Näen unia niin, että muistaisin ne, todella harvoin

unet on ihania, jopa tosi pelottavat sellaiset, koska niistä on jälkeenpäin jotenkin tosi hyvä tunne. Viimeyönäkin näin melko ahdistavan unen, ja herätessään tajus, kuinka hyvin asiat on (:
Oudoimpia unia jonka olen nähnyt, näin joskus viime kevään loppupuolella. Se oli tosi outo, enkä ole vieläkään saanut sitä analysoiduksi. Unessa minä ja neljä ystävääni olimme kaikki kaloja. Kukaan ei näyttänyt itseltään, mutta tiesin vain, kuka on kukakin, niin kuin unissa tiedetään. Asuimme kaikki yhdessä "häkissä" tai jossain akvaarion kaltaisessa, mutta huoneen kokoisessa, eikä siellä ollut sisällä mitään muuta kuin me kalat, ja vesi oli aivan kirkasta. Kaksi häkin seinistä oli lasia, kaksi oli ihan oikeita seiniä. Häkin seinät olivat osittain kirkkaan vaaleanpunaiset, osittain vaalean keltaiset. Kaikki oli jotenkin kammottavalla tavalla hilpeän pastellinsävyistä. Häkkiä kiersivät vartijat. Jatkuvasti yritimme karata, kunnes viimeisellä kerralla melkein pääsin karkuun. Mutta, viimehetkellä minut saatiin kiinni, ja vietiin johonkin pienempään häkkiin, odottamaan kuoleman rangaistusta. Muut kalat pääsivät karkuun. En tiedä, kuinka minulle lopulta kävi, heräsin ennen.
Tämä oli todella ahdistavaa. Elämäni kamalimman unen muistan kuitenkin ajalta kun olin noin 3-vuotias. Näin unta, että heräsin keskellä yötä, nousin istumaan, ja käännyin katsomaan seinään päin. Yhtäkkiä seinästä työntyi läpi puutarhahanskan peittämä käsi, joka vain liikkui kiinni seinässä. Se oli vain todella aitoa, kun tuntui että olin juuri herännyt. Ei mitään tämän kamalampaa, mutta miettikää kolmevuotiaan aivoilla

oli se sen verran ahdistavaa, että muistan sen 12 vuoden jälkeenkin.
Ennen näin todella paljon putoamisunia, siis niitä joissa on useimmiten juuri nukahtamassa ja sitten havahtuu hereille putoamisentunteeseen. Jälkeenpäin luin jostakin, että näitä unia näkevät usein traumasta kärsivät ja avioerolapset. Vanhempani olivat eronneet juuri vähän aikaa ennen tätä, ja minulla kesti kauan päästä tästä yli. Pari vuotta sitten unet loppuivat. Tajusin juuri, etten ole nähnyt yhtäkään putoamisunta ainakaan 2 vuoteen... Ja ennen näin niitä miltei joka yö. Höh. Ne oli kivoja.