Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Je suis Cristhna - 1

Nayrus Love

• Vieras
Je suis Cristhna
« : 28. Marraskuuta 2019 klo 12:47 »

Sanotaan että Zoroastrialaisten ennustusten perusteella itämaiset tietävät löysivät Vishnun viimeisimmän inkarnaation, armon Herran ja juutalaisten kuninkaan Betlehemistä nukkumassa seimessä. Kuitenkin on paljon todennäköisempää että kyseessä oli Intiasta saapuneista Buddhalaisista jotka tulivat tervehtimään Vishnun inkarnaation ja toivat hänelle lahjaksi kultaa, mirhamia ja suitsukkeita. Herodes halusi pojan hengiltä niin kuin Kamsa muinaisina aikoina Krishnan. Maria oli mennyt naimisiin Joosefin kanssa, mutta lapsen isä oli Roomalainen sotilas nimeltä Pantera, joka oli raiskannut Marian erämaassa. Neljätoista vuotiaana Jeesus matkusti Tibetiin luostariin opiskelemaan Hemisiin. 29 vuotiaana hän palasi ja vetäytyi kuukauden ajaksi erämaahan retriitille, jossa hän kohtasi paholaisen, joka yritti houkutella häntä käyttämään yliluonnollisia voimia itsekkäisiin tarkoituksiin ja saadakseen valtaa. Tämän jälkeen Jeesus työskenteli Samarialaisten, prostituoitujen ja rikollisten parissa kolme vuotta. Viimein hän saapui Jerusalemiin, jossa kansa otti hänet haltioituneena vastaan. Hän ajoi rahanvaihtajat ja kauppiaat temppelistä ruoskalla ulos ja jo aiemmin Maria, hänen äitinsä oli pyytänyt että hänet tuotaisiin kotiin koska ajatteli hänen olevan järjiltään. Hän pelkäksi poikansa puolesta. Temppelissä häntä ei voitu pidättää koska vallanpitäjät pelkäsivät kansannousua. Sekä Rooma että juutalainen papisto koki asemansa uhatuksi, mutta kansan tähden papisto ei voinut sotkea käsiään hänen vereensä. Niinpä hänet vietiin Pilatuksen luokse joka yritti armahtaa hänet, mutta lopulta hänet naulattiin kapinallisena ristille monin eri verukkein. Rahamiehiä ei lyödä ruoskalla rankaisematta. Myöhemmin demonit alkoivat huoraamaan hänen kuvallaan ja hallitsivat kansoja hänen nimissään ja juopuivat hänen pyhiensä verestä. Sen mitä teet yhdelle näistä vähäisimmistä, sinä teet hänelle.
Kirjattu

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Je suis Cristhna
« Vastaus #1 : 28. Marraskuuta 2019 klo 13:22 »
  • Tykkää (0)

• En osaa sanoa tähän muutakuin että monesti käynyt mielessä miten kristus ja Krsna on aika samanlaiset nimet. Ja oon kuullut että hindujumalista Krsna olis aika lähellä kristinuskon ajatuksia.
    Kirjattu

Nayrus Love

• Vieras
    « Vastaus #2 : 28. Marraskuuta 2019 klo 13:35 »

https://youtu.be/jwo118XB3AI

Jokainen Vishnun avatar tuo maailmaan jotain uutta että eläimistä voisi tulla ihmisiä. Niin kuin armon tai myötätunnon. Että he eivät olisi vain äiti maan
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 28. Marraskuuta 2019 klo 14:00 »
  • Tykkää (0)

• Kuulostaa siltä niinkuin eläimillä ei muka olis myötätuntoa. Musta se paljon ihan siitä kiinni millaiset olosuhteet kullakin yksilöllä lajista riippumatta. No ok jotain ominaisuuksia toki lajeilla lienee, mutta en näe ihmistä niin suurenmoisena.

Ehkä uskonnot ovat ihmisten ekoja yrityksiä syntyvyyden sääntelyyn (tai sitten ei :D) Mua on ärsyttänyt sekä Krshna-tietoisuuden että Raamattu-uskontojen asenne naisiin, mutta se pitää vaan jotenkin ohittaa yksilönä. Mä en tiedä osaako miehet lukea kirjojaan että olis elävä myötätunto naista kohtaan. Sekin jos Maria on raiskattu nainen, ja sen poika taas on pyhä.. En tiedä. Raiskaus ei ole kiva asia ja myös Jeesuksen kohtalo on vähän kurja. Miks niistä pitäis tehdä jotain elämän tärkeimpiä stooreja..jotain historiallista saippuaoopperaa...ehkä parempi ilman.

Ehkä tätä elämää ei pidä liikoja miettiä. Parempi vaan elää.
    « Viimeksi muokattu: 28. Marraskuuta 2019 klo 14:36 kirjoittanut Kävelen »
    Kirjattu

Nayrus Love

• Vieras
    « Vastaus #4 : 28. Marraskuuta 2019 klo 14:50 »

Jep. Myötätuntoinen rukoilijasirkkanaaras paljastaa koko naisen sammumattoman vihan miestä kohtaan purressaan pään irti urokselta parittelun jälkeen. Sama tunne ajaa ihmisen näköisiä eläinnaaraita. Ei se voi pysyä salassa. Samoin urosleijona joka tappaa ja syö hengiltä valloittamansa haaremin edellisen uroksen pennut paljastavat sen psykopaattisen empatian jota luonto tuntee itseään kohtaan. Eivät eläimet ole erillisiä toisistaan. Ne ovat saman kokonaisuuden soluja, ja tuhoavat heikot ja vammaiset säilyttääkseen ykseyden mahdollisimman suuren elinvoiman. Myötätunto tai armo tappaa kokonaisuuden. Solut eivät voi säästää sairaita soluja ettei koko eläin kuole. Empatia ei sovi yhtälöön. Ihmisen uskonnollinen määritelmä on hän joka on ympärileikattu ja irrotettu luonnosta omaksi yksiköksi.
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 28. Marraskuuta 2019 klo 15:21 »
  • Tykkää (0)

• Se on ihan luonnollinen tunne potkasta ihtensä paksuksi tehnyttä urosta munille sen jälkeen kun on raskaana oksentamas epätoivoista hormonioloaan... ja toisaalta myös sen jälkeen kun on työntänyt maailmaan 24/7 huolenpitoa tarvitsevan eliön, joka kummasti muistuttaa siitä isukista.

Uskonto on kuin keinotekoista yritelmää lohduttaa että olis jotain muuta kuin luonto...siks se kai perustuu siihen ajatelmaan että tää elämä on kärsimysten täyttämää ja siitä veisataan. Mutta se on vähän höperöä, imho...kyllä mäkin niin teen, mutta silti.
    Kirjattu

Nayrus Love

• Vieras
    « Vastaus #6 : 28. Marraskuuta 2019 klo 15:26 »

"If any man has ears to hear, let him hear."

-wasp babylon's burning
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 28. Marraskuuta 2019 klo 15:56 »
  • Tykkää (0)

• Kyllä mä kaipasin lapsen isää silloin kun olin raskaana ja silloin kun olin vauvan kanssa, mutta meillä ei vaan koskaan ollut sellaista suhdetta eikä sijaintia ja sen miekkosen kuviot muuttuikin hyvin pian. Ja ihan ilman mitään uskontoa..ihan luonnostaan kaipasin..oli jotenkin aika kylmä olo kantaa kaikkee sitä vastuuta yksin.

Mä koen aika usein että miehet ei vaan näe eikä ymmärrä mitä kaikkea lapsi tuo elämään. On niin paljon katkeria exiä/yksin jääneitä isiä.., mun myötätunto heitä kohtaan on aina vähän varauksellista. Vaikka tiedostan että voi sattua kovaakin ero lapsistaan ja olla rankkoja tunteita sitä äitiä kohtaan, niin mulla sydän on usein ensin äitien puolella. En tarkoita sillä satuttaa tai syrjiä, se on vaan tuntunut omassa elämässä siltä. Joskus empatia vaatii kokemusta taakseen.
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 28. Marraskuuta 2019 klo 16:16 »
  • Tykkää (0)

• Sitä paitsi luonnon tutkiminen on värittynyt historiassa käsitysten ja aatteiden mukaan. Nykyään puhutaan enemmän synergisistä ilmiöistä... eli semmone mielikuva että luonto on jotain julmaa, on vähän outo ja värittynyt.  Musta me ollaan luontoa ihan kaikessa.
    Kirjattu

missä

• hukkunut massoihin
    • Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • seison paikallani ja odotan
    « Vastaus #9 : 11. Joulukuuta 2019 klo 15:49 »
  • Tykkää (0)

• Pilatuksen kohtalo.

Oli aikansa kukoistava vallankahva.
    Sitten valta vaihtui.
    Pilatus palasi Roomaan.
    Mutta hänen lopullinen kohtalonsa tuntematon.

Perinteisempi versio: Jeesus autiomaassa 10 vuotta.
    Mitä Jeesus tekisi autiomaassa?

Puhuvat jostakin Irakin juutalaisista. Egyptistä oli Haananin lähtijöitä. Juutalaiset elivät suuremmalla alueella, vaikkei Irak ole kaukana Juudeasta.

Kirjattu

missä

• hukkunut massoihin
    • Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 11. Joulukuuta 2019 klo 15:51 »
  • Tykkää (0)

• Kyllä mä kaipasin lapsen isää silloin kun olin raskaana ja silloin kun olin vauvan kanssa, mutta meillä ei vaan koskaan ollut sellaista suhdetta eikä sijaintia ja sen miekkosen kuviot muuttuikin hyvin pian. Ja ihan ilman mitään uskontoa..ihan luonnostaan kaipasin..oli jotenkin aika kylmä olo kantaa kaikkee sitä vastuuta yksin.

Mä koen aika usein että miehet ei vaan näe eikä ymmärrä mitä kaikkea lapsi tuo elämään. On niin paljon katkeria exiä/yksin jääneitä isiä.., mun myötätunto heitä kohtaan on aina vähän varauksellista. Vaikka tiedostan että voi sattua kovaakin ero lapsistaan ja olla rankkoja tunteita sitä äitiä kohtaan, niin mulla sydän on usein ensin äitien puolella. En tarkoita sillä satuttaa tai syrjiä, se on vaan tuntunut omassa elämässä siltä. Joskus empatia vaatii kokemusta taakseen.

Miksi isät eivät tahdo kotiisinä olla?

Toisaalta äiditkin joskus jättävät miehiä.
    Kirjattu

missä

• hukkunut massoihin
    • Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 11. Joulukuuta 2019 klo 15:54 »
  • Tykkää (0)

• Se on ihan luonnollinen tunne potkasta ihtensä paksuksi tehnyttä urosta munille sen jälkeen kun on raskaana oksentamas epätoivoista hormonioloaan... ja toisaalta myös sen jälkeen kun on työntänyt maailmaan 24/7 huolenpitoa tarvitsevan eliön, joka kummasti muistuttaa siitä isukista.

Uskonto on kuin keinotekoista yritelmää lohduttaa että olis jotain muuta kuin luonto...siks se kai perustuu siihen ajatelmaan että tää elämä on kärsimysten täyttämää ja siitä veisataan. Mutta se on vähän höperöä, imho...kyllä mäkin niin teen, mutta silti.

kiinnostaa naisen elämän filosofia
    jokainen sana on iätön
    Kirjattu

missä

• hukkunut massoihin
    • Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 11. Joulukuuta 2019 klo 15:56 »
  • Tykkää (0)

• Jep. Myötätuntoinen rukoilijasirkkanaaras paljastaa koko naisen sammumattoman vihan miestä kohtaan purressaan pään irti urokselta parittelun jälkeen. Sama tunne ajaa ihmisen näköisiä eläinnaaraita. Ei se voi pysyä salassa. Samoin urosleijona joka tappaa ja syö hengiltä valloittamansa haaremin edellisen uroksen pennut paljastavat sen psykopaattisen empatian jota luonto tuntee itseään kohtaan. Eivät eläimet ole erillisiä toisistaan. Ne ovat saman kokonaisuuden soluja, ja tuhoavat heikot ja vammaiset säilyttääkseen ykseyden mahdollisimman suuren elinvoiman. Myötätunto tai armo tappaa kokonaisuuden. Solut eivät voi säästää sairaita soluja ettei koko eläin kuole. Empatia ei sovi yhtälöön. Ihmisen uskonnollinen määritelmä on hän joka on ympärileikattu ja irrotettu luonnosta omaksi yksiköksi.

eläimillä on kiintiöt
    samassa ystävyys jossa kissa ja hiiri leikkivät vain, onko se joku sympatia
    kun eläin on kylläinen, niin ystävyys käy päinsä
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 11. Joulukuuta 2019 klo 17:36 »
  • Tykkää (0)

• Miksi isät eivät tahdo kotiisinä olla?

Toisaalta äiditkin joskus jättävät miehiä.

Meillä mies hoitaa lapsen. Mä käyn duunissa. Ei nyt ole biologinen isä sattuneista syistä, mutta muuten.
    Onhan sitä.

Ja kyllä joo äidit jättää miehiä. Joskus se on epäreilua, joskus se on tarpeen. Jne.
    Kirjattu