Olit hippi tai hippihenkinen, tervetuloa!

Yleinen keskustelu => Kulttuuri => Aiheen aloitti: Mombie - 30. Heinäkuuta 2010 klo 16:14

Otsikko: Leffat
Kirjoitti: Mombie - 30. Heinäkuuta 2010 klo 16:14
Minkälaisista leffoista tykkäätte?

Mä katson leffojakin vähän laidasta laitaan ja fiiliksen mukaan. Mut kaikkein kaikkein eniten mä tykkään Studio Ghiblin Hayao Miyazakin leffoista. Niitä on tullut kerättyä itselle.

Yhteen aikaan katsoin paljon kauhuleffoja ja splattereita mut niistäkin tuli kiintiö täyteen. :D

Monty Pythonit on sikahauskoja! Brittihuumori yleensäkin.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: pörde - 30. Heinäkuuta 2010 klo 17:30
Mä katson leffoja ihan liikaakin, jo työn puolesta.. :P Täällä on muuten todellinen leffafriikki ja kauhuleffafriikki eritoten! Harvasta leffasta tykkään. Hyvässä leffassa on hyvä juoni ja uusi idea, ei kierrätetty. Ranskalaiset tekee aika hyviä leffoja. :)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: spiritofharmony - 30. Heinäkuuta 2010 klo 17:36
Pidän kiinalaisista historiallisista elokuvista. Ne ovat olleet koukutuksen kohde jo vuosia, mutta niitä on vaikea löytää katsottavaksi, kun ei kovinkaan moni tiedä muita kuin Viimeisen keisarin. ;D

Stanin ja Oliverin (ohukainen ja paksukainen) elokuvien huumori iskee minuun.

Viimeisin hyvä katsomani taisi olla japanilainen Zen. Kertoo Dogenin (zenin soto-koulukunnan perustajan) elämästä.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Jade - 30. Heinäkuuta 2010 klo 18:55
Pidän kiinalaisista historiallisista elokuvista. Ne ovat olleet koukutuksen kohde jo vuosia, mutta niitä on vaikea löytää katsottavaksi, kun ei kovinkaan moni tiedä muita kuin Viimeisen keisarin. ;D
Viimeisin hyvä katsomani taisi olla japanilainen Zen. Kertoo Dogenin (zenin soto-koulukunnan perustajan) elämästä.
Hah, kerrankin kohtalontoveri ;) Minulla on vastaava "perversio" ja onneksi nykyisin alkaa löytyä Suomenkin markkinoilta mukavasti. Käyn koluamassa yleensä Anttilan DVD-hyllyt ja sieltä on tullut löytöjä mukaan.
Mistä tuo Zen löytyy? Tahtoo!!!!

Olen melko kaikkiruokainen muutoin, paitsi kauhua en pysty katsomaan. Fantasia ja draama, Lasse Hallstromin elokuvat, ruotsalaisista elokuvista osa samoin espanjalaisista, piirretyt (punastuu), omituiset (esim. Pan's labyrinth, Fountain), jotkut musikaalit.... Äh...tulee liian pitkö lista...
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: spiritofharmony - 30. Heinäkuuta 2010 klo 19:20
Mistä tuo Zen löytyy? Tahtoo!!!!


Aiheutin maailman rahataloudelle tappioita ja latasin kyseisen pätkän verkosta aikoinaan. Tähän mennessä ainut paikka mistä olen laillisena ihan dvd:nä löytänyt on cd-japan. Tässä linkki tuotteeseen; http://www.cdjapan.co.jp/detailview.html?KEY=ASBY-4356
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Jade - 30. Heinäkuuta 2010 klo 19:38
Kiitos spiritofharmony  :) Näyttää löytyvän myös Amazonista. On sen verran uusi vielä, että saattaa hyvinkin ilmestyä vielä Suomenkin markkinoille, kunhan jaksaa olla kärsivällinen  ::) Ja jos en jaksa niin tilaan....
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: haukansilmä - 30. Heinäkuuta 2010 klo 21:27
Aika monenlaisia leffoja tulee katsottua, mutta jos nyt jotain puhtaita tyylilajeja pitäisi mainita niin mielellään näitä ilman mitään järjestystä:

musta rikoselokuva (film noir)
ranskalaiset rikosleffat
fantasia
länkkärit
Aki Kaurismäen kuvat

Voipi olla muitakin, mutta ihmissuhdepyörityksiä en jaksa katella, niitä on ollu omassa elämässäkin ihan tarpeeksi. ;D

Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: v-i-p - 30. Heinäkuuta 2010 klo 22:16
Nuorempana kulutin kauhua, nyttemmin tippunut kelkasta sen suhteen.
Fantasia tv:ssä ja elokuvissa kuulunut aina suosikkeihin!
"Aikuisten" fantasialeffa, jota ehdottomasti suosittelen, on Stardust - Tähtisumua!

EDIT: "Aikuisten" ei tarkoita samaa kuin esim. aikuisviihteessä. Kerronta, dialogi, piilohuumori sellaista, joka iskee nuoriin ja aikuisiin ja jää lapsilta huomaamatta.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Tiksu - 31. Heinäkuuta 2010 klo 11:52
- Quentin Tarantino. Mies on nero ja 90-luvun tuotokset on ko. vuosikymmenen parhaat.
- Monty Python. Toista samanlaista porukkaa ei enää tule. Vähän niinku Led Zeppelin.
- Sarjakuvafilmatisoinnit, mutta hyvät sellaiset. Uudet Batmanit, Spidermanit ja Frank Millerin hengentuotokset.
- Animaatioleffat. Disneyn käsinpiirretyissä leffoissa on kovasti taikaa ja kun Pixar alkoi tehdä animaatioleffoja, animaatioita ei voi enää yhdistää lastenelokuviin.

Tietysti paljon sekalaista mutta em. on niitä ikisuosikkeja.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: nepeta - 31. Heinäkuuta 2010 klo 23:57
rupesin kattomaan Amelieta piiiitkästä aikaa. on vaan niin vallan ihana elokuva.
katottiin tuo ekoilla treffeillä (tai ainakin melkein ekoilla) mun rakkaan kanssa, mutta jostain syystä en saa sitä koskaan kattomaan sitä! no, ei se mitään. mukava tapa viettää iltaa yksin, kun hän ei oo kotona.
no niin ja sitten takaisin elokuvan pariin. (piti pitää vessatauko  ::))
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: tiina - 01. Elokuuta 2010 klo 12:47
Amelie on ihana!

MUTTA ELOKUVIEN YSTÄVÄT! Pyöriikö kaupungissanne elokuvakerho? Jos pyörii, niin menkää ihmeessä katsomaan!
Äitini osti mulle joskus vuosi sitten lukukausijäsenyyden (mitenköhän ilmaisisin asian, mutta tajuatte jee) silloisen naapurikaupungin (nykyisen kotikaupungin) elokuvakerhoon. Aivan mahtavaa! Lukukausi maksaa 20e opiskelijalta (30e työssäkäyvät) ja siihen kuuluu 8-9 elokuvaa. 8-9 epäkaupallista uutuuselokuvaa 20 eurolla! Leffat ovat olleet mahtavia, ja lauantai-iltapäivänä olevat näytökset ovat olleet otollisia krapulan paranteluun, varsinkin pikku tötsyjen jälkeen... 8)

Uusi ihana leffalöytö on myös Tideland, se kannattaa katsoa ehdottomasti jos käsiinne saatte. (Tai koneillenne lataamalla..)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: guaaarwa - 01. Elokuuta 2010 klo 22:05
Monthyt rulettaa aina. Lisäksi voin suositella Lars von Trierin ohjaamaa Dogvilleä. Oli niin ajatuksia herättävä että huhhuh...toisaalta oli myös niin karmiva, ettei heti huvita katsoa uudestaan.  :o

Ylipäätään tykkään jostain syystä katsoa toiseen maailmansotaan liittyviä leffoja, yksi suosikkini on näistä Pianisti. (Ei, Schindlerin listaa en ole vielä katsellut mutta siihen pitää sitten varata aikaa kun kuulemma on niin piiiitkä leffa.) ;)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Mombie - 01. Elokuuta 2010 klo 23:24
Mä oon viikonloppuna kattonut suomalaisia:
- siivoton juttu
- poliisin poika
- tuulikaappimaa
- jadesoturi

Toi Jadesoturi oli upea! Ja kolme ekaa ihan sikahauskoja! ;D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: v-i-p - 01. Elokuuta 2010 klo 23:31
Tästä on vuosia, kun olen nähnyt, ja aika on voinut kullata muistot.. Tuli mieleen Mombien yhdistelmästä suomalainen ja sikahauska.

Special-Siivous.

Siinä oli kyllä sellaisia tipahdusnauruja aiheuttavia kohtia, että meinasi pissi tulla housuun, vaikka katsoi leffan moneen kertaan!  ;D ;D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Mombie - 02. Elokuuta 2010 klo 01:00
Ettei olis just ollut toi Siivoton juttu: http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=90&t=&a=5625
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Auringonkukka - 02. Elokuuta 2010 klo 07:24
Yks ikisuosikki on Bringing Out the Dead.  :D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: v-i-p - 02. Elokuuta 2010 klo 07:54
Ettei olis just ollut toi Siivoton juttu: [url]http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=90&t=&a=5625[/url]


Uups  :-[
Meillä oli leffa nauhoitettu vhs:lle, johon oli kirjoitettu se Special-siivous.
Varmaan Mombie tuo sun Siivoton juttu sai jotain loksahtelemaan pääkopassa..
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Mombie - 02. Elokuuta 2010 klo 09:47
Hih joo, toi oli ihan sikahauska. Totaalinen tipahdus tuli siinä pullansyöntikohdassa kun se heppu meni avaaman vaunun ovea poliiseille. ;D Ne ilmeet!!!
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: v-i-p - 02. Elokuuta 2010 klo 12:06
Just se!! Kuinka monta pullapalaa sen pitikään saada mahtumaan..? Että saa kaverilta lenkkarit  :)
Otsikko: Leffat
Kirjoitti: Mombie - 10. Syyskuuta 2010 klo 12:23
Kukaan nähnyt Prinsessa-leffaa? Ajattelin mennä huomenna katsomaan. Vaikuttaa hyvältä.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Gabriel - 10. Syyskuuta 2010 klo 13:16
Leffojen suurkuluttajaksi tunnustaudun minäkin. Seikkailuleffat, trillerit, vanhan koulukunan kauhuleffat ja dokumentit kolahtaa parhaiten, pahimman laatuiset aivottomat toimintarytistykset taas koitan välttää viimeiseen asti. Viimeisin mitä tuolla teatterin puolella on tullut käytyä katsomassa on Vesku-dokkari. Vanhana Uuno-fanina se kuului pakko nähdä- osastoon.
Jos nyt jotain erikseen pitäis suositella niin Amores Perros ja The Cove-meren salaisuus olisi omat valinnat viikonlopulle.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: v-i-p - 11. Syyskuuta 2010 klo 22:17
Reindeer spotting katsottuna nyt. Surullista. En ymmärrä miksi elämää pitää pakoilla niin dramaattisesti valitsemalla täydellisen tyhjyyden elämisen sijasta..

Tuo Prinsessa täytyy katsoa työnkin puolesta, että minkälaista kuvausta sitä tällä kertaa sairaalasta tuodaan kansalle  :D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Anu-akka - 12. Syyskuuta 2010 klo 00:25
Reindeer spottingin katson varmaan dvd:lta sitten kun ilmestyy... Prinsessa on osastossa must-see, ensi viikolle sovittiin ystävän kanssa leffatreffit. Mä olen käynyt elokuvateatterissa viimeksi vuonna -03 katsomassa Nasun Suuren Elokuvan... Ehkä olis jo aika...
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Mombie - 12. Syyskuuta 2010 klo 17:41
Äh mulla jäi sittenkin Prinsessa katsomatta. Laiskotti niin ettei jaksanut vääntäytyä leffaan. Sitäpaitsi toi leffa toimii kyllä telkkarissakin joten odotan DVD:tä.

Sen sijaan The Last Airbender on MUST-SEE! Skidit haluu nähdä sen ja mä myös koska animena se on toimut tosi hyvin. Joten Prinsessa saa nyt väistyä odottelemaan ja ensi viikolla onkin ohjelmassa skiditoimintaa. ;D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: v-i-p - 12. Syyskuuta 2010 klo 18:58
Hei Anu-Akka, poron spottaus on jo vuokrattavana!
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Anu-akka - 12. Syyskuuta 2010 klo 19:55
Okei, kiitos v-i-p tiedosta, pitää käydä hakemassa joku ilta. :)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: moonbow - 13. Syyskuuta 2010 klo 22:27
The men who stare at goats tuli kattottua. Oli oikein hyvä. Varsin omaperäinen myös.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Mombie - 14. Syyskuuta 2010 klo 12:43
Mikä tossa leffassa on idea? Oon kuullut monelta just samanlaisen kommentin mut kukaan ei kerro mistä koko leffassa on edes kyse. ;D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: guaaarwa - 13. Huhtikuuta 2011 klo 10:04
Wohou, kävin eilen katsomassa Black Swanin ja olin hyvin vaikuttunut. Vaikka kyseessä onkin suurella rahalla tehty elokuva, niin aihe puhutteli ja muutenkin kauhu oli oikeasti kauhua.. Oman pään sisältä kumpuavat vainoharhat ovat sata kertaa pelottavampaa kuin jotkut fiktiiviset zombie-hahmot.

Kukapa meistä ei haluaisi olla täydellinen? Mutta ongelma on se, että täydellisyyttä objektiivisessa mielessä ei ole olemassakaan, on vain ihmismielen luoma käsite täydellisyydestä, johon pyrkiä. Tietyssä mielessä tämä ihannekäsite on eteenpäin vievä, se on tavoite. Sen tavoittelu voi kuitenkin mennä yli tai sitten sitä ei saavuta. Kuten tässä leffassakin Leroy totesi Ninalle, että Nina itse on hänen esteensä täydellisyyteen pääsemisessä.

Täydellisyys on irti päästämistä.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Miffy - 13. Huhtikuuta 2011 klo 19:38
Ei ole vielä tullut vastaan Matrixin voittanutta. Lasken Matrixiksi ainoastaan sen trilogian ykkösosan. Se on niin täydellinen että on kestänyt jo kymmenittäin katsomisia vanhentumatta, mutta kahta seuraavaa osaa en ole jaksanut seurata loppuun asti.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Vihreäkaupunki - 13. Huhtikuuta 2011 klo 19:42
Ei ole vielä tullut vastaan Matrixin voittanutta. Lasken Matrixiksi ainoastaan sen trilogian ykkösosan. Se on niin täydellinen että on kestänyt jo kymmenittäin katsomisia vanhentumatta, mutta kahta seuraavaa osaa en ole jaksanut seurata loppuun asti.
Ugh, meikä allekirjottaa! Harvoja leffoja, jotka olen katsonut useamman kerran, jopa yksin, on Matrix. Kahta seuraavaa osaa en ole halunnut katsoa, koska minulla on tunne että ne pilaisivat ensimmäisen osan.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: v-i-p - 13. Huhtikuuta 2011 klo 21:42
On muuten Matrixin voittanut: Star Wars - saaga.
Voiko mitään niin hienoa olla kuin Yoda?
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: guaaarwa - 15. Huhtikuuta 2011 klo 10:46
On muuten Matrixin voittanut: Star Wars - saaga.
Voiko mitään niin hienoa olla kuin Yoda?

Star Wars on tylsä! Kyllä Matrix voittaa sen satanolla. ^^
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: v-i-p - 20. Huhtikuuta 2011 klo 21:02
On muuten Matrixin voittanut: Star Wars - saaga.
Voiko mitään niin hienoa olla kuin Yoda?

Star Wars on tylsä! Kyllä Matrix voittaa sen satanolla. ^^

Höpö höpö  ;D Jedit on jokaisen valveutuneen pienen ja isomman pojan ammattiunelma  8)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: guaaarwa - 21. Huhtikuuta 2011 klo 23:37
On muuten Matrixin voittanut: Star Wars - saaga.
Voiko mitään niin hienoa olla kuin Yoda?

Star Wars on tylsä! Kyllä Matrix voittaa sen satanolla. ^^

Höpö höpö  ;D Jedit on jokaisen valveutuneen pienen ja isomman pojan ammattiunelma  8)

Jasså. No, onneksi en ole poika niin käsityksesi poikien ammattiunelmasta saa säilyä ainakin mun puolestani. ;)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Vihreäkaupunki - 21. Huhtikuuta 2011 klo 23:55
(http://lyricsfever.net/images/m/makes-no-sense--img-m155ca9239d242e07e0b68c571b8e9e61.jpg)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Miffy - 22. Huhtikuuta 2011 klo 11:38
On muuten Matrixin voittanut: Star Wars - saaga.
Voiko mitään niin hienoa olla kuin Yoda?

Star Warsissa on paljon hyvää juttua sekoitettuna seikkailukertomukseen. Matrix on itse hyvää juttua alusta loppuun. Syvällisyyttä syvällisyyden perään ja kestää loputtoman määrän katselukertoja niin että aina tajuaa jotain uutta. Jopa se punavihreä värimaailma. Se on vaan niin täydellinen ettei toista voi olla :sydamia

Tykkäsin mä star wars -trilogiastakin mut mun mielestä nää painii niin eri sarjassa ettei niitä voi oikein järkevästi vertailla.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: ajt - 24. Huhtikuuta 2011 klo 00:39
Reindeer spotting katsottuna nyt. Surullista. En ymmärrä miksi elämää pitää pakoilla niin dramaattisesti valitsemalla täydellisen tyhjyyden elämisen sijasta..


Tässä toinen suomalainen indie-leffa, jossa myös päihteet mukana, mutta huomattavasti myönteisempi meininki:

http://www.korkeinoikeus.com/

Kaupunkihippielämää! :)
Ladattavissa ja katsottavissa myös suoraan leffan omalta saitilta.
Suosittelen!

Arto
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Mombie - 03. Toukokuuta 2011 klo 09:03
The men who stare at goats tuli kattottua. Oli oikein hyvä. Varsin omaperäinen myös.

Tää oli hyvä! Pitkän talven aikana mä olen tuijotellut varmaan kaikki maailman leffatkin.

Sen kellokosken prinsessan mä sit kuitenkin ensin lukaisin ja sitten katsoin leffan. Ei olis pitänyt enää katsoa leffaa.... siinä oli oikaistu aika reippaalla tavalla ja oli varsin pintapuolinen raapaisu...
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Nefi- - 03. Toukokuuta 2011 klo 20:52
Pitkäaikainen suosikkini on ollut Audrey Hepburn ja hänen kauneutensa. Aamiainen Tiffanylla, Huhu,
Loma Roomassa.. Yleensä olen kyllä melko huono katsomaan elokuvia yksin. Nykyisin kun asun narisevassa puutalossa yksin, kummallisessa ja vieraassa kaupungissa niin tulee useasti katsottua vhs:ltä piirrettyjä  ;D Mutta seurassa pidän kyllä vähän "kamalammistakin".. Perhosvaikutuksista ja hohdoista.
Sitten on tietysti monty pythonit.

Leffat on kyllä mukavia, olisipa hauska niitä taas enemmänkin katsella!
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: v-i-p - 11. Toukokuuta 2011 klo 20:51
Katsoin eilen kaverin kanssa kaksi huonoa elokuvaa. Ensin katsottiin marraskuussa telkkarista tullut, kaverin nauhoittama joulukomedia Skipataan joulu. Tim Allenin, Dan Akroydin ja Jamie Lee Curtisin tähdittämä vauhdikas komedia. Elokuvan vauhdikkuutta oli se, että Tim Allen kastuu vesisateessa, sekä se, että hän tippuu katolta usean minuutin tasapainottelun jälkeen. JEE  :o
Tämän jälkeen scifi-pätkä I am number four. Mielekäs idea huonolla toteutuksella. Ihmettelen miksi pitää saada rakkausdraamaa sisällytettyä elokuvaan, jonka juoni perustuu pahoihin ulkoavaruuden örkkeihin, jotka haluavat suolistaa hyviä ulkoavaruuden örkkejä.. Jos 007 sotkettaisiin mukaan soppaan, elokuvan loppukohtaus olisi kun Bond lempii repeytyneen pernan ja suolikasan keskellä. JEE  :o

Taidan katsoa vääriä elokuvia.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: guaaarwa - 13. Toukokuuta 2011 klo 08:47
Gallup-kysymys: Olenko mä ainoa ihminen, joka ei ole nähnyt Pulp Fictionia?  :o Sivistys aukossa ilmeisesti.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Nefi- - 13. Toukokuuta 2011 klo 08:51
Gallup-kysymys: Olenko mä ainoa ihminen, joka ei ole nähnyt Pulp Fictionia?  :o Sivistys aukossa ilmeisesti.

Et ole ainoa! Ostin sen jopa nyt kirpparilta kun siellä vhs:n bongasin, mutta vielä ei ole tullut katottua kun seura puuttuu. Kaikki aina siitä puhuu niin päättelin että olen täysin sivistymätön jos en sitä katso..
 ::)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: guaaarwa - 13. Toukokuuta 2011 klo 08:56
Gallup-kysymys: Olenko mä ainoa ihminen, joka ei ole nähnyt Pulp Fictionia?  :o Sivistys aukossa ilmeisesti.

Et ole ainoa! Ostin sen jopa nyt kirpparilta kun siellä vhs:n bongasin, mutta vielä ei ole tullut katottua kun seura puuttuu. Kaikki aina siitä puhuu niin päättelin että olen täysin sivistymätön jos en sitä katso..
 ::)


Aargh, sivistymätön nimenomaan...! Kauheet paineet jonkun leffan takia :D No, ainakin meitä sivistymättömiä on sitten kaksi ;)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Colourflower - 13. Toukokuuta 2011 klo 10:28
Gallup-kysymys: Olenko mä ainoa ihminen, joka ei ole nähnyt Pulp Fictionia? :o Sivistys aukossa ilmeisesti.

Et. Katsoin sitä noin 5 minuuttia silloin joskus, kun se tuli telkkarista. En tuntunut tykkäävän. Tuskin palannen asiaan.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Vihreäkaupunki - 13. Toukokuuta 2011 klo 12:25
Gallup-kysymys: Olenko mä ainoa ihminen, joka ei ole nähnyt Pulp Fictionia?  :o Sivistys aukossa ilmeisesti.

Et. Toisaalta en olekaan nähnyt juuri lainkaan leffoja. :D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Brooks - 13. Toukokuuta 2011 klo 23:09
pitää Pulp Fictionia yliarvostettuna elokuvana.

Tulee kuitenkin katsottua sellaisiakin elokuvia, joista en varsinaisesti pidä, mikäli niillä on jotakin yleisempää merkitystä. Pulp Fictionkin tuli katsottua siksi, että sitä oli niin paljon ylistetty; ja mistä tahansa taideteoksesta on vaikea olla mitään mieltä, ellei sitä ole nähnyt.

Kriitikoita taisi erityisesti miellyttää se tavaton elokuvafriikkiys, joka Quentin Tarantinon elokuvista välittyy. Tarantino on samanlainen leffahullu kuin elokuva-arvostelijat ja -toimittajat itsekin. Myös Tarantinon elokuvien tietynlainen arvorelativismi taisi osua sopivaan ajankohtaan.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: v-i-p - 13. Toukokuuta 2011 klo 23:56
Tässä toinen suomalainen indie-leffa, jossa myös päihteet mukana, mutta huomattavasti myönteisempi meininki:

[url]http://www.korkeinoikeus.com/[/url]

Kaupunkihippielämää! :)
Ladattavissa ja katsottavissa myös suoraan leffan omalta saitilta.
Suosittelen!

Arto


Katsoin juuri. Marja Salo on ihana, taisin rakastua  :sydamia
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Northwind - 08. Kesäkuuta 2011 klo 12:26
Mitä leffoihin tulee, mä oon aikalailla kaikkiruokainen, mutta surrealistiset elokuvat vievät kyllä voiton. Lempiohjaajiini kuuluvat David Lynch (Mulholland Drive, Eraserhead), Alejandro Jodorowsky (The Holy Mountain, El Topo), Charlie Kaufman (Being John Malkovich, Synecdoche, New York) ja Satoshi Kon (Paprika, Perfect Blue).

Jos haluatte nauraa, niin katsokaa The Room (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Room_%28film%29). Tuo elokuva on niin uskomattoman huonosti ohjattu ja virheitä ja reikiä täynnä, että se lähentelee jo edwoodimaista nerokkuutta.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: guaaarwa - 09. Kesäkuuta 2011 klo 09:34
Hahhaa, Pulp Fiction katsottu!

Olihan siinä hauskoja kohtia (ja Travoltan letti oli jäätävä  :o ) mutta kuten Brooks totesi, hivenen yliarvostettu. Mutta ei huono elokuva kuitenkaan, ei vaan päädy suosikkileffojeni listalle.

Mitkä ovat muuten suosikkileffanne top 3?

Oma listani olisi ehkä tällainen:

1. Dancer in the dark
2. Pianisti
3. Black Swan

Tosin listoja on tosi vaikea tehdä mutta anyway... listalla kun voisivat olla myös Public Enemies, Henkien kätkemä ja monia muita.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Colourflower - 09. Kesäkuuta 2011 klo 12:02
1. Amélie
2. Fucking Åmål
3. ...

(...säälittävää? ;))
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: v-i-p - 09. Kesäkuuta 2011 klo 21:34
Mahdotonta vastata TOP3 -kysymykseen. Jos vaikka jotain nyt keksisinkin, niin haluaisin vaihtaa valinnat aina kun uutta tulee mieleen.
Top Ääretön -listalleni toki saan tavaraa  ;D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Brooks - 09. Kesäkuuta 2011 klo 22:49
teki aikoinaan listan Ilveksen keskustelupalstalle. Eipä siihen sen enempää lisättävää.

Aika mahdotonta ihan vakavissaan yrittää laittaa omia suosikkejaan järjestykseen. Näiden listojen laatiminen on puhtaasti ajanvietettä, ja sitäkin hauskempaa ajanvietettä, kun listat voi laatia aina uudelleen ja uudelleen. Vaikka ei sen puoleen, ovathan ns. elokuvakriitikot valinneet jo vuosikymmenten ajan “kaikkien aikojen parhaan elokuvan.” Alla olevalle listalle olisin aivan hyvin voinut valita mm. sellaiset standardisuosikit kuin Alfred Hitchcockin North By Northwest, Rear Window ja Shadow Of A Doubt, Howard Hawksin Rio Bravo tai Akira Kurosawan Shichinin no samurai ja Rashomon, Mihail Kalatozovin Letjat zhuravlin kaltaisia neuvostoklassikkoja tai uudemman farssin parhaan saavutuksen Airplane II:n, puhumattakaan ns. romanttisen komedian merkkiteoksesta Four Weddings and a Funeral tai Ettore Scolan riemastuttavan kyynisestä kurjalistokuvauksesta Brutti sporchi e cattivi.

En ole ihan varma kaikkien elokuvien suomalaisista nimistä, mutta muistaakseni niitä on ainakin joskus noilla titteleillä esitetty.

PARHAAT ELOKUVAT TOP 20 BY BROOKS

1. Andrei Tarkovski: Andrei Rubljov (Andrei Rublev) Neuvostoliitto 1966
Andrei Tarkovski oli uuden polven suomalaisohjaajien esikuva 1960- ja 1970-lukujen vaihteessa aina siihen asti, kunnes hänet karkotettiin Neuvostoliitosta. Tarkovskia voimme siis kiittää - tai syyttää - sen ajan kotimaisten elokuvien verkkaisuudesta, pitkistä otoista, sanattomista tuijotuksista, hitaasta replikoinnista ja Mosfilmin vihreistä väreistä. Andrei Rubljov on nykyään helppo nähdä allegoriana elämisen vaikeudesta Neuvostoliitossa, jossa kansalaisilla ei väärinkäytöksiä todistaessaan ollut muuta mahdollisuutta kuin vaieta, mutta kyseessä  on kuitenkin paljon syvällisempi, luomisen tuskaa käsittelevä voimakkaan elämänfilosofinen teos.
www.youtube.com/watch?v=ubKLDe_Pv3c (http://www.youtube.com/watch?v=ubKLDe_Pv3c)

2. Krzysztof Kieslowski: Przypadek (Sattuman kauppaa) Puola 1981
Kieslowskin elokuva ajalta ennen hänen suurta kansainvälistä läpimurtoaan. Tarinassa esitetään opiskelijanuorukaisen kolme vaihtoehtoista elämänkohtaloa sen mukaan, ehtiikö hän kotiseudulle menevään junaan vaiko ei. Kahdessa vaihtoehdossa hän joutuu tekemisiin kommunistisen järjestelmän kanssa, mutta säilyy hengissä; kolmannessa hän valmistuu menestyväksi lääkäriksi vain kuollakseen terroristien pommi-iskussa. Pääosassa loistava Boguslaw Linda.
www.youtube.com/watch?v=WvflvYYfBC8 (http://www.youtube.com/watch?v=WvflvYYfBC8)

3. John Sayles: Matewan (Matewan - kuoleman kaivos) USA 1987
Yhdysvaltain johtavan indie-ohjaajan kuvaus Länsi-Virginian hiilikaivostyöläisten lakosta vuonna 1920. Matewanin verilöyly sheriffin tukemien lakkolaisten ja etsivätoimiston pyssymiesten välillä oli Yhdysvaltain verisin yksittäinen asetaistelu. Historiantutkijat ovat arvostelleet elokuvaa, mutta eihän Saylesin tarkoituksena ollut historian kuvittaminen, vaan oman aikansa kysymyksenasettelusta lähtenyt tulkinta. Mukana on Saylesin vakiokaarti, josta tunnetuin lienee David Strathairn.
www.youtube.com/watch?v=PvVWWFRW0mw (http://www.youtube.com/watch?v=PvVWWFRW0mw)

4. Terrence Malick: Badlands (Julma maa) USA 1973
Montanan lakeuksille huipentuva roadmovie perustuu tositapahtumiin, joskin alkuperäinen Starkweatherin tapaus oli aika tavalla surkuhupaisampi, jos kohta myös vieläkin verisempi, sillä ruumiita syntyi pari enemmän. Malickin versio tapahtumista on melkein unenomainen balladi, joka ei kuitenkaan sorru romantisointiin ja on pohjimmiltaan ajan eurooppalaisille elokuville tyypillinen yksilön vieraantuneisuuden kuvaus.
www.youtube.com/watch?v=lcFx06cBmbk (http://www.youtube.com/watch?v=lcFx06cBmbk)

5. Steven Spielberg: Schindler’s List (Schindlerin lista) USA 1993
Spielbergin elokuvia on aivan liian usein vaivannut ylitunteellisuus tai, kuten vaikkapa Saving Private Ryanissa, tönkkö patrioottisuus, mutta syystä tai toisesta juutalainen Spielberg välttää melkein kaikki sudenkuopat tässä juutalaisten joukkotuhosta kertovassa elokuvassaan. Oscar Schindleristä luodaan kuva, joka on historiallisesti korrekti ja riittävän moniulotteinen ollakseen uskottava.
www.youtube.com/watch?v=W74jGQ-CDTE (http://www.youtube.com/watch?v=W74jGQ-CDTE)

6. John G. Blystone: The Blockheads (Pölkkypäät) USA 1938
Suurten suosikkieni Laurelin ja Hardyn elokuvista valitsin kaksikon viimeisen Hal Roachille tekemän elokuvan. Tämä on se juttu, jonka alussa kaverukset ovat ensimmäisessä maailmansodassa ja Stan jätetään vartioimaan juoksuhautaa. Tuuri venyy 20 vuoden mittaiseksi, minkä jälkeen säilyketölkkivuoren viereltä löydetty Ohu päätyy tohvelisankarina elelevän Ollien luokse ja tuhoaa muutamassa hetkessä tämän pikkuporvarillisen avioliiton. Elokuva on yhtämittaista gagien ilotulitusta.
www.youtube.com/watch?v=FxrxvbXvqnY (http://www.youtube.com/watch?v=FxrxvbXvqnY)

7. James Ivory: The Remains Of The Day (Pitkän päivän ilta) Englanti 1993
Ivory - Merchant -tuotannon pitkän yhteistyön huipentuma, jossa yleinen ja yksityinen yhdistyvät melkein täydellisellä tavalla. Elokuva on terävä luokkayhteiskunnan kuvaus, mutta pohjimmiltaanhan kysymyksessä on jälleen yksi Romeo ja Julia -tulkinta täyttymättömästä rakkaudesta: elokuvan jälkeen katsojalle jää voimakas menetyksen tunne. Pääosissa aikansa parhaat näyttelijät, Anthony Hopkins ja Emma Thompson.
www.youtube.com/watch?v=o1_5yToFwxY (http://www.youtube.com/watch?v=o1_5yToFwxY)

8. John Sayles: Eight Men Out (Lahjotut)  USA 1988
Kaikkien aikojen paras urheiluelokuva, kuvaus vuoden 1919 baseball-finaalin lahjusskandaalista. Kyseinen tapaus selittää paljon paitsi amerikkalaisen ammattiurheilun (mukaan lukien NHL:n), myös Hollywoodin elokuvateollisuuden pyrkimystä mahdollisimman suureen itsesäätelyyn ja autonomiaan. Ohjaaja Saylesille Chicago White Soxien vaiheet ovat kuitenkin vain väline amerikkalaisen kapitalismin laajempaan analyysiin.
www.youtube.com/watch?v=NZYltpZT0KI (http://www.youtube.com/watch?v=NZYltpZT0KI)

9. Werner Herzog: Aguirre (Aguirre - jumalten viha) Länsi-Saksa 1972
Pähkähullun Herzogin ja vielä paljon hullumman Klaus Kinskin pitkän yhteistyön hienoin saavutus, kertomus Eldoradoa etsivästä maanisesta konkistadorista. Herzogin varsinaisena tarkoituksena on toki kuvata matkaa ihmismielen syvyyksiin. Aguirre käsittelee aikansa eurooppalaiselle taiteelle tyypillisiä vieraantuneisuuden ja minuuden menettämisen teemoja, mutta tekee sen hyvin emotionaalisella, alkukantaisella ja brutaalilla tavalla.
www.youtube.com/watch?v=2q3D0h4xCro (http://www.youtube.com/watch?v=2q3D0h4xCro)

10. Peter Webber: Girl With A Pearl Earring (Tyttö ja helmikorvakoru) Englanti 2003
Uuden elokuvan parhaita saavutuksia. Briteillä jälleen epookki hallussa. Täyttymättömän rakkauden kuvaus sisältää ajatuksia taiteen tekemisestä ja elämänmenosta yleisemminkin. Jan Vermeer on suurin taiteilijasuosikkini ja saa tässä elokuvassa Colin Firthistä loistavan tulkin.
www.youtube.com/watch?v=OorMb5mrk90 (http://www.youtube.com/watch?v=OorMb5mrk90)

11. Jean Renoir: La Grande illusion (Suuri illuusio) Ranska 1937
Suuren ranskalaisen humanistin tarkkanäköinen elokuva siitä, kuinka vanha, aristokraattinen maailma tuhoutuu ensimmäisen maailmansodan mukana antaen tietä uudelle, työläisten ja porvariston hallitsemalle Euroopalle. Vankileirin komentajaa esittää Renoir’n suuresti ihailema Erich von Stroheim, ainoa, “joka todella ajattelee elokuvaa.”
www.youtube.com/watch?v=hctrYzVYmfM (http://www.youtube.com/watch?v=hctrYzVYmfM)

12. John Madden: Shakespeare in Love (Rakastunut Shakespeare) USA/Englanti 1998
Englantilaiset hallitsevat epookin, ei sille mitään voi. Tällä kertaa lopputuloksena oli valloittava romanttinen elokuva, joka tasapainoilee nautittavasti draaman ja komedian välillä. Mukana englantilaisnäyttelijöiden kärkikaarti Geoffrey Rushista Judi Denchiin.
www.youtube.com/watch?v=i3Zi2N1Q8-Y (http://www.youtube.com/watch?v=i3Zi2N1Q8-Y)

13. Carol Reed: The Third Man (Kolmas mies) Englanti 1949
Tavallaan samanlainen onnekas sattuma kuin Casablanca, pienellä budjetilla tehty rutiinijuttu, jossa kaikki palaset sattuivat kuitenkin loksahtamaan paikoilleen ja jonka eräät osat, kuten koko elokuvan sähköistävä Orson Wellesin kahdeksan minuutin esilläolo ja Karasin sitramusiikki, ovat saavuttanut aja kuluessa suorastaan myyttiset mittasuhteet. Joseph Cotten on mielestäni yksi sukupolvensa aliarvostetuimmista amerikkalaisnäyttelijöistä.
www.youtube.com/watch?v=mZg8a0nqjTE (http://www.youtube.com/watch?v=mZg8a0nqjTE)

14. Terry Jones: Life Of Brian (Brianin elämä) Englanti 1979
Monty Python -leffassa pannaan halvalla kaikenlaista fundamentalismia, niin uskonnollista kuin poliittistakin. Usein on sanottu, ettei elokuvan tarkoitus ollut pilkata kristinuskoa sinänsä, mutta toisaalta Terry Gilliamin mukaan tarkoitus oli "lopettaa kristinusko sellaisena kuin me sen tunnemme."
www.youtube.com/watch?v=zPGb4STRfKw (http://www.youtube.com/watch?v=zPGb4STRfKw)

15. Sergei Eisenstein: Bronenosets Potjomkin (Panssarilaiva Potemkin) Neuvostoliitto 1925
Nyt joku jo saattaa hioa näppäimiään syyttääkseen minua elitismistä, mutta Eisensteinin elokuvat tekivät minuun suuren vaikutuksen jo silloin, kun näin niitä ensimmäisen kerran ollessani hieman toisella vuosikymmenelläni. Tätäkin elokuvaa katsoessaan kannattaa muistaa, kuinka valtava vaikutus venäläismestarin töillä on ollut koko myöhemmälle elokuvataiteelle. Eisenstein ei ollut ensimmäinen, joka käytti montaasia, mutta hän kehitti menetelmän aivan uudelle tasolle. Sitä paitsi kultaisella 1980-luvulla oli helppo tehdä vaikutus elokuvakerhon tiedostaviin naisenalkuihin tietämällä neuvostoelokuvasta kaiken tietämisen arvoisen. Minä tiesin.
www.youtube.com/watch?v=Ps-v-kZzfec (http://www.youtube.com/watch?v=Ps-v-kZzfec)

16. William Wyler: The Best Years Of Our Lives (Parhaat vuotemme) USA 1946
Heti toisen maailmansodan jälkeen valmistunut kuvaus kolmesta kotiin palaavasta amerikkalaissotilaasta, joiden lähtökohdat sopeutua siviilielämään ovat perin erilaiset. Kätensä menettänyttä merimiestä esitti oikea sotainvalidi Harold Russell, joka ainoana on saanut kaksi Oscaria samasta roolista (paras sivuosa ja kunnia-Oscar.) Muut näyttelijät ovatkin sitten kovan luokan ammattilaisia: Fredric March, Dana Andrews, Myrna Loy, Virginia Mayo ja iki-ihana Teresa Wright.
www.youtube.com/watch?v=IELMoOcSKf8 (http://www.youtube.com/watch?v=IELMoOcSKf8)

17. Claude Goretta: L’invitation (Kutsut) Sveitsi 1973
Pienimuotoinen sveitsiläiselokuva kertoo hissukasta konttorirotasta, joka perii äidiltään ison talon ja kutsuu entiset työtoverinsa vierailulle. Päivän kuluessa vieraiden estot katoavat ja heidän salaisuutensa paljastuvat. Elokuva on nähtävä laajemmin kuvauksena porvariston henkisestä, moraalisesta ja aineellisesta vapautumisesta.

18. Paul Mazursky: Next Stop, Greenwich Village (Nuoruuteni Greenwich Village) USA 1976
1970-luvulla Yhdysvalloissakin tehtiin eurooppalaistyylisiä taide-elokuvia, joista tämä Mazurskyn omiin kokemuksiin perustuva kuvaus New Yorkin aloittelevista taiteilijoista käy hyvästä esimerkistä. Erinomaisista näyttelijöistä mainittakoon itsekeskeistä kirjailijanalkua esittävä nuori Christopher Walken.
www.youtube.com/watch?v=HdtE199AddE

19. Joseph Losey: The Servant (Palvelija) Englanti 1963
Kommunistivainoja Englantiin paenneen Loseyn tutkielma uuden kotimaansa luokkasysteemistä. Lipevän palvelijan ja hieman saamattoman aatelisherran kohtaamisesta syntyy roolileikki, jonka lopputuloksena palvelija onkin herra ja herra palvelija. Käsikirjoitus on äskettäin Nobelin kirjallisuuspalkinnon saaneen Harold Pinterin.
www.youtube.com/watch?v=tFVWdWOK9zs (http://www.youtube.com/watch?v=tFVWdWOK9zs)

20. John Ford: The Man Who Shot Liberty Valance (Mies joka ampui Liberty Valancen) USA 1962
En mitenkään erityisesti pidä lännenelokuvista, mutta parhaat niistä seisovat puhtaasti elokuvallisillakin ansioilla, kuten tämä Fordin kaihoisa myöhäisteos myytin muodostumisesta ja vanhan, Fordin arvostaman maailman lopullisesta katoamisesta. Jos Ford vielä The Searchersissa toi julki huolensa vanhojen amerikkalais-irlantilaisten arvojen katoamisesta, hän on tässä elokuvassa jo antanut periksi. Tämän elokuvan melankolista menneen maailman tuntua korostaa sekin, että se on kuvattu kokonaan studiossa vailla Fordille tunnusomaisia mahtavia panoraamakuvia.
www.youtube.com/watch?v=EVXuo2WiU_I (http://www.youtube.com/watch?v=EVXuo2WiU_I)

Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Gabriel - 21. Kesäkuuta 2011 klo 14:59
Melkonen lista. Oon nähny ainoastaan Schindlerin Listan ja Badlandsin. Mies joka ampui Liberty Valancen-on nimeltä tuttu. Muut on aivan utopiaa. Jotain taide-elokuvia kenties ?  :D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Brooks - 23. Kesäkuuta 2011 klo 18:31

Jotain taide-elokuvia kenties ?  :D


Joo, kyllä niitä suurinta osaa voinee taide-elokuvina pitää. Tai sitten ns. elokuvakerhoelokuvina.

Vaikka onhan siellä joukossa mm. Ohukais ja Paksukais -farssi sekä Monty Python -komedia.

Tein siis listan alun perin Ilveksen keskustelupalstalle, ja siellä - urheilusaitilla - se oli melkoinen kummajainen. Minua pidettiin miehenä, joka on jostakin toisesta ulottuvuudesta ja harrastaa aikamatkailua.  Ilves-fanit äänestivät kaikkien aikojen parhaaksi elokuvaksi Kummisedän, perässään kaikenlaisia toimintaleffoja.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Gabriel - 26. Elokuuta 2011 klo 18:19
Nostellapas tätä ketjua takas ylöspäin... Tuli heti tuoreeltaan käytyä katsomassa paljon palstatilaa mediassa saanut The Tree Of Life  The Tree of Life Movie Trailer Official (HD) (http://www.youtube.com/watch?v=WXRYA1dxP_0#ws) .  Oli kyllä sen sortin pläjäys, että hetken aikaa joutu miettimään mitä tuli nähtyä.

Terrence Malickin leffoja (mm Veteen Piirretty Viiva ja The New World) nähneet tietävät mitä odottaa, mutta olihan se siltikin erikoinen. Luulisin kyllä tällä palstalla pyörivien joukosta löytyvän paljon potenttiaalisia katsojia. Täällä kun pyörii puunhalaajahippejä ja ties mitä  ;D :) ;D.  Luonto ja henkimaailman asiat ovat sen verran merkitävässä osassa tässä elokuvassa ja kuvaus on ehkäpä hienointa mitä valkokankaalla on nähty vuosikausiin. Tosin raamatullisia viittauksia on leffassa melko paljon, joten niitä kammoksuvien kannataa miettiä toisenkin kerran. 
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Mikaela Elo - 26. Elokuuta 2011 klo 19:04
The Tree of Life, vaikuttaa kyllä todella mielenkiintoiselta! Brooksilla oli kans vaikuttava lista, en tuntenut suurtakaan osaa mutta taidat olla oikea harrastaja :) Mäkin katson paljon elokuvia niin että vuokraamosta on usein vaikeaa löytää katsottavaa mutta noi vanhat eurooppalaiset on mulle vieraita. Siitä siis kylttyyristämään itteensä lisää :D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Alva - 27. Elokuuta 2011 klo 09:23
Täällä taas yksi, joka ei ole katsonut Pulp Fictionia, koska viihteellistetty väkivalta ei kovin paljon kiinnosta. Saatan katsoa raakoja elokuvia, mutta niiden täytyy olla realistisia ja niissä olisi hyvä olla jokin syvällisempi sanoma. Pahoittelen, jos em. elokuvassa on sellainen, ja leimaan sen pelkäksi viihteeksi!

Eniten pidän laadukkaista dokumenteista (kotimaisisista vaikkapa Karkotetut, Joutilaat, Reindeerspotting, Freetime Machos, ulkomaisista Grizzly Man) sekä hyvin käsikirjoitetuista trillereistä, jotka eivät avaudu yhdellä katselukerralla (Lynchin Mulholland Drive, Haneken Caché). Kauhuelokuvatkin menevät, mutta niiden täytyy olla todella pelottavia eikä niissä saa olla yliluonnollisia hirviöitä ja örkkejä, jotka aiheuttavat vain suurta myötähäpeää. Suosikkini on yhä vieläkin Halloween – naamioiden yö (1978). Jatko-osat eivät tässäkään tapauksessa vedä vertoja ensimmäiselle elokuvalle.

Eurooppalainen elokuva kiinnostaa amerikkalaista enemmän, ja suosikkiohjaajiani ovat mm. Pedro Almodóvar, Aki Kaurismäki, Lars von Trier, Thomas Vinterberg (Submarino on epäilemättä paras tänä vuonna näkemäni leffa) ja Lukas Moodysson sekä vanhemman polven tekijöistä Krzysztof Kieślowski ja Ingmar Bergman. Katson amerikkalaisiakin elokuvia (Todd Solonzia, Woody Allenia, Coenin veljeksiä ja vaikka mitä), mutta Hollywoodin tusinatuotanto harvoin uppoaa.

Ketjussa on tuotu esiin monia loistavia elokuvia, mm. Monty Python-leffat ja Aguirre (jonka ohjaaja Werner Herzog on ohjannut myös Grizzly Manin). Suosittelen tutustumaan myös Wicker Maniin, ja nimenomaan siihen alkuperäiseen vuoden 1973 elokuvaan eikä mihinkään Nicolas Cagen tähdittämään jenkkiversioon. Pidän realistisista ja kiihkoilemattomista sotaelokuvista, ja niistä voisi nostaa esiin vaikkapa Battle for Hadithan (2007), joka sijoituu Irakiin ja vuoteen 2005.

Meinasin ihan unohtaa kaikkien aikojen suosikkini Seitsemän samuraita! Aasialaiseen elokuvaan en ole kuitenkaan tutustunut Kurosawaa ja Wong Kar-Waita (In the Mood for Love) enempää.

Katson elokuvia kohtalaisen paljon, mutta helmiä löytyy harvoin, ellei keskity vanhoihin klassikoiksi tietämiinsä.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: inkivääri - 27. Elokuuta 2011 klo 16:35
Mä aattelen ettei aikaa kannata tuhlaa huonoihin leffoihin. ;)

Amores Perros. Mexicolainen elokuva ja Cannes voittajia 2000.
Amores Perros (Trailer) (http://www.youtube.com/watch?v=XToRtfQbeHg#)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Gabriel - 28. Elokuuta 2011 klo 20:07
Järettömän hieno leffa tuo Amores perros. Myös muut Inarritun ohjaamat leffat- 21 Grammaa, Babel ja Biutiful kannattaa katsastaa. Ei mitään tavallista Hollywood-hömppää. Ei sinne päinkään.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Venla - 14. Syyskuuta 2011 klo 11:38
Järettömän hieno leffa tuo Amores perros. Myös muut Inarritun ohjaamat leffat- 21 Grammaa, Babel ja Biutiful kannattaa katsastaa. Ei mitään tavallista Hollywood-hömppää. Ei sinne päinkään.

Itteäni mietitytti aikoinaan noissa Rakkaissa koirissa se, että noinkohan ne leffan koirat oikeasti kuoli? Leffan alku- saati lopputeksteissä ei mainittu toisinkaan ja onhan tuo kumminkin Meksikossa filmattu, eikä siellä tuskin mitään kovin kummoisia eläinsuojelulakeja ole. Meni iteltä ainekin leffan "hienous" siinä kun itkin vaan koiraparkojen kohtaloa.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: inkivääri - 14. Syyskuuta 2011 klo 18:46
Itteäni mietitytti aikoinaan noissa Rakkaissa koirissa se, että noinkohan ne leffan koirat oikeasti kuoli? Leffan alku- saati lopputeksteissä ei mainittu toisinkaan ja onhan tuo kumminkin Meksikossa filmattu, eikä siellä tuskin mitään kovin kummoisia eläinsuojelulakeja ole. Meni iteltä ainekin leffan "hienous" siinä kun itkin vaan koiraparkojen kohtaloa.

Iñárritu on painottanut ettei koiria vahingoitettu elokuvaa tehdessä. Koiratappeluissa ei koirat oikeasti tapelleet, sen näkee kyllä jos tarkkailee ja tuntee koirien elekieltä (+olivat käyttäneet siimaa kuonokoppana vahinkojen välttämiseksi). Eikä elokuvassa oikeasti kuolleita koiria ollut vaan sedatoituja. Tarkistin vielä asian, niin rauhoittamiset oli tehty ASPCA:n valvonnassa.

Pakko vielä sanoa tosta suomennoksesta, joka siis ihan virallinen ja suora käännös, muttei kuten liian usein eli aina ( ;) ) suomennokset pissii. Enkuks "Life´s a Bich" ei myöskään ole ollut täysin ohjaajan mieleen. Lyhyesti englanniks helpoin avata, tosin harpon johdatukset, mut saa ajatusta:

If amores translates as "all that's good in life," and perros is misery and bad luck, the title of the movie could connote, "Sometimes you win, sometimes you lose.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: kp5611 - 04. Lokakuuta 2011 klo 08:38
Kauhuleffoja tulee paljon kateltua mutta usein kaduttaa kun ei uni tule :D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: inkivääri - 04. Lokakuuta 2011 klo 09:40
Timo K. Mukan romaanista "Maa on syntinen laulu" (ohj. Rauni Mollberg). Suomalaista inhorealismia parhaimmillaan. 70-luvun katsotuin elokuva ja sen jälkeen on katsojaluvuilla päihittänyt vain Uuno armeijan leivissä.

Toinen Lapin maisemiin sijoittuva elokuva, jota suosittelen on Klaus Härön "Näkymätön Elina", joka on suomalais-ruotsalainen draama, palkittu Berliinin elokuvajuhlilla. Molemmissa ainutlaatuista tunnelmaa.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Gabriel - 14. Tammikuuta 2012 klo 20:55
Suurena leffojen ystävänä aina silloin tällöin vastaan tulee teoksia joiden jälkeen ei vähään aikaan osaa muuta kun ihmetellä näkemäänsä. Moinen koettiin viimeksi eilen, kun tuli katottu Melancholia. Olipa hieno leffa. Jos on näkemättä, niin eikun ostoksille tai vuokraamaan. Kannattaa. 'Melancholia' Trailer HD (http://www.youtube.com/watch?v=3_1X37SJcn4#ws) .
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hviduri - 15. Tammikuuta 2012 klo 01:56
Yksi harvoista niistä mahtavista elokuvista ja harvinaisista ihmisistä.
Ihmisistä jotka voivat elää luonnon varaisesti. Kaunista, suosittelen.

The Last Trapper Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=NJCZ-COYBKo#ws)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Gabriel - 15. Tammikuuta 2012 klo 21:11
^ Tuo vaikutti aikas hienolta. Mistäs moisen löytää. Pikainen haku tuotti tulokseksi vain play.comin, missä hinta 43 euroo  :o . Vähän liian kallis...jossain halvempi ?
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: ajt - 16. Tammikuuta 2012 klo 00:23
^ Tuo vaikutti aikas hienolta. Mistäs moisen löytää. Pikainen haku tuotti tulokseksi vain play.comin, missä hinta 43 euroo  :o . Vähän liian kallis...jossain halvempi ?

Ota yhteyttä paikalliseen kirjastoon ja ehdota että tilaisivat kyseisen leffan. Siitä on olemassa myös suomijulkaisu (Viimeinen ansastaja). Esim. Helsingin seudun kirjastojen Helmet-haulla en kuitenkaan löytänyt yhtään kappaletta.

Jos kirjasto ei suostu tilaamaan tai muuten haluat ostaa, niin esim. Amazon.de:stä näyttäisi löytyvän hintaan 6,49 € uutena tai 5 € käytettynä, plus postikulut päälle. Saksankielinen nimi on Der letzte Trapper ja suomenkielisiä tekstejä saksajulkaisussa ei ole, alkuperäinen englanninkielinen ääniraita sen sijaan kyllä (+ tietty saksankielinen dubbaus ja tekstitys). Suomiversio maksaa Hintaseuranta.fi:n mukaan 18 € (toimituskuluineen 20€).

Arto
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: ajt - 16. Tammikuuta 2012 klo 00:42
Yksi harvoista niistä mahtavista elokuvista ja harvinaisista ihmisistä.
Ihmisistä jotka voivat elää luonnon varaisesti. Kaunista, suosittelen.

The Last Trapper Trailer ([url]http://www.youtube.com/watch?v=NJCZ-COYBKo#ws[/url])


Harvinaisesta luonnossa eläjästä kertoo myös Karhumies / Grizzly Man (http://www.imdb.com/title/tt0427312/ (http://www.imdb.com/title/tt0427312/)). Katsoin sen pari kolme vuotta sitten ja oli aika mieleenpainuva leffa. Löytyy ainakin muutamasta Helsingin seudun kirjastosta dvd:nä, tietty osto-dvd:nä myös ja näkyypä joku sen ripanneen Youtubeenkin.

Arto
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Gabriel - 16. Tammikuuta 2012 klo 21:30
Amazon.de:stä näyttäisi löytyvän hintaan 6,49 € uutena tai 5 € käytettynä, plus postikulut päälle..
Arto


No johan on hintahaitari...Nyt kun tuota play.comia kattelin, niin hintaa oli 25-43 euroo, eilis iltana näytti ainoostaan tuota kalleinta vaihtoehtoa.

Tuo grizzlyman on oikein hieno dokkari. Hyvällä asiallahan kaveri toki oli , mutta jotenkin jäi vaikutelma, että ei hänellä ihan kaikki matot ollu vintillä suorassa  ::) .

Jos näissä luonto-aiheisissa dokkareissa pysytään, niin ehdotonta eliittiä on tämä : Winged Migration trailer (http://www.youtube.com/watch?v=Pc_qpk2d-ao#ws) . On tullu katottua aika monta kertaa ja aina se vaan on yhtä vaikuttava.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Newbie - 17. Tammikuuta 2012 klo 01:45
mie oon kans lukenu tosta Grizzlymanistä,eiks tää ollukki se joka sitte loppupeleissä kuoli sinne karhujesa keskelle?

Ite voisin suositella moniaki leffoja,mutta yks mikä nyt tulee mielee niin on: American history X. Ei mikää flowerpower-elokuva vaa jos voi sanoo,nii natsileffa. Mutta suosittelen,tosi koskettava ja siinä on todella epäreilu loppu- kun ''pahat'' kääntyy ''hyviks'' niille kostetaan silti.. Olin itseasiassa ainut  yhen miehen kanssa 4 naisesta jotka ei itkeny tossa lopussa :D


American History X Official Movie Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=jXaZENPQrsw#)


American History X (ending part) (http://www.youtube.com/watch?v=XltZ7LTfTH0#noexternalembed)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: ajt - 17. Tammikuuta 2012 klo 02:45
mie oon kans lukenu tosta Grizzlymanistä,eiks tää ollukki se joka sitte loppupeleissä kuoli sinne karhujesa keskelle?

Joo, juuri se. Dramaattinen loppu siis, mutta monia hienoja ja hellyttäviä kohtauksia aiemmin. Lienee katsojasta kiinni, pitääkö miestä hulluna vai ihmisenä joka elää kauniisti hetkessä ja harmoniassa luonnon kanssa. Muiden ihmisten maailmasta hän kyllä irtautuu vähitellen yhä enemmän...

Arto
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hviduri - 17. Tammikuuta 2012 klo 10:44
Samaan sarjaan meneen vielä tietysti into the wild. Enemmän
teatraalinen kun noi muut, mutta tosi hyvä se silti on. Tulee aina hyvä fiilis tosta elokuvasta, kirjakin on luettu.


Into The Wild - Theatrical Trailer (http://www.youtube.com/watch?v=taFaFEuwHLQ#ws)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hviduri - 04. Helmikuuta 2012 klo 01:45
^^ en osaa nyt sanoa mitään.

Big Easy Express Official Trailer (http://vimeo.com/36034618)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: JazzDj - 29. Marraskuuta 2012 klo 00:26
Trilleriä ja kauhua. Ehkä hyvin vähän fantasiaa. Komediasta en kovin elokuvana välitä.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 29. Marraskuuta 2012 klo 00:32
Katoin tänään päivällä Stanley Kubrickin Full Metal Jacketin. Aika hyvä kuvaus Vietnamin sodasta, sen järjettömyydestä ja armeijan aivopesusta. Lisäksi leffan kritiikki patriarkaalista yhteiskuntaa vastaan ilahdutti. Todella hieno elokuva, suosittelen!
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Rastas - 06. Joulukuuta 2012 klo 22:39
C.R.A.Z.Y, Control, Casablanca, When Harry Met Sally, Stand By Me, A Beautiful Mind, Almost Famous  :sydamia
Huomenna katson parin ihmisen kanssa On The Roadin, toivottavasti on edes puoliksi yhtä hyvä kuin kirja  ;)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 06. Joulukuuta 2012 klo 23:53
Huomenna katson parin ihmisen kanssa On The Roadin, toivottavasti on edes puoliksi yhtä hyvä kuin kirja  ;)

Itse luin jo jokusen vuotta sitten kirjan ja kävin katsomassa sitten leffan kun se tuli. Yllätyin positiivisesti :)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Peacemaker - 10. Joulukuuta 2012 klo 15:51
Ylihuomenna se olisi Hobittia mentävä katsastamaan! Toivottavasti on hyvä :D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hviduri - 13. Joulukuuta 2012 klo 23:56
Hobitti on ainakin kirjana ihan loistava  :)

Tänään tuli tunne, että pitää suositella elokuvaa Billy Elliot.
Itselle hyvin tärkeä elokuva jo lapsuudesta.
Musiikkista vastaa T-Rex, The clash, Tchaikovsky...
Hyvin kertoo myös normaali työläisen näkökulmasta. Loistava elokuva ^^
Billy Elliot - Cosmic Dancer (http://www.youtube.com/watch?v=iDcOnR03Tw4#)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Peacemaker - 14. Joulukuuta 2012 klo 00:37
Kyllähän se oli aika loistava pläjäys!
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 14. Joulukuuta 2012 klo 00:43
Eilen tuli 1927 Saksassa tehty elokuva Metropolis. Ei voi muuta sanoa kuin että oli hieno elokuva! Menee scifileffojen sarjassa samalle tasolle Star Warsien, Blade Runnerin ja Matrixin kanssa. Ei nähtävästi elokuvat oo kehittyny kovin paljoa 85 vuodessa.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Peacemaker - 14. Joulukuuta 2012 klo 00:48
Tuli tuossa yöllä katsottua pitkästä aikaa Gran Torino. Se on kyllä aivan käsittämättömän hieno elokuva. Hienoa kuinka ihmisen suhtautuminen toisiin "rotuihin" muuttuu niin paljon, että uhraa itsensä heidän vuokseen. Chillsssss. :)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Gabriel - 15. Joulukuuta 2012 klo 09:24
Ylihuomenna se olisi Hobittia mentävä katsastamaan! Toivottavasti on hyvä :D

Jaksoitko kattoo ongelmitta pitkästä kestosta huolimatta ? Kovasti kiinnostais, mutta vähän epäilyttää, jos reilun 300 sivun kirjasta tehdään 3 osainen leffa, jonka ensimmäinen osa kestää melkein tuon 3 tuntia. Sormusten  Herrasta itsellä on ne pitkät versiot hyllyssä, mutta ne toimivat kyllä aivan mainiosti. Tarinakin on kyllä pidempi, mistä ammentaa aineksia leffoihin.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Konna - 15. Joulukuuta 2012 klo 11:46
^Kävin katsomassa ja hyvin tuntuisi riittävän aineksia kokonaiseen trilogiaan. Ensimmäisessä osassa päästiin vasta alkuun, mutta ei käynyt missään vaiheessa puuduttavaksi. Tunnelmiin ja henkilöihin pääsi paljon syvemmälle, kuin Sormusten herra -leffoissa, kun oli aikaa kertoa tarinaa rauhalliseen tahtiin. Meininki meni välillä melkein turhankin mahtipontiseksi, mutta pantakoon se sen piikkiin, että tarina on pienen hobitin näkökulmasta kerrottu. Tarinassa oli mukana myös eräs oikea hipin perikuva. :D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Peacemaker - 15. Joulukuuta 2012 klo 16:56
^Kävin katsomassa ja hyvin tuntuisi riittävän aineksia kokonaiseen trilogiaan. Ensimmäisessä osassa päästiin vasta alkuun, mutta ei käynyt missään vaiheessa puuduttavaksi. Tunnelmiin ja henkilöihin pääsi paljon syvemmälle, kuin Sormusten herra -leffoissa, kun oli aikaa kertoa tarinaa rauhalliseen tahtiin. Meininki meni välillä melkein turhankin mahtipontiseksi, mutta pantakoon se sen piikkiin, että tarina on pienen hobitin näkökulmasta kerrottu. Tarinassa oli mukana myös eräs oikea hipin perikuva. :D

Juurikin näin! :D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Miracselad - 15. Joulukuuta 2012 klo 23:35
Tahtoisi nähdä pitkästä aikaan lumotun lelukaupun, muttaei saa aikaiseksi.. Niin ihana, lumoava mukaansa tempaala leffa, että kyynel tulee linssiin aina..!
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 15. Joulukuuta 2012 klo 23:40
Tänään tuli maailmanhistorian hienoimmaksi elokuvaksikin julistettu Alfred Hitchcockin Vertigo. On kyllä todella hieno ja aika hämmentäväkin elokuva.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Colourflower - 21. Joulukuuta 2012 klo 22:26
Hobitti nähty. Shittiä. Väkivalta-kauhu-viihdettä isolla rahalla. Hollywood, H.P.!
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: myyrä - 21. Joulukuuta 2012 klo 23:13
Tänään tuli maailmanhistorian hienoimmaksi elokuvaksikin julistettu Alfred Hitchcockin Vertigo. On kyllä todella hieno ja aika hämmentäväkin elokuva.

Oli se hieno. Varmaan monella on joku suosikki Hitchcock tai useampiakin ja minulla on Vertigon lisäksi Vaarallinen romanssi ja Rebekka ainakin.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 31. Joulukuuta 2012 klo 01:43
Shawshank Redemption! Ei rähmät sentään miten hieno elokuva. Voisin kyllä melkein sanoa että koskettavin, tunteita herättävin ja parhain leffa minkä olen koskaan nähnyt!
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Peacemaker - 31. Joulukuuta 2012 klo 16:11
Shawshank Redemption! Ei rähmät sentään miten hieno elokuva. Voisin kyllä melkein sanoa että koskettavin, tunteita herättävin ja parhain leffa minkä olen koskaan nähnyt!

On pitäny kattoo monta kertaa, mutta aina vaa jotenki jäänyt. Paljon kehuja kuullut.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Gabriel - 01. Tammikuuta 2013 klo 20:25
Shawshank Redemption! Ei rähmät sentään miten hieno elokuva. Voisin kyllä melkein sanoa että koskettavin, tunteita herättävin ja parhain leffa minkä olen koskaan nähnyt!

Varsin hieno leffa joo, jaksaa katsoa useammankin kerran. Harmittaa, ettei ole tuota kirjaa tullut koskaan luettua. Stephen Kingin kirjoista on tehty muutamakin loistoleffa tuon lisäksi. Vihreä Maili, Se ja Storm Of The Century noin aluksi kannattaa katsastaa.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Peacemaker - 01. Tammikuuta 2013 klo 20:52
Varsin hieno leffa joo, jaksaa katsoa useammankin kerran. Harmittaa, ettei ole tuota kirjaa tullut koskaan luettua. Stephen Kingin kirjoista on tehty muutamakin loistoleffa tuon lisäksi. Vihreä Maili, Se ja Storm Of The Century noin aluksi kannattaa katsastaa.

Vihreä maili on erittäin hyvä pätkä! Yks parhaita.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Gabriel - 01. Tammikuuta 2013 klo 22:02
Vihreä maili on erittäin hyvä pätkä! Yks parhaita.

Oletko muuten lukenu ? kannattaa, sopivasti erilainen.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Peacemaker - 01. Tammikuuta 2013 klo 22:09
Oletko muuten lukenu ? kannattaa, sopivasti erilainen.

En ole kyllä lukenut, täytyypi vissiin heittää jonon jatkeeksi.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: JazzDj - 02. Tammikuuta 2013 klo 00:59
Vihreä maili on erittäin hyvä pätkä! Yks parhaita.

Totta, ja 1408 perustuu myös kingin novelliin.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Peacemaker - 02. Tammikuuta 2013 klo 04:04
Nyt katoin tuon Shawshankin ja voe persus, että siinä on hieno pätkä. Yhdyn Johnnyn kommenttiin!
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: myyrä - 18. Tammikuuta 2013 klo 08:32
Muutama päivä sitten tuli telkkarista!  ;) Markku Lehmuskallion leffa nimeltään Skierri - vaivaiskoivujen maa ja eilen sitten dokkari Poron hahmossa taivaankantta pitkin (tai jotain vastaavaa). Se kertoi Siperian Jamalin niemimaan paimentolaisnenetseistä, jotka vielä v. 83 elivät vanhalla tyylillä nomadeina. Tykkäsin molemmista kovasti  :sydamia
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Colourflower - 15. Helmikuuta 2013 klo 01:00
Liikkuva linna katsottiin tänä iltana. Laputaan on tullut tutustutuksi jo aikaisemmin. Alan ymmärtää pala palalta, mihin perustuu Studio Ghiblin animeleffojen kulttimaine!
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: keltainen - 15. Helmikuuta 2013 klo 09:00
^Voi että mulla on ollut Liikkuva Linna hyllyssä muoveissa jo useamman kuukauden! Pitäisköhän tänään oikein perjantain kunniaksi keskittyä elokuvan katsomiseen.

Jos et muuten ole vielä nähnyt Henkien kätkemää, niin suosittelen kyllä todella lämpimästi. Se on ehdottomasti yksi parhaista Studio Ghiblin leffoista. Uskallan sanoa niin, vaikken olekaan kaikkia nähnyt.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 15. Helmikuuta 2013 klo 09:44
^Voi että mulla on ollut Liikkuva Linna hyllyssä muoveissa jo useamman kuukauden! Pitäisköhän tänään oikein perjantain kunniaksi keskittyä elokuvan katsomiseen.

Jos et muuten ole vielä nähnyt Henkien kätkemää, niin suosittelen kyllä todella lämpimästi. Se on ehdottomasti yksi parhaista Studio Ghiblin leffoista. Uskallan sanoa niin, vaikken olekaan kaikkia nähnyt.

Mä joskus aiemmin katsoin varmaan kaikki Ghibli-leffat (ja animea muutenkin). Mutta jossain vaiheessa kiinnostus sitten lopahti.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: keltainen - 23. Helmikuuta 2013 klo 20:54
Katsoin eilen suomalaisen elokuvan Skavabölen pojat ja vaikka välittömät fiilikset leffan jälkeen oli, että ahdistavaa kamalaa masentavaa, seuraavana aamuna olin jo aivan toista mieltä. Elokuva oli älyttömän hyvä, tosi aito ja tunteita herättävä. Myös ilon tunteita, vaikka ehkä se masentavuus olikin enemmän pinnalla.

Tänään olin katsomassa eilen ensi-iltansa saaneen 8-pallon. Erittäin hyvä leffa sekin. Teatterista lähtiessä oli ihan kummallinen fiilis kuin olisin ollut jossain eri maailmassa kuin ne kaikki aulassa parveilevat ihmiset poppareineen ja limumukeineen. Herätti tosi paljon ajatuksia, suosittelen!

Huomenna katseluvuorossa Into the wild ja maanantaina Beasts of Southern Wild. Voin sitten kertoa fiiliksiä niistäkin.

Edit. Kaksi jälkimmäistä olivat juuri niin hyviä kuin odotinkin. Suosittelen.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 02. Maaliskuuta 2013 klo 20:41
Tänään tulee telkkarista Hunter S. Thompsonin mestariteokseen perustuva elokuva Pelkoa Ja Inhoa Las Vegasissa! Suosittelen katsomaan! :)

Somewhere Around Barstow - Fear and Loathing in Las Vegas (1/10) Movie CLIP (1998) HD (http://www.youtube.com/watch?v=P2pgWsYSyUA#ws)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hviduri - 02. Maaliskuuta 2013 klo 22:40
Aivan Huippu elokuva, suosittelen myös  ;D
Tule myös The Wiccer man (Tosin uusinta versio, vanha on parempi).
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hypocrite - 03. Maaliskuuta 2013 klo 00:13
Pelkoa ja inhoa on aivan loistava, mutta niin moneen kertaan nähty että päädyin tänään Annie Halliin. Woody Allen on mestari.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Gabriel - 07. Maaliskuuta 2013 klo 19:35
Tulipa sitten tänään ensimmäistä kertaa käytyä Tampereen filmifestareilla. Ennakkoon aattelin, et joitain kymmeniä olis katoo tätä A Film by Aleksi Salmenperä Alcan Highway (Alaska Highway) (http://www.youtube.com/watch?v=b7Ol4jaXBT4#ws)  leffaa (pienellä kuuklettamisella löytyy muutaman minuutin pidempi pätkä leffasta, en saanu linkkiä toimimaan, sorry). Olin sitte vissii aika väärässä, kun kakkossali oli muutamaa paikkaa vaille täysi. Oli vissii viidakkorumpu tehny tehtävänsä. Lisää tämmösiä, kiitos. Kannattaa laittaa harkintaan, mikäli tuollanen "extreme :)" matkailu  kiinnostaa. Virallinen ensi-ilta oli vissii huhtikuun lopussa.  Pitkästä aikaa leffa josta tulee hyvälle tuulelle.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Unensieppaaja - 09. Maaliskuuta 2013 klo 18:03
Piin elämä - elokuvasta mä tykkäsin kovasti. Meinasin jopa käydä katsomassa sen toiseen kertaan leffassa, mutta päätinpä malttaa mieleni nyt siihen asti, että se tulee dvd:eelle.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Peacemaker - 14. Maaliskuuta 2013 klo 17:26
Piin elämää oli kyllä loistava. Sitten semmoinen pätkä kuin Silver Linings Playbook. Upahti ja kovaa!
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: v-i-p - 14. Maaliskuuta 2013 klo 22:55
Yritin tuossa katsoa leffaa Mr. Nobody, mutta joku siinä töksähti melko lailla. Reilun tunnin katsoin ja toinen mokoma olisi vielä jäljellä..  En tiedä pitäisikö yrittää loppuun asti huomenissa... Todella harvoin jätä elokuvaa kesken jos oikein katsomalla alan katsomaan, mutta nyt oli pakko.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hviduri - 14. Maaliskuuta 2013 klo 23:34
Mr.Noboby:ssa oli kuitenkin hyvä sanonta, jonka haluisin nyt kirjoittaa.
"You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything is possible"
Teoriota täynnä oleva elokuva, itse tykkäsin ainakin 2 vuotta sitten  ;)

Katselin tässä jälleen Voi veljet missälienet, varmaan viidennen kerran.
Aina jaksaa kuitenkin katsoa, suosittelen ^^
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: myyrä - 15. Maaliskuuta 2013 klo 08:39

Katselin tässä jälleen Voi veljet missälienet, varmaan viidennen kerran.
Aina jaksaa kuitenkin katsoa, suosittelen ^^

Se on kyllä mainio, mutta en viitsinyt enää kolmatta kertaa katsoa...vaikka olis kyllä voinut...  :peukku
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Colourflower - 28. Maaliskuuta 2013 klo 02:18
(http://www.towerrecords.ie/reddvd/large/88086.jpg)

Ah, mitä musiikkia, mitä värejä. Kuin parempi Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa alkuperäisversiona. En pidä leffan kässäristä, enkä sukupuolirooleista, mutta muuten hyvä.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 28. Maaliskuuta 2013 klo 09:45
Kuin parempi Pelkoa ja inhoa Las Vegasissa

Älä nyt viitsi :) Ei voi olla parempi.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Tinde - 28. Maaliskuuta 2013 klo 11:34
Katsoin pari iltaa sitten leffan Pay it Forward  (Anna hyvän kiertää) ja voin suositella. Sen tiimoilta on syntynyt kansalaisliike --> www.pifexperience.com (http://www.pifexperience.com)

Katson aika vähän leffoja, kun olen aika rajoittunut niiden suhteen. En tykkään toiminnasta, väkivallasta tai kauhusta ja nykykomedioistakin osa on ihan järkyttävän huonoja. Lasten elokuvat ja fantasiat tulee katsottua, Hugo oli muuten ihan hyvä! Romanttiset ja historialliset uppoaa myös mulle.  Tuo Hobitti oli kyllä elokuvana aika surkea, kirja ihan eri kastia.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Colourflower - 28. Maaliskuuta 2013 klo 12:42
Älä nyt viitsi :) Ei voi olla parempi.

En kyllä pidä siitä Pelosta ja inhosta juurikaan. Tästä originaalista 60-luvun tuotteesta kyllä ihan pidin.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 28. Maaliskuuta 2013 klo 13:10
En kyllä pidä siitä Pelosta ja inhosta juurikaan. Tästä originaalista 60-luvun tuotteesta kyllä ihan pidin.

Onhan Pelkoa ja inhoa melko kyyninen ja traaginen tarina siitä miten 60-luvun vallankumouksellisuus hävisi.

Oikeastaan noi 60-luvun leffat jossain mielessä ehkä ikäänkuin Pelon ja inhon historiaa. Pitää muistaa että Hunter S. Thompson oli täysillä mukana San Franciscon "kukkaisvallankumouksellisuudessa" 60-luvulla.

Ja taitaa olla aika iso juttu että kirjoitettiinko kirja tai ohjattiinko elokuva vuoden 1969 jälkeen vai ennen sitä.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Colourflower - 28. Maaliskuuta 2013 klo 13:40
Ja taitaa olla aika iso juttu että kirjoitettiinko kirja tai ohjattiinko elokuva vuoden 1969 jälkeen vai ennen sitä.

Woodstock-elokuva valmistui 1970. :) Täytyy muistaa, että elokuva levitti Woodstockin ilosanomaa ehkä vielä laajemmalle ja tehokkaammin kuin itse festareilta tulleet uutiset. Ei ole sattumaa, että Suomen kaltaisissa maissa vasta 1970 oli se todellisin hippikesä.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 28. Maaliskuuta 2013 klo 13:51
Woodstock-elokuva valmistui 1970. :) Täytyy muistaa, että elokuva levitti Woodstockin ilosanomaa ehkä vielä laajemmalle ja tehokkaammin kuin itse festareilta tulleet uutiset. Ei ole sattumaa, että Suomen kaltaisissa maissa vasta 1970 oli se todellisin hippikesä.

Kyseessä oli ehkä sama kuin kaukaisen tähden valo; kaukana se saatetaan nähdä vaikka tähti itse on jo kuollut pois.

Olipahan taas runollisesti ilmaistu :)

Mutta on mielenkiintoista että miten aina välillä tulee joitain erityisen vallankumouksellisia aikoja ja vuosikymmeniä; 1840-luku, 1920-luku ja viimeisimpänä lienee 60-luku. Milloinkohan tulee seuraava samankaltainen, radikaali aika?
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Colourflower - 28. Maaliskuuta 2013 klo 14:04
Kyseessä oli ehkä sama kuin kaukaisen tähden valo; kaukana se saatetaan nähdä vaikka tähti itse on jo kuollut pois.

Oli tosiaan runollista – mutta, mutta. Ei minusta San Franciscon, tai New Yorkin osavaltion tai Lontoon, hippiys ollut sen hipimpää kuin muualla harrastettu hippiys. En siksi katsoisi, että varsinainen hippiaika oli joskus 1965–67 ja sen jälkihehku tuntui Suomessa vielä 70-luvun alussa, vaan mieluumminkin alkuperäisen hippiajan voi katsoa olleen 1966–71, aluksi lähinnä vaihtoehtokulttuurin keskuksissa ja loppuaikoina lähinnä periferioissa.

Milloinkohan tulee seuraava samankaltainen, radikaali aika?

Arvaat varmaan vastaukseni: me voimme luoda sen nyt. :)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 28. Maaliskuuta 2013 klo 14:54
Arvaat varmaan vastaukseni: me voimme luoda sen nyt. :)

Niinpä kai. Mutta uskon tai ainakin toivon että kohta alkaa tapahtua jotain. Luulen että maailma alkaa olla hiljalleen valmis muutokselle. Toivotaan että kyseessä on jotain hippiä eikä esim. laajamittaista innostusta fasismista kuten 30-luvulla kävi...
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Peacemaker - 28. Maaliskuuta 2013 klo 15:27
Niinpä kai. Mutta uskon tai ainakin toivon että kohta alkaa tapahtua jotain. Luulen että maailma alkaa olla hiljalleen valmis muutokselle.

Kyllä sitä alkaa tapahtumaan jos laittaa asioita tapahtumaan. :) Maailman on ollut pitkään valmis muutokselle, ehkä jopa aina, en tiedä. Ihminen sen sijaan ei. Mutta ehkä senkin aika kohta koittaa.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Peacemaker - 12. Huhtikuuta 2013 klo 04:47
We Bought a Zoo. Wow. Upea. Täytyy sulatella hetki. Ei voi sanoa mitään. Upea.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: JazzDj - 26. Huhtikuuta 2013 klo 15:06
Stanley kubrick ja stephen king on parhaita.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Punkhippi - 22. Toukokuuta 2013 klo 08:27
Itte pidän aika laajasta skaalasta, komediat on ehkä etupäässä se mun juttu, pythonit on ihan kultaa. Sit nyt mun on pitäny tutustua hieman tohon draama -genreen, oisko ideoita?
Kauhuun en ole myöskään hirveästi tutustunut, mutta jos, niin enemmän toi trilleri/suspense osio ku splätteri. Yks hyvä (ja vielä ilmainen) on toi Ryan Connollyn TELL, suosittelen lämpimästi, löytyy tubesta.
 - Kalle
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Midori - 14. Lokakuuta 2013 klo 19:02
Psykologiset trillerit ja kauhu on eniten omaan makuun. Aasialaiset leffat on aina kiinnostanut. Oldboy on kyllä ehdoton suosikki :)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: JazzDj - 20. Lokakuuta 2013 klo 14:00
Kellopeliappelsiini on paras  8)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: yanshik - 18. Marraskuuta 2013 klo 14:44
Selailin ketjua ja joku mainitsi kiinalaiset historialliset elokuvat. Jep, kiinnostaa minuakin, mutta tosiaan on vaikea löytää ja aidoin tavara mitä käsiin saa on sitten Zhang Yimoun suurta ja eeppistä draamaa (ei siinä mitään, olen kyllä pitänyt kaikista Zhangin leffoista mitä olen nähnyt jos en muuten niin visuaalisesti. Ja Hero kuuluu ehdottomiin suosikkielokuviin.)
Ja aasialaisissa elokuvissa ainakin allekirjoittanutta ärsyttää se kiiltokuvanaamojen määrä. Ei historiallisessa elokuvassa nyt välttämättä tarvita hornottaa ympäriinsä mahdollisimman likaisen ja sivistymättömän näköisenä, mutta täytyykö niitä laulajia ja malleja silti tunkea joka notkoon? Toki sitä harrastetaan kaikkialla missä elokuviakin, mutta jotenkin tuntuu että nimenomaan Aasiassa julkkispalvonta on lähtenyt lapasesta.

Red Cliffistä haluaisin joskus nähdä ne alkuperäiset versiot, lyhennetyn länsimaalaisen version löysinkin kerran. Sekin on oma tarinansa, en tiennyt että elokuva on julkaistu Suomessa ja selasin läpi alennuslaareja ajatellen että jos nyt vaikka Red Cliff tulisi vastaan niin ostaisin, eipä ainakaan tarvitsisi lähteä epäilyttävästi tyhjin käsin pois (jotenkin oli sellainen olo että aiheutin epäilyksiä siellä hiipparoidessani). Ei nyt ihan leuka loksahtanut auki, mutta huvitti kuitenkin kun Red Cliff tosiaan oli siellä. (Ja ihan hyvä etten epäilyttävästi tyhjin käsin poistunut koska laukaisin ihan muista syistä hälytyksen kaupasta lähtiessäni. :D) No joo, se siitä.

Kim Ki-Dukin ohjaama The Isle aiheutti aikoinaan ison katharsisreaktion, mutta toisaalta en ollenkaan pidä eläinten huonosta kohtelusta Kimin elokuvissa. Autenttista tavaraa, valitettavasti.
Jäniksen vuodesta tykkäsin aikoinaan kun sen näin. Kerrankin ihan positiivinen pohjoismainen elokuva (onhan toki komedioita, mutta en jaksa oikein innostua niistä). Studio Ghiblin tuotannosta olen myös pitänyt, animaatio hyvällä mielikuvituksella kiinnostaa aina.

Jotenkin elokuva on sellainen taidemuoto, joka jotenkin uppoaa ja josta pidän, mutta hyvien elokuvien löytäminen onkin jo vaikeampaa eikä aina jaksaisi pistää pari tuntia likoon jonkun tuntemattoman suuruuden takia. Eipä niitä nykyään tule juuri katsottua, paitsi jos luuhaan jonkun tuttavan nurkissa ja heille tulee paniikki että mitä tällä Yanshikillakin muka tekisi, no näytetäänpäs sille elokuva. :D (Ei siinä mitään pahaa, hyvää ajanvietettähän elokuvien katselu hyvien ihmisten kanssa on!)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: jättietana - 11. Joulukuuta 2013 klo 19:23
Jäniksen vuosi tuli tässä katsottua pitkästä aikaa uudestaan, tykkäsin edelleen. Jännä, että tuollaisista elokuvista, joilla on jotain sanottavaa niin ymmärtää jotenkin kerta kerralta enemmän. Oma ymmärryskyky kai kehittyy ajan myötä niin, että seuraavalla katsomiskerralla saa taas ihan uutta irti.
Toinen symppis Jarva-elokuva on "Mies, joka ei osannut sanoa ei".

Kaikki sci-fi uppoaa hyvin tänne. Vanhemmista klassikoista esimerkiksi jonkun Fahrenheit 451:n voin ilmeisesti katsoa loputtoman moneen kertaan. Olettekos nähneet sen?
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: jättietana - 11. Joulukuuta 2013 klo 20:00
Tänään tulee telkkarista Hunter S. Thompsonin mestariteokseen perustuva elokuva Pelkoa Ja Inhoa Las Vegasissa! Suosittelen katsomaan! :)


Suosittelen lämpimästi jatkoksi "Where the Buffalo Roam" -elokuvaa vuodelta 1980, Hunter S. Thompsonina Bill Murray. Syvällisempi ote saman ajan tapahtumiin, jopa niin paljon, että ihmetyttää miksi Fear and Loathissa ei tuoda juuri lainkaan esiin Thompsonin ja Laszlon yhteiskunnallisia pyrintöjä. Tai sitten muistan väärin. Tai sitten heppujen meininki esitetään jotenkin selkeämmin tuossa aiemmassa elokuvassa eli siinä keskitytään vähemmän sekoiluun.   
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 11. Joulukuuta 2013 klo 20:28
Suosittelen lämpimästi jatkoksi "Where the Buffalo Roam" -elokuvaa vuodelta 1980, Hunter S. Thompsonina Bill Murray. Syvällisempi ote saman ajan tapahtumiin, jopa niin paljon, että ihmetyttää miksi Fear and Loathissa ei tuoda juuri lainkaan esiin Thompsonin ja Laszlon yhteiskunnallisia pyrintöjä. Tai sitten muistan väärin. Tai sitten heppujen meininki esitetään jotenkin selkeämmin tuossa aiemmassa elokuvassa eli siinä keskitytään vähemmän sekoiluun.

Kun näin Pelkoa ja Inhoa ekan kerran, en ihan tajunnut sitä. Tai se oli silloin mun mielestäni vaan hauska komedia. Mutta toisella kerralla aloin tajuta että kyseessä on tragedia siitä mitä 60-luvun idealismille tapahtui USA:ssa ja kuinka Amerikkalainen unelma onkin painajaismainen, huumeiden läpi nähty Las Vegas ja siksi pelkkää valhetta.

Pitäisi jostain löytää se kirja, niin sitten voisi tulla vielä enemmän ajatuksia.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: jättietana - 08. Helmikuuta 2014 klo 08:53
^ Joo, toi tragedia -kuvaus on totta tosiaan kyllä osuva. Katsoin Pelkoa ja Inhoa nyt taas, kolmannen kerran, ja tällä kertaa se tuntui ahdistavalta. Musta on tainnut tulla onnellisten ja onnellisehkojen loppujen ystävä, tai sitten on elämässä sellainen kausi etten oikein kestä tragedioita...
... vaikka hurjaa ekologista tragediaa oli leffassa, joka eilen katsottiin: Studio Ghiblin "Tuulen Laakson Nausicaä". Se tuli uniin asti (just heräsin kun leffa vaan pyöri edelleen unimaailmassa). On tainnut muuten vaikuttaa Avatarin tekijöihinkin.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hariel - 04. Maaliskuuta 2014 klo 21:13
Joko Taking Woodstock on mainittu? Voisi kiinnostaa foorumilaisia. Katsoin juuri itse, ja oli todella hyvä. :)

http://www.imdb.com/title/tt1127896/ (http://www.imdb.com/title/tt1127896/)

(http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTQ0MjA0MDE5Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwNTk2NzY0Mg@@._V1_SX214_.jpg)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 04. Maaliskuuta 2014 klo 22:27
Joko Taking Woodstock on mainittu? Voisi kiinnostaa foorumilaisia. Katsoin juuri itse, ja oli todella hyvä. :)

[url]http://www.imdb.com/title/tt1127896/[/url] ([url]http://www.imdb.com/title/tt1127896/[/url])

([url]http://ia.media-imdb.com/images/M/MV5BMTQ0MjA0MDE5Nl5BMl5BanBnXkFtZTcwNTk2NzY0Mg@@._V1_SX214_.jpg[/url])


Toi oli muuten huono leffa! Miksi? Koska sen jälkeen harmitti niin älyttömästi etten ollut mukana Woodstockissa!
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Peacemaker - 11. Maaliskuuta 2014 klo 02:28
Tässä hyvä ja mielenkiintoinen dokkari! Muutos lähtee itsestämme. Herätkäämme. Katsokaa. :)

The Collective Evolution III: The Shift | Official Release 2014 (http://www.youtube.com/watch?v=fAE6zX5wlt4#ws)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hariel - 11. Maaliskuuta 2014 klo 19:41
Kiitos, Peacemaker. Mielenkiintoisen oloinen dokkari, täytyy kyllä jossain välissä katsoa. :)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hariel - 11. Maaliskuuta 2014 klo 21:58
WTC-aiheesta hyvä dokkari (Zero Hour, kesto 1:44):

https://www.youtube.com/watch?v=QU961SGps8g (https://www.youtube.com/watch?v=QU961SGps8g)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: kirkasmieli - 24. Heinäkuuta 2014 klo 09:01
Kansainvälisestikin mainetta ja kunniaa niittänyt dokkari/leffa joka auttaa ehkä antamaan vähän perspektiiviä omille ongelmilleen: KOVASIKAJUTTU

Trailer:
KOVASIKAJUTTU (Pertti Kurikan Nimipäivät) (http://www.youtube.com/watch?v=j8a9aYOn8nw#ws)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Gabriel - 17. Lokakuuta 2014 klo 20:54
Menkääs ihmeessä kattoon : taatusti loksahtaa leuka leffateatterin lattiaan. HE OVAT PAENNEET -elokuvan virallinen traileri (http://www.youtube.com/watch?v=TV1SvwpMX_U#ws) .
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hariel - 17. Lokakuuta 2014 klo 22:42
Nyt on katsottu kaikki 60-luvun Bondit. :)

Lista elokuvista ja tietoa: http://fi.wikipedia.org/wiki/James_Bond (http://fi.wikipedia.org/wiki/James_Bond)

Tästä voisi jatkaa 70-luvun Bondeilla, mutta ehkä jotain muuta genreä välissä...
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Marge - 03. Tammikuuta 2015 klo 23:36
 Musikaalit ja kauhuleffat ovat minun juttuni!
 "The phantom of the opera":n olen katsonut varmaan yli 10 kertaa mutta silti aina minulle jää siitä leffasta jotenkin outo fiilis.. tuntuu kuin Angel of music olisi tullut luokseni.
 Sitten on ihana "Fleet Streetin paholaisparturi Sweeney Todd". :) siinä pääroolissa on suosikkinäyttelijäni Johnny Depp. Elokuvassa yhdistyy musiikki ja kauhu, mikä tekee siitä mielestäni mahtavan leffan!
  Elokuva, joka saa minut aina itkemään on "Moulin Rouge". Tarina on romanttinen mutta myös hyvin surullinen.
 Viimeksi katsottu leffa on Stephen Kingin "Carrie". Olin lukenut sen kirjan aikaisemmin, mutta elokuva oli mielestäni vielä mahtavampi! Suosittelen katsomaan. :)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hariel - 04. Tammikuuta 2015 klo 13:03
Tuli katsottua 70-luvunkin Bondit, heh heh. :)

Mutta kun noita leffoja on muutaman katsonut, niin huomaa että samat jutut toistuu leffasta toiseen, vähän eri muodossa vain.

Enpä tiedä olenko siirtymässä enää 80-luvulle...
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: cherokee - 06. Tammikuuta 2015 klo 10:54
Taking Woodstock OLI hyvä! Itsellä sellainen leffa kun Dazed and confused odottaa katsomistaan.. Kuten myös tuo aiemmin mainittu Psych-outkin.  :ruokaa
Sitten, jos ahdistavampi leffaskene tuntuu omalta palalta kakkua, on The Manson Family katsomisen arvoinen. Kertoo siis sarjamurhaaja Charles Mansonista ja häntä ihannoivasta hippikultista.
Itsellä toimivat usein hieman ahdistavat, visuaalisesti vaikuttavat ja syvälliset tapaukset. Toisaalta Dude where's my car toimii yhtä hyvin vaikka ei suoranaisesti täytä noita elementtejä, kaikesta voi löytää sitä syvällisyyttä oikeassa mielentilassa ja hetkessä.  8)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: rimpsi lorestaan - 06. Tammikuuta 2015 klo 12:19
Taking Woodstock OLI hyvä!
jepujee, tykkään myös!  :D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Brooks - 06. Tammikuuta 2015 klo 21:10
Kävin tänään katsomassa Mike Leigh'n ohjaaman elokuvan Mr. Turner. Aiheena on 1800-luvun alkupuolella elänyt brittiläinen taidemaalari William Turner.

Englantilaiset hallitsevat epookin. Elokuva on esillepanoltaan ja ihmiskuvaukseltaan realistinen, mutta silti tavattoman kaunis. Taiteilijakuvaukset kiinnostavat minua muutenkin suuresti. Suosittelen myös Jan Vermeeristä kertovaa elokuvaa Tyttö ja helmikorvakoru (ohjaus Peter Webber) ja Gilles Bourdosin elokuvaa Renoir, jonka kohteena on Auguste Renoir.

Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 07. Huhtikuuta 2015 klo 10:35
Katsoin jokunen aika sitten Hitchcockin Vertigon. On kyllä pakko sanoa että Hitchcock on kyllä parhaimpia ohjaajia koskaan. Vertigossa tuo asia tulee esille elokuvan ahdistavassa ja epämukavassa tunnelmassa, kameran käytössä ja ajoittaisissa juonen epäselvyyksissä ja aukoissa, jotka vaan lisäävät mielenkiintoa. Hitchcock on myös mestari vähäeleisyyden suhteen ja osoittaa hyvin sen että leffa voi olla äärimmäisen mielenkiintoinen vaikkei siinä nyt olisi hirveästi toimintaa. Toivoisi kyllä että nykyään olisi enemmän samankaltaisia ohjaajia. Nykyisistä ohjaajista ehkä vain David Lynch on yhtä kyvykäs.

Toinen hyvin mielenkiintoinen leffa jonka näin vähän aikaa sitten on Stanley Kubrickin ohjaama "Hohto". Sitä katsoessa heräsi kyllä aika paljon kysymyksiä. Elokuvahan on synnyttänyt kokonaisen joukon erilaisia tulkintoja ja selityksiä siitä mistä elokuva OIKEASTI kertoo...Monethan sanovat että Stephen Kingin kauhuromaanin sijaan Hohto-leffa kertoisi siitä kuinka Stanley Kubrick ohjasi ensimmäisen kuulennon julkisuudessa näytetyn, feikin kuvamateriaalin. Kubrickin tausta ja elämä (ja kuolema!) oli muutenkin täynnä hyvin kiintoisia juttuja salaliittoteorioiden suhteen. Katsokaa youtubesta, aiheesta löytyy kyllä useita videoita joiden väitteet ovat monesti aika hyvin perusteltujakin.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 07. Huhtikuuta 2015 klo 10:40
Tässä muuten yksi dokkari Hohtoon liittyen:

https://www.youtube.com/watch?v=b0hOiasRsrA (https://www.youtube.com/watch?v=b0hOiasRsrA)

Joku Hohtoa tutkinut sanoi myös että leffa on tarkoitettu katsottavaksi myös takaperin. Sama tyyppi oli kai tehnyt kokeilun jossa Hohto näytettiin samaan aikaan alusta loppuun ja lopusta alkuun, projisoimalla kuvat päällekäin. Ihme kyllä, tuossa tapauksessa syntyi useita hyvin mielenkiintoisia "kohtauksia" ja kuvia. Kubrick oli kenties vielä asteen nerompi mitä lähes kukaan oli osannut ajatella.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Avaruus - 07. Huhtikuuta 2015 klo 18:00
Hiljan katsoin Netflixistä indieleffan Black snake moan. Varsin mielenkiintoinen filmi, jossa varsinkin Christina Ricci teki loistavan roolin. Ei nyt maailman helpoin katsottava varmasti, mutta ei vaikeinkaan. Jos diggailee blues-musiikista, voi tämä leffa pudota helpommin. Itselleni käynnisti pienimuotoisen blues-kauden.

http://www.imdb.com/title/tt0462200/ (http://www.imdb.com/title/tt0462200/)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Kurre - 11. Huhtikuuta 2015 klo 16:28
  Elokuva, joka saa minut aina itkemään on "Moulin Rouge".

Se on ihana! Ja tulee tänään telkkarista, pitänee ostaa nenäliinoja ennen sitä...
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Marge - 11. Huhtikuuta 2015 klo 16:55
Se on ihana! Ja tulee tänään telkkarista, pitänee ostaa nenäliinoja ennen sitä...

Ai tulee?! Jei enpäs olee nähnyt sitä aikoihin, pakko nähdä se taas :) eli siis vollotusilta tiedossa :D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: JokuHippiäinen - 13. Toukokuuta 2015 klo 22:30
Itse en enään ole pahemmin katsonut elokuvia, näitä uusimpia todella vähäisen. Draama ja kauhu silti ykkös genreä. Komediakin menee ja monthy on yhtä parhaimmistoa sieltä. Yksi uudempi elokuva oli kylläkin aivan loistava, The Tree of Life. Uskonnollinen tarina, saattaa hiukan tylsä olla mutta todella kaunis pätkä, kannattaa katsoa :)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: helmilinnea - 21. Heinäkuuta 2015 klo 20:40
Eniten nappaa scifi ja dokumentit/tositapahtumiin perustuvat! Kauhuleffoja en pysty yhtään katsomaan, hyihyi.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 31. Heinäkuuta 2015 klo 16:09
Mä en jotenkin enää jaksa katsoa mitään "normaaleja" leffoja. Tai siis kaikki perinteiset juonielokuvat, draamat, toimintajännärit tai eeppiset fantasialeffat ei vaan enää kiinnosta. Haluan nähdä jotain outoa, jotain sellaista mistä tulee sellainen "mitä hittoa just näin?"-olo.

Being John Malkovich oli aika hämmentävä ja hauska: https://en.wikipedia.org/wiki/Being_John_Malkovich
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Bethaelis - 31. Heinäkuuta 2015 klo 17:49
Aika kaikkiruokainen elokuvien suhteen olen, katson mielelläni dokumentteja ja draamoja mutta myös toimintaa ja komedioita. :) Viimeisin elokuva mikä tuli katsottua oli Dawn of the planet of the apes, Ceasar on aika badass apina. :)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Konna - 31. Heinäkuuta 2015 klo 18:45
Jb92: kuvailit aika hyvin minunkin leffamakuni. Being John Malkovich on yksi lemppareistani. Toinen hyvällä tavalla outo leffa on Fellinin "Satyricon".
https://en.wikipedia.org/wiki/Fellini_Satyricon
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Johnnyboy92 - 31. Heinäkuuta 2015 klo 23:09
Jb92: kuvailit aika hyvin minunkin leffamakuni. Being John Malkovich on yksi lemppareistani. Toinen hyvällä tavalla outo leffa on Fellinin "Satyricon".
https://en.wikipedia.org/wiki/Fellini_Satyricon

Fellini on mestari! Muita ehkä hiukan hämmentävänpuoleisia suosikkileffoja on Kubrickin Avaruusseikkailu 2001, Enter The Void, Pelkoa ja Inhoa Las Vegasissa ja tietenkin Lynchin leffat.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hariel - 01. Elokuuta 2015 klo 13:31
Donnie Darko on yksi hyvä "outo" leffa.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Omppu - 01. Elokuuta 2015 klo 18:58
Itse olen ollut aiemmin melkoinen leffafriikki ja kaikenlaista on tullut nähtyä, mutta nykyään en jaksa enää kovinkaan helposti syttyä leffoista. Harvat iskevät vaan kunnolla. Vaikka olen ollut aiemmin melkoinen toimintaleffojen suurkuluttaja niin haen siltä leffalta jotain syvää sanomaa. Olen kyllä melko kinnostunut näkemään uuden Star Warsin tänä vuonna vaikka en tiedä, että tuleeko se olemaan mistään kotoisin. Olen vaan sarjan fani henkeen ja vereen (vaikken edellisestä trilogiasta juuri pitänytkään). Kubrickin leffat ovat kyllä omaa luokkaansa, kuten myös Paul Thomas Andersonin. Hayao Miyazakin leffat jaksoivat kovin paljon viihdyttää lapsena enkä ole katsonut niitä pitkään aikaan kuten vaikkapa Henkien Kätkemää tai Totoroa, pitäisi varmaan.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Avaruus - 01. Elokuuta 2015 klo 19:09
Leffoja ja sarjoja tulee tosiaan katsottua paljon. Tai no sen mitä Netflixistä löytää. Joskus satunnaisesti tilataan sitten joku elokuva DVD/Bluerayna. Tällä viikolla on katsottu Kaunotar ja Hirviö, Rautajätti, Remember me, useampi jakso How I met your motheria ja pari muuta leffaa, joiden nimeä en muista. Toki sateinen sää ja kesäloma ovat vapauttaneet aikaa nautiskella elokuvaviihteestä.

"Oudot" elokuvat kiinnostavat myös minua, mutta näillä kilometreillä ne on melko pitkälti katsottu jo ja aika harvoin tuota lajia tehdään laadukkaasti. Paskaa tai camppia en jaksa ollenkaan.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Sateenropina - 14. Syyskuuta 2015 klo 19:44
Hyviä leffoja mitä nyt tulee mieleen, niin Harry Potterit, Erämaan armoilla, Amélie, Public enemies, Taking woodstock, Liisa ihmemaassa, Kill your darlings, On the road, Pineapple express, The breakfast club ja The curious case of Benjamin Button.

En sarjoja kauheasti vahtaa, mutta How I met your mother, Modern family ja New girl on kyllä ihania.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hidasetana - 12. Marraskuuta 2015 klo 00:59
Tykkään katsella monesti klassikoita. Ohjaus tai sellainen esteettinen osa on itselleni tärkeää. Se tunnelma. Stanley Kubrick tyyliset... Spagetti Westernit: Hyvät Pahat ja Rumat. Stewe Mqueenin Bullit

Sit taas on näitä elokuvia jotka ovat vain jotain suurempaa kuin muut... Holy Mountain tyylinen elokuva. Se on yksinkertaisesti paras. Surrealismia ja sellaista aitoo klassistista surrealismia. Toinen tälläinen elämää suurempi on Harakiri  (https://en.wikipedia.org/wiki/Harakiri_%281962_film%29)

Scifi. Varsinkin vanhempi scifi. Jotenkin vanhempi scifi osunut. Venäläinen Solaris, War Of the Worlds.

Sitten on vain elokuvia joita voi vain katsoa, koska ne ovat upeita ja viihdyttäviä. Die Hard, Kommando, BRUCE LEE oujee ihan lemppareitani aina. Voisin katsoa niitä kuumeisena surullisena ja milloin minäkin.

Nyt ois suunniteltavana katsoa klassikkoja Das Boot, Blade Runner ja kasa jotain omituisia kung fu leffoja.

Elitisti.net  on leffadiggareille aika hyvä database lueskella leffoja itseni mielestä varsinkin jos tykkää niistä mistä ns kriitikotkin ylistää :D
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Kirjaton hylly - 19. Helmikuuta 2017 klo 12:45
Oon oottanu että tulis teeveestä Kenny Everetin Bloodbath at the house of death, suomennettuna muistaakseni Hautakiven kartanon salaisuus. En muista onko tullut nauhalta katottua vai teeveestä. Hyvä on. Etinkin sitä yhes vaiheessa, eipä vastaan tullut. Toinen mitä oon kaivannu on Eat the rich leffa, jääny verkkokalvoon kuva ku se sheriffi kävelee musan soidessa taustalla. Jep semmosta, on paljo hyviä leffoja. Mikäs sen parempaa kun kainalossa kiva ihminen ja edessä hyvä leffa, ei ihminen paljoa tarvitse.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Auringon - 14. Maaliskuuta 2017 klo 07:29
Katoin kai eilen sademetsän tarina luonto dokkari leffan ja siinä oli ihan kivasti jonkun ranskalaisen äijän fiilisiä - suomennos oli musta joissain kohtia ontuvaa ja oilis kai voinut suomentaja vähän kelaa enemmän kokonaisuutta vaikka kertoja osaskin ihan hyvin fiilistellä jutun henkeen ... siinä oli näitä sieni juuri juttuja joita ainakin fårad on heitellyt kiinnostavasti ilmoille joskus kun oon katellut .... hänhän voisi tehdä metsätarina leffan ??? tai sieni filmin kun on niin mahtavia kuviakin ollut tossa syksyllä ... jotain tajuntaaräjäyttävää musaa ja armotonta luontokuvaa kuin esim ruohikon kansassa :)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Maria - 14. Maaliskuuta 2017 klo 21:49
Katoin kai eilen sademetsän tarina luonto dokkari leffan ja siinä oli ihan kivasti jonkun ranskalaisen äijän fiilisiä - suomennos oli musta joissain kohtia ontuvaa ja oilis kai voinut suomentaja vähän kelaa enemmän kokonaisuutta vaikka kertoja osaskin ihan hyvin fiilistellä jutun henkeen ... siinä oli näitä sieni juuri juttuja joita ainakin fårad on heitellyt kiinnostavasti ilmoille joskus kun oon katellut .... hänhän voisi tehdä metsätarina leffan ??? tai sieni filmin kun on niin mahtavia kuviakin ollut tossa syksyllä ... jotain tajuntaaräjäyttävää musaa ja armotonta luontokuvaa kuin esim ruohikon kansassa :)

Mistähän ton dokkarin vois katsoa ilmatteeks? Löytyykö netistä tjsp.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Auringon - 15. Maaliskuuta 2017 klo 03:49
Siistii :)

jotain muuta löytyy, vähän saat käyttää jalkoja jne ... eli tää rakkauden luonnon mahtiteos ruhohikon kansa kandee zekkaa kanssa (esim 16:30 kotilot näyttää taivallista rakkauden mallia!

http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1794666__Sruohikon%20kansa__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt (http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1794666__Sruohikon%20kansa__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt)


tässä on sademetsän tarina
http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2183725__Ssademets%C3%A4n%20tarina__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt (http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2183725__Ssademets%C3%A4n%20tarina__Orightresult__U?lang=fin&suite=cobalt)

Tätä leffaa sä varmaan diggaat: countryman - mutta sitä ei löydy kirjastosta.
Mulla oli ennen frendi, hessu vainaja kenen kanssa kuunneltiin leffan soundtrakkiä kun blossiteltiin niin siinä oli sellanen aallotääni jota fibailtiin ihan täpissä kybällä! Sillon levyä oli mahdoton saada mistään ja frendin broidi oli asunun janaicalla sekä ollut dj espanjassa jne kerännyt uskomattomat kokoelmat levyjä. Kauan toivoin saavani levyn mutta nyt joitain vuosia sitten tilasin levyn ja leffan netistä ja onhan se leffa musta ihan mahtava kun ajattelee kuinka vanha se on. Siinä leffassa pariskunta putoo jamaikan viidakkoon lentokoneella jota en koskaan tiennyt ... heh .,, hessu vainajan kanssa meidän piti lähtee jamaikalle pakoon pahaa maailmaa ja muuttaa vuorille asumaan :) ei siitä pakenemisesta ikävä kyllä mitään tullut. En tiedä missä toi mun dvd menee mutta kyllä se lainaan joutaa kun löydän - se on täällä landella jossain ja voin kattoa jos näkys, lähden huomenna stadiin.

En osaa oikeen suositella leffoja kun en ole nyt oikeen muuta kattonut kun lasten leffoja mutta niissä vaikka kaksin karkuteillä ja ei loraxkaan mikään hullumpi ole tai itse asiassa on kertomus luonnon tuhoutumisesta. Sit on noi olipakerran sarjat jotka tuntuu välillä olevan mun makuun esim löytöretket keksijät ihminen ja elämä on aika hyvät uusin planeetta maa on luonnonsuojelu projekti ja ameriikka ihan ok mutta avaruus ei oikeen kolahda. Aikoinaan olin hyvällä tripillä frendillä ketä palveli mulle köyhiäritareita ja sai aivan taivaisiin belushin naapureita leffalla - tripillä se voi olla ihan sairaskokemus :) Barbi tähkäpää on ihan jees kanssa .. planeetta 51 on hippikamaa kai ... Herra peabody ja sherman voi olla kokemus kanssa ... ja croodit on aika jysäys tavallaan.

Seekker land,  Epic Win Compilation juutuubissa on kans aika must - kun löysin sen oli menossa 36 pätkä ja katoin samantien lähes nukkumatta joka jakson https://www.youtube.com/user/seekerland (https://www.youtube.com/user/seekerland) ja sit on tietty vice https://www.youtube.com/user/vice (https://www.youtube.com/user/vice) jota en niinkään ole jaksanut samalla antaumuksella kun tota ekaa....

Mun isoisällä oli elokuvaprojektori ja ne piripäät kiersi kunnana taloissa näyttämässä filmejä sodan jälkeen ja rahastamassa jengiä ja sitten sillä on ollut monta leffateatteria ... joku oli latomainen rakennus jonka päälle kaatu puu kesken näytöksenkerto mulle  :) kun olin skidi niin oli krunikassa sellanen kun kruunu ja joku toinen jossain en muista missä - ne lopetettiin sillon ja se siirty muihin juttuihin panostamaan kuten esim kesäteatterin pitämisessä ... kun mua hoiteli vähän kaikki niin oli jonku suomifilmin kinofilmi tms joka toi maahan leffoja sensuroijaleikkaja kenen kanssa olin siellä studiolla aina välillä ja siellä oli kellarissa leffa julisteita joita halusin kaikkia ja sain, mutta mun mummo sai raivarit kun liimasin kämpän kaikki seinät katon ja ikkunat niitä täyteen ja heitti ne kaikki roskiin harmittaa nyt kun ne olisi ollut siisti muisto jos hotenkin ihmeessä olisin onnistunut ne säilyttämään :( sellasta elämä on :)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Auringon - 15. Maaliskuuta 2017 klo 19:12
Ei löytynyt :( - soundtrakki löyty kyllä ja löysin avi clipin jonka joskus leffasta tein mutta taitaa olla liian vanhanaikaista viihdettä jossa muksitaan ja kuvataan jamaican brutaalisuutta kanssa ... Noissa muissa kyllä menee suu messingille kun kelailee muita juttuja jnes  :sydamia :sydamia
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Auringon - 07. Huhtikuuta 2017 klo 15:21
Pikku Prinssi (piirretty) M. OS borne elokuva - tuhannen tähden trippi! Tuntu kun olis liimatynnyrissä syntynyt kun kerkesi vaan pätkittään nauttimaan todellisesta utusesta sumutuksesta täydellä pläjäyksellä!

napsnaps 1:20:30 "milloin oikeen lakkaat olemasta lapsi? - en ikinä hähähä"

edit: Oon nyt pärännyt leffaa edes takas koko päivän ja tää on totaalisesti mahtava!  :sydamia :sydamia :sydamia
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Auringon - 09. Huhtikuuta 2017 klo 13:24
Järven tarina - suomeksi puhutta vaikuttaa hyvälle. Olen jo pätkissä pidempään fiilistelly mutta laadukas on musta juu  :sydamia :sydamia :sydamia Haltahenkiä : lintujen haltia henki on tapiotar  :sydamia :sydamia :tutimaan O0 O0 :sydamia2 C:-) :ruokaa O:-) :ow :peukku :peukku :blank: :blank: :blank: :sydamia2

kertoja: samuli edelman osaa hyvin kertoa  C:-) C:-)
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: fårad - 22. Heinäkuuta 2017 klo 09:54
Nyt ois areenas viel viis päivää Jotain ilmassa http://areena.yle.fi/1-2490170 (http://areena.yle.fi/1-2490170)
Lainaus

(Après mai, Ranska 2012) Kaunis, surumielinen elokuva 1970-luvun alusta, nuoruudesta, musiikista, hipeistä ja vallankumouksesta jota ei tullutkaan. Ohjaus Olivier Assayas.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Lalalalunanana - 24. Huhtikuuta 2020 klo 12:38
Osaisikohan joku suositella jotain hyviä leffoja jos listaan muutaman jonka tyylisistä oon tykännyt? Eli:

Matrix
Cloud Atlas
Conversations with God
The Notebook
Thelma&Louise
Taxidriver
Inception
Donnie Darko
Big Lebowski
Taru sormusten herrasta

(+Captain Fantastic ja Salainen ikkuna lähinnä ihanan miljöön takia - puinen metsämökki järven rannalla ja vähän erilainen erakkoelämä ja toisessa omavaraisuus sekä vaihtoehtoinen elämäntapa jne)

jne

Jos joku nyt saa noista kiinni minkä tyylisiä. :D Nyt olis aikaa katsoa leffoja mutta tuntuu että kaikki on nähty tai ei kiinnosta mitä leffalistat suosittelee... Ei väkivaltaisia.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hariel - 24. Huhtikuuta 2020 klo 16:03
Osaisikohan joku suositella jotain hyviä leffoja jos listaan muutaman jonka tyylisistä oon tykännyt? Eli:

Matrix
Cloud Atlas
Conversations with God
The Notebook
Thelma&Louise
Taxidriver
Inception
Donnie Darko
Big Lebowski
Taru sormusten herrasta

(+Captain Fantastic ja Salainen ikkuna lähinnä ihanan miljöön takia - puinen metsämökki järven rannalla ja vähän erilainen erakkoelämä ja toisessa omavaraisuus sekä vaihtoehtoinen elämäntapa jne)

jne

Jos joku nyt saa noista kiinni minkä tyylisiä. :D Nyt olis aikaa katsoa leffoja mutta tuntuu että kaikki on nähty tai ei kiinnosta mitä leffalistat suosittelee... Ei väkivaltaisia.

Inceptionista jos tykkäät, niin kannattaa tsekata Waking Life ja Paprika. Molemmat uniaiheisia.

Donnie Darkon tyylisiä, mutta kuitenkin erilaisia: Groundhog Day ja The Truman Show. Molemmat on draamoja, joissa on mukana myös syvällisempi taso. Sitten on tietysti Donnie Darkon "jatko-osa" S. Darko. Eri tekijöiltä ja tuo on saanut myös tosi huonot arviot, mutta minusta leffa oli kuitenkin ihan katsottava. Ei niin hyvä kuin DD kuitenkaan.

Interstellar on uudehko avaruusleffa joka jotenkin sopii listaan.

The Congress. Animaatio/draama/scifi. Näyttää aluksi tylsältä, mutta hyvä ja yllättävä juoni, paljon psykedeelisyyttä :D (en spoilaa enempää)

Henkisistä leffoista suosittelen First Contact (Bashar-dokkari) ja Tuning In - Spirit Channelers in America (kanavoijista ja heidän viestistään kertova dokkari). The Celestine Prophecy (aika "new age" kerronnallinen leffa). Nosso Lar (kuolemanjälkeisestä elämästä kertova kerronnallinen leffa).
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hariel - 24. Huhtikuuta 2020 klo 16:12
Täytyy vielä mainita Donnie Darkon käsikirjoittaja-ohjaajan muut käsikirjoittamat leffat Southland Tales (draama/komedia/mysteeri) ja The Box (draama/fantasia/mysteeri). Ei ehkä sovi tuohon listaan niin hyvin, mutta itse ainakin tykkäsin molemmista. Molemmat on sellaisia aika outoja leffoja :) , ensimmäinen erityisesti. Ensimmäisessä myös jonkin verran väkivaltaa, mutta ei mitenkään överisti kuitenkaan.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Lalalalunanana - 24. Huhtikuuta 2020 klo 18:03
Kiitos Hariel!! :) Groundhog Day ja Truman onkin jo nähty, Interstellar myös ja se on kyllä yks lemppareista! Tuossahan oli jo monta leffaa, kiitos!

Doctor Strange on muuten kans ihan huippuhyvä ja sen tyyliset just uppoo hyvin myös.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Diddy Kong - 26. Huhtikuuta 2020 klo 12:27
Shutter Island, elokuva on hieno kertomus ihmisen elämästä ja hulluudesta(vähän kuin fightclub). The Game, psyykkisesti arvelluttava. They Live, vanha klassikko. Filmatisointi kirjasta Piin Elämä on myös kauniisti toteutettu. Ehkä Piin elämä kannattaa näistä katsoa jos valitsee yhden mainitsemistani. En voi riittävästi sitä ylistää, sehän on kuitenkin pelkkä elokuva.

Eniten oon kuitenkin tykännyt sellaisista elokuvista kuin Inside Out, 5 legendaa, Lego Movie, Big Hero 6, Men in Black 2, Shrekit...Voi itku... ensimmäisen kerran suutelin tyttöä vuonna 91 elokuvassa Terminator 2, tuomion päivä. Tuo tyttö on jo kasvanut naiseksi, ja yhdeksi yöksi huolisin hänet edelleen. Elokuvat on tylsiä. On hyvä että niissä käsitellään joskus mielenkiintoisia ideoita ja ajatuksia. Useat niistä on kuitenkin jo esitetty kirjoissa. Kirjat ovat tylsiä.

Elämä on kuitenkin niin jännää ettei sitä uskalla kohdata, parempi että viihteen tähdet elävät puolestani ja minä tyydyn tuntemaan empatiaa idoleitani kohtaan. Ajattele, Leonardo di Caprio feikkaa sen elämän jonka hän elää puolestani.

Joskus olisi kiva tavata joku kaunis nainen joka suostuisi katsomaan kanssani elokuvia ja pitämään minua kädestä kiinni. Se olisi romanttista. Sitten olisimme menemättä kävelelylle metsään ja pelaisimme illalla shakkia yömyöhään asti. Aamulla söisimme seitsemän lajin aamiaisen mannapuurolla ja shamppanjalla ja täyttäisimme huoneen lattian ilmapallomereen. Yöllä kantaisimme sängyn parvekkeelle ja makaisimme sillä vierekkäin ja katselisimme läppäriltä uudestaan  elokuvia. Elokuvat ovat ihania.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Hariel - 03. Tammikuuta 2021 klo 12:57
Onko kukaan tääl hehkuttanut Avatarii viel, ihan super hyvä. :)

https://youtu.be/6ziBFh3V1aM

Muuten tosi hyvä, mutta aika paljon väkivaltaa tässäkin, mistä en niin tykännyt... Katoin kuitenkin kahdesti, visuaalisesti huikea ja hyvä tarina!

Kakkososa tulossa näillä näkymin 2022.
Otsikko: Vs: Leffat
Kirjoitti: Omppu - 03. Tammikuuta 2021 klo 17:30
Avatarin jatko-osaa onkin saanut odottaa jo pitkään, ensimmäisen osan näin teatterissa.