaiheessa näkyi kyltti, jonka mukaan tie oli johtamassa "Nekalaan". Se hieman hämmensi minua, koska en ollut nähnyt edes Tampere-kylttejä ja yhtäkkiä kyltissä lukikin tamperelainen kaupunginosa. Unen jännää epätodellisuutta kuvaa, etten koskaan päässyt Tampereelle asti. Heräsin ollessani yhä jossain matkalla, keskellä kauniita ja vieraita maisemia.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #156 : 24. Lokakuuta 2011 klo 12:49 »

Hämmentäviä unia tulee nyt taas peräkkäin. Tässä viimeöinen:

Olin käymässä äidin ja isän luona. He asuivat vielä entisessä kodissa (josta he muuttivat vuonna 2005). Tuli äidin kanssa puhetta jostain isän työtuttavasta, johon isä oli viitannut nimellä "Harri". Mietimme, ketä Harria hän oli tarkoittanut (huom. en muista isällä oikeasti olleen ikinä Harri-nimistä työtuttavaa). Minä tuumin, että sehän on se Harri, jolla on omituinen sukunimi. Olikohan se Busum? Lopulta isä tupsahti jostain ja sanoi, että muistin oikeaan suuntaan: hänen sukunimensä on Beini. Siis Harri Beini.

Seuraavassa vaiheessa olin jossain kauppakeskuksen yläkerrassa, jossa Harri Beinillä oli liike tai toimisto. Paikan päällä oli lappu tai kyltti, jossa hänen nimensä oli ilmaistu muodossa Harris Beinias tai Beinius. Se oli kai hänen virallinen nimensä. Harri vaikutti tuntuvasti isääni nuoremmalta, ehkä vain vähän itseäni vanhemmalta, hänessä oli vähän pojankloppimaisuutta. Jostain syystä minä ja joku tuttavani olimme lähdössä Harrin kyytiin päästäksemme jonnekin (Tampereelle?). Ensin – tai jossain välissä – menimme kuitenkin paikkaan, jossa oli peliautomaatteja, ilmeisesti RAY:n "pelaamoon" tai vastaavaan. Siellä Harri viipyi ihmetyttävän kauan jonkin automaatin ääressä, kunnes näytti innoissaan lopputulosta meille muille. Hän oli juuri voittanut pelistä yli 500 miljoonaa euroa. "Nyt menee Kataisen EU-vakuudet nurin!" Harri julisti. En kyllä käsittänyt/käsitä sitä logiikkaa, muuten kuin että kyseessä on niin paljon rahaa, että sillä ostaa melkein koko Suomen. Kysyin, mihin nyt menemme, ja hän vastasi: "Helsinkiin!" Aloin miettiä, että nythän on sunnuntain ja maanantain välinen yö (niin kuin oli oikeastikin), joten minulla ei ole siellä yöpaikkaa (tämä pitää todellisuudessakin paikkaansa). Ehkä Harri Beini järjestäisi yösijankin valtavine rahavaroineen?

Jonnekin sinne välille jäin ja heräsin. Ehkä tämä nyt tarkoittaa, että tänään on syytä yrittää tehdä jotain, mistä voi poikia siedettävämpi rahatilanne. ;)
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #157 : 24. Lokakuuta 2011 klo 13:40 »
  • Tykkää (0)

• Hämmentävä uni jossa tulin raskaaksi, joskin tapahtui neitsytsikiäminen. Keskustelin aiheesta unessa tuttavieni kanssa, vietin aikaa siskoni lasten kanssa vesilinnassa, joka oli täynnä liukumäkiä ja altaita. Lopulta synnytin siskoni  :o Se oli hämmentävää ja tuntui oudolta kun juttelin hänelle samaan aikaan, eli maailmassa olikin äkkiä kaksi siskoa!
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #158 : 05. Joulukuuta 2011 klo 12:42 »

Oi luoja, kun näin viime yönä ihanaa unta! En olisi halunnut ollenkaan pois sen unen maailmasta. Niinpä "normaaliin" aikaan herättyäni nukahdinkin vielä uudelleen ja näin ihan kivan jatkounen, joskaan ei se "alkuperäiselle" vedellyt vertoja.

Unessani oli kesä, kaunista ja lämmintä. En ole mikään autoihminen, mutta tässä oli sitä hyvää fiilistä mitä autolla liikkuessa silloin tällöin on. Minä ja oma ihana rakas* olimme yhdessä ilmeisesti jossain Länsi-Suomessa. Nauroimme hassulle tienviitalle ja palasimme katsomaan, olimmeko lukeneet oikein. Pysähdyimme idylliseen pikkukauppaan ostamaan matkaevästä ja ihailemaan upeaa koskea. Mietimme, mitä tietä jatkaisimme eteenpäin. Ei ollut karttaa, ei kiirettä, ei huolen häivää. Kaikki vain oli aivan ihanaa!
    :sydamia2

Jatkounessa olin osittain samoilla seuduilla, mutta yksin ja toiseen suuntaan menossa (en välttämättä autolla), oli marraskuu ja 20 astetta lämmintä, ja juttelin joidenkin ulkomaalaisten liftareiden kanssa.

*Unen oma rakas muistutti hiukan kumpaakin exääni. Molempien kanssa ehdin pari tuontyyppistä reissua tehdä.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #159 : 09. Joulukuuta 2011 klo 07:41 »
  • Tykkää (0)

• Pääsin oikein maailmankartalla seuraamaan miten suunnaton lumipyry kiertelee ja kaartelee ympäriinsä. Islannin kohdalla lumipyry muuttui suunnattomaksi tulivuorenpurkaukseksi. Samalla kun laava ryöpsähteli ilmaan, muodostui se ikään kuin oppikirjan kuvaksi, jossa aikagraafina näytettiin miten laava on ensin sulaa, sitten jähmettyy, ja mitä kaikkea vulkaaninen maaperä sisältää ja miten ajan saatossa alueelle kasvaa sitä sun tätä. Nyt en todenperäisyyksistä tiedä, mutta aikagraafi käsitti ainakin kahden miljoonan vuoden jakson siirtymäkuvina  ;D ;D
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #160 : 09. Joulukuuta 2011 klo 14:23 »
  • Tykkää (0)

• Päiväuni oli varsin vauhdikas.
    Vedin jossain perusmarketissa yllätystapahtumaa, jossa aloin jossain hedelmäosaston läheisyydessä aktivoida ihmisiä mukaan venyttelyyn ja alkujumppaan. Pian teimme jonossa erilaisia potkuja ja hassuja juttuja. Osalla oli hauskaa, osa ihmetteli kovin. Homma loppui, selitin kovaan ääneen mistä oli kyse ja mitä juuri teimme. Pian marketin seinän läpi (seinään ei tullut reikää) ajoi rekka, joka kaatui kyljelleen. Kaupan työntekijä rieni apuun kuskia pelastamaan, minä kintereillä. Työntekijä oli Jaana Pelkonen. Rekan sisältä paljastui mies sotilasvarustuksessa, mukaanlukien auennut laskuvarko. Kuski-sotilas-lentäjä oli Tommy Tabermann. Tommyn vieressä oli pöllämystynyt miesasiakas, jolla oli yhtäkkiä yllään myös laskuvarjo. Mitään vahinkoa ei ollutkaan tapahtunut, rekkaonnettomuus oli samanlainen tempaus kuin oma juttuni.. Jaana Pelkonen tai joku muu kaupan työntekijä vei rullakolla uudelleen pakatut laskuvarjot johonkin, ilm. marketin infoon ja totesi minulle että ne ja palkkioni (300 tai 3000 e arvosta kaupan lahjakortteja) ovat noudettavissa sieltä.
    Lopuksi menin jostain ilmestyneen myyntikojun luokse. Menin juttelemaan erään nuoren miehen / pojan kanssa, joka keskustelun myötä vanhentui keski-ikäiseksi. Tunnistun hänet entiseksi harrastuskaveriksi. Jostain syystä tähdellistä oli se, että hän oli ollut samaan aikaan Sydneyssä kun itse olen ollut Melbournessa (en ole ollut kummassakaan). Tämän jälkeen jäimme katselemaan myyntikojussa olleita nahkaisia mattoja  :o

wtf  :o
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #161 : 15. Joulukuuta 2011 klo 11:56 »

Näin unta, jossa toimin amorin roolissa kahdelle homolle. Järjestin heidät ensin jollekin allasosastolle kahdestaan ilman pelkoa muista tulijoista. Myöhemmin he sitten tulivat kiittämään minua ja taisivatpa suudella toisiaan nähteni.
    Kirjattu

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #162 : 18. Joulukuuta 2011 klo 21:59 »
  • Tykkää (0)

• näkeekö hippiäiset täällä enneunia ?  Mie nään,samoin näkyjä (hereillä ollessa) jotka siis liittyy noihin uniin.
    Tää on peräisin isän puolensuvulta,mie ja miun mummo nähään samaan aikaan samanlaisia enneunia,näkyjä ja samanlaiset olotilat kummallakin. Ja sitten kummatkin tietää,että toisella on sellanen olo ja sellaset unet&näyt,vaikkei oltas kerrottu niistä toisillemme.. Varmaan keskustelen sen kanssa sen kuoltuakki :D
    Ja näitä on ollu edellisissäki sukupolvissa,nimenomaan isän puolelta. Ja esi-isäni (tai isoisomummon sukulaiset) on ollu noitia,tai siksi heitä sillon kutsuttiin. Ja myös isäni on alkanut näkemään enneunia.

Viimeks (viime kuussa) näin jatkuvasti tummia ihmishahmoja,en saanu enää nukutuks,ainakun laitoin silmät kiinni näin erilaisia 'kauheuksia' ja koko ajan oli sellane levoton olo (ei sellane ku haluun lähtee jonnekkin); sellane että jotakin tulee tapahtumaan pian. Ja sitten samaan aikaan miun mummo näki unta naisesta,joka oli pukeutunu mustiin ja sillä oli pitkä ja musta villakangastakki. Ja sitten se oli soittanu miun siskolle ja sanonu että siitä tuntuu että mie nään näkyjä ja kertonu ihan ton kaiken saman mitkä miulla olikin.

Oon myös nähny unia kavereitten raskauksista,kuolemista,sairastumisista,tapaturmista... Ja nää ei ikinä oo hyviä,esim. toi raskaus oli kyllä hyvä asia sille miun kamulle,mutta se päätty siihen ku se kaatu portaissa ja se lapsi tuli parin päivän päästä kuolleena ulos. Ja oikeestaan,nää on tosi pelottavia..
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

Torstai

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Roar
    « Vastaus #163 : 19. Joulukuuta 2011 klo 00:24 »
  • Tykkää (0)

• näkeekö hippiäiset täällä enneunia ?  Mie nään,samoin näkyjä (hereillä ollessa) jotka siis liittyy noihin uniin.
    Tää on peräisin isän puolensuvulta,mie ja miun mummo nähään samaan aikaan samanlaisia enneunia

Minä näen, suvussa sanovat niitä etiäisiksi viitaten ennaltatietämiseen. :) Suvussa sitten nähdään enneunia, kun joku kuolee pois. Muistan kun mummoni kuoli ja näin siitä unta, aamulla vanhemmat olivat jo hereillä puhuen puhelimessa tätini kanssa unista. Toisen mummon kuollessa koin sitten jotain vastaavaa, mutta siitä on jo paljon enemmän aikaa niin en muista :/
    Kirjattu
    Jokainen tuntee laulun sen, jokainen kuulee sävelen, poluilta suuren tyhjyyden. kun löytää viimein rakkauden.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #164 : 19. Joulukuuta 2011 klo 00:45 »
  • Tykkää (0)

• ^Hei ystäväiset!
    Jännä juttu-ketjussa etiäisistä on puheltukin http://hipit.fi/foorumi/kynttilan-valossa/janna-juttu-vahan-spooky/msg8108/#msg8108

MUOKS: Linkki vie vahingossa ketjun loppupäähän, mutta ihan alusta alkaen on juttua etiäisistä kun niitä lueskelee  :)
    « Viimeksi muokattu: 19. Joulukuuta 2011 klo 00:50 kirjoittanut v-i-p »
    Kirjattu