Kaiken voi viedä äärimmilleen ja silloin mennään metsään niin, että rytisee. Itse kyllä uskon moniin salaliittoteorioihin enkä niistä kyllä ihmisille julkisesti puhu kun katsovat vähintäänkin kuin mielenvikaista. Silti juuri tuo tuomitsevaisuus minua häiritsee näissä "holier-than-thou"-tyypeissä olivat he sitten uskovaisia tai ateisteja. Ajatus vaikka siitä, että esim. teosofia ym. olisivat jotain satanismia on idiotismia kuten on vaikka myös se ajatus, että kaikki vapaamuurarit olisivat jotain Illuminateja. Mistä me edes tiedämme, että onko varsinaisesti jotain "Illuminatia"? Se on vain termi.
Varmasti on kyllä paljon salaseuroja, niin hyviä kuin huonojakin. Hyvinkin vaikutusvaltaisiaja ja myös täysin mitättömiä kuten joku marttojen salaseura jossa pelataan shakkia tiistai-iltaisin ja luetaan Mustaa raamattua. Moni ihminen tahtoo kuitenkin antaa liikaa voimaa näille mystisille tahoille kuvitellen, että he ovat todella voimakkaita tahoja, jotka hallitsevat maailmaa. Varmasti moni tahto haluaisi hallita maailmaa ja tietyt sektorit hallitsevatkin tiettyjä osa-alueita.
Kaikki on henkistä tässä maailmassa, sillä ei ole väliä tiedostaako sen. Se on sitten eri asia, että mitä henkisyys juuri sinulle merkitsee. Minut on kyllä kastettu kristityksi, mutta en näe, että se merkitsisi arvona minulle juuri mitään. Arvostan tiettyjä arvoja henkisyydessä, jotka eivät kuulu mihinkään tiettyyn uskontoon tai uskoon. Itse olen joutunut käymään oman tieni läpi, jossa olen pohdiskellut näitä asioita ja olen ollut eri pisteissä mitä tulee henkisyyteen tai sen puutteeseen. Näen, että tässä maailmassa on ihmisiä, jotka kantavat valoa ja ja myös niitä, jotka pyrkivät tuomaan pimeyttä ja nämä voimat sitten kohtaavat maan päällä. Tänne me voimme luoda helvetin tai taivaan. Vapaus koittaa toki lähtiessä, mutta sitä ei pidä tavoitella mitenkään ennenaikaisesti. Kannattaa yrittää tehdä hyvää. En usko "rankaisuun", mutta jokainen teko on kuin siemenen kylväminen. Se kasvaa ja lopulta saat osasi siitä riippuen siitä mitä oletkaan jakanut.
Pieleen lähdimme menemään siinä kun unohdimme sen sanoman, että meidän pitäisi välittää toisistamme. Ainoa asia mikä koskaan tulee merkitsemään eniten on se, että kuinka paljon välititkään eläessäsi. Tätä neuvoa pyrin noudattamaan.