Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 9

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Uniketju
« Vastaus #120 : 31. Heinäkuuta 2011 klo 20:50 »
  • Tykkää (0)

• Selkounia voi harjoittaa yksinkertaisesti sillä, että iltaisin "päättää" näkevänsä selkounta. Vaatii sinnikkyyttä, uskoisin. Kun sellaisen unen saa, se on kuitenkin jotain mahtavuutta  ;D
    Kirjattu

FlowerGirl

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #121 : 31. Heinäkuuta 2011 klo 20:53 »
  • Tykkää (0)

• Olen nähnyt erittäin hämäriä unia lapsesta lähtien, ja useampi niistä on ennakoinu jotain tulevaa. O_O niistä riittäis löpinää omalta osalta aika moneen viestiin.

Mutta, olen viimeaikoina kiinnostunut erittäin paljon SELKOUNISTA! Ainahan olen ollu kiinnostunu, mutta nyt olen alkanu ihan aktiivisesti treenaamaan niitä.

Luin tyyliin jonkun yliopiston unitutkijan blogia ja hän sanoi että hänellä kesti pari kuukautta saavuttaa ensimmäinen selkouni ja piti sitä hyvin lyhyenä aikana. No mulla meni se reilu viikko. O_O Ja kuvittelin että TIETOINEN siirtyminen selkouneen on ihan täyttä urbaanilegendaa, tai uskoin että itellä ei ainakaan onnistu millään kun on muutenkin univaikeuksia ollu aina, ei puhettakaan että vois TIETOISESTI nukahtaa. No, sitten viikon päästä tuli seuraava selkouni, ja siirryin siihen tietoisesti. :D

Jatkan yhä näiden unien tutkimista. On kyllä ollu aivan mahtavaa settiä ja uskon että noiden kautta voi saavuttaa vaikka mitä. Ja tähän mennessä myöskin ehdottomasti paras päihde! Tai siis lähinnä paras tapa laajentaa tajuntaa, suosittelen kaikille. ;)

Aijaa, miten aloit harjoittelemaan tuota selkounien näkemistä? Tarkoitatko siis unta, jossa olet tietoisessa tilassa? Olen myös kuullut, että meditoimalla pystyy pääsemään uneen tietoisesti, joka kuulostaa aika... veikeältä. Itsellä oli jossain vaiheessa tavoitteena oppia näkemään unta tiedostaen olevansa unessa, mutta se on toistaiseksi ollut jäähyllä. Olisi hauskaa kuulla myös enemmän juttuja sulta aiheen tiimoilta jos kirjoitettavaa tulee. :)

Joo juuri sitä, tietää näkevänsä unta. Yleisimmät löytämäni neuvot oli, että ottaa sellaisen "asenteen" että nukkumaan käydessä ajattelee että "nyt aion nähdä selkounen, ja seuraava asia mitä näen, on unta." se toimi mulle, vaikka vähän aluksi epäilin.

Toinen on todellisuustestit mitä tehdään unessa jotta saadaan varmuus että näkee unta. Itse olen vaan kerran päätyny käyttämään niitä, yleensä tajuan heti että näen unta. Ne on sellaisia että kokeile vaikka kirjoittaa/juosta/hypätä tai katsoa kelloa. Fysiikan lait on ihan perseellään unissa joten noista viimeistään luulis tajuavan. :D

Ja olen kyllä itse niin innostunut noista että voin kertoa ihan mielelläni niistä unista tarkemmin. :D niissähän parasta on kun voi tehdä mitä vaan. se voi kyllä välillä olla aika hankalaa jos yrittää kaikkea ihan överiä niinku minä. :D olen mm. lentäny mielipuolisesti seinien ja ihmisten läpi, matkannu ajassa ja tavannu Jeesuksen, heh.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #122 : 31. Heinäkuuta 2011 klo 20:56 »
  • Tykkää (0)

• Onko sulle Flowergirl käynyt koskaan niin, etä usko on meinannut loppua kesken tapahtumien? Tuolla ekkusivulla kerroin kaupunkiseikkailustani. Yhtäkkiä alkoi jännittämään, että jos tämä ei olekaan unta kun olen ollut toisten kodeissa..  ;D
    Se hetki, kun tajuaa että on unessa ja alkaa tekemään juttuja ajatuksen voimalla, on melko päräyttävää!
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #123 : 31. Heinäkuuta 2011 klo 20:59 »
  • Tykkää (0)

• Joo juuri sitä, tietää näkevänsä unta. Yleisimmät löytämäni neuvot oli, että ottaa sellaisen "asenteen" että nukkumaan käydessä ajattelee että "nyt aion nähdä selkounen, ja seuraava asia mitä näen, on unta." se toimi mulle, vaikka vähän aluksi epäilin.

Toinen on todellisuustestit mitä tehdään unessa jotta saadaan varmuus että näkee unta. Itse olen vaan kerran päätyny käyttämään niitä, yleensä tajuan heti että näen unta. Ne on sellaisia että kokeile vaikka kirjoittaa/juosta/hypätä tai katsoa kelloa. Fysiikan lait on ihan perseellään unissa joten noista viimeistään luulis tajuavan. :D

Ja olen kyllä itse niin innostunut noista että voin kertoa ihan mielelläni niistä unista tarkemmin. :D niissähän parasta on kun voi tehdä mitä vaan. se voi kyllä välillä olla aika hankalaa jos yrittää kaikkea ihan överiä niinku minä. :D olen mm. lentäny mielipuolisesti seinien ja ihmisten läpi, matkannu ajassa ja tavannu Jeesuksen, heh.

Noniin, selvä homma. Tarvinee alkaa tuota koittamaan... Noita todellisuustestejä ei varmaan tule mieleen tehdä unessa, kun viime aikoina olen katsellut maailmaa kummastellen ja ihmetellen miten kaikki toimii niin kuin toimii. :D Tuntuu että ymmärrä tätä nykyistäkään maailmaa, joten en tiedä aiheuttaisiko se kummastusta unimaailmassa.

Voi moro, kuulostaa kyllä aikamoiselta menolta tuo sun settisi. :D Oletko testannut sitä, että otat korttipakasta katsomatta jonkin kortin ja laitat sen kuvapuoli ylöspäin kaapin päälle, ja josta käyt sen katsomassa unessa? Itse testailisin kaikkea tuollaista koko ajan unessa, mäkin haluun! Ottakaa hei mut mukaan seuraavan kerran kun meette sinne selkouneen!

Onko sulle Flowergirl käynyt koskaan niin, etä usko on meinannut loppua kesken tapahtumien? Tuolla ekkusivulla kerroin kaupunkiseikkailustani. Yhtäkkiä alkoi jännittämään, että jos tämä ei olekaan unta kun olen ollut toisten kodeissa..  ;D
    Se hetki, kun tajuaa että on unessa ja alkaa tekemään juttuja ajatuksen voimalla, on melko päräyttävää!

Voi moro, kuulostaa todella jännältä... Huaah en malta odottaa jos joskus pääsisi. :)

FlowerGirl

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #124 : 31. Heinäkuuta 2011 klo 21:10 »
  • Tykkää (0)

• Joo juuri sitä, tietää näkevänsä unta. Yleisimmät löytämäni neuvot oli, että ottaa sellaisen "asenteen" että nukkumaan käydessä ajattelee että "nyt aion nähdä selkounen, ja seuraava asia mitä näen, on unta." se toimi mulle, vaikka vähän aluksi epäilin.

Noniin, selvä homma. Tarvinee alkaa tuota koittamaan... Noita todellisuustestejä ei varmaan tule mieleen tehdä unessa, kun viime aikoina olen katsellut maailmaa kummastellen ja ihmetellen miten kaikki toimii niin kuin toimii. :D Tuntuu että ymmärrä tätä nykyistäkään maailmaa, joten en tiedä aiheuttaisiko se kummastusta unimaailmassa.

Voi moro, kuulostaa kyllä aikamoiselta menolta tuo sun settisi. :D Oletko testannut sitä, että otat korttipakasta katsomatta jonkin kortin ja laitat sen kuvapuoli ylöspäin kaapin päälle, ja josta käyt sen katsomassa unessa? Itse testailisin kaikkea tuollaista koko ajan unessa, mäkin haluun! Ottakaa hei mut mukaan seuraavan kerran kun meette sinne selkouneen!

Onko sulle Flowergirl käynyt koskaan niin, etä usko on meinannut loppua kesken tapahtumien? Tuolla ekkusivulla kerroin kaupunkiseikkailustani. Yhtäkkiä alkoi jännittämään, että jos tämä ei olekaan unta kun olen ollut toisten kodeissa..  ;D

Voi moro, kuulostaa todella jännältä... Huaah en malta odottaa jos joskus pääsisi. :)

Joo koitan tulla hakee sut ens kerralla matkalle. ;) Ja mulla on nuo korttitemppujen tapaiset hommat tehtävälistalla, koitin kerran mutta heräsin kesken kaiken prkl.

Ja tosiaan en ole ainakaan toistaiseks alkanu epäilemään mitään. Ekalla kerralla tosin mietin sekunnin että mitäs jos tästä ei vaikka heräiskään. mutta sysäsin ajatuksen mielestäni ja jatkoin lentämistä. :D

On kyllä aika makeeta kamaa nuo unet, ja turvallisia eikä mitään huonoja viboja tule kun itse voi hallita kaikkea, vaikka herätä jos tuntuu pahalta.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #125 : 31. Heinäkuuta 2011 klo 23:22 »
  • Tykkää (0)

• Tuleselkounituleselkounituleselkouni... Kerron huomenna jos natsasi  ;)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #126 : 31. Heinäkuuta 2011 klo 23:28 »

Äsch, minä en kyllä toivo selkounta, vaan jotain luovasti hörhöä, joka kumpuaa suoraan alitajunnastani. Olen tainnut tänne niitä kirjata koko valikoiman ylös. Hyvä niin, sillä muistan niitä näin ollen paremmin. :)
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #127 : 05. Elokuuta 2011 klo 11:57 »

Taas on nähty unta! Viime yön unessa minulla oli läheinen hellimissuhde pienen lehmän kanssa. Kyseessä oli luultavasti jonkun ihmisen lemmikkivasikka, tai maatilan vasikka jonka asukas oli ottanut ikään kuin "omakseen". Se kuitenkin kuljeskeli niin kuin kissa, tuli taloon sisällekin. Vasikka oli kokonaan ruskea. Se tykkäsi minusta valtavasti ja työntyi kainaloon, kun istuskelin jossain. :)
    Kirjattu

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #128 : 05. Elokuuta 2011 klo 21:03 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos Colourflower kun jaat noita uniasi meidän kanssa, ihan mieletöntä taas kerran. :D
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #129 : 07. Elokuuta 2011 klo 10:31 »

Viime yön unessa tapasin Leevi & the Leavingsin edesmenneen Gösta Sundqvistin. Käsittääkseni hän oli kuollut siinä unessakin, jotenkin vain onnistuin olemaan kasvotusten ja keskusteluyhteydessä. Gösta kertoi minulle, ettei hän arvosta 80-luvun alun syntsapoppibiisejään, ja hän yllättyi, kun minä sanoin tykkääväni niistä ja nimitin En tahdo sinua enää -biisiä hirmuisen suosituksi kappaleeksi. Kuuntelimme myös unessa kappaleen Uni joka pääty ei, joka on edellä mainitun biisin kanssa samalla levyllä. En ollut koskaan ennen kuullut sitä. Nyt aamupäivällä valvetilassa kuuntelin sen Youtubesta, ja huh huh, ei se ole ihan samanlainen kuin unessa. Muuten tämä kirjoitus olisikin päätynyt tuonne "vähän spooky" -osastoon. Ihan huumorintajuiselta tyypiltä Gösta vaikutti. Joskus hänen vielä eläessään sain joistakin haastatteluista päinvastaisen kuvan.
    Kirjattu

keiupien

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #130 : 10. Elokuuta 2011 klo 13:37 »
  • Tykkää (0)

• Näin unta jossa juttelin tuntemattoman kundin kanssa jolla oli keltainen älyttömän kivan näköinen tekonahkatakki jonka se halusi lainata mulle joskus koska kehuin. Uni sai mut muutenkin tosi iloiseksi. En muista milloin viimeksi olisin unessa nähnyt niiiiin selkeästi jonkun värin. Voisiko se olla enne? Äitini näkee enneunia voimakkaasti värillisinä esim. sinisiä ja punaisia takkeja jne.

Eli jos täällä on joku joka omistaa keltaisen tekonahkatakin niin ILMOITTAUDU! Ei takin takia vaan siksi että tahdon tutustua koska juttelumme oli niin kivoja.  :)
    Olen löytänyt tämän keltatakkisen ihmisen! Tai siis törmäsin juuri erittäin yllättävää kautta yhteen kuvaan jossa tämä takki esiintyy minulle hiljattain elämääni tulleen miehen yltä. En siis ole miestä tavannut, vielä. Jos saan joskus mahdollisuuden tavata ja jutella hänelle niin en kyl jätä tilaisuutta käyttämättä, sen verran hieno tyyppi on kyseessä. Kuvan nähdessäni tuli vaan sellainen ahaa-elämys että tämä takki on tuttu. Hetken piti miettiä että mistä yhteydestä koska en ollut sellaista nähnyt kellään. Ja kuvankin ekaa kertaa elämässäni juuri äsken. Nyt ollaan jännän äärellä. Erittäin jännän. Onko tämä kohtalon johdatusta? Kuljenko elämässäni oikeaan suuntaan sittenkin? Tuleeko tämä ihminen olemaan jollain tapaa elämäni poluilla mukana? Ehkä joku hänen läheinen? Nyt on jotain erittäin jännää odotettavissa tulevaisuudelta!
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #131 : 11. Elokuuta 2011 klo 09:32 »

Hämmentävää, keiupien... Toisaalta voi olla, että meistä useammillekin tulisi vastaavia löydöksiä, jos malttaisimme ottaa asioista kunnolla selvää.

No, minun viime yön uneni ei ainakaan toteudu. Siinä nimittäin Hailuodossa (ehkä jopa Pöllässä) esiintyi Paul McCartney, lämmittelybändinä Electric Light Orchestra. Olin ostanut lipun johonkin ruokailualueelle ja näin lavan lähinnä screeniltä. :)
    Kirjattu

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #132 : 12. Elokuuta 2011 klo 06:09 »
  • Tykkää (0)

• Keltaisen takin tarina on kyllä jännä... Mielenkiinnolla odotan jatkoa.

Itse näin pitkästä aikaa viime yönä sellasta unta, jonka muistin herätessäni. Unessa katselin kaunista täyttä kuuta, ja kun käännyin siihen vähän sivuttain, huomasin taivaalla kaksi kuuta lisää.
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

Mikaela Elo

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #133 : 12. Elokuuta 2011 klo 22:39 »
  • Tykkää (0)

• Mä nään usein unia jotka muistan aamulla, sitten ne unohtuu.. joskus näin unta että synnytin lasta, unikirjan mukaan se kuvasti kuitenkin jonkinlaista taiteellista turhautumkista tms...? jollain parempaa tietoa?

yks uni mikä mulla on jääny mieleen, oli lähiaikoina: mut oli otettu panttivangiksi huumediilereiden mökkiin keskelle metsää, jonkun kosken vierelle. sinne tuli helikopteri jossa oli joku lehden toimittaja, aikomuksenaan pelastaa mut sieltä. toimittaja oli kuitenkin niin nössö ettei uskaltanu sanoa diilereille mitään musta. samaan aikaan mä piileksin mökin alla puoliksi vedessä sillä mökki olikin paaluilla rakennettu sen kosken päälle. Seuraavaksi olinkin mökin sisällä, mutta en ollut itseni, vaan 2-vuotias poikani, tutkailin läppäriä, kompassia ja karttaa joiden avulla oli tarkoitus päästä mökistä pois samalla kun toimittaja ja diilerit keskustelivat mökin terassilla. Loppujen lopuksi kaappasin kainalooni kaksi päiväkotikaveriani (ollessani Eemeli- poika) Eliaksen ja Sophien ja kannoin heidät helikopteriin ja pelastin pois mökistä.....

siihen se loppui!!vauhdikkain uni pitkään aikaan!! osaako joku tätä analysoida?  ;D
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #134 : 13. Elokuuta 2011 klo 10:32 »

osaako joku tätä analysoida?

Huh, en osaa muuta kuin ihmetellä tuota muuntautumista pojan hahmoon. Itse en ole unissani koskaan joku muu. Paitsi, muistan teini-iältä yhden unen jossa en ollut minä, mutta siinäkin olin koko ajan tietoinen, että nyt en koe itsenäni vaan jonkun toisen hahmossa.

Viime yönä näin unta sukulaisista (äidin puolelta), joiden kanssa olin Helsingissä jossain lähellä Munkkivuorta. Tunsin paikan eräästä liikenneympyrästä. Yhtäkkiä paljastuikin, että yksi niistä sukulaisista ei ilmeisesti ollutkaan se joka hänen piti olla, vaan häntä näytellyt kaksoisolento. Jäi epäselväksi, oliko näin vai oliko näyttelijä-kaksoisolento toisessa paikassa, jossa tämä sukulainen muka samaan aikaan myös oli. Friikkiä. Sekin oli aika friikkiä, kun yhden paikan tunnusbiisi oli unessani Crocodile Rock. Ne vain liittyivät yhteen. Että lääää-lä-lä-lä-lä-lääää vain kaikille! ;)  (Edit: Sekin on vielä friikkiä, että juuri eilen kuuntelin 70-luvun alun musaa ja tuumin, että vuonna 1972 ei ole selvästi tehty niin hyviä poppibiisejä kuin esim. edellisenä vuonna. Sattumalta tuo uneen putkahtanut krokotiilirokki on nimenomaan vuosikertaa -72.)
    « Viimeksi muokattu: 13. Elokuuta 2011 klo 10:50 kirjoittanut Colourflower »
    Kirjattu