Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Intuitio - 1

mariau

• Vieras
Intuitio
« : 16. Kesäkuuta 2017 klo 00:16 »

Ajattelin laittaa tämmösen ketjun pystyyn kun en huomannut tälle aiheelle omistettua ketjua täällä. Mun mielestä intuitio kuitenkin ansaitsee ihan ikioman keskustelun tänne, koska kyseessä on kuitenkin aika mielenkiintoinen aihe. Kuinka moni luottaa omaan intuitioonsa elämän erilaisissa valinnoissa? Millaisissa ja miten? Miltä intuitio tuntuu teissä?

Lisäks kiinnostais myös tietää, että miten intuitiota vois vahvistaa ja miten sitä kuuluisaa sydämen ääntä vois oppia kuuntelemaa ihan kunnolla. Olisi kiva kuulla jos jollain sattuisi olemaan jotain vinkkejä miten on itse saanut kiinni omasta intuitiostaan. Oon yrittänyt googlailla, mutta tuntuu etten oo saanu hirveesti irti niistä pienistä artikkeleista mitä oon löytänyt. Ehkä joku kirja vois olla paikallaan kerta ei muuten näytä menevän perille....  ;D

Tiedän siis, että ainakin kerran tai pari oon selkeesti tuntenut esim. joistakin henkilöistä ensivilkaisulla että kyseessä on joku erityinen ja siitä onki sit muotoutunu todella syvä ja tärkeä ihmissuhde tai sit esim. tuntunu vaan epämääräsesti epämiellyttävältä jonku seurassa ja sit oon jälkeenpäin saanu tietää et se onki kusettanu huolella jne. Joskus siis on jonkinlaista mututuntumaa tullut ihan itsestään, mutta nykyään tuntuu et sisäinen kompassi on jotenkin rikki. Tuntuu että voisin tehdä paljon parempiakin valintoja välillä tai vähintäänkin joitakin ikäviä tapahtumia ois osannu välttää jos ois ollu paremmin tietonen intuitiosta.

Oon joskus lukenut et intuitiota vois harjotella ihan pienissä arjen jutuissa, mut ne kerrat kun oon yrittänyt miettiä että mitäs nyt niin tuntuu vaan joko tosi tyhjältä tai sit ihan kaoottiselta. Joskus superharvoin välähtää joku ajatus tai idea vahingossa mieleen mikä osoittautuu hyödylliseks jälkeenpäin, mutta olis kiva oppia hyödyntämään intuitiota niin että uskaltais tehdä isojakin päätöksiä eikä aina vaan vältellä päätöksentekoa ja toivoa että joku muu ratkaisisi asiat. Ennen tiesin aina tasan tarkkaan mitä halusin, mutta nykyään tulee vaan semmonen tunne ettei tiedä, mikä on välillä jopa raivostuttavaa kun päätyy sen takia vaan jumittamaan. Tai oikeestaan uskon kyllä että tiedän, mutta en vaan osaa erottaa sitä tietoa peloista ja haluista yms skeidasta.

Millaisia mielipiteitä tai kokemuksia teillä on intuitiosta ylipäätään noin yleisesti? Toimiiko se teillä vai ei? :)
Kirjattu

Epilä Phoenix

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Intuitio
« Vastaus #1 : 16. Kesäkuuta 2017 klo 01:12 »
  • Tykkää (1)

• Jollain lailla. Minulla on usein aika voimakas intuitio yhdestä ja toisesta asiasta, mutta en ole aina ollut oikein vakuuttunut siitä, että se menee kohdilleen eikä aivan miten sattuu. Kuitenkin entinen seurustelukumppanini, jolla on selvänäkijän kykyjä ja muita henkisiä erityisyyksiä, on ollut (ensin kanssani 2 1/2 v seurusteltuaan ja sen jälkeen edelleen ystävänäni pysyttyään) sitä mieltä, että minulla on erityisen hyvä intuitio. Ja kyllähän niitä kokemuksia on, että jokin ennakoimani asia menee sillä ennakoidulla tavalla, joskaan ei säännöksi asti.
    Kirjattu
    Hymyile! Se hämmentää ihmisiä.

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 16. Kesäkuuta 2017 klo 08:44 »
  • Tykkää (1)

• Minulla on ollut aina voimakas intuitio ohjaamassa, mutta ehkä vasta viime vuosina olen oppinut ymmärtämään sen johdatusta paremmin niin, että se harvemmin minua enää johdattaa harhaan toisinkuin vaikka tietoinen mieli. Se on kuin jonkinlainen ylimääräinen aisti tai sielun ääni. Noin muuten tykkään sitä yhdistää loogiseen ajatteluun. Mitenkö kehittää sitten intuitiota? Hyvä kysymys. Varmaankin hiljentymällä ja todella kuuntelemalla omaa sisintään. Ei mieltä vaan sitä syvempää sydämen ääntä tai fiilistä. Tuo on vaan ollut aina itselle niin luontaista, että omaan sisäiseen ääneen tulee luotettua.
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #3 : 16. Kesäkuuta 2017 klo 09:25 »

En ole lukenut paljoa asiasta, mutta veikkaan, että intuition vahvistamiseen voi auttaa läsnäolotaitojen kehittäminen, juurikin joku säännöllinen meditaatio/mindfulness/jooga yms hiljentyminen.

Mietin myös, että onkohan jotain kiviä, joilla olisi intuitiota vahvistavaa vaikutusta...? ::)
    « Viimeksi muokattu: 16. Kesäkuuta 2017 klo 18:46 kirjoittanut Kurre »
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 17. Kesäkuuta 2017 klo 19:02 »
  • Tykkää (1)

• Mulla on kai voimakas intuitio. Luulen että intuitioa voi vahvistaa menemällä ravintolaan selvinpäin ja avistella mitä känniset sitten tekee toisilleen ... itse huomasin skidinä että tietyjä kasvojenpiirteitä omaavat ihmiset omaavat samantapasia motorisia juttuja(tai ainakin näin luulin) kun tarkkailin ihmisiä ratikassa bussissa. Usein arvaan mitä ihmiset aikova ja ikävä kyllä kohdallani ihmiset usein aikovat jotakin ikävää minulle. Tiedä monesti että asiat menee pieleen, mutta olen "pakotettu" kokemaan kaiken enkä pysty paeta. Harvemmin arvailen hyviä juttuja ja jotenkin musta tuntuu että mulle sattuu enemmän huonoja juttuja kuin hyviä jos se johtuu muista. Intuitiota voi varmaan vahvistaa myös pummaamalla esim röökiä kadulla tai kyselemällä kelloa(aikoinaan ennen kännykkä aikaa oli mahtavaa kun kyseltiin kelloa tai miten pääsee jonnekkin ja ihan harmittaa nykyaika) ... varmaan vahvistaa voi vaikka herneputkella kulman takaa herneellä ampumalla jengiä niin voi arvailla mitä minkäkin näköinen ihminen tekee kokemuksiinsa jne ... kun oltiin skidejä niin kiusattiin vähän deekui (sellasia muovipussi tyyppejä joilla oli huikka ja vähä muukin maistunut överiin).

Musta esim lukeminen ei vahvista intuitiota niin ei varmaan kannata lukea mutta niinkun lukee ilmeitä kasvoilta voi auttaa ja jos tuijottaa tuntemattomia silmiin niin että he kääntää katseen niin se saattaa auttaa intuitio jutuissa luulen.
    Kirjattu

mariau

• Vieras
    « Vastaus #5 : 17. Kesäkuuta 2017 klo 20:49 »

Luulen että intuitioa voi vahvistaa menemällä ravintolaan selvinpäin ja avistella mitä känniset sitten tekee toisilleen ...

Hahhah joo toi vois olla kyllä semmonen mitä vois kokeilla vois olla ihan hauskaa  ;D  ;D

Kirjattu

mariau

• Vieras
    « Vastaus #6 : 17. Kesäkuuta 2017 klo 20:55 »

Hoksasin kans et ehkä se et mitä enemmän yrittää väkisin ja alkaa liikaa miettii koko juttua niin varmaan luo sellasta stressiä mikä ei sit ainakaan auta asiaan... Kai sitä pitäis vaa muistaa luottaa siihen että kyllä se toimii vaikkei aina siltä tunnukkaan ja et loppupeleis asiat menee niin kuin niiden on tarkoituskin mennä . :) Tai ainakin sinne päin...  ;D
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 19. Kesäkuuta 2017 klo 04:19 »
  • Tykkää (0)

• Mulla toi ravintolassa selvinpäin oleminen oli silleen helppoa koska isovanhemmillani oli ravintoloita ja kasvoin ravintolassa. Tämmönen intuitio on kai sellanen juttu just mitä muiden ihmisten toimesta tapahtuu eikä mikään meediojuttu niinkun koska puu kaatuu jne ... en tiedä. No siellä ravintolassa oli sellanen "baarispurttijuoksu", eli puolilta yöin täpötäyden baarin juoksu ihmisten haarojenvälistä ja sitä sitten piti fiilistellä ja aistia oisko se intuitiota ... no näinä spurtti iltoina taisi herrasväellä käydä flaksi oon alkanut aistia kun pienet likaset kädet oli rähminyt neitikansan haarat levälleen jä mennyt mekon alta... ja ihme on ettei siitä ole tullut mitään isoa juttua, eli ihmiset taisi pitää siitä sitten kuitenkin ja ravintolan yllä saattoi olla juku legenda jostain rääpäleestä joka kummittelee siellä iltaisin ja väki on vaan tykännyt sen ilmestyessä ... on henkilökunta selitellyt jotain ja se mikä oli hassu homma niin kun yksi portsari pyysi kerran mua vetämään häntä kravaatista ja huomasin että se on kuminauha niin vedin siitä lähtien jokaista portsaria kravaatista ja aina ja mikä huvittavinta nää portsarit oli pää osin poliiseja tekemässä extrahommaa. Jälkeen päin olen mietiskellyt mitä helvettiä olen voinut tehdä, mutta mulla oli siihen mahdollisuus ja ehkä jollakin toisella jossain muualla ... mä yritin näyttää kavereillekin että mennään vetää niitä kravaatista mutta en muista vetiks ne ... yks noista kavereista on vielä ehkä elossa(en ole saanut vuoteen kiinni) niin voisi kysyä vetikö hän jos vielä saan elossa kiinni .... se tavallaan surettaa kun sain sen käsityksen maailmasta että taa on joku hauska mesta ... :sydamia :sydamia :sydamia :sydamia
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #8 : 21. Kesäkuuta 2017 klo 00:57 »

Joskus tuntuu että intuitioni on liiankin äänekäs, tai onko se nyt intuitiota vai vain semmost epäilysten ja niiden toteutumisen syöverii..entä jos se onkin semmost että maailma todistaa sulle sun asenteiden pohjalta asioita? Joo, eli joo, ei tää mun intuitioni ainakaan mitään yhtä tietä tai vaihtoehtoa koskaan anna, vaan asiat on aina enempi tai vähempi kompromissien/valintojen/punnitsemisen paikkoja.
    Kirjattu

Hömppä_

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 21. Kesäkuuta 2017 klo 18:30 »
  • Tykkää (1)

• Pelkojen ja intuition erottelu on välillä vaikeaa.. Toisaalta itse oon tehnyt kaikki elämän suuret päätökset intuition pohjalta. Mm. irtisanoutunut vakkarityöstä ja heittäytynyt tyhjän päälle. :) Yleensä se ei vaan hiljene ja lopulta on pakko toimia. On vaan se rauha ja fiilis, että tämä on se ainoa vaihtoehto.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #10 : 06. Heinäkuuta 2017 klo 13:20 »
  • Tykkää (1)

• Oon yrittänyt googlailla, mutta tuntuu etten oo saanu hirveesti irti niistä pienistä artikkeleista mitä oon löytänyt. Ehkä joku kirja vois olla paikallaan kerta ei muuten näytä menevän perille....  ;D

Löytyi intuitio-aiheinen ilmainen e-kirja [Linkki]. En ole tuota itse lukenut, mutta olen seuraillut hänen opetuksiaan muuten jonkin verran ja häneltä tulee ihan hyvää juttua.
    « Viimeksi muokattu: 06. Heinäkuuta 2017 klo 22:26 kirjoittanut Hariel »
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

fårad

• Vieras
    « Vastaus #11 : 06. Heinäkuuta 2017 klo 21:08 »

Löytyi intuitio-aiheinen ilmainen e-kirja Linkki En ole tuota itse lukenut, mutta olen seuraillut hänen opetuksiaan muuten jonkin verran ja häneltä tulee ihan hyvää juttua.

Tuol sun linkillä tulee muutes sun nikki ja emaili täytettynä  :) eihän se tietty mitään haittaa, mut ei ehkä ollut tarkoitus.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #12 : 06. Heinäkuuta 2017 klo 22:25 »
  • Tykkää (0)

• Tuol sun linkillä tulee muutes sun nikki ja emaili täytettynä  :) eihän se tietty mitään haittaa, mut ei ehkä ollut tarkoitus.

Hups, kiitti, katon jos ne saisi jotenkin pois.

Edit: Poistettu ja linkki korjattu.
    « Viimeksi muokattu: 06. Heinäkuuta 2017 klo 22:27 kirjoittanut Hariel »
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

nala

• Vieras
    « Vastaus #13 : 15. Syyskuuta 2017 klo 22:35 »

Lukasin Tony Dunderfeltin kirjan Käytä intuitiotasi - Hyödynnä mielesi mahtava voima. Voin kyllä suositella kaikille (todella mielenkiintoinen!) joita vähääkään kiinnostaa intuitio pintaa syvemmältä. Sisälsi myös hyviä harjoituksia miten kehittää omaa intuitiota jne. En nyt sano että oon heti joku mestari, mutta ehkä hitusen enemmän perillä mitä olin aikaisemmin. :)
    « Viimeksi muokattu: 15. Syyskuuta 2017 klo 22:38 kirjoittanut nala »
    Kirjattu