Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uniketju - 10

Nefi-

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Uniketju
« Vastaus #135 : 15. Elokuuta 2011 klo 17:53 »
  • Tykkää (0)

• Miulla käy välillä tuota että olenkin joku muu. Joskus saatan olla vaikka keski-ikäinen mies, mutta useimmiten olen kyllä oma itseni.
    Muiden unia on melko huono alkaa tulkitsemaan mielestäni. On niin jännittävä tutkiskella omien unien tarkoituksia kun löytää hassuja piiloviestejä C:-)

Viime aikoina olen nähnyt aika paljon unia rainbow'sta ja ihmisistä. Saatan nähdä unta jostain mikä muistuttaa jostain vanhasta. Paikat joissa olen muuttuvat joka yö, rainbowkin on ollut mielessäni varmaan jo sadassa eri paikassa  :)) Milloin meillä mökillä, milloin jossain kaatopaikan vieressä. Mutta paikat ovat yleensä melko kauniita ja kiinnostavia.
    Sitten ihmiset alkavat nivoutua tuntemaan toisiaan ja kaikkea.
    Monesti saan selitettyä unieni tarkoituksia, mutta nykyisin olen melko lukossa. En tiedä miksi tapaan unissani niin paljon ihmisiä ja siirryn paikasta toiseen.

Uusi aloitus unipäiväkirjan kanssa :)
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #136 : 16. Elokuuta 2011 klo 10:48 »

Viime yönä näin taas vaihteeksi todella outoa unta. Siinä heräsin jossain puutaloalueella, joka osoittautui sijaitsevaksi Seinäjoella, ilman pienintäkään aavistusta miten olin sinne joutunut. ???
    Kirjattu

Mikaela Elo

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #137 : 16. Elokuuta 2011 klo 17:21 »
  • Tykkää (0)

• mä näin viimeyönä unta että heräsin tienvierestä, alasti  :o nukuin siis nakuna. mä nään muutenkin usein unta että oon yökkärissä tai alasti jossain aivan väärässä paikassa, kuten baarissa, kadulla, töissä tms.... ne on kamalia unia!
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #138 : 17. Elokuuta 2011 klo 06:43 »
  • Tykkää (0)

• Kamala uni jossa telkkari oli tehnyt comepäkin!
    Unessa ajattelin että onpas ihanaa kun ei ole enää telkkaria tyhjänpanttina nurkassa, kun suljin silmät ja katsoin uudelleen niin SE OLI SIINÄ!  :'(
    Yritin kovasti saada sitä katoamaan ajatuksen voimalla muttei se lähtenyt.

Sitten heräsin ja katsoin heti nurkkaan jossa telsu oli.

Eipä ollut siinä  ^-^
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #139 : 22. Elokuuta 2011 klo 22:58 »
  • Tykkää (0)

• Lainaus
    Viime yönä näin taas vaihteeksi todella outoa unta. Siinä heräsin jossain puutaloalueella, joka osoittautui sijaitsevaksi Seinäjoella, ilman pienintäkään aavistusta miten olin sinne joutunut.

Kerro tarkemmin, ehkä voin osoittaa missä ihan tarkalleen "olit"  ;D

Itse näin viime yönä unta, jossa pimeän tultua ihmiset hakeutuivat toistensa ääreen hakemaan turvaa toisistaan, pimeydessä vaanivalta "joltain". Jokaisen pimeän jakson jälkeen ihmisiä oli vähemmän, sillä pimeys oli hotkaissut heidät. Jossain vaiheessa itse jouduin pimeyden "uhriksi", vain huomatakseni että siellä ei ollutkaan mitään pelättävää, vaan ne kadonneet ihmiset olivat siellä, ikään kuin vastassa. Pelko, joka varjosti koko unta voimakkaasti, loppui siihen.
    Ja ymmärrän unen merkityksen vähintään kirkkaasti  :D

Muoks: ihmettelyä toki ensin vaati se, että unen aihetta en tietoisesti ole käsitellyt. Tarinan "opetus" sen sijaan toimi mukavana kertauksena aiemmille oppitunneille  ;)
    Kirjattu

FlowerGirl

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #140 : 23. Elokuuta 2011 klo 03:56 »
  • Tykkää (0)

• Tuli taas muutama päivä sitten aika villi selkouni... Ja ensimmäinen sellainen oikein syvässä unessa! Olen yleensä niin syvällä siinä maailmassa että niitä on vaikea tunnistaa uneksi, mutta voi sitä riemua kun nyt onnistui. Kaikki näytti ja tuntui IHAN todelliselta, lentäminen oli hurjinta tähän mennessä. Oli todella hämmästyttävää katsella ympärilleen ja havaita että kuinka todelliselta kaikki tuntui... Muutama asia oli tietysti taas perseellään, kuten mm. se että taivaassa oli iso musta reikä ja merellä oli pljon todella omituisia laivoja. Kontrolloiminen oli kyllä hankalaa ainakin aluksi.
    Kirjattu

marsier

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #141 : 26. Elokuuta 2011 klo 17:14 »
  • Tykkää (0)

• Näin kertakaikkisen oudon unen. Uni oli sekava muutenkin enkä siitä oikein muista muuta kuin lopun. Olin synnyttänyt vauvan johonkin vetolaatikkoon (jotenkin se vetolaatikko synnytti vauvan vaikka se olin minä josta vauva tuli) ja yhtäkkiä, pian synnyttämisen jälkeen muistin että vauva on siellä. Avasin laatikon ja vauva oli kuollut. Se oli jotenkin hirmuisen kaunis mutta ruskeat silmät olivat lasittuneet. Yleisö huusi että itkeekö se jolloin otin jaloista kiinni ja hakkasin selkään, kuten telkusta on tullut joskus nähtyä. Heräsin enkä tiedä miten kävi. Uni ei ahdistanut kun vauva oli jotenkin niin kaunis.

En ikinä ole nähnyt vastaavaa unta aiemmin.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #142 : 26. Elokuuta 2011 klo 19:56 »
  • Tykkää (0)

• Ajoimme kaverin kanssa autoilla peräkkäin jonnekin nähtävyydelle. Ei siinä mitään, mutta kun autotiellä ajettiin peruuttamalla.. Jossakin vaiheessa pysäköimme autot. Tämä tapahtui siten, että auto pysäytettiin keskelle tietä ja työnnettiin tien sivuun. Kävimme jalkaisin siellä jossain nähtävyydellä. Siellä oli ensin kylä, jossa oli muutamia tönöjä ja asukkaita. Kiinnitin huomion tähtisymboliin, joka oli tönöjen oven yläpuolella sekä hautakivissä, joita oli paljon. Tähti toi mieleen Daavidin tähden, vaikka se ei se ollutkaan.
    Kylän toisella laidalla nousi suuret portaat, jota pitkin käveli paljon ihmisiä. Portaiden yläpäässä oli tasanne, jossa oli vielä suuremman kylän portti (joka oli kiinni), eikä muuta. Ihmiset kulkivat portaat ylös toista laitaa, ja tulivat heti toista laitaa takaisin alas. Ylätasanteella huomasin kuinka moni ihmisistä hakee muihin aktiivisesti puhekontaktia in english. Ihmiset näyttivät tutuilta, ja unessa tunnistin heidät kaikista tunnetuimmiksi Youtube-bloggaajiksi (unessa, ei oikeassa elämässä  :D). Bloggarit olivat järjestäytyneet ja päättäneet järjestää tällaisen tempauksen, kaikki tulisi tietysti kuvatuksi. Innoissani kerroin kaverille sitten kun hoksasin mistä on kyse. Palasimme autoille, jotka olivat muuttuneet yhdeksi pieneksi moottoripyöräksi ja kuskiksi. Kolme päällä hurjastelimme liian kovaa vauhtia isoilla teillä. Meinasin tippua, mutta pysyin kuitenkin kyydissä. Pysähdyimme suihkulähteelle, josta kaadoimme sankokaupalla vettä päällemme  ???. Uni loppui siihen kun joku rockbändi tuli samalle suihkulähteelle ja kertoi kaverilleni, kuinka he oikeasti ovat kaverini faneja, eikä suinkaan toisinpäin.

Hmm.. päiväunet ovat aina yhtä kummallisia..
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #143 : 28. Elokuuta 2011 klo 23:24 »
  • Tykkää (0)

• Voi hyvänen aika mikä viikonloppu:
    En ole tainnut kertoa unestani (en jaksa koko ketjua lukea) jonka olen nähnyt yhden kerran 10-15 vuotta sitten. Se on lyhyt, intensiivinen takaa-ajouni. Olen siinä nainen, jota ajaa takaa isokokoinen mies. Tapahtumapaikkana on jonkinlainen katuverkosto. Rakennukset ovat hiekkakiveä ja kadut hiekkapohjaisia. Uni loppuu siihen kun pääsen miestä karkuun sokkeloisessa kujien verkostossa. Viimeinen kuva on saapuminen jonkinlaiselle aukealle, jossa on matala vesiallas.
    Uni on syöpynyt mieleeni erittäin voimakkaan tunnelatauksen vuoksi. Nyt viikonloppuna olin kurssilla, jossa muun muassa käsitellään unia tehden niihin mielikuvamatkoja rentoutuneessa mielentilassa. Useinhan unissa on sellaista sisältöä, jota voi ammentaa käytännön elämän työkaluiksi. Tähän uneeni sitten tein ohjattuna matkan. Uni aukeni aivan uudella tavalla; sain siitä sellaisia muistikuvia, mitä en enää muistanut, huomioin yksityiskohtia erittäin tarkasti, sekä sain unen ikään kuin loppuun asti. Takaa-ajajani oli perässäni toisen ihmisen käskystä. Tällä miehellä oli yllään nahkaiset tms. mokkasiinityyliset kengät, pussihousut ja liivi, ja kädessään hänellä oli jonkinlainen terä tai veitsi. Minulla oli ylläni puhtaanvalkoinen, joku iso kangas joka toimi koko vartalon peittävänä viittana/hameena/huppuna jne. En tiedä mikä sellaisen nimi on. Olin ilman kenkiä. Erillisenä yksityiskohtana melko kookkaat kultaiset korvarenkaat sekä koristelematon kultainen, ohut rannekoru.  Ihonvärini perusteella olin jostakin Välimeren alueelta tai kuitenkin sieltä suunnalta. En kuitenkaan Euroopasta, Aasiasta tai Keski- tai Etelä-Afrikasta. Hiukseni ovat mustat ja pitkät, suorat? Osittain vaatteen peitossa, osittain hiukset ovat juostessa silmien edessä niin että en näe kunnolla. Unta selvitellessä tarina myös jatkui pidempään; kun pääsin takaa-ajajaa karkuun, hakeuduin sen altaan luokse. Allasalue oli minulle tärkeä, sitä reunusti kolmelta suunnalta rakennusten seinät / muurit, ja yhdellä suunnalla avautui rakennuksen sisäänkäynti porrastasanteineen. Jossakin muurien / rakennusten takana kuului sirkkojen sirinää. Ihmisiä ei näkynyt, oli ilta. Tiedostin, että tämän takaa-ajajan minun perään käskenyt ihminen oli minulle jotenkin tuttu. Olimme ennen olleet ystäviä tai ainakin läheisiä ja tekemisissä toistemme kanssa. Olimme olleet "samalla puolella", kunnes joku asia oli vääristänyt tämän toisen ihmisen ajattelun, ja hän oli pyrkinyt itsekkäästi ajamaan omia asioitaan. Tunsin syvää pettymystä sen puolesta, että ennen niin hyvä ihminen oli hukannut itsensä. Sieluani särki koska tiesin, että en enää voisi häntä auttaa "takaisin", olihan hän lähettänyt mitä ilmeisimmin murhaajan perääni.
    Istuin rakennuksen ulkoportaille ja katselin allasta. Se oli ehkä 5cm syvä, koriste- tai valon heijastamistarkoitukseen tehty, sininen mosaiikkikoristeinen allas, jossa oli valkoisesta mosaiikista tehdyt reunukset. Pikkuhiljaa adrenaliinitasoni laski ja hengitykseni tasaantui. Mietin tätä ihmistä. Lopulta annoin hänelle mielessäni anteeksi, ja ja lähetin hänelle terveiset, että kun hän jälleen, ennemmin tai myöhemmin, tiedostaa toimineensa väärin ja katuu tekojaan, hänen ei tarvitse etsiä anteeksiantoa sillä minä ymmärrän ja olen anteeksi antanut ja siten vapautunut hänestä. Tavallaan noiden terveisten myötä poistin hänet taakoistani, ja otin hänet sydämeeni positiivisessa mielessä. Sen kokeminen tuntui oikeassa minässäni valtavana myötätunnon, ilon ja selkeyden hetkenä.
    Uni, joka oli ollut merkityksellinen monia vuosia, sai tarinan ympärilleen, ja ikään kuin opetuksen, jota voin käyttää omassa elämässäni; minun ei kannata kantaa ketään mukanani, johon liittyy negatiivisia ajatuksia, vaan voin vapauttaa ne tunteet antamalla anteeksi ja siten muistamalla nämä ihmiset siinä hyvässä valossa, jota jokainen kuitenkin pohjimmiltaan on  :sydamia

Helkutin päräyttävä kokemus. Kertakaikkiaan. Lähes uskonnollinen.

Aivan kuin tuossa ei olisi jo ollut kokemusta... Nimittäin seuraava sai jatkoa:

Hämmentyneenä joudun toteamaan viimeisen uneni pääosan esittäjäksi kumkvattiliköörin. Vasta googlauksen jälkeen uskoin että sellaista on ihan oikeastikin olemassa  :o Likööri sanana ja tuotteena aiheuttaa lähinnä puistatusta, ja sanaa kumkvatti en ole kuullut vuosiin (kai), muistelisin lukeneeni joskus Aku Ankasta että Eka Vekara söi kumkvatteja. Unessa tuo likööri oli hyvää.
    Ajattelin tänään mennä pitkäripaisen kautta hakemaan punkkua, mutta jos törmään em. juomaan niin kai sitä on pakko ostaa..

Tämä sai ihan itsestään lisää tarinaa ympärilleen, jossain unen ja valveen rajamailla alkoi elämään omaa elämäänsä. Tähän uneen ei tehty minkäänlaista ohjattua matkaa enkä tietoisesti pyrkinyt muistelemaan tätä.
    Olen taas joku muu kuin oikean elämän minä. Arviolta 40-50v mies. Ikää vaikea arvioida, voi olla nuorempikin. Olemukseni on jotenkin nuhjuinen, ei voi sanoa epäsiisti, mutta ainakaan ei huoliteltu. Vaatetukseni on yksinkertaista, housut ja takki. Ne eivät ole rääsyjä mutta ainakin paljon pidettyjä, ehkä likaisia.
    Olen jonkinlaisen mäen harjalla. Tuulenviri käy, tunnen sen kasvoillani ja hiuksissa. Paikassa on kivenmurikoita, sellaisia, joita on käytetty jonkinlaisina rakennuskivina. Olen ehkä vanhan rakennuksen tai muurin raunioilla, jotain on vielä pystyssä mutta kivien lisäksi ei ole muuta paitsi ruohoa. Paikasta, jossa olen, näkyy meri ja erilaista kasvillisuutta.
    Etsin kumkvattilikööriä.. Mielessä on että sitä on pakko saada. Minulla oli sitä, mutta join sen itse vaikka tarvitsin sitä muuhun. Piti viedä lahjaksi johonkin?
    Olen yksinkertainen eläjä, en omista juuri mitään joten en voi ostaa tarvitsemaani likööriä, siksi mietiskelen kovasti asiaa. Sitä on pakko saada mutta minulla ei ole mitään minkä voisin vaihtaa siihen.
    Paljon muuta ei tähän sisältynytkään, paitsi että luumu tai oliivi on tärkeä.

Vähintään hämmentyneenä sitten aamulla mietiskelin asiaa. Googletin taas kumkvattiliköörin, ja sitä kautta tuli esiin Korfu. Korfulla tekevät tätä juomaa. Pullojen kuvat oli kivoja, mutta ei niissä kummempaa. Korfukin oli kiva, eikä siinäkään sen kummempaa. Kunnes törmäsi kahteen kuvaan jotka saivat ihon kananlihalle; eräs muuri joka oli rapistunut (varmaan sattuma, ei sen kummempaa). Kuva maisemasta, joka on otettu ylhäältä päin, maisema, jossa on ihan samanlainen näkymä kuin siinä unessa!!!! (ehkä sattuma, ei sen kummempaa. Sattuma ei kuitenkaan estä minua ihmettelemästä ja toivomasta että tämä saa vielä jatkoa joskus...)
    Kirjattu

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #144 : 29. Elokuuta 2011 klo 07:26 »
  • Tykkää (0)

• Aika hurjaa v-i-p. :)

Ite näin viime yönä unta että olin jostain syystä sitonut hiuksiini koivun oksia. Sitten kun irrottelin oksat hiuksista, locksitkin irtosivat. Mun ystävä oli ihan kauhuissaan että nyt joudun olemaan parin sentin töpötukassa, ite suhtauduin asiaan rennosti ja totesin että kyllä se kasvaa.
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

Mikaela Elo

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #145 : 31. Elokuuta 2011 klo 16:41 »
  • Tykkää (0)

• Ohhoh, vip mitä unia! Kumkvattilikööriä?? Se on varmaan ihan hyvää kyllä, jännää :o
    Mielenkiintoselta kuulostaa tuo unien selvittäminenkin ohjatusti, mulla ainakin välillä joku tietty paikka, joka ei ole hereilläolo-elämästä, toistuu, tai koko sama uni toistuu, tai joku haju vaikka. ehkä niissä on joku JUTTU???!! hmmm....
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #146 : 01. Syyskuuta 2011 klo 09:26 »
  • Tykkää (0)

• (varmaan sattuma, ei sen kummempaa).

Vau mitä unimatkoja! Musta asiaa kuin sattuma, ei ole olemassa. Ei sen kummempaa. ;)

Itselläni on käärmeet ollut aiheena. Pelokkaille ihmisille käärmeet ovat kavalia iljetyksiä, rohkeille voiman ja pystyvyyden vertaus. Kun ennen olen nänhyt unissani käärmeitä, joita kauhukseni on jaloissani kuhisemalla, jotkut purien, niin viime yönä unessa maassa maatessani käärmeitä alkoi nousta hiekasta. En pelännyt. Koskettivat jalkojani, mutta vaikka olivat mustia kyyn näköisiä ei pakokauhua tullut vaikka mieluusti paikasta nousikin. En tiedä oliko käärmeiden sanoma kehoitus/varoitus jostain vai kuvana rohkeuden lisääntymisestä. Hyvilläni olen molemmissa tapauksissa.

Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #147 : 21. Syyskuuta 2011 klo 19:31 »
  • Tykkää (0)

• Viime öinä joku suloinen poitsu on häirinnyt uniani  :ow

Kuka lienetkin, olit hyvä pussaamaan!
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #148 : 22. Syyskuuta 2011 klo 08:37 »
  • Tykkää (0)

• Viime öinä joku suloinen poitsu on häirinnyt uniani  :ow

Poitsu-unet. <3 ;)
    Kirjattu

Betula Nana

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #149 : 22. Syyskuuta 2011 klo 11:57 »
  • Tykkää (0)

• Viime yönä olin kovasti lähdössä ratsastamaan muutaman muun ihmisen kanssa. Valitettavasti hevoset, joilla se oli tarkoitus tehdä, eivät olleet ollenkaan samaa mieltä, joten ne luimistelivat ja väistelivät meitä aitauksessa ja yrittivät häätää meitä pois.
    Jouduin jotenkin sisälle halliin, jossa joudin todella väistelemään erään hevosen päällä  pökkimistä, purevia hampaita ja jopa ihan takakavioitakin (jotenkin kiipesin seinää pitkin katonrajaan  :)) ) kun se yritti potkaista oikein kovaa (molemmilla samaan aikaan), mutta jotenkin onnistuin kuitenkin vähitellen omasta loukkaantumisen pelosta huolimatta rauhoitella ja rapsutella hevosta niin paljon, että sen agressio ja sitä mukaa myös koko alkoi vähitellen pienentyä. Se pieneni mahtavan kokoisesta tummahkosta puoliverisestä valkoisen kookkaan ponin (valkoiset kookkaat ponit ovat oman kokemukseni mukaan niitä kiukkuisimipia hevoseläimiä!!) kautta takaisin ruskeaksi ja yhä pienemmäksi ja pienemmäksi. Loppujen lopuksi hevonen oli niin pieni, että edelleen sen päätä koko ajan rapsuttaen kannoin sitä kainalossani  takaisin ulkoaitaukseen katsomaan, miten muut edistyvät.
    Unen symboliikka on niin palikka-tasolla, että ihan ihmetyttää, etten millään saa kiinni siitä, että minkä pelon olen mukamas viime yönä selättänyt...  8)
    Kirjattu