Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Leffat - 11

JokuHippiäinen

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Leffat
« Vastaus #150 : 13. Toukokuuta 2015 klo 23:30 »
  • Tykkää (0)

• Itse en enään ole pahemmin katsonut elokuvia, näitä uusimpia todella vähäisen. Draama ja kauhu silti ykkös genreä. Komediakin menee ja monthy on yhtä parhaimmistoa sieltä. Yksi uudempi elokuva oli kylläkin aivan loistava, The Tree of Life. Uskonnollinen tarina, saattaa hiukan tylsä olla mutta todella kaunis pätkä, kannattaa katsoa :)
    « Viimeksi muokattu: 16. Toukokuuta 2015 klo 20:31 kirjoittanut JokuHippiäinen »
    Kirjattu

helmilinnea

• Vieras
    « Vastaus #151 : 21. Heinäkuuta 2015 klo 21:40 »

Eniten nappaa scifi ja dokumentit/tositapahtumiin perustuvat! Kauhuleffoja en pysty yhtään katsomaan, hyihyi.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #152 : 31. Heinäkuuta 2015 klo 17:09 »
  • Tykkää (0)

• Mä en jotenkin enää jaksa katsoa mitään "normaaleja" leffoja. Tai siis kaikki perinteiset juonielokuvat, draamat, toimintajännärit tai eeppiset fantasialeffat ei vaan enää kiinnosta. Haluan nähdä jotain outoa, jotain sellaista mistä tulee sellainen "mitä hittoa just näin?"-olo.

Being John Malkovich oli aika hämmentävä ja hauska: https://en.wikipedia.org/wiki/Being_John_Malkovich
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Bethaelis

• Vieras
    « Vastaus #153 : 31. Heinäkuuta 2015 klo 18:49 »

Aika kaikkiruokainen elokuvien suhteen olen, katson mielelläni dokumentteja ja draamoja mutta myös toimintaa ja komedioita. :) Viimeisin elokuva mikä tuli katsottua oli Dawn of the planet of the apes, Ceasar on aika badass apina. :)
    Kirjattu

ode

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #154 : 31. Heinäkuuta 2015 klo 19:45 »
  • Tykkää (1)

• Jb92: kuvailit aika hyvin minunkin leffamakuni. Being John Malkovich on yksi lemppareistani. Toinen hyvällä tavalla outo leffa on Fellinin "Satyricon".
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fellini_Satyricon
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #155 : 01. Elokuuta 2015 klo 00:09 »
  • Tykkää (0)

• Jb92: kuvailit aika hyvin minunkin leffamakuni. Being John Malkovich on yksi lemppareistani. Toinen hyvällä tavalla outo leffa on Fellinin "Satyricon".
    https://en.wikipedia.org/wiki/Fellini_Satyricon

Fellini on mestari! Muita ehkä hiukan hämmentävänpuoleisia suosikkileffoja on Kubrickin Avaruusseikkailu 2001, Enter The Void, Pelkoa ja Inhoa Las Vegasissa ja tietenkin Lynchin leffat.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #156 : 01. Elokuuta 2015 klo 14:31 »
  • Tykkää (0)

• Donnie Darko on yksi hyvä "outo" leffa.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #157 : 01. Elokuuta 2015 klo 19:58 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen ollut aiemmin melkoinen leffafriikki ja kaikenlaista on tullut nähtyä, mutta nykyään en jaksa enää kovinkaan helposti syttyä leffoista. Harvat iskevät vaan kunnolla. Vaikka olen ollut aiemmin melkoinen toimintaleffojen suurkuluttaja niin haen siltä leffalta jotain syvää sanomaa. Olen kyllä melko kinnostunut näkemään uuden Star Warsin tänä vuonna vaikka en tiedä, että tuleeko se olemaan mistään kotoisin. Olen vaan sarjan fani henkeen ja vereen (vaikken edellisestä trilogiasta juuri pitänytkään). Kubrickin leffat ovat kyllä omaa luokkaansa, kuten myös Paul Thomas Andersonin. Hayao Miyazakin leffat jaksoivat kovin paljon viihdyttää lapsena enkä ole katsonut niitä pitkään aikaan kuten vaikkapa Henkien Kätkemää tai Totoroa, pitäisi varmaan.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #158 : 01. Elokuuta 2015 klo 20:09 »
  • Tykkää (0)

• Leffoja ja sarjoja tulee tosiaan katsottua paljon. Tai no sen mitä Netflixistä löytää. Joskus satunnaisesti tilataan sitten joku elokuva DVD/Bluerayna. Tällä viikolla on katsottu Kaunotar ja Hirviö, Rautajätti, Remember me, useampi jakso How I met your motheria ja pari muuta leffaa, joiden nimeä en muista. Toki sateinen sää ja kesäloma ovat vapauttaneet aikaa nautiskella elokuvaviihteestä.

"Oudot" elokuvat kiinnostavat myös minua, mutta näillä kilometreillä ne on melko pitkälti katsottu jo ja aika harvoin tuota lajia tehdään laadukkaasti. Paskaa tai camppia en jaksa ollenkaan.
    Kirjattu

Sateenropina

• Vieras
    « Vastaus #159 : 14. Syyskuuta 2015 klo 20:44 »

Hyviä leffoja mitä nyt tulee mieleen, niin Harry Potterit, Erämaan armoilla, Amélie, Public enemies, Taking woodstock, Liisa ihmemaassa, Kill your darlings, On the road, Pineapple express, The breakfast club ja The curious case of Benjamin Button.

En sarjoja kauheasti vahtaa, mutta How I met your mother, Modern family ja New girl on kyllä ihania.
    Kirjattu

Hidasetana

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #160 : 12. Marraskuuta 2015 klo 01:59 »
  • Tykkää (0)

• Tykkään katsella monesti klassikoita. Ohjaus tai sellainen esteettinen osa on itselleni tärkeää. Se tunnelma. Stanley Kubrick tyyliset... Spagetti Westernit: Hyvät Pahat ja Rumat. Stewe Mqueenin Bullit

Sit taas on näitä elokuvia jotka ovat vain jotain suurempaa kuin muut... Holy Mountain tyylinen elokuva. Se on yksinkertaisesti paras. Surrealismia ja sellaista aitoo klassistista surrealismia. Toinen tälläinen elämää suurempi on Harakiri  (https://en.wikipedia.org/wiki/Harakiri_%281962_film%29)

Scifi. Varsinkin vanhempi scifi. Jotenkin vanhempi scifi osunut. Venäläinen Solaris, War Of the Worlds.

Sitten on vain elokuvia joita voi vain katsoa, koska ne ovat upeita ja viihdyttäviä. Die Hard, Kommando, BRUCE LEE oujee ihan lemppareitani aina. Voisin katsoa niitä kuumeisena surullisena ja milloin minäkin.

Nyt ois suunniteltavana katsoa klassikkoja Das Boot, Blade Runner ja kasa jotain omituisia kung fu leffoja.

Elitisti.net  on leffadiggareille aika hyvä database lueskella leffoja itseni mielestä varsinkin jos tykkää niistä mistä ns kriitikotkin ylistää :D
    Kirjattu

Kirjaton hylly

• Vieras
    « Vastaus #161 : 19. Helmikuuta 2017 klo 13:45 »

Oon oottanu että tulis teeveestä Kenny Everetin Bloodbath at the house of death, suomennettuna muistaakseni Hautakiven kartanon salaisuus. En muista onko tullut nauhalta katottua vai teeveestä. Hyvä on. Etinkin sitä yhes vaiheessa, eipä vastaan tullut. Toinen mitä oon kaivannu on Eat the rich leffa, jääny verkkokalvoon kuva ku se sheriffi kävelee musan soidessa taustalla. Jep semmosta, on paljo hyviä leffoja. Mikäs sen parempaa kun kainalossa kiva ihminen ja edessä hyvä leffa, ei ihminen paljoa tarvitse.
    « Viimeksi muokattu: 19. Helmikuuta 2017 klo 13:48 kirjoittanut Kirjaton hylly »
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #162 : 14. Maaliskuuta 2017 klo 08:29 »
  • Tykkää (0)

• Katoin kai eilen sademetsän tarina luonto dokkari leffan ja siinä oli ihan kivasti jonkun ranskalaisen äijän fiilisiä - suomennos oli musta joissain kohtia ontuvaa ja oilis kai voinut suomentaja vähän kelaa enemmän kokonaisuutta vaikka kertoja osaskin ihan hyvin fiilistellä jutun henkeen ... siinä oli näitä sieni juuri juttuja joita ainakin fårad on heitellyt kiinnostavasti ilmoille joskus kun oon katellut .... hänhän voisi tehdä metsätarina leffan ??? tai sieni filmin kun on niin mahtavia kuviakin ollut tossa syksyllä ... jotain tajuntaaräjäyttävää musaa ja armotonta luontokuvaa kuin esim ruohikon kansassa :)
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #163 : 14. Maaliskuuta 2017 klo 22:49 »

Katoin kai eilen sademetsän tarina luonto dokkari leffan ja siinä oli ihan kivasti jonkun ranskalaisen äijän fiilisiä - suomennos oli musta joissain kohtia ontuvaa ja oilis kai voinut suomentaja vähän kelaa enemmän kokonaisuutta vaikka kertoja osaskin ihan hyvin fiilistellä jutun henkeen ... siinä oli näitä sieni juuri juttuja joita ainakin fårad on heitellyt kiinnostavasti ilmoille joskus kun oon katellut .... hänhän voisi tehdä metsätarina leffan ??? tai sieni filmin kun on niin mahtavia kuviakin ollut tossa syksyllä ... jotain tajuntaaräjäyttävää musaa ja armotonta luontokuvaa kuin esim ruohikon kansassa :)

Mistähän ton dokkarin vois katsoa ilmatteeks? Löytyykö netistä tjsp.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #164 : 15. Maaliskuuta 2017 klo 04:49 »
  • Tykkää (1)

• Siistii :)

jotain muuta löytyy, vähän saat käyttää jalkoja jne ... eli tää rakkauden luonnon mahtiteos ruhohikon kansa kandee zekkaa kanssa (esim 16:30 kotilot näyttää taivallista rakkauden mallia!

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1794666__Sruohikon%20kansa__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt

tässä on sademetsän tarina
    http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2183725__Ssademets%C3%A4n%20tarina__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt

Tätä leffaa sä varmaan diggaat: countryman - mutta sitä ei löydy kirjastosta.
    Mulla oli ennen frendi, hessu vainaja kenen kanssa kuunneltiin leffan soundtrakkiä kun blossiteltiin niin siinä oli sellanen aallotääni jota fibailtiin ihan täpissä kybällä! Sillon levyä oli mahdoton saada mistään ja frendin broidi oli asunun janaicalla sekä ollut dj espanjassa jne kerännyt uskomattomat kokoelmat levyjä. Kauan toivoin saavani levyn mutta nyt joitain vuosia sitten tilasin levyn ja leffan netistä ja onhan se leffa musta ihan mahtava kun ajattelee kuinka vanha se on. Siinä leffassa pariskunta putoo jamaikan viidakkoon lentokoneella jota en koskaan tiennyt ... heh .,, hessu vainajan kanssa meidän piti lähtee jamaikalle pakoon pahaa maailmaa ja muuttaa vuorille asumaan :) ei siitä pakenemisesta ikävä kyllä mitään tullut. En tiedä missä toi mun dvd menee mutta kyllä se lainaan joutaa kun löydän - se on täällä landella jossain ja voin kattoa jos näkys, lähden huomenna stadiin.

En osaa oikeen suositella leffoja kun en ole nyt oikeen muuta kattonut kun lasten leffoja mutta niissä vaikka kaksin karkuteillä ja ei loraxkaan mikään hullumpi ole tai itse asiassa on kertomus luonnon tuhoutumisesta. Sit on noi olipakerran sarjat jotka tuntuu välillä olevan mun makuun esim löytöretket keksijät ihminen ja elämä on aika hyvät uusin planeetta maa on luonnonsuojelu projekti ja ameriikka ihan ok mutta avaruus ei oikeen kolahda. Aikoinaan olin hyvällä tripillä frendillä ketä palveli mulle köyhiäritareita ja sai aivan taivaisiin belushin naapureita leffalla - tripillä se voi olla ihan sairaskokemus :) Barbi tähkäpää on ihan jees kanssa .. planeetta 51 on hippikamaa kai ... Herra peabody ja sherman voi olla kokemus kanssa ... ja croodit on aika jysäys tavallaan.

Seekker land,  Epic Win Compilation juutuubissa on kans aika must - kun löysin sen oli menossa 36 pätkä ja katoin samantien lähes nukkumatta joka jakson https://www.youtube.com/user/seekerland ja sit on tietty vice https://www.youtube.com/user/vice jota en niinkään ole jaksanut samalla antaumuksella kun tota ekaa....

Mun isoisällä oli elokuvaprojektori ja ne piripäät kiersi kunnana taloissa näyttämässä filmejä sodan jälkeen ja rahastamassa jengiä ja sitten sillä on ollut monta leffateatteria ... joku oli latomainen rakennus jonka päälle kaatu puu kesken näytöksenkerto mulle  :) kun olin skidi niin oli krunikassa sellanen kun kruunu ja joku toinen jossain en muista missä - ne lopetettiin sillon ja se siirty muihin juttuihin panostamaan kuten esim kesäteatterin pitämisessä ... kun mua hoiteli vähän kaikki niin oli jonku suomifilmin kinofilmi tms joka toi maahan leffoja sensuroijaleikkaja kenen kanssa olin siellä studiolla aina välillä ja siellä oli kellarissa leffa julisteita joita halusin kaikkia ja sain, mutta mun mummo sai raivarit kun liimasin kämpän kaikki seinät katon ja ikkunat niitä täyteen ja heitti ne kaikki roskiin harmittaa nyt kun ne olisi ollut siisti muisto jos hotenkin ihmeessä olisin onnistunut ne säilyttämään :( sellasta elämä on :)
    Kirjattu