Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 18

rimpsi lorestaan

• Vieras
Vs: Uniketju
« Vastaus #255 : 18. Tammikuuta 2015 klo 11:57 »

Elämme jännittäviä aikoja! Heräsin keskeltä tosielämän urbaania aarteenetsintää. Joku merkkihenkilö, mahdollisesti Juice Leskinen, oli jättänyt jälkeensä määrittämättömän aarteen, jonka jäljille pääsemiseen tarvittiin ensimmäinen vihje. Se liittyi kenkiin, joiden kantojen etukylkiin oli kaiverrettu muistaakseni PI ja KI. Kengät sijaitsivat varastossa jollakin helsinkiläisellä metroasemalla. Joka ne kengät löysi, sai vihjeen jostakin kätköstä, jossa oli avain. Se avain puolestaan tarvittiin oveen tai kellarinluukkuun, joka sijaitsi jossain ihan muualla... Saman aarteen jäljillä oli moni muukin etsijä, mutta heillä ei ollut avainta ja he kyräilivät toisiaan (mukaan lukien minä/me) selvittääkseen, kenellä on avain. Aarteen sisältöä vain arvailtiin, ehkä siellä oli tavalla tai toisella arvokkaita esineitä, kenties myös rahaa, ja kun kyse oli taiteilijasta, epäiltiin kätköstä löytyvän myös jotain hänen ennenjulkaisematonta materiaaliaan...  :) :tutimaan
Kirjattu

Varjotar

• Vieras
« Vastaus #256 : 26. Maaliskuuta 2015 klo 19:58 »

Nukuin tossa jonku tunnin unet. Mutta se uni missä olin, ei ollut mun. Se oli tosi jännä yhdistelmä kaikkea ja se musa joka siellä LUONNOSSA soi, jonka tahtii ne muutki tanssi.. Se jäi soimaan päähän vielä herättyäni epämiellyttävään kakaran kiljumiseen pihalla..
Kirjattu

MirkaCerena

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #257 : 23. Kesäkuuta 2015 klo 17:31 »
  • Tykkää (0)

• Muistan viime yön unesta vain sen, että olin matkustamalla autolla suuressa kaveriporukassa. Olimme menossa Hailuodolle ja tuosta paikasta, jossa en ole koskaan käynyt, oli tehty sellainen safari -tyylinen eläinten hoitopaikka. Siellä sitten yritettiin ajaa norsuja ja muita villieläimiä pakoon.
    Kirjattu

Piki

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #258 : 20. Heinäkuuta 2015 klo 07:16 »
  • Tykkää (0)

• näin pari yötä sitten että meidän purjeveneessä kasvo juurakko joka oli musta kaunis mutta tuhmat poliisisedät tuli sinne veneeseen ja sano että se pitää repiä pois, en suostunut. olin siellä veneellä yhden runotytön kanssa ketä en oikeasti tunne ja hän oli rakastunut toiseen niistä poliiseista :'D oli ihan pettynyt kun se olikin tuhma.
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #259 : 12. Elokuuta 2015 klo 20:43 »
  • Tykkää (0)

• Minulla on juuri tällainen kyky, että pystyn usein ohjailemaan unien kulkua:
    http://www.hs.fi/tiede/a1439262060010
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Bethaelis

• Vieras
    « Vastaus #260 : 14. Elokuuta 2015 klo 20:47 »

Viimeaikoina olen nähnyt melko usein unta jossa hampaani menevät murskaksi/irtoavat kokonaisena ja sitten siinä vain syljeskelen niitä suusta.. Todella ahdistava olo herätessä mutta tuleepahan ainakin hampaat pestyä.  ;D

Usein nuorempana näin unia joissa yritin juosta, mutta tuntui kuin en vain pääsisi eteenpäin, kuin olisi ollut juoksuhiekassa tai vastaavassa. Tuolloin näin myös paljon lentämisunia.

Viimeisin painajainen taisi olla sellainen "paetaan zombeja"-uni. :D
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #261 : 14. Elokuuta 2015 klo 21:11 »
  • Tykkää (0)

• Hampaiden putoaminen symboloi yleensä huolia tai ahdistuksia, mahdollisia voimattomuuden tunteita. Että jokin tilanne ei tunnu hyvältä ja kaipaa mahdollisesti korjausta.
    Kirjattu

Bethaelis

• Vieras
    « Vastaus #262 : 14. Elokuuta 2015 klo 22:13 »

Hmm, pitääkin kiinnittää huomiota tuleviin uniin sillä juurikin viimeiset pari kuukautta ovat olleet vähän hankalia. Nyt on ainakin paremmat fiilikset kaikin puolin niin toivotaan nyt sitten hyviä unia. Jännittää myös se, että millaisia unet mahtavat olla kun nukun yksin? En ole oikeastaan moneen vuoteen joutunut nukkumaan yksin ja nyt ensi viikosta alkaen pääasiassa arkipäivisin olen poissa kotoa ja tulen takaisin sitten viikonlopuksi. Todennäköisesti tulen ainakin putoilemaan sängystä sillä kotona peti huomattavasti leveämpi kuin tuleva punkka ja pyörin tosi paljon unissani. Joskus ala-asteella saatoin herätä jalat tyynyllä. :D

Joskus kun ei aivan olekaan nukahtanut niin tulee sellainen kaatumisen/putoamisen tunne ja säpsähtää hereille, onkohan tästä ollut juttua missään sillä sekin on tosi jännä tunne.  ::)
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #263 : 14. Elokuuta 2015 klo 22:43 »
  • Tykkää (0)

• Joskus kun ei aivan olekaan nukahtanut niin tulee sellainen kaatumisen/putoamisen tunne ja säpsähtää hereille, onkohan tästä ollut juttua missään sillä sekin on tosi jännä tunne.  ::)

Tiedän tunteen. ;)
    Kirjattu

Sateenropina

• Vieras
    « Vastaus #264 : 18. Syyskuuta 2015 klo 13:04 »

Nään tosi paljon unia ja yleensä ne on myös tosi kummallisia. Viimeisen uni minkä muistan, olin jonkun naisen ja pojan kanssa metsässä, oltiin menossa telttailemaan kunnes tämä nainen tappoi itsensä.
    Muistan pienenä nähneeni unen, jossa dinosaurus tuli lapsuudenkotini pihalle jostain metiköstä ja juoksin äitin kanssa pressun alle piiloon.
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #265 : 23. Marraskuuta 2015 klo 20:57 »
  • Tykkää (0)

• Näin unta, että olin rakentamassa jokseenkin vaatimatonta, mutta ilmeisen viihtyisää taloa jossakin aurinkoisessa ja lämpimässä paikassa. Miljöö muistutti lähinnä Karibiaa.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

metsänii

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #266 : 13. Maaliskuuta 2016 klo 16:42 »
  • Tykkää (0)

• Mie nään unia miun kaverista jota en oo koskaan ees nähny :D Jutellaa kyllä päivittäin ja siitä se varmaan sitte johtuuki..
    Yhessä tälläsessä unessa sen kaverin pää muuttui käärmeen pääksi.

Sit lähi aikoina oon nähny unia missä juon/poltan.
    Viimesimmässä unessa missä olin juomassa, olin tosi kännissä ja petin siinä unessa olevaa poikaystävää, kaupan maskotti nuken kanssa... Olin yhtäkkiä mies ja kavereitten piti kantaa miut pois tapahtuma paikalta :D

Ite näin pienenä kans painajaisia.
    Omissa unissa on yleensä elokuva mainen tunnelma.. ja yleensä teen jotai salaa tai piilottelen joltai, yleensä vanhemmilta. Kertookse sit jostai, en tiiä :P
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #267 : 16. Maaliskuuta 2016 klo 18:20 »

Ai niin! Näin viime yönä unta, jossa paavi Franciscus oli käymässä Suomessa ja Tampereella. Olin ihan juuri lukenut jostain, että paavi on tulossa näille kulmille. Menin käymään Anttilassa ja asioin siellä jossain peremmällä, en osaa sanoa oliko kyseessä kirja- ja musiikkiosasto vai mieluumminkin kellarissa sijaitsevan ruokakaupan hedelmä- ja vihannesosasto. Lähdin sieltä takaisinpäin... ja eiköhän vain paavi tallustellut vastaan! Häntä seurasi takavasemmalla ilmeisesti joku turvamies, ja kymmenen metrin päässä taaempana seuraili joukko innokkaita perässäkulkijoita. Taisin äkkiä yrittää ilahtuneena tervehtiä paavia, mutta hän ei reagoinut mitenkään. Jotenkin sain vaikutelman, että paavi ei ollut ihan parhaalla tuulellaan... :)
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #268 : 30. Tammikuuta 2017 klo 18:30 »
  • Tykkää (0)

• Viime viikolla ostin vihkon, johon aloin kirjoittamaan unia muistiin. Tammikuun aikana olen nähnyt kaksi kertaa unta muuttamisesta. Siinä ensimmäisessä muutin johonkin kerrostaloyksiöön ylimpään kerrokseen. Siinä toisessa muutin omakotitaloon, ja imuroin eteistä.
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #269 : 22. Helmikuuta 2017 klo 08:23 »

Mullakin on unipäiväkirja tätä nykyä. Unien läpikäyminen tuo niihin järkeä, niitä muistellessa muistaa myös niitä asioita, jotka ovat voineet inspiroida alitajuntaa unien omituisiin tapahtumiin.

Unissani esiintyy yleensä paljon henkilöitä joiden kanssa olen tekemisissä päivän aikana ja unten juonet kurkottavat juurensa elokuvista ja muista näkemistäni tai kuulemistani tarinoista. Vaikka unet ovat usein täynnä surrealistisia yksityiskohtia, niiden tapahtumakulku ja dialogi on muuttunut mulla vanhemmiten melko realistiseksi, ja huomaan unten aikana analysoivani niiden kohtauksia ja tekeväni eettisiä valintoja, molempia toki siinä uskossa, että näyt ja tapahtumat ovat todellisia.
    Kirjattu