Unia useammin mulla käy niin että mä koen olevani jossain keskusteluyhteydessä eri ihmisiin.. suurimmaksi osaksi sellaisiin joiden kans on tullut juteltua tai tehtyä jotain, mutta joskus myös sellaisiin tuntemattomiin, jotka kuitenkin ikäänkuin tarkoituksella tulis just mun luo ajatuksinaan. Ja niitä on eritasoisia, vähän kuin erilaisia verhoja hahmojen ja itsen välillä. Ja joskus myös löydän niit omia ajatuksia ja tunteita sellaisen kyseenalaistavan moodin kautta. Siten uni on kuin sellainen katkeava vaihe kontrollista, jolloin kytkeytyy erilaisia virtapiirejä, mutta kuitenkin jollain tasolla valvon sitäkin, ja painan mieleen asioita uni/valvetilasta...kun siihen pystyn..
Yks unikuva mikä viimeisimpiä muistissa on, oli sellasest kattoluukusta tuleva mystinen leijonamainen käpäläkäsi, joka vaihtoi jonkin tyyliin kasetin toiseen tai toiselle hyllylle ja veti käpälänsä unisen hitaasti sinne ylös. Se oli hienopiirteinen ja itätyylistä taidetta mukaileva näkymä...mutta ehkä se kuvas jotain ylempää vaikutusvaltaa...
Kun saa unikokemuksia, niin aina se tuntuu jännän merkitykselliseltä ja mieli mielellään punoo stooria ja valveutuu tarkkailemaan elävässä elämässä yhtäläisyyksiä siihen tilaan. Tavallaan kuitenkin ne vaan on lopulta aika irrallisia asioita, vaikka jotkut jutut ja tilat välillä toistuukin.