Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Postin murros - 1

Kävelen

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Postin murros
« : 13. Syyskuuta 2019 klo 00:05 »
  • Tykkää (2)

• Nyt on paljon otsikoissa Postin hommat ja miten Postin väkeä halpuutetaan ja he siitä lakkoilevat. On myös otsikoita että onko kirje- ja lehtijakelulle enää aidosti tarvetta, ja mustakin se on ihan hyvä kysymys...

Mä itseasias menin halpaan nollasopimukseen nyt Postille vuokrafirman kautta, ~ei sillä mulle niin väliä~, koska käytännössä en kuitenkaan saa kuin sosiaaliturvasanktiot sillä pois vaikka tekisin mitä, koska sillee nyt vaan menee köyhän ruokakunnan tilanne suamemmaassa meillä. Ajatuksena mulla oli yrittää tommost vähän kuin harrastus/ yhdyskuntapalvelumielessä  :o mutta ei se ehkä ihan vielä skulaa.  :-\

Toki asia kiinnostaa myös näin yhteiskunnallisena ilmiönä,ja on ihan jännä fiilistellä mitä siellä talon sisällä käytännössä ehkä nyt tapahtuu; miten eriarvoistava päätäntä aiheuttaa kuohuntaa siellä ja kuka lopulta on roisto? Entä jos me vaan tykätään roistotarinoista?

Mites muuten ne ihmiset kenelle postikin jakaa niit ulosottolappusia ja muita virastopapereita..? Se oli mun eka päivä siel, eli nähdä miten paljon ulosottoviraston kirjeitä menee täällä jengille. Musta se oli uskomatonta. Onko köyhyys/rikkaus merkityksellinen vaaka ja tarina ihmisyydessä ja oppimisessa?

Mitään mieltä? Itsehän varmaan jatkan siellä nyt jonkin aikaa ja ehkä funtsin asiaa myöhemminkin. Mä olen siellä hurjasti hitaampi ja hölmömpi kuin muut, joten en mä tiedä kauanko sitä kestää  ::) ehkä joskus tätä kokemusta viisaampi

Toivottavasti jotain sopua ja ymmärrystä löytyy jokaiselle.  Siellä ja täällä ja kaikkialla :peukku <3 
    Kirjattu

Sininen evä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    Vs: Postin murros
    « Vastaus #1 : 15. Syyskuuta 2019 klo 10:38 »
  • Tykkää (0)

• Nyt on paljon otsikoissa Postin hommat ja miten Postin väkeä halpuutetaan ja he siitä lakkoilevat. On myös otsikoita että onko kirje- ja lehtijakelulle enää aidosti tarvetta, ja mustakin se on ihan hyvä kysymys...

Mä itseasias menin halpaan nollasopimukseen nyt Postille vuokrafirman kautta, ~ei sillä mulle niin väliä~, koska käytännössä en kuitenkaan saa kuin sosiaaliturvasanktiot sillä pois vaikka tekisin mitä, koska sillee nyt vaan menee köyhän ruokakunnan tilanne suamemmaassa meillä. Ajatuksena mulla oli yrittää tommost vähän kuin harrastus/ yhdyskuntapalvelumielessä  :o mutta ei se ehkä ihan vielä skulaa.  :-\

Toki asia kiinnostaa myös näin yhteiskunnallisena ilmiönä,ja on ihan jännä fiilistellä mitä siellä talon sisällä käytännössä ehkä nyt tapahtuu; miten eriarvoistava päätäntä aiheuttaa kuohuntaa siellä ja kuka lopulta on roisto? Entä jos me vaan tykätään roistotarinoista?

Mites muuten ne ihmiset kenelle postikin jakaa niit ulosottolappusia ja muita virastopapereita..? Se oli mun eka päivä siel, eli nähdä miten paljon ulosottoviraston kirjeitä menee täällä jengille. Musta se oli uskomatonta. Onko köyhyys/rikkaus merkityksellinen vaaka ja tarina ihmisyydessä ja oppimisessa?

Mitään mieltä? Itsehän varmaan jatkan siellä nyt jonkin aikaa ja ehkä funtsin asiaa myöhemminkin. Mä olen siellä hurjasti hitaampi ja hölmömpi kuin muut, joten en mä tiedä kauanko sitä kestää  ::) ehkä joskus tätä kokemusta viisaampi

Toivottavasti jotain sopua ja ymmärrystä löytyy jokaiselle.  Siellä ja täällä ja kaikkialla :peukku <3

Oon nuorena ollu jakamassa postia, oli tosi kiva paikka, ja mukavia ihmisiä siellä. Aika omanlaisia persoonia oli jokainen. Myöhemmin eksyin taas Postille ( oli juurikin tää nollasopimus vuokrafirman kautta ) en dikannu siitä kiireestä ja ilmapiiristä. Vähän tunsi itsensä muutenkin ulkopuoliseks, taas kerran  ;D
    Oon kelannu että paljonkohan mun liksa olis pudonnu, jos siellä vielä olisin, paljon varmaan.
    Fyysistä työtä aina tehnyt, mutta siinä hommassa oli semmosia juttuja, mitkä olis pistäny kropan paskaks ennemmin tai myöhemmin, ei sen arvoista. ( siis tää mun homma ei ollut perinteistä postinkantoa )
    Olin minäkin reilusti hitaampi kuin muut, toiset oikein haali hommia, sit stressas. Kilpailu on kovaa.

Kävelen, tzemppiä sulle sinne duuniin. Älä välitä vaikka oot hitaampi, niin ne muutkin on alussa olleet :)
    Kirjattu
    Toivossa on hyvä elää, rauhassa vielä parempi

Sininen evä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 15. Syyskuuta 2019 klo 16:10 »
  • Tykkää (0)

• Ohooo, mites toi mun kirjoitus meni tohon samaan lodjuun ;D No sentään oikean otsikon alle, hyvä minä ;D
    Kirjattu

Kävelen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 15. Syyskuuta 2019 klo 17:51 »
  • Tykkää (0)

• Ohh. Kivaa kuulla kokemusta. Joo, saas nähdä lähteekö musta enempää tehoja myöhemminkään. Tuntuu joku oma tila vaativan kiireettömyyttä/rauhaa jopa periaatteesta. En mä näe että työn pitäis olla niin hullua juoksua, kun palkka 8,9/tunti! Pidemmällä matkalla sellasesta sairastuu, niin paras pitää oma tahti jo alussa ja katsoo että kelpaako pomoille, ~ jos ei, niin ei voi mitään.
    Tällä hetkellä tuntuu että kukaan ei halua kertoa tai nähdä tai lupailla huomista pidemmälle siellä. Pitää yrittää vaan pitää hommansa kasassa, kävi miten kävi.. Haha. On mulla vielä ainakin puolikas päivä duunia!  ::)
    Kirjattu

Sininen evä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 16. Syyskuuta 2019 klo 16:09 »
  • Tykkää (0)

• Mul oli kyllä liksa ihan kohillaan kun tuli ikälisiä muista hommista, sen ne olis sit varman nyt laskenut, en tiedä. Oli myös ennalta sovitut päivät pariks viikoks, mut mut..  Siin oli omat koukerot mitkä teki tepposet. Työkaverit & ilmapiiri on tärkeämpi kuin mikään fyffe, klisee mut näin se vaan on.

Onko siellä missä olet paljon vuokrafirman kautta muita? En oikein päässyt selvyyteen missä ite olin että paljonko siellä oli. Tuntu että osa Postilaisista vähä kyräili, tai sitten omat vainot vaan iski ;D Oli kyllä yks vanhan liiton äijä, joka oli ollu piiitkään Postilla, se oli mukava mies.
    Hiffas juttuja. Yks pomoista taas, noh parempi kun ei sano mitään ;D
    Kirjattu

Kävelen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 17. Syyskuuta 2019 klo 16:51 »
  • Tykkää (0)

• Must näyttää että siel on aika paljon vuokralaisii nyt, ehkä jopa kymmenkunta. Ja tuntuu että saattaa olla jokin sellainen pieni vastus talon väen suhteen vähän kuin periaatteesta, ja protestihidastelua. Oon koettanut rohkeesti kysyä ja pyytää ohjausta ja neuvoja, niin kyllä siel autetaan sitten. Perehdytys oli vaan vähän hassu, kun ne laittoi siihen semmosen joka oli vaan muualta kysytty keikkalainen siellä. Työvaatteetkin piti itse erikseen kysyä.

Ehkä se johto ei usko että talon väki haluaa perehdyttää, ja ymmärrettävää toki. Ehkä toisaalta monet vuokralaiset jättää homman parin päivän jälkeen.. En mä tiedä. Mä olen kuitenkin tottunut jo semmoseen ulkopuolisuuteen, kun tuol skoles vuosia tuntui että mä olen ihan pohjasakkaa ja altavastaaja siellä. En mennyt sen laitoksen sääntöjen mukaan, niin mä totuin siihen että musta ei välttämättä digata ja nyt yritän vaan elää sit tätä tilannetta vähän samaan tapaan,että teen parhaani omas tilanteessa. Ehkä mä vähän toivon että se siitä jotenkin muuttuisi. Mä toivon myös että Postilaiset sais pitää palkkansa ja etunsa ja kaiken minkä eteen on duunannut vuosia,. ~ Mulle sopii toi että on se kolme päivää viikossa, mutta olis hyvä tietää ennemmin kuin 10 tuntia aikaisemmin että miten seuraava päivä menee, kun ne kuitenkin varataan erillisestä systeemistä. Vähän hurja tilanne ja tuolla on kai ihan vasta vaihtunut johtoon joku myös yms.. Ja mä veikkaan että myös toi työnjohto tykkäis paremmin tehdä hommaansa talossa joka olis kaikille reilu. Eli jännää riittää, löytyispä sopua. Työstä itsessään tykkään kyllä, siks haluisin jäädä  :blank:

Ainii. Lopulta mun puolipäivä venyi muuten ylitöiksi kun heitin koko pyörärundin loppuun. Se on kyl melkoista fyysistä ja kiireistäkin hommaa, kyllä sitä sopii arvostaa must.
    Kirjattu

Kävelen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 17. Syyskuuta 2019 klo 19:00 »
  • Tykkää (0)

• Mustahan siis olis parasta jos koko yhteiskunta menis siihen perustulosysteemiin ja sit progressiivista verotusta sopivasti siitä eteenpäin. Esim. meil joka tapauksessa joudutaan hakea tukia, oli palkka kuukaudessa 700 tai 1400 jne. joten tämmösille orjille noi työtunnit sentään näinä aikoina merkitsee sen että toimeentulotuen osuus ei laske sitä - 20% tai - 40%,mistä olis aika vaikea maksella muun muassa opintolainoja, joit on allekirjoittaneella aika hitoksen paljon.

Haha. Veikkaan että oon tän yhteiskunnan pohjimmaisii luusereita, mut ei se niin haittaa. Nöyrin mielin keksii paljonkin tekemistä ajan kuluksi  ^-^ ... Toki onhan se myös rasittavaa. Mä vaan sitä että tääl yhteiskunnassa menee aika monilla vähän heikosti. Jos tulis kokonaisvaltainen rakennemuutos,niin ehkä työn luonne muuttuisi enemmän siihen että se on hieno mahdollisuus tehdä täällä jotain.
    Kirjattu