Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 12

Colourflower

• Vieras
Vs: Uniketju
« Vastaus #165 : 19. Joulukuuta 2011 klo 13:17 »

Näin unta, jossa pyöräilin Tampereella Ratinan sillalta päin kohti Pyynikkiä. Yhtäkkiä huomasin, että maisemassa näkyi karhu. Se luikki rinnettä ylöspäin pitkin oikealla puolella olevaa puistoaukeaa. Jähmetyin paikalleni. Hetkeä myöhemmin edestäni, varmaan noin 10 metrin päästä, kömysi vasemmalta toinen karhu ja sen perässä karhunpentu. Ne seurasivat edeltä mennyttä karhua kiinnittämättä minuun sen enempää huomiota.

Lähdin säikähtäneenä polkemaan läheisille kaduille. Yritin soittaa hätänumeroon ilmoittaakseni seudulla liikkuvista karhuista. Puhelimeen ei ensin vastattu ollenkaan ja sitten vastasi joku elämäänsä tyytyväisen kuuloinen mies, joka antoi minun ensin selittää tarinani, kunnes kommentoi ettei tänään voi tehdä asialle mitään: "Täytyy saada lupa Sinuhe Babitzinilta, ja hän on tavattavissa vasta huomenna." ::)

Jätin pyöräni jonnekin ja hyppäsin bussiin nro 21, jonka päätepysäkit ovat Turtola ja Tahmela. Edellinen sijaitsee Itä-Tampereella, aika lähellä kotiani, jälkimmäinen taas Pispalan suunnalla eli näin ollen myös lähellä Pyynikkiä. Luulin olevani menossa edellisen suuntaan, mutta yllätyksekseni bussi päätyikin Tahmelaan jollekin oudolle päätepysäkille. Hämmentyneenä astuin bussista ulos. Sitten bussi lähti takaisin keskustaa kohti, olin yksin ihmeissäni siellä Pyynikin takana ja lähdin kävelemään miettien, että nyt minun on kuljettava sen metsän läpi missä ne karhut todennäköisimmin ovat juuri nyt.
« Viimeksi muokattu: 19. Joulukuuta 2011 klo 13:19 kirjoittanut Colourflower »
Kirjattu

Colourflower

• Vieras
« Vastaus #166 : 22. Joulukuuta 2011 klo 10:57 »

Musiikin himoharrastaja täällä, huomenta. :) Näin unta, että iso nippu Beatlesin alkuperäisiä EP-levyjä oli julkaistu CD-levyinä, kaikki ihan erillisinä pahvikantisina julkaisuina. Niillä oli olevinaan paljon sellaista musiikkia, jota ei muilta levyiltä eikä näin ollen digitaalisessa muodossa ole löytynyt. Tämähän ei tietenkään pidä tosielämässä paikkaansa: itse Past Mastersit ja Anthologyt moneen kertaan kuulleena oletan jääneeni paitsi vain nipusta bootleg-materiaalia (lähinnä ns. Get Back/Let It Be -sessioista) sekä vuoden 1967 avantgardistisesta teoksesta Carnival of Light, josta on varsin epäselvää onko siitä äänitettä olemassakaan.

Mutta unessa kuuntelin tyytyväisenä levyn toisensa perään ennenkuulematonta Beatlesia lähinnä bändin uran alkupuolelta. Yhdellä EP:llä oli musiikkia jostakin elokuvasta; pari McCartneyn laulamaa "tavallista" kappaletta oli ihan okei, mutta sen jälkeen seuranneet pitkät instrumentaaliset äänimaisemat vähän epäkiinnostavia. Toinen EP oli nimeltään Honey Don't, saanut siis nimensä Ringon vuonna 1964 laulaman Carl Perkins -coverin mukaan. Kai silläkin oli jokin "uusi" biisi.
Kirjattu

Hviduri

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
    • Hviduri
« Vastaus #167 : 23. Joulukuuta 2011 klo 12:49 »
  • Tykkää (0)

• Toivon että näkisin normaalisti unia, mutta en.
    Joka kerta kun näen yön aikana unia, unet ovat ahdistavia,häiritseviä ja painajaismaisia.
    Unia tulee sellainen 1-2kertaa 2.viikossa.

Välillä herään aamulla ja tekisi mieli hakata pää seinään, kun unet sekoittavat todellisuuden tajun.
    Kirjattu
    We lay in bed day after yesterday

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #168 : 23. Joulukuuta 2011 klo 14:14 »
  • Tykkää (0)

Joka kerta kun näen yön aikana unia, unet ovat ahdistavia,häiritseviä ja painajaismaisia.

Välillä herään aamulla ja tekisi mieli hakata pää seinään, kun unet sekoittavat todellisuuden tajun.

voi ei :( onko sulla mitään tietoo mikä ne vois aiheuttaa?

Mulla taas tullu vanha tuttu ystävä unettomuus takaisin.. 
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

Torstai

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Roar
    « Vastaus #169 : 23. Joulukuuta 2011 klo 18:38 »
  • Tykkää (0)

Voi että :( kertoisitko millaisia ovat oikein moiset?

Mulla taas tullu vanha tuttu ystävä unettomuus takaisin.. 
    Kokeile laittaa lämpöä huoneeseen :) mie ainakin nukahdan silloin kuin pystyyn!

Mutta niin, mä näin unta jostakin toisesta planeetasta, siellä kaikki oli sileää turkoosia hiekkaa! Hyväntuoksuinen tuuli puhalsi siellä kasvoille, hiekkaan pystyi hyppäämään syvälle ja uimaankin siinä. En tavannut ketään, mutta minulla oli tunne siitä, etten olisi todellakaan yksin. Matkaaminen oli jotakin ihmeellistä siellä, kun kulki eteenpäin ja sitten katsoi taakse huomasi edenneensä pidemmän matkan kuin näki! Sitten jos silmät sulki, avasi, huomasi olevassa toisessa paikassa. Harmi etten kerennyt tavata sieltä ketään. :/
    Kirjattu
    Jokainen tuntee laulun sen, jokainen kuulee sävelen, poluilta suuren tyhjyyden. kun löytää viimein rakkauden.

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #170 : 24. Joulukuuta 2011 klo 23:56 »
  • Tykkää (0)

• ^ ei auta lämmön lisääminen,ku se ei valitettavasti keskeytä miun ajatuksen juoksuu.. mut hyvä neuvo muute!
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

Hviduri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Hviduri
    « Vastaus #171 : 25. Joulukuuta 2011 klo 00:12 »
  • Tykkää (0)

• ^ ei auta lämmön lisääminen,ku se ei valitettavasti keskeytä miun ajatuksen juoksuu.. mut hyvä neuvo muute!

Ajatuksen juoksu on ihan hirveä ongelma jos haluaa nukkua.
    Ainoa mikä itsellä auttoi oli joko, yrtit tai puhuu itsensä nukuksiin.

Omista unista vielä sen verran että unet vaihtelevat.
    Yleensä keskittyy väkivaltaan kaikkia kohtaan,minun ampumisesta,vanhoista muistoista hirveinä kuvitelmina,
    Jonkun polttamisesta tai pakenemisesta.

Vaikka ei nyt niitä koskisi ja uni vaikuttaa hyvin ihanalta, silti ahdistaa ja puistattaa unet Hyr hyr.
    Mutta hyvät unet katosivat aikalailla.. pyörä tapaturman jälkeen.

Kirjattu

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #172 : 25. Joulukuuta 2011 klo 00:46 »
  • Tykkää (0)

• Ajatuksen juoksu on ihan hirveä ongelma jos haluaa nukkua.
    Ainoa mikä itsellä auttoi oli joko, yrtit tai puhuu itsensä nukuksiin.

Yleensä keskittyy väkivaltaan kaikkia kohtaan,minun ampumisesta,vanhoista muistoista hirveinä kuvitelmina,

Vaikka ei nyt niitä koskisi ja uni vaikuttaa hyvin ihanalta, silti ahdistaa ja puistattaa unet Hyr hyr.
    Mutta hyvät unet katosivat aikalailla.. pyörä tapaturman jälkeen.

hmm,mitäs yrttejä oot käyttäny? On meinaan alkanu ideat käyä vähiin ja tuntuu että ainut keino olis hommata joku antamaa mulle nuijanukutuksia.. Tai no,onha ne lääkkeetki olemassa,mutta niitä en kumminkaa saa nii pitkää ennen ku tässä asunnossa asuu joku vastuullinen aikuinen ><

hui kauheeta,ihan ku miun näkyjä nuo unet O.o
    Mut ei sitten auttas vaikka puhuminen toho,ku kerta toi onnettomuus on sen laukassu?
    Kirjattu

Hviduri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Hviduri
    « Vastaus #173 : 25. Joulukuuta 2011 klo 01:02 »
  • Tykkää (0)

• hmm,mitäs yrttejä oot käyttäny? On meinaan alkanu ideat käyä vähiin ja tuntuu että ainut keino olis hommata joku antamaa mulle nuijanukutuksia.. Tai no,onha ne lääkkeetki olemassa,mutta niitä en kumminkaa saa nii pitkää ennen ku tässä asunnossa asuu joku vastuullinen aikuinen ><

hui kauheeta,ihan ku miun näkyjä nuo unet O.o
    Mut ei sitten auttas vaikka puhuminen toho,ku kerta toi onnettomuus on sen laukassu?

Kuulemma Valeriaana ja Sitruunamelissa, mutta ei pahaan uni vaikeuteen.
    Sitten on tietysti ne.. toiset yrtit viitaten laittomiin täällä suomessa.

En tiedä puhumisesta, sitä on tehty, mutta unet jatkuvat.
    Jo viimeset 5 vuotta, samaa tavaraa, kaipa siitä jotenkin voi parantua.
    Koti analyysit on onneks parhaita ! ^^

Pahempi toi nukkumattomuus, se vie.. voi viedä elämän.
    Kirjattu

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #174 : 25. Joulukuuta 2011 klo 01:07 »
  • Tykkää (0)

• ^juu,no ehkä kokeilen noita :P

Mutta ei tollanen kivaa oo,varsinkaa ku sitä on ollu noin pitkää :(  Ja voi noikin viiä elämän.. Ja sitäpaitsi,tää mun unettomuus on aina kausittaista,onneks.. Mut toivotaa et näkisit ees vähän parempia unia,on ne aina parempia ku noi huonot vaikka ahistaa koko unet,taijoo en taas tiiä mitä yritän selittää,toivottavasti tajusit ees jotenki

Kirjattu

Torstai

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Roar
    « Vastaus #175 : 25. Joulukuuta 2011 klo 01:14 »
  • Tykkää (0)

Purr, mitä jos sie kokeilisit hävittää painajaisesi selkounen avulla? Minä en ole nähnyt juurikaan sen jälkeen kun pienenä poltin tuhkaksi minua seuranneet, pomppivat ruskeat mädät nauravat, paiseiset luut.
    Kirjattu
    Jokainen tuntee laulun sen, jokainen kuulee sävelen, poluilta suuren tyhjyyden. kun löytää viimein rakkauden.

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #176 : 25. Joulukuuta 2011 klo 01:27 »
  • Tykkää (0)

• Purr, mitä jos sie kokeilisit hävittää painajaisesi selkounen avulla? Minä en ole nähnyt juurikaan sen jälkeen kun pienenä poltin tuhkaksi minua seuranneet, pomppivat ruskeat mädät nauravat, paiseiset luut.

hei,toi tosiaan auttaa ainaki mulla painajaisii (joskus),kannattaa kokeilla jos et oo jo kokeillu ^^
    Kirjattu

Hviduri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Hviduri
    « Vastaus #177 : 25. Joulukuuta 2011 klo 01:28 »
  • Tykkää (0)

• Purr, mitä jos sie kokeilisit hävittää painajaisesi selkounen avulla? Minä en ole nähnyt juurikaan sen jälkeen kun pienenä poltin tuhkaksi minua seuranneet, pomppivat ruskeat mädät nauravat, paiseiset luut.

Ei ole minkäänlaista kontrollia omista unista, mutta kaipa senkin voi oppia?
    Siis, sie taistelit omia uniasi vastaan, ymmärsinkö?

No onneks en ainakaan näe usein unia, muuten olisin kohta hulluuden partaalla.
    Ghyyr..

Kirjattu

Torstai

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Roar
    « Vastaus #178 : 25. Joulukuuta 2011 klo 02:00 »
  • Tykkää (0)

• Ei ole minkäänlaista kontrollia omista unista, mutta kaipa senkin voi oppia?
    Siis, sie taistelit omia uniasi vastaan, ymmärsinkö?

No onneks en ainakaan näe usein unia, muuten olisin kohta hulluuden partaalla.
    Ghyyr..

Juuri näin :) kontrollia saa mukavasti kun oppii tunnistamaan, että mikä tekee unesta unen

TheEastGirl, mie vahingossa unohdin kirjoittaa tuohon lainauksen jälkeen mittään :D mutta niin, mie nukahdan helposti mielikuvituksella :) kannattaa kokeilla vajoamista omaan maailmaan!
    Kirjattu

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #179 : 25. Joulukuuta 2011 klo 02:08 »
  • Tykkää (0)

• Juuri näin :) kontrollia saa mukavasti kun oppii tunnistamaan, että mikä tekee unesta unen

TheEastGirl, mie vahingossa unohdin kirjoittaa tuohon lainauksen jälkeen mittään :D mutta niin, mie nukahdan helposti mielikuvituksella :) kannattaa kokeilla vajoamista omaan maailmaan!

satuin vilkasemaa tänne,nii oli pakko tulla vastaamaa :D mutta juurikin tota mielikuvituksella ja omaan maailmaan vajoamista tarkotin myös :) ku käy nukkumaa ja tietää,et nyt näkee painajaisia,nukkuminen ahistaa muute vaa tai on unettomuutta nii alan ajattelemaan jotain okein mukavaa asiaa tai kuvittelemaan jotain mukavaa tapahtumaketjua,ja jos se painajainen/ahistus/unettomuus yrittää tulla läpi,nii jatkaa vaa sinnikkäästi ton hyvän asian aattelemista. Ja hyvin usein sitte nukahtaa siihen hyvään asiaan :]

muoks,ku asiaa alkaa paremmin miettimään,nii ei toi kyllä oikeen unettomuuten auta,mutta muuhun kyllä ^^
    Kirjattu