Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 2

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Uniketju
« Vastaus #15 : 08. Elokuuta 2010 klo 20:14 »
  • Tykkää (0)

• Mie näen paljon unia ja muistan ne lähes aina. Saatan yössä nähdä useammankin unen jotka muistan aamulla. Lapsena näin kipeänä ollessa aina samoja painajaisia, neljä eri painajaista toistui aina ja muistan ne unet vieläkin. Muilla samanlaisia kokemuksia?

Entäs oletteko nähneet mustavalkoisia unia, tekstitettyjä unia tai piirrettyjä unia? Itse olen nähnyt muutaman mustavalkoisen unen ja joitakin piirrettyjä unia joko osaksi tai kokonaan piirrettyjä. Ne unet oli aika kummallisia enkä ole kuullut kenenkään muun nähneen moisia unia...
    Olis kiva tietää mistä moiset unet johtuu. Painajaiset ja öiset kauhukohtaukset itselläni johtuvat aina stressistä ja ahdistuksesta. Painajaisten seurauksena yleensä on unettomuus jakso kun lopetan nukkumisen. Unet ovat siis todellakin vaikuttavia...

Mustavalkouni. Lapsuuteni KAMALIN juttu. Itse kutsun sitä paksu/ohut-uneksi. Tätä näin lähes poikkeuksetta kipeänä, tai sitten tällaisen unen jälkeisenä päivänä olin kuumeessa. Unessa olin ikään kuin pelilaudalla, jossa oli kaksi elementtiä, musta/paksu vs. valkoinen / ohut. Yleensä olin se ohut jota paksu yritti voittaa. Sitä unta ei voi selittää sen paremmin, kai se oli jotain pienen mielen käsittelyä olemassa olosta (vrt. kipeänä oleminen --> tuhoutuminen). Se tunne oli kuitenkin hyytävä. Sitä en ole missään koskaan tuntenut niiden unien ulkopuolella. Toisaalta sitten kipeänä odotinkin sitä sen ainutlaatuisuuden vuoksi.
    Unihalvaukset tuttuja myös. Hirveää  :(
    Kirjattu

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #16 : 08. Elokuuta 2010 klo 21:13 »
  • Tykkää (0)

• Mä näin kipeänä myös ton tapaisia ohut paksu unia. Parhaiten on jäänyt mieleen se kun oli kesä, helteet ja mulla kuumetta yli 40. Mä näin unta tai jotain valveunta että huoneen keskellä leijui joku kuutio joka alkoi laajenemaan. Nousin sängystä ja edelleen se kuutio vaan leijui ja laajeni ja mä menin ikkunasta ulos. Onneksi oltiin mökillä eikä kotona missä asuttiin kolmannessa kerroksessa. ;)

Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #17 : 08. Elokuuta 2010 klo 21:17 »
  • Tykkää (0)

• Viime yönä näin unta, että kotona vuoti vettä katosta sisään. Sitä tuli ensin niin, että luulin sadeveden vuotavan jostain raosta, mutta sitten sitä alkoi tulla paineella ja olin ihan varma että joku vesiputki oli posahtanut katonrajassa.
    Aamulla sitten mietin että oliko yöllä telttaan muodostunut niin paljon kondensaatiovettä että sitä oli tiputellut naamalle... Hetken aikaa piti leirillä miettiä että kuinkahan kotopuolessa, onko sadellut..  ???
    Kirjattu

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    « Vastaus #18 : 09. Elokuuta 2010 klo 14:41 »
  • Tykkää (0)

• Mä uneksin nykyään vain mun hanista  :-*
    Meillä on välimatkaa koko suomen verran ja tapaamiset on aika harvassa... joku fiksumpi olis hankkinut rakkaansa vähän lähempää...

Mut ne unet ei kyllä kuulu tänne osastolle... ;)
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #19 : 09. Elokuuta 2010 klo 15:11 »
  • Tykkää (0)

• Mä uneksin nykyään vain mun hanista  :-*
    Meillä on välimatkaa koko suomen verran ja tapaamiset on aika harvassa... joku fiksumpi olis hankkinut rakkaansa vähän lähempää...

Mut ne unet ei kyllä kuulu tänne osastolle... ;)

Perustammeko K-18-osaston? ;)

Tuli mieleen noista paksu-ohut unista, että lapsena näin monesti sellaista unta, että olin kahden seinän välissä ja ne seinät tuli koko ajan lähemmäs toisiaan. Monesti niiden pinnassa oli vielä jotain piikkejä tms. Sitten kun olin juuri likistymässä seinien väliin niin voi sitä paniikkia kun yritti päästä sieltä pois.. :( Toi oli varmaan jäänyt jostain musavideosta toi skeema. Kirottu Jyrki. ;)
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

pörde

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #20 : 09. Elokuuta 2010 klo 15:59 »
  • Tykkää (0)

• Puhuuko kukaan unissaan tai harrastaako unissakävelyä? Millaisia kokemuksia näistä? :D

Itse höpötin lapsena pitkät pätkät unissaan. Oon kyllä muutenkin niin kova höpöttämään, että näköjään mua ei saa edes nukkuessa hiljaiseksi.. Nykyään en tiedä teenkö tuota, koska nukun yksin. Ei oo kukaan aamulla kertomassa hauskoja tarinoita mitä olen puhua pulputtanut  :( Kävelin yhteen aikaan unissaan tosi paljon. Joskus menin ripustamaan olemattomia pyykkejä, joskus hain postia.. Noi oli aika pelottavia juttuja, koska olin lähtenyt unissani ulos. Onneksi en sentään kotipihaa pidemmälle.
    Kirjattu
    Rakkaus on Avain.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #21 : 09. Elokuuta 2010 klo 16:54 »
  • Tykkää (0)

• Puhuuko kukaan unissaan tai harrastaako unissakävelyä? Millaisia kokemuksia näistä? :D

Pikkuveljeni oli todella kova kävelemään unissaan. Unissaan touhuavat ihmiset ovat pelottavia. Niillä on sellainen, lasittunut, tunteeton katse. HUI!! Veli teki milloin mitäkin, kävi roskiksessa pissillä  :o, laittoi valoja päälle ja pois. Kerran se tuli mulle höpöttämään telkkarin eteen jotain aivan ihmeellistä television ohjelmista.
    Yksi vanha koulukaveri harrasti myös unissaan kävelyä. Ne asui rivitalossa metsän vieressä, ja oli herännyt siihen kun ulko-ovi paukahti perässään kiinni. Kiva olla pikkutytön keskellä yötä pimeän metsän vieressä  :o
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #22 : 09. Elokuuta 2010 klo 16:59 »
  • Tykkää (0)

Itse höpötin lapsena pitkät pätkät unissaan. Oon kyllä muutenkin niin kova höpöttämään, että näköjään mua ei saa edes nukkuessa hiljaiseksi.. Nykyään en tiedä teenkö tuota, koska nukun yksin. Ei oo kukaan aamulla kertomassa hauskoja tarinoita mitä olen puhua pulputtanut  :( Kävelin yhteen aikaan unissaan tosi paljon. Joskus menin ripustamaan olemattomia pyykkejä, joskus hain postia.. Noi oli aika pelottavia juttuja, koska olin lähtenyt unissani ulos. Onneksi en sentään kotipihaa pidemmälle.

Pienenä turisin niitä näitä unissa silloin tälloin. Oli myös sellaisia huutamiskohtauksia, niille on joku nimikin, en vain muista mikä. Aamulla olin pirteä ja kun äiti sitten kertoi että olin huutanut viime yönä suoraa huutoa, oli siinä vähän vaikea muutakuin nauraa sitten kun itse ei muista mitään. :D

Kerran olin kuulemma ollut huoneessani keskellä yötä valot päällä, ja istunut sängyllä silmät auki. Sitten äiti oli tullut kysymään että mitä sinä täällä istuskelet öitä myöten, meehän nukkumaan siitä. Olin tähän todennut: "On se nyt perkele kun yölläkään ei saa nukkua!" :)) Aamulla tietysti hieman tuppasi naurattamaan kun kuulin mitä yöllä oli tullut tehtyä. :D
    « Viimeksi muokattu: 09. Elokuuta 2010 klo 22:02 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Aliisa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #23 : 09. Elokuuta 2010 klo 22:44 »
  • Tykkää (0)

• Oon nähny jo yli viikon unia missä on ollu erilaisia merkkejä ja pronssikoruja...yhtenä yönä näin unta jossa tuijotin omaa selkääni jossa oli tatuoituna ns. aurinkopyörä se on jokin pronssikautinen kuvio. En tiedä ennustiko nää unet sitä että sain viikonloppuna prossisen käädyn lahjaksi vai mistä nämä kuviot ja unet on päähäni hypänneet...
    Tosin nuo vanhat kuviot ja merkit ovat alkaneet kiinnostaa suuresti. Guuggeli laulamaan taas...
    Kirjattu
    "I am the master of my fate:
     I am the captain of my soul."

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #24 : 13. Elokuuta 2010 klo 10:57 »

Taas mä näin sotaunen. Ne on kummallisia. Vaikka luulis, niin ne ei koskaan ole pelottavia. Ne on vaan kummallisia.
    Kirjattu

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #25 : 16. Elokuuta 2010 klo 07:35 »
  • Tykkää (0)

• Mä nään toistuvasti aina aamupuolella ennen heräämistä unta siivoamisesta. Tää tapahtuu melkeinpä kerran viikossa vähintään.  Tänäkin aamuna luulin peseväni lattioita. Hiukka turhauttavaa herätä ja tajuta etten oo oikeasti tehnyt mitään.
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #26 : 16. Elokuuta 2010 klo 07:41 »
  • Tykkää (0)

• ^ Haha :D

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #27 : 16. Elokuuta 2010 klo 07:44 »
  • Tykkää (0)

• Olin laivalla, tai jossain terminaalissa lähdössä. Matkalle lähdön tuntu, kivaa  :)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #28 : 16. Elokuuta 2010 klo 10:41 »

Näin pari yötä sitten unta mustaihoisista miehistä, jotka olivat demareita. Hmm, mitähän tämä kertoo alitajunnastani.
    Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #29 : 16. Elokuuta 2010 klo 10:42 »

Tätäkö tää foorumi teettää... mä näin elämäni ensimmäisen hippiunen.  ;D
    Kirjattu