Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Enkelit - 1

Galaktika

• Vieras
Enkelit
« : 08. Heinäkuuta 2018 klo 22:57 »

Jutelkaamme enkeleistä ja kaikkeen niihin liittyvästä mitä vaan tulee mieleen. Saa laittaa vaikka kirjasuosituksia, kokemuksia tai muuten vaan ajatuksia. :)

Uskooko hipit enkeleihin?
Kirjattu

Lammen Pei

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Vs: Enkelit
« Vastaus #1 : 09. Heinäkuuta 2018 klo 00:56 »
  • Tykkää (2)

• Entiiä sanoa oliko enkeli, mutta kerran sellainen tuntuva rauha laskeutui mun päälle, kun olin aika heikoilla,, ja tuntu sanovan sanattomasti, että on voima joka jaksaa silloinkin kun "mä" en jaksa. Jokin kestävä ja tahtova voima ja tarkoitus, mitä kaikkee. Mutta tavallaan koen että oon erillään siitä, mutta se on ehkä kuitenkin tuossa takana. Se on se mitä sanon enkeliks,,ja se kans, kun muksu välil kaatuu ihan älyttömästi pyörällä. Yks kerta hyppäs niin oudosti siit satulasta istahtamaan pyörään viereen, eikä sattunut yhtään. .. ja kans kun joskus jäin auton alle ja lensin siitä, niin noh, multa taju meni siin lennossa, mutta sekin kävin jotenkin niin rauhallisesti, eikä kolarin kuuluis varmaan ihan niin pehmonen olla..niin kai mä luulen enkeleihin. uskoa en ehkä niin harrasta...noh, ehkä vähän salaa, välillä.
    Kirjattu

sateenvaari

• Vieras
    « Vastaus #2 : 09. Heinäkuuta 2018 klo 12:11 »

Oon vähän siinä ja siinä. Tavallaan ajattelen, että "enkeli" on muoto jonka ihmisen mieli antaa jollekin hyvälle rakkaudelliselle energialle tehdäkseen siitä jotenkin käsitettävissä olevan. Eli en ajattele, että on jotain siivekkäitä tyyppejä, vaikka fiilaankin enkelikuvitusta esim kirkoissa. Mutta en myöskään teilaa ajatusta. Ja toisaalta onhan niitä juttuja, että jotkut on nähneet enkeleitä, ja ne on vissiin tosi isoja.

https://www.youtube.com/watch?v=u9RqcfJLAJA

Kirjattu

Lammen Pei

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 09. Heinäkuuta 2018 klo 13:21 »
  • Tykkää (1)

• Olen kans joskus nähnyt jonkun youtubevideon, missä oli tosi iso hahmo taivais.
    Tuli mieleen, ett omat jutut siis oikeastaan enempi henkihommia. käsitteistä tykkään shamaanikulttuurin ihte/itse/sielu ym.. En niitä koskaan syvin oppinut, pitäis kaivaa muistiinpanot... Mutta siis tavallaan mun oma kokeminen ja sen käsitteellistäminen yhdistyy omaan lapsuuden tarinointiin. Meillä ainakin läheiset, jotka kuoli meni "enkeleiksi taivaaseen".  Jotenkin oon joskus kokenut/tuntenut että mun edesmennyt mumma olis auttanut yhdessä kohti elämää, kans kantanut jonkin aikaa. Toisessa kohti taas oli joku omanlainen henkiopas vierellä. Mut nää nyt on henkilökohtaisia asioita, jotka mulla vaan omalla polulla kantanut aina silloin tällöin. Sitä on tavallaan avoin, mutta yhtäaikaa tuntuu ettei tarvitse sen kummemmin ottaa itseensä tosissaan tai jotain  :D
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #4 : 09. Heinäkuuta 2018 klo 15:23 »
  • Tykkää (1)

• Kyllä, uskon enkeleihin. :) Minulla on jopa oma yhteys enkeleihin, mutta tästä henkilökohtaisesta puolesta saatan kirjoittaa lisää myöhempänä...

Jos kiinnostaa lukea aiheesta, niin suomennettuja kirjoja löytyy ainakin seuraavilta: Diana Cooper, Doreen Virtue, Anu Wyskiel, Lorna Byrne. Oon tutkinut noiden kaikkien kirjoja, ovat hyviä kirjoittajia, voin suositella.

Tällä hetkellä itselläni on luvussa Diana Cooperin kirja Enkelit vastaavat. Siinä on enkeleiltä kanavoituja vastauksia ihmisiä usein askarruttaviin kysymyksiin. Oon tän itse asiassa lukenut jo 2013, mutta haluan kerrata.

Enkelikorttejakin (tarot-korttien tapaisia, mutta ei aina tarot) löytyy ainakin Diana Cooperilta ja Doreen Virtuelta. Itselläni on Doreen Virtuen Viestejä enkeleiltä -kortit. En noita omaan käyttöön (enää) tarvi, mutta kaverit on noita usein tykännyt nostella. :) Sellaisetkin kaverit, ketkä ei ole kovin "metafyysisiä", on saattaneet olla aika kiinnostuneita noista. :)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Galaktika

• Vieras
    « Vastaus #5 : 09. Heinäkuuta 2018 klo 22:14 »

Oon vähän siinä ja siinä. Tavallaan ajattelen, että "enkeli" on muoto jonka ihmisen mieli antaa jollekin hyvälle rakkaudelliselle energialle tehdäkseen siitä jotenkin käsitettävissä olevan. Eli en ajattele, että on jotain siivekkäitä tyyppejä, vaikka fiilaankin enkelikuvitusta esim kirkoissa. Mutta en myöskään teilaa ajatusta. Ja toisaalta onhan niitä juttuja, että jotkut on nähneet enkeleitä, ja ne on vissiin tosi isoja.

https://www.youtube.com/watch?v=u9RqcfJLAJA

Niinhän sitä joo sanotaan ettei ne oo ihan sellasia mitä taiteilijat on teoksissaan välittäneet, mutta esim. jos ihminen uskoo että enkeleillä on aina siivet niin jos joku enkeli hänelle näyttäytyy, niin hän valitsee semmosen muodon jossa ihminen hänet parhaiten tunnistaa. Siivet tuli tauluihin mukaan käsittääkseni siitä syystä että ne symboloi näiden viestintuojien olevan kotoisin taivaasta. Enkelitaide on kyllä hienoa, olis ihanaa jos esim. Ateneumiin tulis joku enkelinäyttely, vaik suurin osa taitaakin olla just siellä kirkkojen seinillä. :)

Mä en tiiä mitä mulle eilen illalla tapahtui, varmaan jotain sekoilin kun olin jo illalla tovin uinunut ja yhtäkkiä herään ja ihmettelin sekavana et kuka laitto valot päälle kun mun pöydällä olevan lampun vieressä näky joku semmonen himmee valo, luulin eka et joku laitto suolalampun päälle kun entises kämpäs oli joskus semmonen pöydällä ja se valo oli samanväristä lämmintä, se sytty ympyräks ja himmeni sit pois... Voi ehkä olla kun oli valvomista takana ja muutenkin rymyilyä niin joku ihan oma juttu, mut hetken kävi mielessä et oisko voinu olla... Mut sit vaan jatkoin unia kun en käsittänyt. Jotenkin olis ihana joskus nähä enkeli. Valkosiin sulkiin törmäilen kyllä usein, ne on kivoja ja piristää aina päivää, mutta jotenkin olis kiva saada semmonen kunnon merkki jonka varmasti ymmärtää. :)

Enkelikortit on kyllä kivoja, tällä hetkellä on kirjastosta lainassa Doreen Virtuen Parantavat enkelit -kortit. Kirjoja lukiessa tulee kans aina semmonen inspiraatiosysäys ja hyvä fiilis ja ne tulee luettua aika nopeeseen tahtiin, mut luettavaa kyllä riittää vielä. :)
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 09. Heinäkuuta 2018 klo 23:47 »
  • Tykkää (0)

• Ei minun tarvitse uskoa enkeleihin kun tiedän niiden olevan olemassa kokemuksesta ja hädässähän todelliset enkelit tunnetaan. Uskoisin, että ihmisen seuraava olomuoto on myös enkelinä oleminen sitten aikanaan, tulimme hengestä materialiseksi olennoksi ja materialisesta olennosta tulemme joskus valo-olennoksi, se on se henkisen evoluution tie. Arkkienkelit toki ovatkin ihan omaa luokkaansa...
    Kirjattu

Lammen Pei

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 12. Heinäkuuta 2018 klo 13:55 »
  • Tykkää (0)

• En ole tainnut enne löytää joutsenen sulkaa, joutsenii itsejään kylläkin. Tänään rannalla löytyi sulka:

Kirjattu

Hereillä

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 12. Heinäkuuta 2018 klo 19:35 »
  • Tykkää (1)

• Oon nähnyt enkeleitä ja nään enkelinumeroita joiden avulla kasvanut henkisesti, olen saanut myös paljon neuvoja (ei pelkästään numeroiden kautta). Suosittelen tutustumaan valon valtakuntaan  ;)
    Kirjattu