Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Energiakenttien ja energiavirtojen tunteminen - 1

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
Energiakenttien ja energiavirtojen tunteminen
« : 19. Maaliskuuta 2011 klo 21:08 »
  • Tykkää (0)

• Olemme koulussa paljon tietokoneiden ääressä, ja monesti tunnilla mennään toisen viereen katsomaan miten joku juttu menee, tai vuorostaan annat jelppiä kaverille. Menneillä viikoilla kaksi kertaa kävi niin, että kun joku tuli auttamaan minua, ja siirsi käsivartensa lähelle käsivarttani, tunsin selvästi lämmön omassa käsivarressani.

Itselläni on ollut käsitys, etten tunne paljoa energioita, ja siksi olikin kummallista tuntea täysin tavallisessa tilanteessa jotakin, asiaan edes keskittymättä. Vilkaisin kummallakin kerralla, kuinka kaukana toisen ihmisen käsi oli, ja oli siinä sellainen 10-20 senttiä väliä.

Onko muilla samanlaatuisia kokemuksia?

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    Vs: Energiakenttien ja energiavirtojen tunteminen
    « Vastaus #1 : 19. Maaliskuuta 2011 klo 22:54 »
  • Tykkää (0)

• Ei varmaan yllätäkään, mutta on  ;D

Vihreäkaupunki, olet kuitenkin käsitykseni mukaan työskennellyt energioiden parissa, sekä meditoit jne. Pohdit näitä asioita kriittisesti, mutta otat avosylin kokemuksesi vastaan sellaisina kuin ne tulevat. Ja niitä alkaa tulla  ;D
    Olemme alituiseen tilanteissa, joissa olemme toisten ihmisten, eläinten, jopa kasvien, monumenttien jne. vaikutuspiirissä osittain tai kokonaan sisäkkäin. Kun tällaiset vaikutuspiirit kohtaavat, syntyy tästä kohtaamisesta tietenkin omat väreensä. Hienonhienot, suurensuuret, tai jotain siltä väliltä.  ;)
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #2 : 20. Maaliskuuta 2011 klo 00:00 »
  • Tykkää (0)

• Samanlaisia kokemuksia täälläkin. Monesti aistin jos joku on tulossa samaan huoneeseen missä olen itse, tai vaikka ulko-ovelle. Tiedän myös monesti mitä perheenjäsenet ajattelevat ennen kuin he sanovat mitään ääneen. Energiavirtaahan tämä koko todellisuus on (lyhyesti ilmaistuna E=mc²) joten sen muutosten aistiminen ei edes ole mitenkään yliluonnollista. Toiset vain ovat sille herkempiä kuin toiset.
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #3 : 20. Maaliskuuta 2011 klo 00:45 »

Itsekin tunnen energioita, mutta ne tuntuvat minulla parhaiten hieman erilaisissa tilanteissa kuin yleensä energioita tuntevilla ihmisillä. Esimerkiksi, kun liikun yksin ulkona, tunnistan eri paikoissa erilaiset energiat. Ihmisten energioiden kanssa olen huonompi, mikä johtunee siitä että olen itse hyvin varautunut useimpien ihmisten suhteen. Kun ei ole avoin ulospäin, ei ole avoin sisäänpäinkään. Ja ihan vastaavasti, avoimimmillani ja vastaanottavimmillani olen usein juuri yksin ulkoillessani. Jne.
    Kirjattu

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 20. Maaliskuuta 2011 klo 11:46 »
  • Tykkää (0)

• Olen kyllä tuntenut muiden ihmisten energiakenttiä. Se on voimistunut nyt tämän vuoden aikana, ennen en tahtonut havainnoida sen olemassaoloa, sillä en sellaiseen uskonut. Mitä enemmän kuitenkin olen meditoinut ja tiedostanut oman energiakehoni olemassaolon, sitä voimakkaammaksi tunne on tullut. Paikat, joissa on paljon ihmisiä, ovat alkaneet tuntua melko hämmentäviltä. Toisinaan saatan antaa muiden tunteillekin jopa liian suuren vallan, ehkä jopa sekoittaa omaanikin? Olen miettinyt tämän tapahtuman liittymistä masennukseeni, tilaan jossa olin jokusen vuoden. Sitä, voisiko se olla johtunut siitä, että olen tiedostamattani imenyt surua ja ahdistusta puoleeni.

Tämän viikon aikana energiat ovat olleet erityisen voimakkaita. Se on saanut minut epätasapainoon, kruunuchakra on ollut avoin joten olen myös tuntenut kaikenlaista selittämätöntä. Olo ollut irrallinen, en ollut ns. maadoittunut joten lähdin energiavirtauksiin turhaksi mukaan. Se pelotti, nyt sain apua joten olo on parempi. Hämmentävintä tässä on miten äkkiä mieli voi muuttua astraalitason asioista. Minua on häirinnyt henki, jonka olen nyt toivonut jatkavan matkaa eteenpäin. Tunnen sen läsnäolon energiavirtauksina (toisinaan tuulenvire-tyylinen ilmiö) ja huomaan sen liikehdinnän elektroniikan naksumisena. En tiedä uskotteko tällaiseen, voisin toisaalle ehkä kirjoittaa tästä enemmän :) Kokemus oman energiakehon tasapainottamisesta oli tähänkin ongelmaan ratkaisu.

Joihinkin ihmisiin saa paremmin tunteen energisestä läsnäolosta. Itse ainakin vaadin monesti siihen rakkautta tätä henkilöä kohtaan, kuten toiseen ketjuun kirjoitinkin raskaana olevasta ystävästäni. Kuitenkaan ne, jotka eivät tällaista energiaväreilyä tiedosta, eivät osaa sitä tunteakaan (tai sekoittavat muuhun), näin ainakin kuvittelisin.
    Olen nyt miettinyt että olenko ihan seonnut tms :D Nyt se alkaa hälvenemään, tunnen energian! Hämmentävää ollut kyllä. Moni kyllä hulluksi sanoisikin, pitänee hiukan rajata kenelle näistä asioista puhun.
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #5 : 20. Maaliskuuta 2011 klo 13:47 »

Joihinkin ihmisiin saa paremmin tunteen energisestä läsnäolosta. Itse ainakin vaadin monesti siihen rakkautta tätä henkilöä kohtaan, kuten toiseen ketjuun kirjoitinkin raskaana olevasta ystävästäni. Kuitenkaan ne, jotka eivät tällaista energiaväreilyä tiedosta, eivät osaa sitä tunteakaan (tai sekoittavat muuhun), näin ainakin kuvittelisin.

Juu, näin.

Muistan, kun ollessani kirjastotöissä tuli joskus niin miellyttävän oloisia asiakkaita, että tuntui jotenkin ihan luontevalta vähän avata kanavia. Niin huomasinkin, että sain niiltä ihmisiltä oiiikein hyviä energiaimpulsseja. Ne olivat yhtä voimakkaita kuin jos oma kulta nököttäisi vieressä.

Tämän vastineeksi on mielenkiintoista, että osa ns. kavereistakaan ei "anna" energiatasolla yhtään mitään. Ihminen juttelee ja elehtii metrin päässä, mutta tunne on melkein yhtä kylmä kuin jos siinä olisi robotti.
    Kirjattu

merryhey

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 22. Maaliskuuta 2011 klo 16:36 »
  • Tykkää (0)

• Olen todella herkkä ihmisten energioille ja ilmapiirissä vallitseville energioille sekä niiden muutoksille. Koen helposti ilmapiirin painostavaksi, iloiseksi tai mitä se onkaan, vaikka kukaan ei puhuisikaan mitään. Lisäksi jos kohtaan suuren määrän negatiivisia energioita, olen hetken hämmentynyt ja surullinenkin. Energiat vaikuttavat minuun suuresti, erityisesti ihmisten energiat.

Toinen tilanne, jolloin aistin energioita, on yksin luonnossa liikkuessani. Ne ovat tähän asti ainakin olleet vain hyviä energioita (miinus eräs metsä) jotka tuntuvat tasaavan ja puhdistavan mieltä. Kaverin kanssa en ehkä huomaa niitä siksi, että tunnen paremmin kaverin energiat ja tulen keskittyneeksi vain niihin.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #7 : 02. Tammikuuta 2013 klo 20:37 »
  • Tykkää (0)

• Ostin just pöytäorgoniitin, joka neutralisoi ja puhdistaa kielteisiä energioita positiivisiksi.

Tuolla on tietoa ja kuvia: http://www.orgonisaatio.fi/index.php/orgoniitit
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

dark avenger

• Vieras
    « Vastaus #8 : 03. Tammikuuta 2013 klo 22:57 »

Ostin just pöytäorgoniitin, joka neutralisoi ja puhdistaa kielteisiä energioita positiivisiksi.
    Sua on huijattu höpsö. Tai ehkä se just siks voi toimiakin.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 03. Tammikuuta 2013 klo 23:34 »
  • Tykkää (0)

• Tunnen itse jotenkin todella helposti sen jos joku on huonolla tuulella. Samoin myös havaitseni ilon ihmisistä. Tiedä sitten mistä johtuu...
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Peacemaker

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Valokuvat
    « Vastaus #10 : 04. Tammikuuta 2013 klo 03:13 »
  • Tykkää (0)

• Tunnen itse jotenkin todella helposti sen jos joku on huonolla tuulella. Samoin myös havaitseni ilon ihmisistä. Tiedä sitten mistä johtuu...

Sama täällä.
    Kirjattu
    The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present.

tarina

• Vieras
    « Vastaus #11 : 26. Tammikuuta 2013 klo 02:04 »

juu, eli pisti silmään tämä keskustelu, kun oon kihlattuni kuoleman jälkeen tullut tosi herkäksi sen energian (ja siinä samalla muidenkin ihmisten - tosin, maan päällä elävien) tuntemiselle. esim koen tunnetta, että kihlattuni välillä kuin "vetää" mut suojaan, tätä on siis todella vaikea pukea sanoiksi ns "konkretisoida", mutta voisin sanoa, että ikään kuin hartioillani ja selässäni olisi jotain lämmintä ja turvallista. siltä se tuntuu. usein noin käy, kun (tiedostamattani) pelkään / jännitän jotain asiaa.
    muiden ihmisten energian tunnen alitajuisina oletuksina, en siis voi koskaan sanoa varmasti, olenko spekulaatiossani oikeassa. tosin harvinaisen usein on osoittautunut, että intuitioni pitää paikkansa.
    useita tapauksia (10-15) nyt vuoden sisään on ollut, kun olen tunnistanut ihmisen (tutun tai tuntemattoman) kärsivän sylmishäiriöstä, jopa pelkästään hänen olemuksestaan, joka on omastanikin mielestäni vaikuttanut suht normaalilta. mä uskon tämän olevan jonkinlaista alitajuista energian aistimista, en tosiaan osaa selventää, mistä johtuu.. mukava kuulla että muutkin ovat kokeneet samankaltaista :)
    Kirjattu

annika

• Vieras
    « Vastaus #12 : 26. Tammikuuta 2013 klo 14:53 »

tunnen kanssa todella hyvin etenkin ihmisten negatiivisen energian. se aiheuttaa sellaisen jännän ahdistuksen tunteen  :-\
    Mutta onneksi positiivinen energia taasen tekee aivan päinvastoin  :sydamia

Vuonna 1992 tunsin myös äitini kuoleman. se tuntui siltä kuin joku valtava voima olisi lävistänyt minut.
    Kirjattu

Havina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Syväekologiaa ja parempaa elämää
    « Vastaus #13 : 06. Huhtikuuta 2013 klo 01:48 »
  • Tykkää (0)

• Sattui sattumalta silmään tämä ketju. Minulla tulee aina alitajuisesti ja ensireaktiona tällaisia juttuja lukiessa ja kuullessa, että "mikä ihmeen energia?" Miksi ihmiset käyttävät asiasta kreikankielistä termiä ja missä merkityksessä? Eikö kyseessä ole aivan tavallinen ja yleinen asia? Kysehän on suomeksi ilmaistuna hengestä tai voimasta tai yhteydestä, olkoon se sitten henkistä tai fyysistä. ;)  Ihmisten kesken voi vallita hyvä henki tai huono henki (=ilmapiiri), eikö niin? Nämä nykyajan "energiahoidotkin" ovat vain jonkinlaista uutta, vieraiden vaikutteiden sävyttämää jatkumoa vanhalle kansanparannusperinteelle, jossa loitsitaan haluttuja asioita, manataan pois pahaa henkeä tai pahaa silmää, tai houkutellaan/kutsutaan/pyydetään itselle tai toiselle ihmiselle voimaa ja rohkeutta.

Pyydän nöyrimmästi anteeksi pilkunnussintaa. Minua vain ärsyttää suomeksi sanottuna suunnattomasti tämä new age -sävytteinen ja vierasperäinen kielenkäyttö silloin, kun suomenkielinen ilmaus ja oman kulttuurin perinnekin on olemassa. Miksi kaikki pitää hakea muualta? Ei minulla muuta tällä erää.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #14 : 06. Huhtikuuta 2013 klo 11:47 »

^ Minusta sana 'energia' toimii tässä yhteydessä oikein hyvin. Jotakin ehdottamistasi sanoista käyttäen useimmat kanssakeskustelijat saisivat vaikutelman, että nyt puhutaan jostakin ihan muusta. Kun itse puhun energioista, puhun jostakin, mitä suomen kielen voima-sana on lähimpänä, mutta valitettavasti voima sattuu tarkoittamaan myös jotakin ihan muuta. "May the Force be with you"? Punttisalille? :o :D
    Kirjattu