Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Miten saavuttaa onnellisuus? - 2

simeoni

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Miten saavuttaa onnellisuus?
« Vastaus #15 : 02. Helmikuuta 2011 klo 18:23 »
  • Tykkää (0)

• Ajattelen että jos kokee hallitsevansa omaa elämää on onnellinen. Itse olen viimevuosina löytänyt aktiivisuuden ja mielenkiinnon asioita kohtaan. Tarkkailen ja olen valppaana uusille tekemisille, harrastuksille ja tietysti uusille ihmissuhteille . Ja kun näin elää tarpeeksi kauan, niin mielenkiinto pysyy yllä, siitä tulee jatkumo. Tämän olotilan ylläpitämisen peruspilareina pidän liikuntaa ja terveellistä ravintoa joka antaa energiaa ja voimaa. Väittäisin kokemusteni perusteella että fyysinen hyvinvointi tukee psyykkistä hyvinvointia. Toki elämässä voi tapahtua aina joku ikävä tapahtuma jonka seurauksena mielenkiinto katoaa ja silloin ainakin ystävillä on suuri merkitys. Laaja ystäväpiiri ja asioista puhuminen auttaa. Myös eläminen omien arvojen mukaan antaa onnellisuutta.

Tää oli ehkä vähän ajatustulvaa, mutta kirjoitin vaan lennosta fiilikset... ???
    Kirjattu

Ihanuus

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #16 : 02. Helmikuuta 2011 klo 23:14 »
  • Tykkää (0)

• Hyvin lennossa kirjoititkin :)
    Kirjattu
    Come close your eyes at last and wake yourself from evil dreams
    Come drown with me in love’s deep and shoreless sea
    Together we’ll escape so take my hand and let us fly to Shpongleland
    Together we will float away away
    Float away

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #17 : 14. Helmikuuta 2011 klo 17:30 »
  • Tykkää (0)

• Käytännön vinkki pahoihin hetkiin! Olen tänään ja eilen tehnyt tätä ja se toimii:

Kun negatiivisuus hyökkää tavalla tai toisella, tunnista ensin sen läsnäolo ettet mene siihen mukaan ja anna sen suggeroida itseäsi pahantuulisuuteen. Sitten visualisoi mielessäsi kuinka imet valkoista valoa pään kautta koko vartalon läpi ja suuntaat sen kohti maan keskipistettä. Näe mielessäsi miten kavatat valojuuret maahan ja saat sitä kautta toiseen suuntaan virtaavaa valoa. Negatiivisuus on pimeyttä ja valo karkoittaa sen väistämättä.

Kun tuohon keskittyy niin näköjään voi nousta negatiivisuuden yläpuolelle suoraan ilman että tarvitsee rypeä joka ikisen ärsytyksen läpi.
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Kaupunkishamaani

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #18 : 20. Helmikuuta 2011 klo 21:18 »
  • Tykkää (0)

• Vihaa voi hallita myös vartalon avulla. Esimerkki: Rentouta kaikki lihaksesi, ja yritä tulla mahdollisimman vihaiseksi. Näetkös, ei onnistu. ;) Rentouttaa ensin kehon, ja siten alkaa kamppailemaan mielensä kanssa.

Onnellisuuden saavuttaminen on erittäin haastavaa. Onko sisäinen rauhakaan nyt loppujen lopuksi onnellisuutta? Ajattelen itse aina, että pahoja asioita on tapahduttava, jotta olisin onnellinen. Onnellisuus (en kirjoita onnesta, vaan onnellisuudesta) tulee muutenkin aina "puuskina", kestää hetken, ja palaa jälleen seuravan mielihyvää tuottavan tapahtumasarjan seurauksena takaisin. Ihminen ei voi olla kokoajan onnellinen jos haluaa huomata olevansa onnellinen. Arjen esimerkki: terveenä ihminen ei arvosta tarpeeksi sitä, että "mä oon oikeesti terve!", sama kävisi onnellisuuden kanssa. Sitä ei arvostaisi, ellei olisi niitä alamäkiä. Tietysti onnellinen/onneton on paaaljon monimutkaisempi kokonaisuus kuin terve/sairas, mutta kärjistävä esimerkki. Onnellisuus oikeastaan liittyy aika paljon myös ajattelutapaasi. Miten ajattelet maailmaa. Tuletko hyvälle tuulelle, jos ajattelet ulkona kävelessäsi kuinka hellästi tuuli hyväilee kasvojasi tai kuinka ihmeellistä ja huvittavaa on, että pakkanen nipistää nenänpäätäsi? Maailmassa on ihmeitä, joita on upeaa ihmetellä 24/7, tällä tavoin pyrin itse ottamaan kaiken elämisen arvoisen tästä maailmasta irti. ;) Ikkunalaudalla olevan basilikan ja mintun tuoksu. Kenkien alla nariseva lumi. Kuu ja aurinko, valo ja pimeys. Aistit. Musiikki, joka luo fiiliksiä. Ihmettely ei saa loppua ystävät! Ja muista, aina kun koet jotain, kukaan muu ei koe sitä samalla tavalla. Kaikkien uusien vähänkin kiinnostavien juttujen kokeilu on aina ihmeellistä. KOE ELÄMÄ, OLE ONELLINEN.
    Kirjattu
    Elämän tarkoitus on tehdä mitä haluaa, satuttamatta toisia.

selena

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #19 : 19. Maaliskuuta 2011 klo 08:31 »
  • Tykkää (0)

• Mun tulot on pudonneet puolella, sosiaalinen "status" on myös tippunut a-luokasta vähintään B-luokkaan ehkä jopa Ö:hön  ;D. Ja silti viimeinkin voin sanoa olevani onnellinen. Resepti mun elämäni onnellisuuteen on seuraavanlainen; Saan elää arvojeni mukaista elämää, saan tehdä työtä josta nautin ja saan tehdä vapaa-ajallani myös nautintoa tuottavia asioita. Asun perheeni kanssa meidän näköisessämme talossa ja paikassa jossa viihdymme. Lapseni ovat terveitä ja kodissamme on turvallinen, rakastava, avoin ja lämmin ilmapiiri. Minulla on ihania sukulaisia ja ystäviä. Selvennyksen vuoksi kerrottakoon että olen vegaani ja asumme maalla ja kasvatamme osan ruuastamme itse, käytämme myös paljon lähi-luomuruokaa ja sienestämme ja marjastamme. Työskentelen kotona ja näin ollen olen lasteni käytettävissä aina. Minulle nämä tuottavat onnen tunteita.  Jos olisin materialisti uraohjus narsisti niin elämääni muokkaisin varmasti niiden arvojeni mukaiseksi mutten osaa sanoa tuottaisiko se minulle onnentunteita.
    Kirjattu

merryhey

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #20 : 19. Maaliskuuta 2011 klo 19:51 »
  • Tykkää (0)

• Minä taas en ajattele että onnellisuus on hetkellistä, vaan pidempijaksoinen 'tasapaino.' Koen, että kun ihminen on tasapainossa itsensä ja itseään ympäröivien asioiden kanssa, hän on onnellinen. Ja jos ei ole, niin voi olla tiedostamattaan onnellinen jolloin se onnellisuus tulee vain löytää. Ihminen ei voi olla tasapainossa itsensä kanssa, jos hän kokee olevansa hukassa, masentunut, yksinäinen tms. Mielen ja kehon tasapaino liittyy tähän myös olennaisesti. Ilo on eri asia, se on hetkellistä, kuin nauru. Onnellinen ihminen saa itkeä ja olla surullinen elämänsä ja päiviensä vaiheissa, mutta se ei vielä tee hänestä onnetonta; vasta tasapainon kadottaminen tekee onnettomaksi. Kuten ei naurunpuuskakaan tee onnettomasta ihmisestä vielä onnellista. Näin minä ajattelen, meillä kaikilla on varmasti oma näkemyksemme onnellisuudesta. Oli se mitä hyvänsä kullekin, kaikilla on mahdollisuus saavuttaa se. Onnellisuus löytyy itsestä, loppujen lopuksi.
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #21 : 19. Maaliskuuta 2011 klo 22:00 »
  • Tykkää (0)

• Ihminen ei voi olla tasapainossa itsensä kanssa, jos hän kokee olevansa hukassa, masentunut, yksinäinen tms. Mielen ja kehon tasapaino liittyy tähän myös olennaisesti. Ilo on eri asia, se on hetkellistä, kuin nauru. Onnellinen ihminen saa itkeä ja olla surullinen elämänsä ja päiviensä vaiheissa, mutta se ei vielä tee hänestä onnetonta; vasta tasapainon kadottaminen tekee onnettomaksi. Kuten ei naurunpuuskakaan tee onnettomasta ihmisestä vielä onnellista.

Syvällistä. Ja niin totta  :)
    Kirjattu

Venla

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #22 : 07. Huhtikuuta 2011 klo 19:51 »
  • Tykkää (0)

• Mielestäni onnellisuus on pienistä asioista iloitsemista ja kiitollisuutta. Itse olen tällä hetkellä onnellinen siksi kun mulla oli pyykkipäivä ja nyt leikin kissan kanssa, kohta sänkyyn lukemaan kirjaa. Ah, onni ja autuus.
    Kirjattu

Offtopic

• Vieras
    « Vastaus #23 : 04. Joulukuuta 2022 klo 19:00 »

"The secret happiness is in knowing that the world is horrible, horrible, horrible." Sanoi G. B. Shaw. Ajatuksen idea on siinä että vain onnellinen ihminen voi tietää että maailma on kammottava, onnettomat ihmiset tarvitsevat lohtua siitä maailmasta, kun taas onnellisten täytyy polkea se jalkoihinsa.
    Kirjattu