Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Kirjat - 7

nala

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Kirjat
« Vastaus #90 : 09. Syyskuuta 2017 klo 22:02 »
  • Tykkää (1)

• Lukasin Rhonda Byrnen Salaisuuden. Tykkäsin kovasti ja suosittelen kyllä kaikille. :)

Silti jokin pieni minussa kyseenalaistaa kovasti kirjan oppeja, koska mun on ihan hiton vaikea uskoa, että jotkut historialliset ikävät tapahtumat menis sen mukaan, että esim. olisi afrikkalaisten oma vika että heitä on aikoinaan käytetty orjina ja että niitten maat on riistetty ja yleisesti että on köyhien vika että he ovat köyhiä jne ei ihan uppoa... Jotenkinhan siinä yritettiin selittää jotain ikäviä historiallisia tapahtumia niin, että ne menis kollektiivisen alitajunnan kautta, mutta silti jäi vähän epäselväksi.

Ja miten joku viaton intialainen katulapsi vetää syntyessään puoleensa sen ettei hänellä ole ruokaa eikä kotia? Miksei tota kirjaa sit mennä luukuttaa jonnekkin Guatemalaan missä jengi elää alle dollarilla päivässä??

Haluaisin uskoa, että jos ajattelen että tää maailma on kaikille hyvä paikka, kaikki sais elää yltäkylläisyydessä ja rakkaudessa, ja että kaikki ihmiset haluaisivat toisilleen pelkkää hyvää jne. niin sitten se menis niin. En tiiä... Toivoin universumilta 2000 e luettuani kirjan ja sain opintolainan... Jes... :D

On toi siis hyvä kirja ja tosi mukava lukea, muistuttaa siitä miten iso voima ajatuksilla oikein on. :) Ehkä mul ei oivallus viel kokonaan riitä tohon tai jotain. Silti tulee tosta hyvä fiilis ja muistaa miten tärkeetä on pysyy positiivisena ja kiitollisena. ;)

Ainiin ja tuli sekin mieleen kirjaa lukiessa, kun oon joskus lukenut jotain sielujen sopimuksista ja tavallaan haluan uskoa niihinkin ainakin "hörhöimpinä" päivinäni, niin kun siinä oli se että voi vetää puoleensa haluamansa ihmisen, mutta että entä jos se menee "ristiin" sielunsuunnitelman kanssa niin mitäs sitten käy...? Aika turha kela mut tuli vaan mieleen. Ja yks toinenkin... Uskon kyllä että elämä heittää eteen oikeita ihmisiä oikeaan aikaan, mutta sitten tuli mieleen sellanen että voiko omat ajatukset jotenkin estää sen? Vai onkohan niin että pitää tietoisesti luottaa universumiin ja sitten se toimii... Okei kadotin nyt itsekin ydinajatuksen. Ehkä se et mikä voima sit on se voimakkain?

Ainiin ja sit tuli semmonenkin, et onko ton kirjan mukaan sitten mun, yksittäisen yksilön, vika että maailmalla tapahtuu katastrofeja ja että maailman rikkaudet on jakaantunu aivan liian epätasaisesti niin että yks ui shamppanjassa ja toinen hukkuu kaatopaikalle, että ympäristö on kriittisessä tilanteessa jne. että johtuuko nekin sit yksilön kelasta vai selitetäänkö sekin kollektiivisella tajunnalla jotenkin? Eli olisko niin, että jos mihinkään ikävään ei reagoida (ts. ei edes auteta, koska ajatellaan ettei apua tarvitsevia ole), suljetaan uutislähteet ja silmät ikävyyksiltä, eletään niin kuin maailma olisi jo sellainen kuin haluaisi, niin kävisikö se toteen? Vai millä logiikalla ton kirjan mukaan voi sitten parantaa maailmaa? Tuon mukaan luonnonvaratkaan ei ikinä lopu, niin ihan turhaahan tämä ekologisuudesta hyysääminen sitten on, sillähän vaan vahvistetaan sitä että varmana tuhotaan luonto viimeseen risuun asti? En haluu kuulostaa kyyniseltä mut mulle nyt vaan tuli vähän tämmösiäkin päähän kun luin tota. Tavallaanhan toi kannustaa jo solipsismiinkin.

Varmaan vois lukea lisää Rhonda Byrnen kirjoja kyllä, ehkä aukeis paremmin.
    « Viimeksi muokattu: 11. Syyskuuta 2017 klo 18:55 kirjoittanut nala »
    Kirjattu

nala

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #91 : 09. Syyskuuta 2017 klo 22:35 »
  • Tykkää (0)

• Onkohan kukaan lukenut Puiden salattu elämä? Peter Wohllebenin kirja. Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta.

Tällä hetkellä mun käsiini on päätynyt Rainbow Eaglen Kävelyä luonnossa, Pohjois-Amerikan alkuperäisväestön henkisyys. Toivon kovasti että kerkeen lukee sen, vaikutta sekin jänskältä.
    Kirjattu

Kirjaton hylly

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #92 : 10. Syyskuuta 2017 klo 11:38 »
  • Tykkää (0)

• Hubert Selby: Päätepysäkki Bronklyyni tais olla tuo opus
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #93 : 12. Syyskuuta 2017 klo 12:57 »
  • Tykkää (1)

• Lainasin 2 albumia zen-sarjakuvia. :) Ovat hauskoja, mutta samalla oppii asioita zen-filosofiasta.

Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #94 : 12. Syyskuuta 2017 klo 23:35 »
  • Tykkää (1)

• Olen tässä kunnolla ruvennut ensimmäistä kertaa tutustumaan Bukowskiin ja hänen tuotantoonsa. Aiemmin ei ole ollut kiinnostusta kun olen lähinnä tietänyt hänen olevan se kuuluisa "renttu", joka ei ole itselle mikään merkki mahtavuudesta. Näemmä kuitenkin se renttu-imagokin oli vähän laskelmoitu ja rakennettu, vaikka periaatteessa tyyppi ei näyttänyt välittävän oikein mistään, ei kai edes omasta hengestään. Tyypillä kyllä ollut upeita runoja joissa käsitellään yksinoloa ja erillisyyden tunnetta nyky-yhteiskunnassa, voin todella hyvin samaistua moneen juttuun. Tosin en kännäämisiin ym. rymyämisiin, mutta silti. :)
    Kirjattu

Kirjaton hylly

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #95 : 15. Syyskuuta 2017 klo 19:08 »
  • Tykkää (1)

• Aa, Bukowski  ;D ;D ;D, diggaan kirjoista & runoista. Oon kelannu oisko se Henry Chinaski (eli miekkosen alter ego) osaltaan kirjailijan vapautta, mies kun kärsi iho-ongelmista yms. Jos täytyi luoda tyypi joka kyntää & kaataa naisia enemmän kuin Jagger konsanaan, mene & tiedä näistä  ;D
    Semmonen oli lainassa muutama vuos takaperin jäbältä jolla oli ikuisuuslainassa kirjastosta, mitä en kyllä suosi, kirjasto kun palvelee meitä kaikkia..... niin Amerikan matadori. Se ompi hyvä. Eri ajalta tekstii siinä.

Nuorena kun olin duunissa postissa, vanhemmat sällit sano lueppa poika Bukowskin Postitoimisto, no minä poika luin & putosin samantein  :D Voisin lukee sen uudestaan, onkohan se kaapissa. Semmonen ainakin on kun: Pystyssä kaiken aikaa, ei tarvii varmaan selittää siit enempää  ;D ;D ;D

Olisko miekkonen ollu 42 vee kun alko skrivaa ekoja, en oo varma muistanko oikein, jos näin oli, niin hyvin teki  :peukku

Omppu, hyvä veto tää Bukowski, oikein ilahdutti

Tähän vielä muutamia miekkosen sutkautuksia:

"On parempi tehdä tyhmä asia tyylillä, kuin vaarallinen asia ilman"

"Jos ihminen ei koskaan heittäydy hulluksi, hänen elämänsä täytyy olla kammottavaa"

"Loppujen lopuksi kuolemassa ei ole sen enempää suremista kun kukkasten kasvattamisessakaan"

Kirjattu