Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 8

Jushka

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Vs: Uniketju
« Vastaus #105 : 14. Huhtikuuta 2011 klo 19:03 »
  • Tykkää (0)

• Näin yhtenä yönä unta, että olin ajautunut rainbow gatheringiin. Alkuun en meinannut viihtyä siellä, mutta sitten joku vanhempi isällinen herrasmies pyysi minua jäämään ja huomasin innostuvani vähän hömppänä pitämistäni ryhmälauluista sun muusta :D Ehkä jonakin päivänä :)
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #106 : 04. Toukokuuta 2011 klo 09:28 »

Viime yönä näin unta, että seurasin televisiosta konserttia, jonka pääesiintyjänä oli muinaisen parhaan kaverini pikkusisko. Hän oli suuri tähti, ei laulajana, vaan kuninkaallisena, joka oli tehnyt joitakin vuosia sitten levyn. Mikäli oikein käsitin, hän oli Ruotsin prinssin puoliso. Konsertti järjestettiin jossakin Suomessa, ehkä Turussa, vaikka välillä paikka näyttikin Tampereen Hervannan kauppakeskukselta. Valtaosa biiseistä oli englanniksi, muutama myös ruotsiksi. Yksi biisi, nimeltään Fool Again (?), oli erityisen hyvä ja sitä tuli päätähden kanssa esittämään Bee Geesin Maurice Gibb, joka oli biisin säveltäjä ja sanoittaja. Hassua sinänsä, että juuri Maurice, koska hän on kuollut. ??? :)
    Kirjattu

Shallallaa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #107 : 04. Toukokuuta 2011 klo 20:18 »
  • Tykkää (0)

• ompas täällä ihmisillä mielenkiintosia unia, niinku usein unet on ! :)

ite en jaksa nytten uniani kirjoitella, myöhemmin sitten. mutta nään joka yö varmaan sata unta joiden seuraksena aamulla tuntuu et on vähintään yhtä väsyny ku sillonku meni nukkumaan :D
    suurimmaks osaks kyllä unet tuppaa olee jossain määrin painajaisia :s mutta silti niitä on mukava pohtia että mihin liittyy mikäki juttu unessa :D
    Kirjattu
    kesää odotellessa.

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #108 : 09. Toukokuuta 2011 klo 20:35 »
  • Tykkää (0)

• Cf yllä oli nähnyt varsin kuninkaallista unta, mutta niinpä minäkin  :D
    Lueskelin brittein saarten häistä jotain, ja kas, seuraavilla nokosilla olinkin herttuatar Kate Middletonin henkivartija  ;D Kate oli miehensä kanssa jostain syystä jotenkin jumittautunut parkkihalliin, joka muuttui jossain vaiheessa toriksi. Katen kanssa kierreltiin ympäriinsä, oli varsin miellyttävä nainen  ;D Lopuksi, torin kierrettyämme, menimme jonkinlaiselle kassalle maksamaan, William siellä tuoretta vaimoaan odotteli.
    Herätessä kieltämättä vähän hymyilytti.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #109 : 14. Toukokuuta 2011 klo 14:26 »
  • Tykkää (0)

• Juuri huomasin, että olikin unta vain että sähkölaitos lähetti 700e tasauslaskun  ;D
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #110 : 17. Toukokuuta 2011 klo 10:28 »

Näin viime yönä unta, jossa Sofi Oksanen oli tehnyt levyn. Se oli oikeastaan aika typerä levy, jossa räksytettiin kommunisteille. Tyylilaji taisi olla jonkinlaista folkpunkkia. Samassa (?) unessa liikuin myös oudossa tavaratalossa, jonka nimi oli luultavasti Timbuktu ja jossa muutamat osastot olivat taivasalla. Yläkertaan kiivettiin jyrkkiä portaita pitkin ja löysin sieltä jotain ihanaa vanukasta, joka oli täysin laktoositonta. :)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #111 : 26. Toukokuuta 2011 klo 12:29 »

Näinpäs vaihteeksi todella kummallista unta. Elelin yhdessä jonkin porukan kanssa, johon kuului myös eräs tuttu kreikkalaismies ex-kotikaupungista (ihan luotettava tyyppi näin oikeassa elämässä). Hän lupasi minulle 20 euroa, jos lähden kuskiksi hänen huonekaluostoksilleen. No, mikäs siinä, ajattelin ja lupauduin hommiin.

Huonekaluliikkeessä oli myös päivittäistavaraosasto, ja kävin ensin ostamassa sieltä shampoota ja suklaata. Kreikkalaisheppu seurasi lähistöllä. Menin kassajonoon, joka sitten yllättäen jakautuikin kahtia, kun taaempana olevalle kassalle ilmestyi työntekijä. Yllätyksekseni kaupan työntekijä, tai sellaisen näköinen, ottikin ostokseni minulta kädestä. Jonotin kiltisti toisen asiakkaan takana, ja kassalle päästyäni sanoin jotain tyyliin "minulla oli ne ostokset, jotka tuotiin tänne jo etukäteen". No, tietenkään shampootani ja suklaatani ei näkynyt missään. Myyjä arveli, että ne saattoi viedä se mies joka seurasi perässäni, ja kuvaili tarkasti tutun kreikkalaisen. Katselin ihmeissäni ympärilleni. Mies oli todellakin kadonnut jäljettömiin luultavasti maksamattomien ostosteni kanssa.

Palasin kimppakämpille, missä kreikkalaista ei näkynyt yhtään enempää. Kerroin toisille asukeille tilanteesta. He eivät tuntuneet olevan edes yllättyneitä. Yksi ehdotti, että "ehkä kaupassa oli eläimiä ja hän lähti taas niitä pakoon". Sain kuulla, että kreikkalaismies oli ennenkin säikkynyt kaikkia vähänkään koiraa muistuttavia eläimiä, koska hän ajatteli "niiden päässeen jäljille". Paljastui, että mies oli ollut joskus aikoja sitten etsitty rikollinen.

Sitten olin jossain toimistohuoneessa, jossa oli myös kreikkalaisen vaimo/naisystävä. (Kuten arvata saattaa, nainen ei muistuttanut ollenkaan tosielämän kreikkalaisen elämänkumppania, joka on suomalainen. Tämä oli myös ulkomaalainen.) Hän printtaili keskittyneesti joitakin lappusia. Halusin kysyä häneltä, mitä hän ajatteli tilanteesta, tiesikö hän miehensä liikut, oliko tapahtunut ennenkin jne., mutten saanut sanaa suustani, kun tilanne – ja tunnelma – oli niin outo. Sitten nainen käännähti nopeasti ja hänen jalkansa (polvensa?) hipaisi minun jalkaani, kun olin niin lähellä. Kosketuksessa oli jotain säväyttävää, ja nainen myös tuoksui valtavan hyvältä. Hassua sinänsä, että se oikea kreikkalaistyyppi on noin 60-vuotias ja hänen naisystävänsä unessa oli vain hieman minua vanhempi. No, ehdinpä siis jo läheisyyden kaipuultani ajatella, että tuo nainen saattoi nyt olla jätetty enkä ollut ihan 100 % vailla mahdollisuuksia hänen suhteensa. :P

:tutimaan
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #112 : 11. Heinäkuuta 2011 klo 23:29 »
  • Tykkää (0)

• Pakko tämä on tänne kirjoittaa, vaikka näin unen jo viikko sitten. Se on vain jäänyt pyörimään mieleeni, vaikka pääideaa lukuunottamatta kaikki yksityiskohdat ovat kadonneet muististani.

Seurasin jotakin henkilöä huoneeseen, hän oli ilmeisesti tehnyt jotakin väärää ja yritin ottaa hänet kiinni. Kuitenkin huoneeseen tullessa, siellä ei ollut ketään, hän oli hävinnyt johonkin. Sitten alkoi kuulua ahdistavan kuuloista naurua, jonka lähdettä en ensin onnistunut paikallistamaan. Sitten tajusin sen tulevan isosta lokerosta kirjoituspöydän alapuolella. Avasin oven, ja lokero oli tyhjä lukuunottamatta alumiininväristä, juomapullon kokoista pulloa, sellaista missä säilytetään polttonestettä. Tajusin että nauru kuuluu pullosta, pullo nauroi minulle. Ymmärsin samassa että tämän ihmisen sisin on pullo, jonka päälle hän voi laittaa kehonsa tarvittaessa.

Uni jäi todellakin mieleeni, yksi vaikuttavimmista unista mitä olen nähnyt, uni oli järkyttävä.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #113 : 19. Heinäkuuta 2011 klo 17:46 »

Näin unta, jossa minä ja kouluaikainen kaverini (joka muuten sivumennen sanoen on varsin epämusikaalinen...) olimme perustaneet bändin nimeltä Lampland. Päätimme unessa, että ensimmäisen levyn nimeksi tulee The Original Lampoon. 8)
    Kirjattu

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #114 : 19. Heinäkuuta 2011 klo 18:42 »
  • Tykkää (0)

• ^ Vitsi sun unet on kyl psykedeelistä tavaraa... :D
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #115 : 19. Heinäkuuta 2011 klo 19:45 »
  • Tykkää (0)

• The Original Lampoon, ei morjes. :))

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #116 : 25. Heinäkuuta 2011 klo 11:49 »

Mistä ihmeestä tämmöiset unet tulevat? :o ;D

Näin viime yönä unta jostain Suomen suurimmasta leikkimielisestä juoksutapahtumasta. Vuodenaika oli elokuu (justhan se meni? ;)), sijainti Helsingin kantakaupunki ja juoksumatkan pituus viisi kilometriä. Olimme ex-seurustelukumppanin, nykyisen hyvän ystäväni kanssa päättäneet, että tänä vuonna kyllä osallistumme, niin tulee sekin koetuksi. (Huom. Yliherkkä vatsani kestää kaikesta liikunnasta huonoiten juoksemista, eikä mainittua ystävätärtä taitaisi saada juoksemaan askeltakaan ilman koiria.)

No, menimme Helsinkiin autolla, luultavasti ystävättäreni äidin Nissanilla. Oli alkuilta, etsin ilmaista pysäköintipaikkaa ja sitä ei löytynyt millään ilveellä. Ihmettelin, sillä keskikesällä ilmaisia paikkoja oli ollut paljonkin. Nyt kesälomien päätyttyä ne kaikki olivat muuttuneet maksullisiksi. (Huima logiikka.) Jonnekin saimme auton tungetuksi ja lähdimme siirtymään kohti juoksutapahtuman lähtöpaikkaa. Se oli jokin aukio, mutta mikä, emme olleet varmoja. Senaatintori? Rautatientori? Päädyimme käsitykseen, että juoksu lähtisi eduskuntatalon edestä (!). Niinpä lähdimme kävelemään sinnepäin. Huomasin kuitenkin samalla, ettei minulla ollut juoksukenkiä vaan jalkaan olivat sattuneet hiukan liikunnallisesti epämukavat kävelykengät. Pyysin ystävätärtä menemään jo lähtöpaikalle, kun itse kävisin pikaisilla kenkäostoksilla jossain halpamarketissa, joka tietysti sattui matkan varrelle (huom. Hesan keskustassa – joopa joo!).

Halpiskaupassa tiesin nousta heti yläkertaan, vähän vinttimäiseen tilaan, jossa olikin valtavat valikoimat kenkiä. Myyjä tuli kysymään, voisiko auttaa. Selitin, että tarvitsin pikaisesti juoksukengät, todennäköisesti kokoa 40, ei muita vaatimuksia kuin halpa hinta, sillä omistin lenkkarit jo ennestäni ja olin vain unohtanut ne kotiin. Myyjä kysyi: "Aloitetaanko hintaluokasta 2,90?" Hämmästyin, kun kaupassa tosiaan oli yksi 2,90 euron hintainen kenkäpari, tosin liian pientä kokoa, mutta omaakin kokoani löytyi melkein yhtä halvoista neljät erilaiset. Kokeilin niitä kaikkia. Yhdet niistä olivat vieläpä Adidakset. Muistaakseni valitsin ne. Samaan aikaan havaitsin kauhukseni, että oli jo juoksun alkamisaika. Lohdutin itseäni, että väkeä on aukiolla niin paljon, etteivät hännänhuiput pääse juoksemaan vielä minuuttikausiin – korkeintaan varovasti kävelemään tungoksen jäljessä. Tiesin myös olevani niin nopea, että otan pieneltä takamatkaltakin ystävättären kiinni. :D
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #117 : 30. Heinäkuuta 2011 klo 23:08 »
  • Tykkää (0)

• minulla oli huone kasvatusta varten

Ihan vaan tästä lauseesta tuli mieleen viimeöinen uni. Meillä oli ganjapuska kasvamassa (sen sijainti oli aina eri puolilla asuntoa unen edetessä) ja meille tuli kavereita polttelemaan siitä, vaikka se ei ollut kuiva. Sitten aloin kuulla sireenin ääntä jostain kaukaisuudesta ja yksi vieraistamme hermostui siitä, koska hän harrasti kannabiksen myyntiä. Hetken päästä hän sanoi että hänen on nyt paras lähteä koska poliisi etsii häntä, ja sitten hän katosi ilmaan mitä pidin täysin normaalina. Tässä vaiheessa se meidän hamppu oli kuollut tai jotain, en ole ihan varma mitä sille oli tapahtunut. Yhtäkkiä pihaan ajoi useampi poliisiauto ja sieltä rynnisti väkisin sisään Rambon näköinen ukko ylävartalo paljaana, housut jalassa ja sellainen rinnan yli kulkeva patruunavyö päällä. Hän tuli sisään huutamaan sen ilmaan haihtuneen kaverini perään että "missä se on, tiedän että se oli täällä, paljastakaa missä se on". Seuraavaksi sisään tuli Pasila-sarjan Helga ja vielä sellainen poliisimies, joka oli mua puolitoista päätä lyhyempi, pukeutunut lannevaatteeseen ja tuli kerjäämään multa vähän pilveä silleen "anna mulle tähän pikkusen niin pidän sun puolia". Mulla ei kuitenkaan ollut mitään.
    Poliisit eivät löytäneet sitä mun kaveria joka oli kadonnut paikalta eivätkä sitä hamppua joka unen alussa kasvoi meillä, mutta ne jotenkin tiesivät että täällä oli ollut kasvamassa sellainen. Tästä syystä he kostoksi tappoivat mun tomaatit ja repivät salaattipenkin mullin mallin.

Seuraavana päivänä (siis oikeasti, ei enää unessa) oli postilaatikossa puolisolle kirje poliisilaitokselta koskien jotain ajokorttiin liittyvää juttua. Juuri ennen kuin kävin hakemassa sen, tieltä kuului hälytysajoneuvon sireeni. Hassu yhteensattuma.
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

FlowerGirl

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #118 : 31. Heinäkuuta 2011 klo 20:35 »
  • Tykkää (0)

• Olen nähnyt erittäin hämäriä unia lapsesta lähtien, ja useampi niistä on ennakoinu jotain tulevaa. O_O niistä riittäis löpinää omalta osalta aika moneen viestiin.

Mutta, olen viimeaikoina kiinnostunut erittäin paljon SELKOUNISTA! Ainahan olen ollu kiinnostunu, mutta nyt olen alkanu ihan aktiivisesti treenaamaan niitä.

Luin tyyliin jonkun yliopiston unitutkijan blogia ja hän sanoi että hänellä kesti pari kuukautta saavuttaa ensimmäinen selkouni ja piti sitä hyvin lyhyenä aikana. No mulla meni se reilu viikko. O_O Ja kuvittelin että TIETOINEN siirtyminen selkouneen on ihan täyttä urbaanilegendaa, tai uskoin että itellä ei ainakaan onnistu millään kun on muutenkin univaikeuksia ollu aina, ei puhettakaan että vois TIETOISESTI nukahtaa. No, sitten viikon päästä tuli seuraava selkouni, ja siirryin siihen tietoisesti. :D

Jatkan yhä näiden unien tutkimista. On kyllä ollu aivan mahtavaa settiä ja uskon että noiden kautta voi saavuttaa vaikka mitä. Ja tähän mennessä myöskin ehdottomasti paras päihde! Tai siis lähinnä paras tapa laajentaa tajuntaa, suosittelen kaikille. ;)
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #119 : 31. Heinäkuuta 2011 klo 20:40 »
  • Tykkää (0)

• Olen nähnyt erittäin hämäriä unia lapsesta lähtien, ja useampi niistä on ennakoinu jotain tulevaa. O_O niistä riittäis löpinää omalta osalta aika moneen viestiin.

Mutta, olen viimeaikoina kiinnostunut erittäin paljon SELKOUNISTA! Ainahan olen ollu kiinnostunu, mutta nyt olen alkanu ihan aktiivisesti treenaamaan niitä.

Luin tyyliin jonkun yliopiston unitutkijan blogia ja hän sanoi että hänellä kesti pari kuukautta saavuttaa ensimmäinen selkouni ja piti sitä hyvin lyhyenä aikana. No mulla meni se reilu viikko. O_O Ja kuvittelin että TIETOINEN siirtyminen selkouneen on ihan täyttä urbaanilegendaa, tai uskoin että itellä ei ainakaan onnistu millään kun on muutenkin univaikeuksia ollu aina, ei puhettakaan että vois TIETOISESTI nukahtaa. No, sitten viikon päästä tuli seuraava selkouni, ja siirryin siihen tietoisesti. :D

Jatkan yhä näiden unien tutkimista. On kyllä ollu aivan mahtavaa settiä ja uskon että noiden kautta voi saavuttaa vaikka mitä. Ja tähän mennessä myöskin ehdottomasti paras päihde! Tai siis lähinnä paras tapa laajentaa tajuntaa, suosittelen kaikille. ;)

Aijaa, miten aloit harjoittelemaan tuota selkounien näkemistä? Tarkoitatko siis unta, jossa olet tietoisessa tilassa? Olen myös kuullut, että meditoimalla pystyy pääsemään uneen tietoisesti, joka kuulostaa aika... veikeältä. Itsellä oli jossain vaiheessa tavoitteena oppia näkemään unta tiedostaen olevansa unessa, mutta se on toistaiseksi ollut jäähyllä. Olisi hauskaa kuulla myös enemmän juttuja sulta aiheen tiimoilta jos kirjoitettavaa tulee. :)