Näinpäs vaihteeksi todella kummallista unta. Elelin yhdessä jonkin porukan kanssa, johon kuului myös eräs tuttu kreikkalaismies ex-kotikaupungista (ihan luotettava tyyppi näin oikeassa elämässä). Hän lupasi minulle 20 euroa, jos lähden kuskiksi hänen huonekaluostoksilleen. No, mikäs siinä, ajattelin ja lupauduin hommiin.
Huonekaluliikkeessä oli myös päivittäistavaraosasto, ja kävin ensin ostamassa sieltä shampoota ja suklaata. Kreikkalaisheppu seurasi lähistöllä. Menin kassajonoon, joka sitten yllättäen jakautuikin kahtia, kun taaempana olevalle kassalle ilmestyi työntekijä. Yllätyksekseni kaupan työntekijä, tai sellaisen näköinen, ottikin ostokseni minulta kädestä. Jonotin kiltisti toisen asiakkaan takana, ja kassalle päästyäni sanoin jotain tyyliin "minulla oli ne ostokset, jotka tuotiin tänne jo etukäteen". No, tietenkään shampootani ja suklaatani ei näkynyt missään. Myyjä arveli, että ne saattoi viedä se mies joka seurasi perässäni, ja kuvaili tarkasti tutun kreikkalaisen. Katselin ihmeissäni ympärilleni. Mies oli todellakin kadonnut jäljettömiin luultavasti maksamattomien ostosteni kanssa.
Palasin kimppakämpille, missä kreikkalaista ei näkynyt yhtään enempää. Kerroin toisille asukeille tilanteesta. He eivät tuntuneet olevan edes yllättyneitä. Yksi ehdotti, että "ehkä kaupassa oli eläimiä ja hän lähti taas niitä pakoon". Sain kuulla, että kreikkalaismies oli ennenkin säikkynyt kaikkia vähänkään koiraa muistuttavia eläimiä, koska hän ajatteli "niiden päässeen jäljille". Paljastui, että mies oli ollut joskus aikoja sitten etsitty rikollinen.
Sitten olin jossain toimistohuoneessa, jossa oli myös kreikkalaisen vaimo/naisystävä. (Kuten arvata saattaa, nainen ei muistuttanut ollenkaan tosielämän kreikkalaisen elämänkumppania, joka on suomalainen. Tämä oli myös ulkomaalainen.) Hän printtaili keskittyneesti joitakin lappusia. Halusin kysyä häneltä, mitä hän ajatteli tilanteesta, tiesikö hän miehensä liikut, oliko tapahtunut ennenkin jne., mutten saanut sanaa suustani, kun tilanne – ja tunnelma – oli niin outo. Sitten nainen käännähti nopeasti ja hänen jalkansa (polvensa?) hipaisi minun jalkaani, kun olin niin lähellä. Kosketuksessa oli jotain säväyttävää, ja nainen myös tuoksui valtavan hyvältä. Hassua sinänsä, että se oikea kreikkalaistyyppi on noin 60-vuotias ja hänen naisystävänsä unessa oli vain hieman minua vanhempi. No, ehdinpä siis jo läheisyyden kaipuultani ajatella, että tuo nainen saattoi nyt olla jätetty enkä ollut ihan 100 % vailla mahdollisuuksia hänen suhteensa.