Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Kirjat - 7

nala

• Vieras
Vs: Kirjat
« Vastaus #90 : 09. Syyskuuta 2017 klo 22:35 »

Onkohan kukaan lukenut Puiden salattu elämä? Peter Wohllebenin kirja. Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta.

Tällä hetkellä mun käsiini on päätynyt Rainbow Eaglen Kävelyä luonnossa, Pohjois-Amerikan alkuperäisväestön henkisyys. Toivon kovasti että kerkeen lukee sen, vaikutta sekin jänskältä.
Kirjattu

Kirjaton hylly

• Vieras
« Vastaus #91 : 10. Syyskuuta 2017 klo 11:38 »

Hubert Selby: Päätepysäkki Bronklyyni tais olla tuo opus
Kirjattu

Hariel

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion
« Vastaus #92 : 12. Syyskuuta 2017 klo 12:57 »
  • Tykkää (1)

• Lainasin 2 albumia zen-sarjakuvia. :) Ovat hauskoja, mutta samalla oppii asioita zen-filosofiasta.

Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #93 : 12. Syyskuuta 2017 klo 23:35 »
  • Tykkää (1)

• Olen tässä kunnolla ruvennut ensimmäistä kertaa tutustumaan Bukowskiin ja hänen tuotantoonsa. Aiemmin ei ole ollut kiinnostusta kun olen lähinnä tietänyt hänen olevan se kuuluisa "renttu", joka ei ole itselle mikään merkki mahtavuudesta. Näemmä kuitenkin se renttu-imagokin oli vähän laskelmoitu ja rakennettu, vaikka periaatteessa tyyppi ei näyttänyt välittävän oikein mistään, ei kai edes omasta hengestään. Tyypillä kyllä ollut upeita runoja joissa käsitellään yksinoloa ja erillisyyden tunnetta nyky-yhteiskunnassa, voin todella hyvin samaistua moneen juttuun. Tosin en kännäämisiin ym. rymyämisiin, mutta silti. :)
    Kirjattu

Kirjaton hylly

• Vieras
    « Vastaus #94 : 15. Syyskuuta 2017 klo 19:08 »

Aa, Bukowski  ;D ;D ;D, diggaan kirjoista & runoista. Oon kelannu oisko se Henry Chinaski (eli miekkosen alter ego) osaltaan kirjailijan vapautta, mies kun kärsi iho-ongelmista yms. Jos täytyi luoda tyypi joka kyntää & kaataa naisia enemmän kuin Jagger konsanaan, mene & tiedä näistä  ;D
    Semmonen oli lainassa muutama vuos takaperin jäbältä jolla oli ikuisuuslainassa kirjastosta, mitä en kyllä suosi, kirjasto kun palvelee meitä kaikkia..... niin Amerikan matadori. Se ompi hyvä. Eri ajalta tekstii siinä.

Nuorena kun olin duunissa postissa, vanhemmat sällit sano lueppa poika Bukowskin Postitoimisto, no minä poika luin & putosin samantein  :D Voisin lukee sen uudestaan, onkohan se kaapissa. Semmonen ainakin on kun: Pystyssä kaiken aikaa, ei tarvii varmaan selittää siit enempää  ;D ;D ;D

Olisko miekkonen ollu 42 vee kun alko skrivaa ekoja, en oo varma muistanko oikein, jos näin oli, niin hyvin teki  :peukku

Omppu, hyvä veto tää Bukowski, oikein ilahdutti

Tähän vielä muutamia miekkosen sutkautuksia:

"On parempi tehdä tyhmä asia tyylillä, kuin vaarallinen asia ilman"

"Jos ihminen ei koskaan heittäydy hulluksi, hänen elämänsä täytyy olla kammottavaa"

"Loppujen lopuksi kuolemassa ei ole sen enempää suremista kun kukkasten kasvattamisessakaan"

Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #95 : 09. Huhtikuuta 2018 klo 22:55 »
  • Tykkää (3)

• Tulipa luettua Diana Cooperin kirja Hieman henkisistä laeista. Kirja oli erittäin hyvä, ja voin suositella sitä kaikille ketä kiinnostaa oman elämän tietoinen luominen. :)

"Elämässämme vallitsevat tietyt säännöt aivan kuten esimerkiksi liikenteessä. Säännöt tunteva voi edetä omalla tiellään helposti ja miellyttävästi. Diana Cooper kiteyttää elämäämme hallitsevat periaatteet 36 henkiseen lakiin, joita hän valaisee oivallisin esimerkein ja vertauskuvin selkeällä ja ihastuttavalla tyylillään. Henkisiä lakeja noudattamalla voit löytää runsauden, menestyksen ja kiitollisuuden ja tuoda taivaan maan päälle."

Laeista löytyy tiivistelmä osoitteesta http://ihanatenkelit.suntuubi.com/?cat=18 .

P.S. Diana Cooperin muutkin kirjat kannattaa tsekata, jos henkiset aiheet kiinnostaa.

Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #96 : 10. Huhtikuuta 2018 klo 01:24 »
  • Tykkää (1)

• Tuli juuri hommattua Marcus Aureliuksen Itselleni.

Parasta self-help-neuvontaa jo lähes parin tuhannen vuoden takaa!

"Älä tuhlaa aikaa pohtimalla, millainen hyvän ihmisen pitäisi olla. Ole hyvä ihminen."

"Ei mistään voi löytää niin hiljaista ja tyventä rauhan satamaa kuin omasta sielustaan."

"Kaiken, mitä tulevaisuudessa toivoisit saavasi, voit omistaa jo nyt, kunhan et itse ole esteenä."

Kirjattu

sateenvaari

• Vieras
    « Vastaus #97 : 10. Huhtikuuta 2018 klo 15:34 »

Onpa kiinnostavan kuulosia kirjavinkkejä täällä, pitää pistää lukulistalle  ^-^

Mä oon tässä taas kerran lukemassa secrettiä, silleen et avaan aina jonkun random aukeeman ja lähden siitä lukemaan ja jos joku lause kolahtaa, kirjoitan sen ylös tätä varten pitämääni muistikirjaan.
    Kirjattu

Lanoo

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #98 : 11. Huhtikuuta 2018 klo 01:12 »
  • Tykkää (1)

• Onkohan kukaan lukenut Puiden salattu elämä? Peter Wohllebenin kirja. Vaikuttaa todella mielenkiintoiselta.
    jes. Hieno kirja harmi vaan että käsitteli lähinnä pyökkiä, kun oma kiinnostukseni on näissä kotimaisissa puulajeissa. Mut kokonaisvaltaisesti hieno teos joka avaa ikkunoita puihin yksilöinä ja metsän kokonaisuuteen jossa puut ovat ne solut joista yksi elävä organismi koostuu. Tätä kautta löytyy myös kivoja verrokkeja meihin ihmisiin ja meidän kommunikatiivisuuteen. Työstän itse kirjallista materiaalia Suomen puista ja siitä mitä opittavaa meillä on niiltä ja mitä annettavaa niillä on meille. Teen puisia soittimia joiden kautta eri puiden energia ja tieto voi välittyä soittajalle. En siis tuu julkaisemaan mitään kirjaa vaan teen jonkinlaisia esitteitä soittimille. Tutkin myös eri skaalojen ja frekvenssien vaikutusta chakrojen tasapainon kehittymiseen.

Inkkarikirjoista suosittelen sellaisia kuin kantaäiti ja haudatkaa sydämeni wounded kneehin. Ja sitten muuten vaan Victor Hugon kurjat on melkein lukemisen arvoinen.
    Kirjattu
    Yes.

Epilä Phoenix

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #99 : 13. Huhtikuuta 2018 klo 11:35 »
  • Tykkää (0)

• Hannu Raittilan kirja Ei minulta mitään puutu on yksi parhaista, mitä Suomessa on koskaan kirjoitettu ja julkaistu.
    Kirjattu
    Hymyile! Se hämmentää ihmisiä.

Sininen evä

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #100 : 08. Marraskuuta 2018 klo 10:35 »
  • Tykkää (0)

• Pelle Miljuuna: Buddha blues

Oisko ollu kolmas, neljäs vai monesko kerta kun tuli luettua tämä opus. Eilen yöllä vieritin viimeiset sivuset & jäin odottelemaan unta, luomien takana idän keskiyön biitsit. Kolahti taas vaan, yks parhaimmista kirjoista, suosittelen ehdottomasti.

Aa, huomasin että olis voinut laittaa tän tohon toiseen osioon, missä suositellaan opuksia.....noh meni tähän, ni meni ;D
    « Viimeksi muokattu: 08. Marraskuuta 2018 klo 11:38 kirjoittanut Sininen evä »
    Kirjattu
    Toivossa on hyvä elää, rauhassa vielä parempi

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #101 : 22. Marraskuuta 2018 klo 15:59 »
  • Tykkää (0)

• Juuri tullut tuollainen kirja, saattaisi kiinnostaa foorumilaisia. Täytyy itsekin lukea tuo jossain sopivassa välissä.

Paulo Coelho: Hippi
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Epilä Phoenix

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #102 : 07. Tammikuuta 2019 klo 01:43 »
  • Tykkää (0)

• Alan Bradleyn kirjoittamia, Flavia de Luce -nimisen päähenkilön ympärille sijoittuvia kirjoja olen kehunut monellakin foorumilla ja monessakin asiayhteydessä. Joten kehaisenpas myös tänne.
    Kirjat ovat teoriassa dekkareita, mutta rikoksia ratkova Flavia on 11–12-vuotias erityislahjakas & ilmiselvästi autisminkirjoon lukeutuva friikkityttö. Tapahtumat sijoittuvat 1950-luvun alun sotatraumoista kärsivään Englantiin, ja Flavian perhe on saanut osan tragediasta. Muodollisesti kirjasarjan asetelmat vaikuttavat epärealistisilta, mutta kerronnasta tulee oudon realistinen fiilis. Syystalven aikana Flaviasta tuli minulle kuin ystävä.
    Kirjattu
    Hymyile! Se hämmentää ihmisiä.

Sininen evä

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #103 : 14. Tammikuuta 2019 klo 11:51 »
  • Tykkää (0)

• Olen aivan Linnan Väbän, Täällä pohjantähden alla pauloissa. Miten tämä helmi onkin jäänyt lukemati aiemmin, ei varmaan skolessakaan pakotettu menemään.
    Kirjattu
    Toivossa on hyvä elää, rauhassa vielä parempi