Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Kerro mielipiteesi ja ehdota! - 5

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Kerro mielipiteesi ja ehdota!
« Vastaus #60 : 28. Huhtikuuta 2020 klo 20:02 »
  • Tykkää (1)

• Mutta siis musta täällä on usein riittänyt, että mainitsee jos jokin häiritsee, ..tai että pitää itse hiljaiseloa, tai keskittyy vaan aiheisiin mitkä sitten resonoi.
    Kirjattu

Lalalalunanana

• Vieras
    « Vastaus #61 : 28. Huhtikuuta 2020 klo 20:48 »

Musta taas Omppu ja Lalalalunanana vois sopii modeiksi?
    Koska sopivan freesii energiaa ja kuitenkin ehkä joku visio hippifoorumista, mutta ehkä myös tarpeeksi avarakatseisuutta&myötäelävää suhtautumista.....Ja tää on osaksi veikkaus, mut kai vähän nuorempaa "polvee",...mikä siis musta hyvä asia. Ihan vaan heitän, ku muutki.  ;D

Mulla on joo vähän syvempikin visio hippifoorumista, muutaman vuoden on tullut sekoiltua täällä jo... :D En tiedä olisko musta modeksi. Tai periaatteessa miks ei, mutta joo, en tiiä... Omppu sopis! :)
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #62 : 28. Huhtikuuta 2020 klo 21:45 »
  • Tykkää (2)

• No kiitos tunnustuksesta, mutta vain jos ylläpitäjälle tuo sopii. :)

Ehkä ihmiset täällä osaavat käyttyä ihan hyvin vaikka tuota tajunnanvirtaa tuleekin välillä.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #63 : 28. Huhtikuuta 2020 klo 22:18 »
  • Tykkää (4)

• Moro taas! Hariel tuossa mut hälytti, ja noin puoleentoista vuoteen en ole foorumilla vieraillut! :) Jossain vaiheessa foorumi tuntui kuolleen, mutta jätin sen kuitenkin auki, koska en tiennyt mitä sille kannattaisi tehdä. Tarkistelen nyt tilannetta ja katselen mitä täällä nykyään tapahtuu. Tällainen nopea päivitys vaan, palaan tällä viikolla pidemmin.

Diddy Kong

• Vieras
    « Vastaus #64 : 29. Huhtikuuta 2020 klo 22:01 »

Hei Vihreäkaupunki.
    Foorumin olemassaolo on tärkeä asia, samoin kuin se että foorumin sisältö määrittyy hippiliikkeen pääpointteihin. Henkisyyteen, rauhaan, musiikkiin ja päihteisiin.

Foorumin ja sosiaalisen median ero on siinä että foorumi on ikään kuin julkinen alue yksityisessä tilassa, ja facebook on ikään kuin yksityinen alue julkisessa tilassa. So. Foorumi on poliittinen alue ja sosiaalinen media nimensä mukaisesti sosiaalinen eli yksityinen alue.

Yksityisellä, eli sosiaalisella alueella ihmiset määrittävät omaa sijaintiaan omassa yhteisössä. Pyrkivät löytää keinon saavuttaa suosiota omiensa joukossa. Voimamies voimalla, älykkö viisaudella, nisti päihteillä. Julkisella alueella tarkoitettaisiin sen sijaan sellaista aluetta jossa jokainen on yksin vieraiden keskellä. Saattaa olla että foorumeillekin pesiytyy eräänlaisia klikkejä ja sosiaalisia alaryhmiä, joille foorumi on lähinnä viihdettä ja sosiaalisen toiminnan kenttä. Tapa jakaa yksityisiä asioita.

Arendt käsittelee asiaa kirjassa Vita Activa esittää sitä miten Antiikin Ateena oli vielä aidosti poliittinen kaupunki, jossa yksityinen alue rajautui perhepiiriin. Loppuaikojen Roomassa sosiaalinen alue oli repeytynyt ylo koko julkisen alueen.

2010 luvulla melkein koko poliittinen vasemmisto pakeni julkiselta alueelta. Sen sijaan suureksi poliittiseksi vaikuttajaksi nousi homma-foorumi. Populistiseksi kutsuttu oikeisto. Populismin ikuinen ajatusvirhe on siinä että sen mukaan kukaan ei oikeasti ole rasisti, kaikki vain käyttävät rasismia suosion kalastamiseen ruokkiakseen narsistista nälkäänsä.

Onko susi rasisti kun se suojelee reviiriään vieraalta laumalta? Kissa?

Ensivaikutelma on tärkeä koska atavististen vaistojen täytyy hyvin nopeasti tehdä päätös siitä onko kyseessä ystävä vai vihollinen ja ensivaikutelman murtaminen on vaikeaa. On hyvin helppo valehdella ihmisille, mutta melkein mahdotonta osoittaa heille että heitä on huijattu.

Ajattelen että populistit ovat niitä jotka näiden atavististen vaistojen varassa vieroksuvat ja puolustautuvat reviirille tunkeutuvaa luonnonvoimaa vastaan ja etsivät lähinnä todisteita ennakkoasenteidensa tueksi. Tämä oikeisto toimii ja sijaitsee paljon enemmän julkisella alueella. Vaikka luultavimmin sosiaaliset klikit ja hierarkiset rakenteet alkavat rappeuttaa sitäkin kultiksi. Toisaalta vasemmisto esittää jo nyt oikeistoa Halla-aho-kulttina. Susilla on alfansa. Ajatellaan tätä myös patriarkaattina. Herranvaltana. Kiina ja Venäjä ovat kehityksen tässä vaiheessa olevia valtioita. Ne ovat tukevalla pohjalla, kun taas länsi yleensäkin on sijoittunut enemmistönä matriarkaatin alueelle.

Vasemmiston syvin ongelma on siinä miten totaalisen vieraantuneita he ovat kaikesta. Matriarkaatin ylläpitävä voima on yliopisto. Se on kaiken hulluuden kehto. Kieli ei ole enää työkalu jolla viitataan luontoon vaan työkalu todellisuuden uudelleenkonstruktoimiseen sellaiseksi millaisena se halutaan. Se ei ole enää se minä se paljastuu vaan se miksi se identifioituu ja yrittää naamioitua. On erittäin epäkorrektia olla eri mieltä asiasta. Vasemmistoa hallitsee häpeä siinä missä oikeistoa pelko. Tiivistettynä vasemmiston ja oikeiston yhteenotto voidaan nähdä luonnon ja yhteiskunnan yhteenottona. Se mikä ihmisessä on yhä luontoa halutaan alistaa ja koluttaa osaksi yhteiskuntaa tai siivota hullujenhuoneelle tai mitätöidä leimoiilla ja sanoilla. Ikään kuin ainoa ihmisyyden mitta olisi sen kyky sopeutua pelkästään valheiden varaan rakennettuun yhteiskuntaan. Valheiden?

Kivi on kivi, vaikka kukaan ei ajattelisi tai uskoisi sitä. Sinä hetkenä kun kukaan ei enää usko että Oskar Mattila on opettaja hän ei enää ole sitä, eikä sellaista kulttuuria ole jossa kyseinen kodifikaatio sijaitsee. Valheella viittaan sellaiseen asiaan joka ei enää ole totta sen jälkeen kun kaikki ovat menettäneet kykynsä uskoa mihinkään.

Kumpi tahansa on silkkaa hulluutta playstationin sisältä katsottuna. Kolmannesta paikasta. The third place. Ikuinen henkinen yksinäisyys, lähde josta sinä ja rakkaus ja leikki ja ilo tulvivat maailmaan. Henki tuli sielun välitykselle ja sielu tuli maailmaan ruumiin välityksellä. Henki halusi valloittaa aineen ja tehdä siitä itsensä näköisen. The name of the game. Sielu ja ruumis ajatutuivat keskinäisiin sisäsisiin ja ulkoisiin konflikteihin, ja kamppailivat siitä kumpi niistä hallitsee kokonaisuuta.

Ajatellaan vapautta minkä tahansa näistä voittona. Hetkenä jona henki saa yliotteen sielusta ja sielu ruumiista. Rakkauden tie on se jota joudut kulkemaan yksin. Toveruuden tiellä saat tukea ja luonnossa susi on lauman voima ja lauma on suden voima. He ovat yhtä. Hierarkista kamppailua kosmisissa soidinmenoissa. Maailma on hulluutta, welcome abord she's the princess of Hell. Pohjan akan tyttäriä tällä kosioretkellä haetaan. Tytär ei anna sitä minkä äiti on luvannut ja äiti ei anna sitä minkä tytär on luvannut.

Kirjattu

K3ttu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #65 : 16. Kesäkuuta 2020 klo 22:57 »
  • Tykkää (1)

• Siis tähän mennessä oon fiilannu tätä "villi länsi" meininkiä mut nytku täällä promotaan jotain lapsiavioliittoja... SOS

Ymmärrän kyllä myös moderoinnin haasteet. Alustan sananvapautta rajoittaessa joutuu miettimään, missä ne rajat menee. Mun mielestä pedofiliapakotus on ehdoton ei, joku toinen voi triggeröityä vaikka huumeista. Modet voi jäädä vähän ikävään välikäteen. Toisaalta olla myös keskenään eri mieltä siitä, mikä on foorumin linjan mukaista kirjoittelua. Siinä mielessä vapaus pitää yllä rentoa menoa.

Ihan niin rento ei mun mielestä tarvi kuitenkaan olla, että hyväksyy lätinät lapsiin sekaantumisesta. Mitään banneja en lähtis jakelee mut jotain sensuuria ees.

EDIT: tässä ketju johon viittaan:
    http://hipit.fi/foorumi/onnellisuusosio/rakkaus/
    « Viimeksi muokattu: 16. Kesäkuuta 2020 klo 22:59 kirjoittanut K3ttu »
    Kirjattu

Lalalalunanana

• Vieras
    « Vastaus #66 : 17. Kesäkuuta 2020 klo 06:19 »

Siis tähän mennessä oon fiilannu tätä "villi länsi" meininkiä mut nytku täällä promotaan jotain lapsiavioliittoja... SOS

Ymmärrän kyllä myös moderoinnin haasteet. Alustan sananvapautta rajoittaessa joutuu miettimään, missä ne rajat menee. Mun mielestä pedofiliapakotus on ehdoton ei, joku toinen voi triggeröityä vaikka huumeista. Modet voi jäädä vähän ikävään välikäteen. Toisaalta olla myös keskenään eri mieltä siitä, mikä on foorumin linjan mukaista kirjoittelua. Siinä mielessä vapaus pitää yllä rentoa menoa.

Ihan niin rento ei mun mielestä tarvi kuitenkaan olla, että hyväksyy lätinät lapsiin sekaantumisesta. Mitään banneja en lähtis jakelee mut jotain sensuuria ees.

Oon ihan samaa mieltä... Tavallaan kiva että täällä saa jokainen olla oma itsensä ja vapaasti kirjoittaa omia ajatuksiaan, mutta musta jossakin menee se raja kun alkaa jo olla muita häiritsevää ja ehkä jo vähän kyseenalaistakin meininkiä. Itse ainakin koen yleisesti fiilistä laskevaksi ja ahdistavaksi tietyt ketjut ja kirjoitukset täällä. Ja ilmeisesti en ole ainoa.

Ps. Jos mä olisin mode, niin laittaisin kyllä jäähylle ihmisiä jos menee selkeesti ihan yli. Ei tietty oo pakko lukea mitään, mutta jos ilmankin on vähän silmiinpistävää ja jos kyse ei enää oikein edes ole keskustelusta.
    « Viimeksi muokattu: 17. Kesäkuuta 2020 klo 07:29 kirjoittanut Lalalalunanana »
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #67 : 17. Kesäkuuta 2020 klo 21:19 »
  • Tykkää (1)

• Nolottaa ja hävettää, etten tähän ole palannut. Suurimmat pahoitteluni kaikille. Tällä hetkellä foorumilla ei ole muita moderaattoreita kuin allekirjoittanut, ja foorumin elvyttäminen vaatii näemmä tehosiivousta.

Siivosin nyt jotakin pahinta törkyä pois, mutta ilmeisesti sitä riittää enemmänkin.

Haluaisitteko auttaa minua, raportoimalla viestejä jotka pitäisi poistaa tai ainakin tarkastaa? Tällä hetkellä olen ainoa mode, ja vaatii vähän pohdintaa mitä foorumi saadaan takaisin paremmin hallintaan. Mutta näin ensiapuna, siivoan viestejä ja bannitkin tuossa tuli annettua, niin helpottaa jos teillä on jo tiedossa viestejä jotka pitäisi siivota. Tuon rakkausketjun checkkaan seuraavaksi, kiitos linkistä.

Kiitos kovasti kaikille. Lupaan kovasti yrittää parantaa foorumin viihtyvyyttä nyt. :)
    « Viimeksi muokattu: 17. Kesäkuuta 2020 klo 21:52 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #68 : 17. Kesäkuuta 2020 klo 21:24 »
  • Tykkää (1)

• Siis tähän mennessä oon fiilannu tätä "villi länsi" meininkiä mut nytku täällä promotaan jotain lapsiavioliittoja... SOS

Banneja vielä eräälle käyttäjälle sen verran perustelen, että haluan helpottaa omaa taakkaani sen suhteen, kuinka paljon viestejä pitää poistella. Varsinkin, jos sama käyttäjä on postannut useita viestejä, jotka vievät foorumin tunnelmaa omasta mielestäni väärään suuntaan.

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #69 : 17. Kesäkuuta 2020 klo 21:31 »
  • Tykkää (2)

• Musta banni on hyvä.

Myös mun viestejä saa poistaa siinä samalla, jos se parantaa ketjuja, koska mä olen vastannut missälle triggeröityneenä.

Siitä nyt heitän vielä kommentin, kun on ollut ns. vapaan ajattelun liikettä että esim. pedofiiliä pitäisi pyrkiä myös ymmärtämään, mutta _kun_ se käytännössä on sitä että manipuloidaan herkkää tajuntaa palvelemaan sitä kuitenkin epäsuhtaista suhdetta. Se on henkistä väkivaltaa, joka oikeassa elämässä on joillain johtanut myös fyysiseen väkivaltaan. Ei tää foorumi ole sellaiseen.
    Kirjattu

Lalalalunanana

• Vieras
    « Vastaus #70 : 17. Kesäkuuta 2020 klo 21:36 »

Ei tarvii nolottaa tai hävettää, kun kyseessä on kuitenkin vapaaehtoisesti ylläpidetty foorumi. Kiitos itsellesi että tämmöinen on vielä pystyssä. :)

Pääasia jos nyt saa vähän edes jotain pahimpia törkyjä pois... :peukku All good!
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #71 : 17. Kesäkuuta 2020 klo 21:38 »
  • Tykkää (0)

• Ei tarvii nolottaa tai hävettää, kun kyseessä on kuitenkin vapaaehtoisesti ylläpidetty foorumi. Kiitos itsellesi että tämmöinen on vielä pystyssä. :)

Pääasia jos nyt saa vähän edes jotain pahimpia törkyjä pois... :peukku All good!

Kiitos Lala (jos saanen lyhentää nickiäsi hieman :D)! Tällä foorumilla on erityinen paikka sydämessäni, niin koen tiettyä velvollisuutta foorumin henkeä kohtaan. :) Kiitos ymmärryksestäsi ja sanoistasi.

Siivoilin tunnin ketjuja, mutta vielä olisi perattavaa moneksi rattoisaksi tunniksi, huh-huh. Saa riittää tältä päivältä.
    « Viimeksi muokattu: 17. Kesäkuuta 2020 klo 21:53 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu

K3ttu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #72 : 17. Kesäkuuta 2020 klo 23:01 »
  • Tykkää (0)

• Nolottaa ja hävettää, etten tähän ole palannut. Suurimmat pahoitteluni kaikille. Tällä hetkellä foorumilla ei ole muita moderaattoreita kuin allekirjoittanut, ja foorumin elvyttäminen vaatii näemmä tehosiivousta.

Sori muuten jos tuli suolanen viba mun eilisestä viestistä, olin vaan tosi triggeröitynyt tosta rakkausketjusta. Ei ollut tarkotus dissata ylläpitoa. Kiva että palsta elää ja voi hyvin!  Ja kiitos kun tartuit tähän.
    « Viimeksi muokattu: 17. Kesäkuuta 2020 klo 23:02 kirjoittanut K3ttu »
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #73 : 19. Kesäkuuta 2020 klo 00:19 »
  • Tykkää (0)

• Ps. Jos mä olisin mode, niin laittaisin kyllä jäähylle ihmisiä jos menee selkeesti ihan yli. Ei tietty oo pakko lukea mitään, mutta jos ilmankin on vähän silmiinpistävää ja jos kyse ei enää oikein edes ole keskustelusta.

Näin.
    Kirjattu
    Hymyile! Se hämmentää ihmisiä.

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #74 : 24. Kesäkuuta 2020 klo 05:45 »
  • Tykkää (4)

• Pientä päivitystä: siivottu lisää viestejä ja ketjuja pois, jotka ovat informaatiotasoltaan nollaa tai ne voisi kaikki kirjoittaa samaan ketjuun, sen sijaan että ne alkavat täyttää koko foorumin.