Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 6

Anu-akka

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Uniketju
« Vastaus #75 : 25. Lokakuuta 2010 klo 05:44 »
  • Tykkää (0)

• Mä nään toistuvasti aina aamupuolella ennen heräämistä unta siivoamisesta. Tää tapahtuu melkeinpä kerran viikossa vähintään.  Tänäkin aamuna luulin peseväni lattioita. Hiukka turhauttavaa herätä ja tajuta etten oo oikeasti tehnyt mitään.

Tähän taas heräsin, katsoin parhaaksi nousta siivoamaan kissanhiekkalaatikot kun uniin asti tulivat.
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #76 : 26. Lokakuuta 2010 klo 09:28 »
  • Tykkää (0)

• Hämmentyneenä joudun toteamaan viimeisen uneni pääosan esittäjäksi kumkvattiliköörin. Vasta googlauksen jälkeen uskoin että sellaista on ihan oikeastikin olemassa  :o Likööri sanana ja tuotteena aiheuttaa lähinnä puistatusta, ja sanaa kumkvatti en ole kuullut vuosiin (kai), muistelisin lukeneeni joskus Aku Ankasta että Eka Vekara söi kumkvatteja. Unessa tuo likööri oli hyvää.
    Ajattelin tänään mennä pitkäripaisen kautta hakemaan punkkua, mutta jos törmään em. juomaan niin kai sitä on pakko ostaa..
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #77 : 26. Lokakuuta 2010 klo 12:04 »

Hämmentyneenä joudun toteamaan viimeisen uneni pääosan esittäjäksi kumkvattiliköörin. Vasta googlauksen jälkeen uskoin että sellaista on ihan oikeastikin olemassa  :o Likööri sanana ja tuotteena aiheuttaa lähinnä puistatusta, ja sanaa kumkvatti en ole kuullut vuosiin (kai), muistelisin lukeneeni joskus Aku Ankasta että Eka Vekara söi kumkvatteja. Unessa tuo likööri oli hyvää.

Hih, tähän on pakko lisätä, että itse näin viikko-pari sitten unen, jossa minulla oli jossain huoneessa vaikka minkälaisia liköörejä ja se kaikki oli ihanaa. Pisang Ambonia join moraalittomasti jopa autoa ajaessani (pullo oli hansikaslokerossa). Jokin valkoisessa pullossa ollut juttu, joksi epäilen Malibua, oli myös erityisen nannaa. Tosi friikki kokemus. :)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #78 : 01. Marraskuuta 2010 klo 12:03 »

Näin unta, jossa olin joillakin festareilla (käsittääkseni johdonmukaisesti Porissa, hih) katsomassa livenä Dingoa. Ehkä kyseessä oli nykyinen kokoonpano eli käytännössä Neumann & bändi, mutta Dingo se oli olevinaan ja Dingo-biisejä esitti. Yhtäkkiä kesken Autiotalon Neumann katosi. Seuraavaan varttituntiin ei tapahtunut mitään. Ihmettelin asiaa jollekulle, joka epäili, että "koska Neumann esiintyy nykyään piristeiden voimalla, sehän on voinut sammua". Yhtäkkiä alkoi jostain kuulua Autiotalon toinen säkeistö tutulla äänellä: Neumann lähestyi esiintymislavaa harvahkon yleisön joukosta kyynärsauvojen varassa. Hän myös hapuili sanoissa – "olin yksi heistä siihen uskaltaen", muistaakseni. Siksi aikaa, kun hän kiipesi lavalle (biisin yhä jatkuessa), Neumann antoi mikrofonin minulle, joka sitten lauloin puuttuvan pätkän ja se vieläpä kuulosti ihan samalta kuin Nipan oma vokalisaatio. Olimme yleisön joukossa laulaneet siihen astikin mukana ja kai Neumann oli huomannut, että minusta lähtee ääntä. Olin sitten ihan kauhuissani, miten ympäröivä yleisö suhtautuu lauluääneni kuulumiseen kovaäänisistä Dingo-keikalla, mutta kukaan ei sanonut yhtään mitään.

Että tämmöinen tapaus... :o :D
    Kirjattu

Jushka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #79 : 01. Marraskuuta 2010 klo 21:27 »
  • Tykkää (0)

• Hauskoja unia sulla Colourflower, ja muillakin ;D Nauroin vedet silmissä kun luin ketjua :)
    Mun unet on yleensä niin vakavia, mutta joskus sattuu kyllä hauskojakin juttuja. Pelastan kovasti maailmaa, matkustan ja aina pitäs mennä lavalle laulamaan tai näyttelemään ja en ole yhtään valmistautunut. Jos osaisin piirtää niin mulla olisi jo hyvä kokoelma erilaisia vaateideoita unista :) Ehkä joskus ryhdyn pitämään unipäiväkirjaa.
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #80 : 02. Marraskuuta 2010 klo 01:45 »

Jos osaisin piirtää niin mulla olisi jo hyvä kokoelma erilaisia vaateideoita unista :)

Ai, sinäkin designaat unissasi. :) Minulla on aika ajoin niitä unitiloja (ja myös unen ja valveen rajatiloja), joissa vilisee tajuttoman cooleja värikuvioita, juuri sellaisia joita haluaisin tekstiileihin, vihkojen kansiin ja muihin esineisiin. Harmi, kun en osaa laittaa niitä paperille tai tiedostoksi (ja ne katoavat hetken kuluttua mielestä ja muistista). 8)
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #81 : 08. Marraskuuta 2010 klo 11:49 »
  • Tykkää (0)

• Hämmentyneenä joudun toteamaan viimeisen uneni pääosan esittäjäksi kumkvattiliköörin. Vasta googlauksen jälkeen uskoin että sellaista on ihan oikeastikin olemassa  :o Likööri sanana ja tuotteena aiheuttaa lähinnä puistatusta, ja sanaa kumkvatti en ole kuullut vuosiin (kai), muistelisin lukeneeni joskus Aku Ankasta että Eka Vekara söi kumkvatteja. Unessa tuo likööri oli hyvää.
    Ajattelin tänään mennä pitkäripaisen kautta hakemaan punkkua, mutta jos törmään em. juomaan niin kai sitä on pakko ostaa..

Kävin muuten kysymässä tuosta. Tilata sitä saisi, perusvalikoimasta ei löydy.. Täytyy pitää tuntosarvet herkkinä kumkvattien suhteen :)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #82 : 08. Marraskuuta 2010 klo 12:33 »

Näin unta, jossa seikkailin nykyisen ystävättäreni koiran kanssa oman muinaisen yläasteen koulun maisemissa. Kuvioissa oli myös pari silloista koulututtua, joita en ole koskaan tuntenut mitenkään hyvin. Muistaakseni join (siis unessa) heidän kanssaan jotain %-pitoista ja nukuin vielä jossain ihmeen sisälle huoneeseen rakennetussa teltassa. Eri fiksua. :D
    Kirjattu

hippu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #83 : 09. Marraskuuta 2010 klo 09:40 »
  • Tykkää (0)

• Mä ajelin viime yönä autolla, sellasella pienellä MrBean-autolla, jossain kaupungissa ja olin ihan eksyksissä koko ajan. En ikäänkuin osannut kaupungista ulos, olin ihan epätoivoinen, aina vaan tuli portaita vastaan  :o En ole ajanut varmaaan 15 vuoteen ja tuossa unessakin ajelin ihan kieli keskellä suuta  :P ja oli sellasia jänniä läheltäpiti-tilanteita koko ajan.
    Kirjattu
    Joka aamu on armo uus.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #84 : 11. Marraskuuta 2010 klo 11:40 »

AUTS! ???

Näin aamulla juuri ennen heräämistäni unta täysin unohdetusta suomalaisesta naisyhtyeestä. Jossain oli tallessa videoklippi – muistaakseni katsoin sitä tv-ruudulta, en YouTubesta. Siinä viisijäseninen yhtye esitti livenä jossain vanhassa tv-ohjelmassa pitkän, jammailevan version omasta kappaleestaan. Kolme naisista lauloi, ja heidän yhteislaulantansa oli livenäkin huikeaa. Ehkei täydellisen virheetöntä, mutta nimenomaan laulusoundi oli valtavan kaunis. Laulukieli oli englanti ja ääntäminen hyvää. Soitto oli vähemmänkin virheetöntä, mutta siinä oli fiilistä. Kappale oli taustaltaan soulahtava ja funkahtava – ei yhtään diskomainen – mutta sävelmältään lähinnä folkpoppia. Kokonaisuus oli todella vaikuttava.

Seuraavassa episodissa joku tarjosi käsiini jonkin ulkomaalaisen aikakauslehden tai -kirjan 80-luvun alusta. Siinä kerrottiin, miten joku toimittaja saapui Seinäjoelle (!) tavatakseen tuon yhtyeen naiset ja haastatellakseen heitä näiden omassa ympäristössä. Mieleeni jäi enemmän lehden ulkoasu (joka ei suoraan sanoen juuri näyttänyt 80-luvun lehdeltä) kuin mitä naisilta kysyttiin ja mitä he vastasivat. Tässäkin vaiheessa olin silti aivan lumoutunut uudesta löydöstäni. Oli kamala järkytys tajuta, että se oli pelkkää unta! :o
    « Viimeksi muokattu: 11. Marraskuuta 2010 klo 11:43 kirjoittanut Colourflower »
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #85 : 17. Marraskuuta 2010 klo 11:21 »

Unta on taas nähty. Olin Helsingissä taksissa, joka oli suuntaamassa jostain pohjoispuolelta kohti keskustaa. Muistan pyytäneeni taksikuskia jättämään minut hieman ydinkeskustan länsipuolelle. Kuski lähtikin ajamaan vähän sinne ja tänne, ja loppujen lopuksi, taksamittarin näyttäessä jo reilusti kolmattakymmentä euroa, oltiin ydinkeskustasta kilometrien päässä jollain alueella, joka ei näyttänyt yhtään keskustalta. Pyysin, että kuski ajaa nyt vähän matkaa suoraan kohti keskustaa ja sitten minä jään pois, koska enempään ei ole rahaa. ::)

Jossain unen vaiheessa myös tapasin täysin yllättäen Madonnan kadulla (ilmeisesti Helsingin Hakaniemessä). Hänellä oli ilmeisesti kaupungissa näyttely (kuvataidetta...?). Madonna oli ihan Laura Voutilaisen näköinen. Uskalsin kyseenalaistaa hänen näyttelynsä idean aitouden, koska ystävälläni oli ollut ihan samanlainen näyttely hetkeä aikaisemmin. Madonna oli kuulemma kiinnostunut ottamaan asiasta selvää. :D
    Kirjattu

peaceana

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • me, kitara ja maailma.
    « Vastaus #86 : 05. Tammikuuta 2011 klo 11:34 »
  • Tykkää (0)

• Viime yönä mä tosissani innostuin magiasta..
    En muista miten se alkoi enkä muutenkaan tarkkaan, mutta olin kuitenkin kauniissa kartanossa joka oli jossain melko synkällä paikalla. Mut opasti sisälle mun pitkäaikainen ihailun kohde, yksi Egyptistä todella innostunut hippikaverini. Yhtäkkiä se näytti "taikatempun". Se heitti sukkapuikon seinää päin. Juuri kun sen olisi pitänyt pudota, seinään ilmestyi kurimuksen näköinen aukko ja nielaisi sen. Mäkin kokeilin, ja yllättäen se onnistui. Tää sukkapuikko ei sinänsä ollut olennainen, vaan se että unessa tajusin erittäin mielenkiintoisen jutun: entä jos ihmiset keksisivät magian, en osaa selittää, vähänkuin jonkin matemaattisen kaavan? Tää on musta älyttömän mielenkiintonen juttu.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #87 : 05. Tammikuuta 2011 klo 12:44 »

Onpas taas tullut nähdyksi unia, joka ikinen yö jotain muistamisen arvoista. Toissa yön uni oli huikein vähään aikaan. Siinä minä ja joku seuralainen löysimme jonkin syrjäisen vajarakennuksen lattiasta luukun, josta näki johonkin salaiseen huoneeseen. Sinne tulvi valoa toisaaltakin päin, joten etsimme mahdollista toista kulkutietä, kunnes löysimme sellaisen. Tästä salahuoneesta löytyi vielä uusi ovi tai luukku, josta pääsi kulkemaan ihan täysin varustettuun sisähuoneeseen. Suureksi hämmästykseksi siellä oli nukkuva pieni lapsi. Keksimme, että lapsi on varmasti piilotettu sinne jotakin tarkoitusta varten, ehkä siepattu tai jotakin. Mysteeri, joka jäi ilmeisesti selvittämättä.

Viime yön unessa taas olin jossain Tampereen pohjoispuolella pienellä asemalla odottamassa junaa. Rataosuudella oli juuri alkanut lähijunaliikenne (sen päivän kun näkisi!) ja vaikka asemalla pysähtyi kaukojunakin, halusin periaatteesta käyttää lähijunaa. Se kuitenkin oli myöhässä. Kysyin joltakin aseman/VR:n työntekijältä, tiesikö hän junan aikataulusta tarkemmin. Hän sanoi junan lähteneen Kauhavalta johonkin tiettyyn aikaan. Päättelin, ettei juna ole tällä asemalla vielä pitkään aikaan ja lähdin käymään kävelyllä. Kauhistukseksi juuri ollessani hieman turhan kaukana asemalaiturista havaitsin, että nyt se juna sitten kumminkin tulee. Pyrähdin epätoivoiseen pikajuoksuun yrittäessäni ehtiä junaan. Juoksin... ja juoksin... asema läheni... ja läheni... juna pysähtyi... ja minä heräsin. :D
    Kirjattu

aventurine

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #88 : 05. Tammikuuta 2011 klo 13:59 »
  • Tykkää (0)

• Lähes joka yö: ukkosta, myrskytuulta, tuttuja ja tuntemattomia kaupunki-, metsä- ja maalaismaisemia sekoittuneena, katuvalot, kesälomamatkat, merimaisema ja meren/saariston jonkinlainen uhkaava läheisyys (merestä ulapalta kohoaa luonnottoman korkeita rakennuksia kaukaa), järviä ja syvää vettä, rautateitä ja asemarakennuksia, taloja, tehtaita, tuttuja ja tuntemattomia ihmisiä, riitaa, julmuuksia, sekavuuksia, entiset koulut, opettajat ja koulu'toverit', vessahätä ja vessat...

Välillä: ufoja ja alieneita, palava talo, tippuva lentokone, uintia, takaa-ajoja, lentämistä, näkymättömäksi muuttumista, suuri ruokamäärä, keikat ja artistit, loistobiisien säveltämistä muistamatta niistä mitään herättyä...

Joskus koettua:
    *unihalvaukset, joissa hyvin uhkaava ja tuntematon -jokin- lähestyy suunnasta jota on jähmettynyt tuijottamaan, mutta sitten nukahtaa.
    *enne-unia, yleensä vähäpätöisemmistä asioista
    *'valo-olento' joka herätti ja toi viereeni jotain tärkeää, häviten sitten saman tien

Unet näyttäisi olevan jonkinlainen peili...
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #89 : 05. Tammikuuta 2011 klo 18:41 »

Nthngsfnin kirjoituksesta ja erityisesti tuosta 'välillä'-osiosta tuli mieleen, että yksi uniin hyvin usein vaikuttava asia on se, miten katsoo TV:tä tai elokuvia. Itse en omista digiboksia enkä kovin monta DVD:tä, en ole käynyt vuosiin elokuvissa enkä vuokraile/lainaile juuri videoleffoja. Unissani ei selkeästi ole juuri mitään elokuvallisia aineksia. Kerran hämmästyin, kun luin eräällä nettifoorumilla yhden aktiivikirjoittajan unia. Ne olivat säännöllisesti kuin suoraan Hollywoodista (miinus siirappiromantiikka-osasto): actionia, fantasiaa, sotaa, eeppisiä seikkailuja. Sain tietää, että hän oli oikea leffafriikki. Ei tainnut olla yllätys. Hänenlaiselleen minun uneni varmasti olisivat tylsiä – tai sitten eivät, kun olisivat vaihtelua.
    Kirjattu