Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 5

Mombie

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • aka Maria
Vs: Uniketju
« Vastaus #60 : 06. Syyskuuta 2010 klo 11:45 »
  • Tykkää (0)

• Mä menin viimeyönä naimisiin Harry Potter leffoista tutun Hagridin kanssa!   :o

Sitten se halusi laittaa mut käsiraudoilla kiinni itseensä etten karkaa!  :o :o :o

Ihan outoa, en ole pottereita katsonut aikoihin eikä niistä ole ollut kenenkään kanssa edes puhetta. Jostain toi vaan pulpahti mun uniin.

Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #61 : 06. Syyskuuta 2010 klo 12:01 »

Näinpä taas unta. Olin käynyt läpi Tampereen kirjastoja löytämättä Bruce Springsteenin cd:tä Lucky Town. (Huom. En erityisemmin pidä Bruce Springsteenistä.) Niinpä menin seiskoskelemaan jonnekin tien varteen ihan tavalliselle bussipysäkille odottamaan, jos siihen ilmestyisi kirjastoauto. (Huom. Ne eivät takuulla pysähdy tavallisille pysäkeille käsimerkistä.) En muista, tuliko auto ja tapasinko siellä jonkun, vai oliko samaa odottamassa toinenkin henkilö. Kyseessä oli kuitenkin ehkä nelissäkymmenissä oleva nainen, jonka kanssa puhuin Jeff Lynnen kirjasta 'Me, Jeff' (huom. sellaista EI ole olemassa) ja Moody Bluesin Strange Times -albumista (joka on ihan oikeasti olemassa ja löytyy minultakin).

Joopa joo. :D
    Kirjattu

Aliisa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #62 : 16. Syyskuuta 2010 klo 21:36 »
  • Tykkää (0)

• Viimeyönä unessa menin tekemään lehtijuttua amisseista. Oli kuuma ja kuiva kesäpäivä kun matkustin amissiyhdyskuntaan. Mukana minulla oli repun lisäksi kännykkä ja kamera. Tarkoituksena oli viettää muutama viikko amissien luona jotta voisin mahdollisimman hyvin kirjoittaa heidän elämästään. Minut otettiin ystävällisesti vastaan mutta kännykkä ja kamera ei saanut samaa vastaanottoa. Aloin melkein heti häpeämään näitä digitavaroitani ja koin yhdyskunnassa olon hieman vastenmieliseksi koska olin liian erilainen. Yhdyskunnan "kaupassa" minua tuijotettiin ja ihmiset supattivat kun menin ohitse. Mutta kaikesta tuosta huolimatta se paikka oli ihanan rauhallinen...ei telkkareita, kännyköitä, autoja... Aika hidastui, maisemat alkoivat näyttää vastustamattomilta. Kellään ei ollut kiire minnekään. Omavaraisuus ja luonnon kunnioittaminen oli heille tärkeää.  Juuri ennen kuin heräsin ehdin hevosrattaissa istuessani miettiä että voisinkohan jäädä tänne.

Mystinen uni, tosin tuollaista rauhaa etsin elämääni. En ehkä kuitenkaan mene sitä etsimään uskonnollisesta yhdyskunnasta.
    Kirjattu
    "I am the master of my fate:
     I am the captain of my soul."

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #63 : 17. Syyskuuta 2010 klo 15:52 »
  • Tykkää (0)

• Näin viime yönä kammottavaa ja omituista painajaista. En jaksa nyt selostaa yksityiskohtaisesti mutta tällaisia asioita muistan unesta edelleen.
    Olin menossa kotiin ilmeisesti jostain bileistä kunnes mua alkoi vaivaamaan jokin fyysinen oire ja päätin että mun pitää mennä sairaalan ensiapuun. Ensiavussa menin vessaan ja olin siellä just silloin kun hoitaja kutsui mua. Huusin vaan vessasta että oon siellä ja sitten se hoitaja sanoi että no, tuu sitten kun pääset tarpeiltasi niin sinne huoneeseen.
    Sitten kun tulin vessasta, ei mua enää vaivannut mikään enkä muistanut että miksi ylipäätään olin mennyt sinne sairaalaan. Lähdin siis kotia kohti. Juuri kun olin melkein kotona asti, muistin kuitenkin että munhan piti käydä siellä hoitajan luona sairaalassa vessassa käynnin jälkeen. Lähdin kävelemään takaisin sairaalaan ja sairaalassa mut otti vastaan hoitaja sellasen pöydän takaa (ne vastaanottopisteet oli sellaisia toimistokoppeja. :D) Sitten se lykkäs mulle sellaisen kuvasarjan siihen eteeni ja mä hätkähdin.
    Kuvasarjassa oli ihmisten valokuvia kahdessa rivissä. Ylärivin ensimmäinen valokuva oli hyvä ystäväni ja alemman rivin valokuvassa olin mä itse. Kuudennen kuvan ja mun ja ystäväni kuvan välille oli tehty yhtäläisyysmerkki. Hoitaja selitti, että olimme ystäväni kanssa sukulaisia, mutta tuo sukulaisuussuhde pääsisi vasta aktualisoitumaan kuudennessa kuvassa, jossa oli tummatukkainen poika. (Tämä oli täysin loogista unessa ;D).
    Lähdin sairaalasta hämmentyneenä tapaamaan ystävääni ja kertomaan tämän oudon asian. Tapasin ystäväni pellolta, jossa hän suunnilleen leijui jonkun toisen kaverin kanssa ja oli liian pöllyissä kuunnellakseen outoa uutistani. Turhauduin, koska ystäväni ei ottanut asiaa niin vakavasti kuin mä ja kirosin hänet ja hänen elämäntapansa. Lähdin kotiin.
    Kotona muistin että eräs ihminen oli tulossa vierailulle ja että mun pitäis siivota. Aloin siivoamaan, ja siivosin oikein huolella kaikki kaapitkin. Kaappien lattialautojen alta löysin kuitenkin muutaman ruumiin ja irtonaisia päitä. Olin paniikissa, mistä ihmeestä ne ruumiit oli tulleet mun kämppääni? Kaikki oli varmasti mun epänormaalia elämää viettävän ystävän syytä. Kasasin ruumiita eteiseen ja peittelin niitä muilla tavaroilla, jottei niitä näkyisi. Osan vein varastoon, koska en uskaltanut heittää niitä roskiinkaan. Mitä jos poliisi löytäisi sormenjälkeni tai jotain muuta todisteita niistä? Ruumiit pitäisi haudata. Kirosin jälleen ystäväni mutta toivoin silti että hän auttaisi mua ruumiiden hautaamisessa.

Ihan hirveä uni. Kaikista kammottavinta oli se, ettei muistanut miksi oli mennyt esim. sinne sairaalaan ja sitten se valokuvasarjajuttu oli tosi creapy. Ruumiiden kammottavuudesta nyt puhumattakaan.  :o Miks ihmiset näkee tollasia unia..?  ???
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

Aamuruuhka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #64 : 19. Syyskuuta 2010 klo 00:29 »
  • Tykkää (0)

• Näen unia niin, että muistaisin ne, todella harvoin :( unet on ihania, jopa tosi pelottavat sellaiset, koska niistä on jälkeenpäin jotenkin tosi hyvä tunne. Viimeyönäkin näin melko ahdistavan unen, ja herätessään tajus, kuinka hyvin asiat on (:

Oudoimpia unia jonka olen nähnyt, näin joskus viime kevään loppupuolella. Se oli tosi outo, enkä ole vieläkään saanut sitä analysoiduksi. Unessa minä ja neljä ystävääni olimme kaikki kaloja. Kukaan ei näyttänyt itseltään, mutta tiesin vain, kuka on kukakin, niin kuin unissa tiedetään. Asuimme kaikki yhdessä "häkissä" tai jossain akvaarion kaltaisessa, mutta huoneen kokoisessa, eikä siellä ollut sisällä mitään muuta kuin me kalat, ja vesi oli aivan kirkasta. Kaksi häkin seinistä oli lasia, kaksi oli ihan oikeita seiniä. Häkin seinät olivat osittain kirkkaan vaaleanpunaiset, osittain vaalean keltaiset. Kaikki oli jotenkin kammottavalla tavalla hilpeän pastellinsävyistä. Häkkiä kiersivät vartijat. Jatkuvasti yritimme karata, kunnes viimeisellä kerralla melkein pääsin karkuun. Mutta, viimehetkellä minut saatiin kiinni, ja vietiin johonkin pienempään häkkiin, odottamaan kuoleman rangaistusta. Muut kalat pääsivät karkuun. En tiedä, kuinka minulle lopulta kävi, heräsin ennen.

Tämä oli todella ahdistavaa. Elämäni kamalimman unen muistan kuitenkin ajalta kun olin noin 3-vuotias. Näin unta, että heräsin keskellä yötä, nousin istumaan, ja käännyin katsomaan seinään päin. Yhtäkkiä seinästä työntyi läpi puutarhahanskan peittämä käsi, joka vain liikkui kiinni seinässä. Se oli vain todella aitoa, kun tuntui että olin juuri herännyt. Ei mitään tämän kamalampaa, mutta miettikää kolmevuotiaan aivoilla :D oli se sen verran ahdistavaa, että muistan sen 12 vuoden jälkeenkin.

Ennen näin todella paljon putoamisunia, siis niitä joissa on useimmiten juuri nukahtamassa ja sitten havahtuu hereille putoamisentunteeseen. Jälkeenpäin luin jostakin, että näitä unia näkevät usein traumasta kärsivät ja avioerolapset. Vanhempani olivat eronneet juuri vähän aikaa ennen tätä, ja minulla kesti kauan päästä tästä yli. Pari vuotta sitten unet loppuivat. Tajusin juuri, etten ole nähnyt yhtäkään putoamisunta ainakaan 2 vuoteen... Ja ennen näin niitä miltei joka yö. Höh. Ne oli kivoja.
    Kirjattu
    Hei, elämäs on taistelun arvoinen,
    oi rakas veljeni muistathan sen?
    Jokainen polku ja jokainen tie,
    kivinen olkoon, mutta eteenpäin vie
    Hei, se on taistelun arvoinen,
    oi rakas siskoni muistathan sen?
    Jokainen hetki on lahja,
    olipa kansi tai pohja.
    Nyt sun on oltava vahva!

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #65 : 19. Syyskuuta 2010 klo 19:00 »
  • Tykkää (0)

• Minulla on sellainen melko harvinainen ominaisuus, että usein unta nähdessäni tiedä näkeväni unta ja pystyn myös ohjailemaan unen kulkua. Lehdessä joku vastaavan kyvyn omannut henkilö selitti, että ominaisuus on tyypillinen tietynlaisille ihmisille ja että unien hallintaa voi myös opetella. Tällaista esiintyy kuulemma ihmisillä, jotka analysoivat ja kyseenalaistavat asioita, ja sitä voi opetella pohtimalla asioiden olemusta, esimerkiksi esittämällä aina uuden ilmiön kohdalla kysymyksen: onko tämä totta?

Välillä kyllä näkee niin älyttömiä unia, ettei niissä tunnu olevan päätä eikä häntää, mutta jos muistaa unen riittävän hyvin (mitä minulle tapahtuu harvoin), joutuu useimmiten huomaamaan, että kyllä niille kuitenkin jonkinlainen selitys löytyy.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Aamuruuhka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #66 : 19. Syyskuuta 2010 klo 19:07 »
  • Tykkää (0)

• Minulla on sellainen melko harvinainen ominaisuus, että usein unta nähdessäni tiedä näkeväni unta ja pystyn myös ohjailemaan unen kulkua. Lehdessä joku vastaavan kyvyn omannut henkilö selitti, että ominaisuus on tyypillinen tietynlaisille ihmisille ja että unien hallintaa voi myös opetella. Tällaista esiintyy kuulemma ihmisillä, jotka analysoivat ja kyseenalaistavat asioita, ja sitä voi opetella pohtimalla asioiden olemusta, esimerkiksi esittämällä aina uuden ilmiön kohdalla kysymyksen: onko tämä totta?

Välillä kyllä näkee niin älyttömiä unia, ettei niissä tunnu olevan päätä eikä häntää, mutta jos muistaa unen riittävän hyvin (mitä minulle tapahtuu harvoin), joutuu useimmiten huomaamaan, että kyllä niille kuitenkin jonkinlainen selitys löytyy.

Joo, mulla on myös joskus samaa. Välillä näkee kyllä todella aidon tuntuisia unia, joita ei tule mielenkään epäillä uniksi, mutta usein ymmärrän, että tämä on unta, ja alan vain odottaa, että se loppuu  :D se on oikeestaan aika outo tunne.

Samanlaisen lehtijutun olen nähnyt, siinä oli oikein ohjeet unien hallitsemisen harjoittelemiseen. Siinä oli jotenkin, että hereillä ollessa pitäisi alkaa tehdä jonkinlaisia "testejä" siitä, onko unessa vai hereillä. Eräs juttu oli, että hereillä ollessaan yrittää työntää kättä seinän läpi, ja kun tätä tekee tarpeeksi usein, nämä testit alkavat tulla myös uniin, ja niistä sitten tietää nukkuuko. En ole aivan varma, uskonko ihan tällaiseen, mutta olen varma että unien hallintaa voi harjoitella.
    Kirjattu
    Hei, elämäs on taistelun arvoinen,
    oi rakas veljeni muistathan sen?
    Jokainen polku ja jokainen tie,
    kivinen olkoon, mutta eteenpäin vie
    Hei, se on taistelun arvoinen,
    oi rakas siskoni muistathan sen?
    Jokainen hetki on lahja,
    olipa kansi tai pohja.
    Nyt sun on oltava vahva!

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #67 : 19. Syyskuuta 2010 klo 19:17 »
  • Tykkää (0)

• Joo, mulla on myös joskus samaa. Välillä näkee kyllä todella aidon tuntuisia unia, joita ei tule mielenkään epäillä uniksi, mutta usein ymmärrän, että tämä on unta, ja alan vain odottaa, että se loppuu  :D se on oikeestaan aika outo tunne.

Aika metkaa, että jos unessa tapahtuu jotakin, joka ei oikein miellytä, sen voi toisinaan ottaa uudelleen ja ohjata tapahtumaan sillä tavalla kuin itse haluaa. Siis ihan kuin olisi elokuvaohjaaja omassa unessaan.

Vastapainoksi minulla on ollut pari aihetta, joista näin muutaman vuoden ajan unia useammankin kerran ja jotka tuntuivat hyvin todellisilta. Ensimmäisessä kävin uudelleen lukiota, vaikka tiesin, että olen sen jo suorittanut; toisessa asuin Tampereella paikassa, jossa en ole ikinä asunut ja jossa ei itse asiassa edes ole asuinrakennusta. Nämä olivat sellaisia unia, joista en herättyäni ollut varma, oliko niin todella tapahtunut.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #68 : 19. Syyskuuta 2010 klo 22:47 »
  • Tykkää (0)

• Mä näin viime yönä unta että postasin itsestäni alastonkuvia Facebookiin... :D
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

hippu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #69 : 20. Syyskuuta 2010 klo 10:46 »
  • Tykkää (0)

• Mä näin viime yönä unta että postasin itsestäni alastonkuvia Facebookiin... :D

Kävithän aamulla tarkistamassa olitko oikeesti tehny niin?  :o
    Kirjattu
    Joka aamu on armo uus.

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #70 : 20. Syyskuuta 2010 klo 13:09 »
  • Tykkää (0)

• Joo, jouduin kyllä tarkistamaan asian...
    Kirjattu

Luonnonrauha

• Vieras
    « Vastaus #71 : 10. Lokakuuta 2010 klo 15:03 »

Näin unta että olin jossain ulkomailla ja jollai oli siellä reinot jalassa  :D muuta en oikee osaa selittää vaikka siinä tapahtuikin jotain muuta..
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #72 : 10. Lokakuuta 2010 klo 15:33 »
  • Tykkää (0)

Hahahahaha ;D Kai laitoit sitten hipit.fi -sivustolle ne? Sinne vois sit perustaa alastomien hippien gallerian. "Stalkkaa foorumilaisten kropat" ;D ;D
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #73 : 10. Lokakuuta 2010 klo 16:47 »
  • Tykkää (0)

• ^ Pitää pistää harkintaan. Mitä ylläpito on mieltä? Alastomista hipeistä kuitenkin uutisoitiin ihan valtakunnallisesti viime kesänä. :D
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #74 : 10. Lokakuuta 2010 klo 17:03 »
  • Tykkää (0)

• Kolaroin tutun ihmisen kalliin auton. Uni ei saavuttanut tietoisuutta kuin vasta kesken työpäivän, ja ensireaktio oli että ei hitto, olen oikeasti rutannut sen  ;D No, onneksi en ole oikeasti edes ajanut tuota autoa koskaan..
    Kirjattu