Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Aktiivinen hiljentyminen - 2

hippu

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Vs: Aktiivinen hiljentyminen
« Vastaus #15 : 24. Elokuuta 2010 klo 17:25 »
  • Tykkää (0)

• Ja vielä et noi kaikki on vähän spesiaaleja tilanteita, ois pyrittävä jus tuohon mitä guaarwakin kirjoitti, et sais tavan askareistakin rentouttavia hyvän olon hetkiä. Oikeestaan käsintiskaushan on terapiaa, saa läträtä lämpimässä vedessä ja leikkiä pehmeällä vaahdolla ja vaikka tehdä vaahdosta/vaahtoon kuvioita  :P

Itseasiassa tässä yks päivä innostuin mökillä puhaltelemaan saippuakuplia, että oli ki-vaa!
    Kirjattu
    Joka aamu on armo uus.

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #16 : 24. Elokuuta 2010 klo 17:36 »
  • Tykkää (0)

• Oikeestaan käsintiskaushan on terapiaa, saa läträtä lämpimässä vedessä ja leikkiä pehmeällä vaahdolla ja vaikka tehdä vaahdosta/vaahtoon kuvioita  :P

Onhan se, mutta kun sitä tiskiä on aina niin perkeleesti, että menee helposti pari tuntia ja sitten kädet on ihan kurtussa sen jälkeen. Ja lähtökohtaisesti oon sitä mieltä, että kaikki siivoaminen on suhteellisen tylsää. Mitä järkeä siivota kun joutuu kuitenkin kohta taas tekemään kaiken uusiksi? ;D :P
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

hippu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #17 : 24. Elokuuta 2010 klo 18:04 »
  • Tykkää (0)

• Onhan se, mutta kun sitä tiskiä on aina niin perkeleesti, että menee helposti pari tuntia ja sitten kädet on ihan kurtussa sen jälkeen. Ja lähtökohtaisesti oon sitä mieltä, että kaikki siivoaminen on suhteellisen tylsää. Mitä järkeä siivota kun joutuu kuitenkin kohta taas tekemään kaiken uusiksi? ;D :P

Höh  :o Mitäs jos tiskaisit ts. meditoisit vähän useemmin? 

En ole varmaan koskaan tiskannu kahta tuntia, kädet saa kurttuun lyhyemmässäkin ajassa  :o

Viimeisen lauseen kyllä allekirjoitan hyvinhyvinhyvin mielelläni...
    Kirjattu
    Joka aamu on armo uus.

Tinde

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #18 : 24. Elokuuta 2010 klo 18:39 »
  • Tykkää (0)

• Anu-akka: mulle äiti tuota kirjaa suositteli jo pari vuotta sitten ja on aikas mielenkiintoinen. Ois jännää kyllä muistaa omia edellisiä elämiä :)

Niin, mulla meditatiivinen olotila tulee helpoiten neulomalla, maalaamalla/piirtämällä tai joogaamalla. Sitä perinteistä lootusasentoakin harrastan kyllä.
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #19 : 24. Elokuuta 2010 klo 19:40 »
  • Tykkää (0)

• Onhan se, mutta kun sitä tiskiä on aina niin perkeleesti, että menee helposti pari tuntia ja sitten kädet on ihan kurtussa sen jälkeen. Ja lähtökohtaisesti oon sitä mieltä, että kaikki siivoaminen on suhteellisen tylsää. Mitä järkeä siivota kun joutuu kuitenkin kohta taas tekemään kaiken uusiksi? ;D :P

Höh  :o Mitäs jos tiskaisit ts. meditoisit vähän useemmin? 

En ole varmaan koskaan tiskannu kahta tuntia, kädet saa kurttuun lyhyemmässäkin ajassa  :o

Viimeisen lauseen kyllä allekirjoitan hyvinhyvinhyvin mielelläni...

Ei jaksa :D on aina kovan työn takana saada itsensä tekeen jotain niin tylsää kuin siivoaminen, joten tiskaan sitten kun on ihan pakko. (ts. kaikki astiat likaisena) ;)
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #20 : 24. Elokuuta 2010 klo 21:01 »

Jospa sä olet ollut rumpali edellisessä elämässä ja se taito tulee jostain syvältä tietyssä mielentilassa? Luen juuri yhtä kirjaa (Elisabeth Haich: Vihkimys), jossa kirjoittajan 15 vuotias poika saa ensimmäisen rumpunsa ja alkaa soittaa sitä virtuoosimaisesti, itkien samalla. Hän muistaa edellisen elämänsä, jossa oli afrikkalainen alkuasukas :)

Hmm... Jännä ajatus, varsinkin kun olen ihan varma, että lapsuudessani tietyt merkit viittaavat siihen että olen elänyt ennenkin. Rummutus ei varsinaisesti kuulu niihin, olihan isäni rokkibändin rumpali 60-luvulla. Mutta joka tapauksessa osasin kuulemma rummuttaa oikein hyviä rytmejä jo liki vauvaiässä. Musiikkia ylipäänsäkin rakastin, lempibiisini tasan 1-vuotiaana oli Paper Lacen The Night Chicago Died... :)

On muuten ollut mielenkiintoista lukea näitä hiljentymiskeinoja. Aika monet tunnistan niistä omistakin kokemuksistani, lukuun ottamatta liikunnallisia harrastuksia jotka ovat jääneet vieraammiksi jne.
    Kirjattu

stone cold Juihis

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #21 : 20. Tammikuuta 2011 klo 20:00 »
  • Tykkää (0)

• Taidan kokea samanlaista uidessani. Olen laiheliini, ja siksi minulle tulee vilu hyvin helposti vähänkään viileämmässä vedessä, enkä myöskään pidä erityisemmin kylmässä vedessä uimisesta, tai siitä että joutuu kastautumaan.

Tänä kesänä olen oppinut olemaan miettimättä mitään kun menen veteen, se on minulle meditaatiota parhaimmillaan. Huomaan että vesi on kylmää, mutta silti vain kahlaan syvemmälle. Kun olen haarojani myöden vedessä, pysähdyn, koska siitä eteenpäin tuntuu jokseenkin vaikealta. Pidän ehkä puoli minuuttia tai minuutin käsiäni yhdessä, ja pyrin vain olemaan. Mietin ajatusta, kuinka en halua kastautua ja pelkään kylmän tunnetta. Sitten keskitän ajatukseni siihen miltä minusta tuntuu juuri nyt, ja mietin, että kun pulahdan veteen, kohdennan tarkkaavaisuuteni vain siihen miltä minusta tuntuu. Kastaudun, ja kokemus on oikein miellyttävä.

Uidessani keskityn hengitykseen, ja huomaan monesti kuinka kiihtyneessä tilassa olen. Jos ilma sallii eikä ole aaltoja, voi uida rauhallisesti, keskittyen siihen miltä tuntuu ja mitä tekee. Kokemus on rauhoittava, meditatiivinen.

Rantaan tullessa jään monesti seisoskelemaan veteen tai istumaan rantaan, niin että vain pää tai osa ylävartalosta näkyy. Tutkiskelen kylmyyttä, ja annan sen tulla. Hassua on, että kun antaa kylmyyden tulla, se meneekin monesti hetkeksi pois. Sitä vastaan kamppaileminen kylmettää lisää. Nousen pois, kun tuntuu siltä.

Rannalla annan tuulen ja auringon kuivattaa veden pois iholtani. On kylmä, mutta olen vain.

Lopuksi kuivaan pyyhkeellä loput vesipisarat, puen päälleni ja pyöräilen kotiin.

:)
    tämä on kaunis ja eroottinen tarina, tunsin kosketuksen.
    Kirjattu
    Älä luota hippiin, just joo....

trollish

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #22 : 26. Tammikuuta 2011 klo 22:59 »
  • Tykkää (0)

• Oikeestaan käsintiskaushan on terapiaa, saa läträtä lämpimässä vedessä ja leikkiä pehmeällä vaahdolla ja vaikka tehdä vaahdosta/vaahtoon kuvioita  :P

Onhan se, mutta kun sitä tiskiä on aina niin perkeleesti, että menee helposti pari tuntia ja sitten kädet on ihan kurtussa sen jälkeen. Ja lähtökohtaisesti oon sitä mieltä, että kaikki siivoaminen on suhteellisen tylsää. Mitä järkeä siivota kun joutuu kuitenkin kohta taas tekemään kaiken uusiksi? ;D :P

Itse herkkäihoisena joudun käyttämään tiski-/siivoushanskoja. Olen huomannut, että kynnykseni tiskauksen aloittamiseen madaltuu, kun muistaa, ettei tarvitse koskea kaikkiin vanhentuneisiin ällötyksiin paljain sormin :) eikä sormet rusinoidu. Muutenkin siivouksessa kannattaa olla hyvät välineet ja aineet, on huomattavasti mukavempaa, tai niin mukavaa kun siivous ikinä voi olla.

Minulla ehdottomasti ykkösenä pään nollaamisena toimii piirtäminen/maalaaminen ym. Joskus saattaa tulla valkoisen paperin kammoa ja tökkiä pahastikkin, mutta suurimmaksi osaksi..  Uutena juttuna on virkkaus, johon olen kokuttunut aivan täysin. Sitten on myös jo aiemminkin mainitut luonto kaikkeudessaan, musiikki samoiten ja liikunta. Ratsastus olisi aivan ihanaa, jos olisi varaa.
    Kirjattu

Jushka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #23 : 27. Tammikuuta 2011 klo 00:04 »
  • Tykkää (0)

• Mulla toimii parhaiten (varsinkin alkukesästä) soutaminen lähisaareen, jossa makaan vain auringossa ja olen. Joskus pystyn olemaan ajattelematta mitään, välillä katselen lintuja ja vettä ja kävelen. Luonnon läheisyys auttaa kyllä kummasti.
    « Viimeksi muokattu: 28. Heinäkuuta 2012 klo 13:19 kirjoittanut Jushka »
    Kirjattu
    Ei elämääsi voi määritellä kukaan, se on kirjoitettava itse.

Kirjaton hylly

• Vieras
    « Vastaus #24 : 06. Toukokuuta 2017 klo 22:55 »

Hariel täs Hyproponis on aika hyvät saundit, noi bassarit putoo  :)
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #25 : 06. Toukokuuta 2017 klo 23:16 »
  • Tykkää (0)

• Hariel täs Hyproponis on aika hyvät saundit, noi bassarit putoo  :)

Taisit kirjoittaa väärään ketjuun. :P
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Kirjaton hylly

• Vieras
    « Vastaus #26 : 06. Toukokuuta 2017 klo 23:21 »

Oikeeseen meni  ;)

Hyvää yötä & kauniita unia kaikille
    « Viimeksi muokattu: 07. Toukokuuta 2017 klo 02:11 kirjoittanut Kirjaton hylly »
    Kirjattu

aurinkopuu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #27 : 17. Lokakuuta 2017 klo 22:28 »
  • Tykkää (1)

• Kiva aihe! :)

Ekoina tulee mieleen luonnossa hengailu, iltalenkit koiran kans kun on yleensä vähän tai ei ollenkaan jengii ulkona, rauhallisella/luotettavalla hevosella ratsastaminen metsässä, juokseminen viimeistään siinä vaihees kun tuntuu et kroppa alkaa olee jo vähän äärirajoil mut jatkaa silti, puutarhajutut, lattialla makoilu (yleensä päädyn tähän kun en sit jaksakaan kunnolla meditoida), kynttilän tuijottaminen, teen juominen ja ikkunasta ulos kattelu, venyttely, auringossa loikoilu... Silloin kun poltin niin röökihetki yksin oli kans välillä semmonen oikeesti melkeimpä meditatiivinen tuokio, ikävöin ehkä vähän sitä... En tiiä pitäiskö kokeilla semmosta et menee vaan randomisti takapihan portaille istuu viideks minuutiks ja kattelee taivasta ja sit takasi. ;D
    Kirjattu