Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Kirjat - 6

Hariel

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion
Vs: Kirjat
« Vastaus #75 : 04. Lokakuuta 2016 klo 14:44 »
  • Tykkää (1)

• Kävin lainaamassa Keskusteluja Jumalan kanssa, kirja 2:n :) Käsissäni on ehkä laadukkainta henkistä tietoa planeetalla. Tuo ja kolmonen pitäisi lukea vielä tämän vuoden puolella, sen jälkeen siirryn vähän muihin kirjoihin... (Kryon-kirjat 8-9, ehkäpä Enkeleitä hiuksissani)

"Minä olen sinun ensimmäisen ajatuksesi alku ja viimeisen loppu. Olen täyttymyksen autuus. Olen se tunne, joka on saanut aikaan suurimman rakkauden tekosi. Olen se osa sinua, joka kaipaa sitä tunnetta aina uudelleen.
    Keväällä 1992 amerikkalainen Neale Donald Walsch ryhtyi kirjoittamaan kirjettä Jumalalle ja hämmästyksekseen hän alkoi saada myös vastauksia. Kolmen vuoden ajan hän kävi keskusteluja Jumalan kanssa monenlaisista asioista, sitten hän kokosi keskustelut kansien väliin.
    Ensimmäisen kirjan aiheet vaihtelivat ihmissuhteista syntiin, Kirja 2 puolestaan käsittelee yhteiselämäämme maapallolla. Jumala antaa parhaat neuvonsa ja tietonsa sekä tunteista, ajasta ja kuolemasta että moraalista. Lisäksi Hän puhuu yhteiskunnallisista asioista, seksistä, suvaitsevuudesta ja maailmanlaajuisista ongelmista.
    Walschin Keskusteluja Jumalan kanssa -kirjat ovat olleet kansainvälinen menestys, ne on käännetty yli kahdellekymmenelle kielelle".
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Maria

• Vieras
    « Vastaus #76 : 20. Helmikuuta 2017 klo 01:38 »

Mika Waltarin Sinuhe Egyptiläinen on yks mun lemppareista. Bulgakovin Saatana saapuu Moskovaan oli myös huippu. Douglas Adamsin Linnunradan Käsikirja Liftareillekin oli pääpiirteittäin mainio, vaikka välillä tylsistyttikin. Hunter S. Thompsonin Pelkoa ja Inhoa Las Vegasissa oli kans hauska lukukokemus, vaikka leffa on mun mielestä ehkä vähän parempi. Bill Brysonin Lyhyt historia lähes kaikesta oli kans tosi hyvä, harmi vaan että oon unohtanu jo melkein kaiken lukemastani. ;D

Viimesimmät kirjat on ollu eläinaiheisia, Helena Telkänrannan Millaista on olla eläin ja Jonathan Safran Foerin Eläinten syömisestä.

Tällä hetkellä yritän lukea G.I. Gurdjieffin Sirpaleita tuntemattomasta opista, mikä on ihan mielenkiintonen sinänsä, mutta jotenkin tosi vakava ja välillä jopa suutun jostain syystä lukiessani sitä. Olis kiva kuulla, onko joku muu lukenut kyseistä kirjaa ja mitä mielipiteitä siitä on?

Muutenkin kirjasuositukset on tervetulleita!  :)
    « Viimeksi muokattu: 20. Helmikuuta 2017 klo 01:49 kirjoittanut Maria »
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #77 : 26. Helmikuuta 2017 klo 18:47 »
  • Tykkää (1)

• Luenpa huikeaa Havahtuminen-kirjaa (kirj. Anthony de Mello), kolmas lukukerta. Kyseessä on kirja, joka sysäsi minut henkiselle polulle vuonna 2008. :) Toki tilanteessa oli muitakin tekijöitä, mutta kirja oli merkittävin.

"Hengellisen ja elämänfilosofisen kirjallisuuden klassikoksi kohonnut Havahtuminen luotaa elämän peruskysymyksiä rivakan raikkaalla otteella. Se koostuu intialaisen jesuiittaveli Anthony de Mellon luennoista, jotka hän piti hengellisessä konferenssissa New Yorkissa. De Mello avartaa henkisen elämän horisontteja purkamalla elämänvalheita ja ehdollistumia, jotka sumentavat ymmärrystä ja kaventavat elämää".

"Paras elämäntaito-opas aikoihin. Havahtuminen pyrkii osoittamaan menestymis- ja suorituskeskeisen arvomaailman moraalikäsityksineen ja ihmissuhdepeleineen ontoksi ja valheelliseksi, ulkoapäin ohjelmoitujen robottien kulissielämäksi, jonka säilymisen ehto on tiedostamattomuus, 'unessa oleminen'. Tästä kirjan nimi."

"Havahtuminen on inspiroivimpia ja haastavimpia kirjoja aiheestaan pitkiin aikoihin, uskoakseni sekä mystikoille että rationalisteille, uskovaisille että ateisteille. Paras elämäntaito-opas aikoihin."
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

fårad

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #78 : 26. Helmikuuta 2017 klo 19:03 »
  • Tykkää (1)

• Ai hitsi, kun mä en tykkää tosta kirjasta en niin yhtään :D aattelin tässä että pakko se kai on lukea, loppuun, kun esim. mun puoliso on hehkuttanut sitä tosi paljon ja nyt täältkin löyty iso kuva tosta läpyskästä. ...mut eäääh. Yleensä oon lukenut muutamia sivuja, ja sit todennut että BullShit. :D ehkä mä vaan elän harhassa... ehkä se aukee vasta myöhemmin. No, kiinnostaa miks sitä hehkutetaan, niin luetaas sit viimeseen sivuun saakka. Vähän kyllä toivon että toi tyyli muuttuis jossain kohti kirjaa :)
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #79 : 26. Helmikuuta 2017 klo 19:12 »
  • Tykkää (0)

• Ai hitsi, kun mä en tykkää tosta kirjasta en niin yhtään :D aattelin tässä että pakko se kai on lukea, loppuun, kun esim. mun puoliso on hehkuttanut sitä tosi paljon ja nyt täältkin löyty iso kuva tosta läpyskästä. ...mut eäääh. Yleensä oon lukenut muutamia sivuja, ja sit todennut että BullShit. :D ehkä mä vaan elän harhassa... ehkä se aukee vasta myöhemmin. No, kiinnostaa miks sitä hehkutetaan, niin luetaas sit viimeseen sivuun saakka. Vähän kyllä toivon että toi tyyli muuttuis jossain kohti kirjaa :)

Kirja on koostettu Anthonyn pitämistä puheista, joten siksi ilmaisu saattaa olla kärkevän tuntuista luettuna. Välillä kirjassa melkein jopa v*ttuillaan lukijalle, mutta ehkä se vaan ravistelee ihmisiä hereille. :)

Kannattaa tosiaan lukea, kirjassa kuvailtu herääminen on yksi hienoimmista jutuista mitä ihmiselle voi tapahtua :) (ainakin minun mielestäni).
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

fårad

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #80 : 26. Helmikuuta 2017 klo 23:13 »
  • Tykkää (0)

• Joo, no lukaisin sen nyt sitten. Tuli luettuu etenkin alkua tavallaan skippaamalla heti lukemaansa. Jotain tarttui mukaankin ja ylipäätään löytyi asioita joita oli ihan hyvää lukea. Must toi on kyllä näppärä kirja, jossa on paljon asiaa. Jonkin verran samaa aihetta on tullut luettua vähän eri tyylillä ja eri koulukunnalla käsiteltynä ja ehkä siten tuntui että de Mello ei ollut ihan sitä..toisaalta siksi oli hyvä lukea just tää.
    Kirjattu

Illuussia

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #81 : 27. Helmikuuta 2017 klo 16:00 »
  • Tykkää (0)

• Itse rakastan Terry Pratchett:n kirjoja. Etenkin kiekkomaailmaan sijoittuvia. (Enpä silti ole toistaiseksi muita edes avannut. Ehkä joskus) 😏 Suuri sääli, että Terry siirtyi viime vuonna autuaammille maille. Menetin ainakin itse todella tärkeän kirjailijan elämästäni.
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #82 : 18. Toukokuuta 2017 klo 01:43 »
  • Tykkää (0)

• Douglas Adamsin kaksi Dirk Gently -kirjaa on tullut luetuksi ja kolissut aika mahtavasti.
    Kirjattu
    Hymyile! Se hämmentää ihmisiä.

mariau

• Vieras
    « Vastaus #83 : 05. Kesäkuuta 2017 klo 23:36 »

Piti lukee kokeisiin mut aloin selaa Tingon tarkoitus ja muita sanoja maailmalta -nimistä kirjaa (Adam Jacot de Boinod) ja jotta oisin mahdollisimman sluiba niin ajattelin ilahduttaa teitäkin ton hauskan kirjan sisällöllä... Sisältää siis erilaisia sanoja merkityksineen eri kielistä- ja kulttuureista. Siel on mm. tämmöstä:

Samir (persia) - henkilö joka keskustelee yöllä kuunvalossa
    Altjiranga mitjina (aranda, Australia)-  unien ajattomat ulottuvuudet
    Réve á deux (ranska) - yhteinen uni, jaettu hallusinaatio
    Goyang kaki (indonesia) - rentoutua ja nautiskella omasta elämästään sillä aikaa kun muut joutuvat ratkaisemaan yhteiset ongelmat (kirjaimellisesti: heilutella jalkojaan)
    Umudrovat se (tsekki) - filosofoida itsensä hullujenhuoneeseen
    Ondinnonk (irokeesi, Pohjois-Amerikka) - ihmissielun syvin hyväntahtoinen toive tai ihmisluonnon rakastettavimmat saarekkeet
    Tergelak (malaiji) - nauraa tahtomattaan
    Sekaseka (bemba, Kongo ja Sambia) - nauraa ilman mitään syytä
    Ichigo-ichie (japani) - vaalia jokaista hetkeä ja yrittää tehdä siitä täydellinen
    Dayadrsti (hindi) - myötätuntoiset silmät
    Nakiritsja (venäjä) - polttaa tupakkaa sydämensä kyllyydestä
    Bjor-reifr (muinaisislanti) - olla iloinen oluenjuonnista
    Raskh (persia) - ihmisen sielu, joka vaeltaa kasviin tai puuhun
    Imbat (turkki) - meri-ilman tuulahdus kesäpäivänä
    'inapoiri (maori, Cooksaaret) - kuuton yö

jne.

Ps. Lisäksi esim. havaijilaisilla on 47 erilaista sanaa banaanille (mm. kapule – banaani, jonka annetaan kypsyä kunnes sen kuoressa on mustia pilkkuja, mai'a kaua lau – banaani, joka on raakana tummanvihreä, keltainen ja vahapintainen kypsänä ja palaku - läpikotaisin kypsä banaani) ja albanialaisilla 27 erilaista sanaa kulmakarvoille JA viiksille erikseen (esim. vetullhen – kulmakarvat, jotka ovat kaarevat kuin puolikuun muotoiset ja madh – tuuheat viikset).

Ihan mielenkiintonen ja kevyt kirja tälleen muuten vaan selailla...  ;D Hehe suosittelen!
    « Viimeksi muokattu: 05. Kesäkuuta 2017 klo 23:40 kirjoittanut mariau »
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #84 : 06. Kesäkuuta 2017 klo 13:30 »
  • Tykkää (2)

• Tällainen kirja tuli luettua välilukemisena, hieman lyhyempi kirja (149 sivua, pienempi sivukoko). Minua kiinnostaa kovin manifestoinnin / oman elämän luomisen opettelu.

Oletko huomannut, että joillain ihmisillä kaikki tuntuu loksahtavan paikoilleen - että elämä on asettautunut uomiinsa vain siksi, että he ovat olleet oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Toisaalta jotkut ihmiset päätyvät jatkuvasti hankaliin ihmissuhteisiin eivätkä tunnu pääsevän eroon huonosta onnestaan.

Vetovoiman laki on maailman mahtavin voima. Se, mihin ihminen keskittää myönteisen energiansa, lisääntyy ja tulee ihmisen luo. Jos siis haluat vaurautta, nykyistä paremman työpaikan tai entistä tyydyttävämpiä ihmissuhteita, lue Vetovoiman salaisuus.

Michael Losierin opastuksella opit käyttämään vetovoiman lakia ja hyödyntämään sitä jokapäiväisessä elämässäsi. Ota sinäkin elämäsi ohjat käsiisi, sillä vain siten sinun on mahdollista saada se, mitä haluat ja pyydät. Ota oman elämäsi ohjat käsiisi ja ala kutsua luoksesi asioita, joita haluat.

Michael Losier on kanadalainen vetovoiman lain asiantuntija. Vetovoiman salaisuutta on myyty satojatuhansia kappaleita, ja se on käännetty useille kymmenille kielille. Basam Books on julkaissut Losierilta myös kirjan Yhteyden salaisuus (2010).

Tänään lähtee varaukseen Kryon-kirja 9: Uusi alku. 8)

------

Edit: Jos joku kiinnostui manifestoinnista tämän postauksen perusteella, niin suosittelen ensilukemiseksi Rhonda Byrnen kirjaa Salaisuus. Siitä on myös leffa The Secret.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #85 : 06. Kesäkuuta 2017 klo 23:45 »
  • Tykkää (0)

• Salaisuus ja nuo kaikki uusimmat vetovoiman laista olevat kirjat tuntuvat joko perustuvan tai lainaavan paljon tästä vanhasta 1900-luvun alussa kirjoitetusta kirjasta. Suosittelen!

Kirjattu

Kaffe

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #86 : 27. Kesäkuuta 2017 klo 08:31 »
  • Tykkää (1)

• Luenpa huikeaa Havahtuminen-kirjaa (kirj. Anthony de Mello), kolmas lukukerta. Kyseessä on kirja, joka sysäsi minut henkiselle polulle vuonna 2008. :) Toki tilanteessa oli muitakin tekijöitä, mutta kirja oli merkittävin.

Tämä oli kyllä aivan kuvaamattoman hyvä ja oivaltava kirja. Yhdyn suositteluihin.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #87 : 11. Heinäkuuta 2017 klo 17:39 »
  • Tykkää (0)

• Kaikki suomeksi käännetyt Kryon-kirjat luettu (9 kpl). 8)

www.kryon.com
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #88 : 07. Elokuuta 2017 klo 14:19 »
  • Tykkää (1)

• Hainpa kirjastosta luettavaksi Keskusteluja Jumalan kanssa, kirja 1:n. :) Kyseessä on kolmas kerta kun tuon luen.

Jos henkisyys kiinnostaa yhtään, niin tää kirja on aika must.

"HERKEÄMÄTTÄ olet minua anellut näyttäytymään, selittämään itseni, paljastamaan itseni.
    Tässä minä nyt teen sen, niin suoraan ettet mitenkään voi ymmärtää minua väärin, niin yksinkertaisella kielellä ettet mene sekaisin, niin tavallisin termein ettet hämmenny sanaviidakosta.

Seitsemän vuotta sitten amerikkalaisen radiotoimittajan Neale Donald Walschin elämä oli aallonpohjassa. Hänen ihmissuhteensa eivät toimineet, hänen terveytensä oli heikko ja hän oli saanut potkut työstään. Eräänä yönä tämä vihainen ja turhautunut mies ryhtyi kirjoittamaan kirjettä Jumalalle ja hämmästyksekseen hän alkoi saada vastauksia.
    Kolmen vuoden ajan Walsch kävi keskusteluja Jumalan kanssa monenlaisista aiheista, jotka vaihtelivat ihmissuhteista, synnistä ja seksistä maailman tilaan ja Jumalan olemukseen. Sitten Walsch julkaisi keskustelunsa kirjana, joka Yhdysvaltojen menestyksen jälkeen nousi yli kahdellekymmenelle kielelle käännetysi kansainväliseksi bestselleriksi.

Ensimmäinen laki on että jokainen voi olla, tehdä ja saada kaiken mitä voi kuvitella. Toinen laki on että jokainen vetää puoleensa sitä mitä pelkää."

Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #89 : 15. Elokuuta 2017 klo 22:07 »
  • Tykkää (0)

• Hain kirjastosta seuraavaksi luettavaksi Oshon kirjan ZEN - Perimmäinen totuus. Olen tosin jo "oivaltanut itse", mutta hain tän lukuun koska haluan ymmärtää paremmin zen-filosofiaa.

"Olet olemassa vain sen vuoksi, että sinulla on jatkuvasti sellainen tunne, että jotakin on aivan kulman takana, mutta silti et saa siitä otetta; se näyttää olevan aivan lähelläsi, mutta silti ulottumattomissasi. Siemenestä puuksi ei ole pitkä matka.

Älä hetkeäkään ajattele, ettet voi tavoittaa totuutta, koska se on niin kaukana - asian laita ei ole niin. Mikään ei ole niin lähellä sinua. Totuus on kaikkialla ympärilläsi.

Zen ei ole kiinnostunut opinkappaleista. Zenin pyrkimyksenä on auttaa sinua löytämään oma olemuksesi."
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3