Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

sosiaalisuudesta - 4

fårad

• Vieras
Vs: sosiaalisuudesta
« Vastaus #45 : 13. Huhtikuuta 2017 klo 11:21 »

oliskohan sitten niin, että sfääreily ja säätäminen on painottunut muille foorumeille. Tänne on jäänyt pyörimään tämmöst porukkaa...en tiä yhtään mitä tää porukka omis oloissaan häärää, mutta foorumilla on jotenkin rauhallinen, luova, ja fiksu meininki, näin siis omasta mielestä.

Jos kymmenisen hengen aktiiviporukasta kutakuinkin puolet ovat vakituisessa parisuhteessa, niin ehkä siinä ei kauheesti pääse räiskymään... henkilökohtaiset jutut varmaan vaihtuu muutenkin yksitysiviestien kautta.

En ite osaa olla nykysosiaalisuudesta huolissani. Ainakin ite oon käsittänyt, että on paljon väyliä ja hippoja, joiden kautta tavoittaa ihmisiä, jos sellast kaipailee..ja on jonkin verran itsestään kiinni miten paljon maailmasta saa/ottaa irti.
Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 14. Huhtikuuta 2017 klo 09:04 »
  • Tykkää (0)

• Niin olisiko että pieni porukka sitten jotenkin "kusis omaan nilkkaan" ja ei muita haluaisikaan jos ei ole parisuhteessa ja vähän purkais vaan paineitaan palstalle. Pelkäisi tavallaan jotain muutakin pääsisi kehittymään ... Jotenkin tulin tossa herkässä ketjussa ajatelleeksi että foorumilla on hiljaista ahdistunutta ja yksinäistä porukkaa myös keillä on vaikeuksia ihmissuhteissa. Koska olen ravintolassa kasvanut ja teatterissakin niin musta olis aika nastaa saada ihmisiä innostumaan täälläkin jostakin. Semmonen jonkin asteinen show on musta aina tervetullutta, Suomessa parisuhteet on jotenkin sosiaalisuutta särkeviä ajattelen noin yeisesti ja näkisin suomalaisen sosiaalikasvatuksen epäonnistuneen siinä täydellisesti millaisia sosiaalisuhetita sitten vain haluamme. Se piraattien haltijajäbä oli aika hyvillälinjoilla noin yhteiskuntakeskeisesti että kaikkiin tiloihin pitää saada maksuttomia tiloja ihmisille sosiaalisia juttuja varten ja näin on - meiltä täällä suomesta puutuu nää "kaduneläjät" muutenkin kaduilta kun sosiaaliviranääliöomaisetc toiminta on ne laittanut laitoksiin kuntoutuksiin joissa niille on tullut niin paha olo ettei enää kadulle uskalla tulla maleksimaan...

Kai se palstanhenki kuitenkin siellä syvimmässään näkisi että laajempaakin säpinää voisi olla. Mä en oikeen ymmärrä mitä henkilökohtasta tälläsissä palstajutuissa ihmisillä noin niinkun yleisesti tulis olla. Tietty ihmiset saattaa kysellä jotakin toisiltaa mitä ei julkisesti halua kysellä mutta jos esim palstan toiminta on enemmän yksityisviestittelyä kuin jutun vääntämistä malstalla, niin musta se on epäsosiaalista.

Itse liikun aika paljon noin yleensä ja olen kyllä huomannut ettei ihmisillä pajoa hippoja ole. Eriasia saattaa olla opiskelijoilla, mutta onko se sosiaalista jos ihmiset jää ulkopuolelle ketkä ei omaa näitä opiskelukontakteja. Jossain kehäykkösen ulkopuolella on aika kuolluta pk-seudulla ainakin musta. Lahdesta en niin tiedä mutta siellä kyllä tuntuu olevan ihan ok jengiä sen verran kun olen liikkunut niin siellä kauppojen rapusilla hengaa kyllä vähän sen olosta porukkaa kun aikoinaan skidinä hengas "kotikulmilla". Aina olen lahdessa tullut juttuun ja tampereellakin näyttää positiivisemmalata kun stadissa ja turku on mahtavan olonen paikka ja vaikuttaa sosiaalisemmalta kun statdi moni muukin paikka saattaa olla ihan ok. Musta sellanen "vapaa rauhaarakkautta" elämäntyyli ihmisillä kuitenkin on hukassa ja porukan olisi hyvä musta vähän aktivoitua ajattelemaan asiaa.

Sosiaalisuutta  :sydamia :sydamia :sydamia miksi nuoret tuunaa autoja vetää perskännejä jne - koska kukaan ei ole yhtäköyhä kuin he ?? tarvitaan heidän alapuolelle ihmisiä ketykä näyttää etteivät selvinneet "korkealle" ja hoitavat elämäänsä nyt katselemalla kun muut menee ja tekee ... siis tavallansa joko kärsien tai nauttien ... musta olis ihan ok kun jengi douppais kadulla eikä jossain piilossa .... ihminenhän yleensä päästäkseen itsensä kanssa sosiaaliseen asetelmaan tarvitsee siihen jotakin stimulanttia - must on aiva sairasta että nää maailmankuvää sfääräävät tyypit ei ole tapeeksi esillä katukuvassa ja erityisesti se ettei heitä arvosteta sillä aika iso osa heistä ketkä ajattelee olevansa ylitse muiden romahtaa. Siis tää jokapäivä on ratkaistu haluan vaan olla visioissa porukka on kykenevä rakentamaan maailmaa ihailemalla tai halveksimalla sitä - miksi rakentaa mailmaa tuhoamalla sitä kun sen voi tehdä myös ilman ?? Itse haluan puolustaa heidä oikeuksia ketkä haluaa heittää vapaamalle tuottavuusvasuun joka kaikille 32vk sikiöille langetetaan ja josta seuraa "karjankasvatus" episoodi saada "lypsävälehmä" työpaikalle "länkiin" tuottamaan gillaa johonkin kajahtaneiden kusetuskassaan(valtionkassaan).

Rakkautta ystävät rakkautta ystävät hyvät  :sydamia2 :sydamia2 :sydamia2
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #47 : 14. Huhtikuuta 2017 klo 09:21 »

Khyl mun mielest stadiski on kaikenlaist, esim. kontakti-improo yms. ja kesä on täynnä ilmaisia musiikkitapahtumia.

hmm. sosiaaliasema tais loppua joskus..mut kait siel nyt jotain vastaavia aina on, jossain....
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #48 : 14. Huhtikuuta 2017 klo 14:15 »

Lainaus
    Kai se palstanhenki kuitenkin siellä syvimmässään näkisi että laajempaakin säpinää voisi olla. Mä en oikeen ymmärrä mitä henkilökohtasta tälläsissä palstajutuissa ihmisillä noin niinkun yleisesti tulis olla. Tietty ihmiset saattaa kysellä jotakin toisiltaa mitä ei julkisesti halua kysellä mutta jos esim palstan toiminta on enemmän yksityisviestittelyä kuin jutun vääntämistä malstalla, niin musta se on epäsosiaalista.

Niin, no kaikki on mitä on :)

ja yv:llä nyt viittasin mm. siihen kuin täällä on seuranhakua aika paljonkin,, tai etitään kommuuniin kavereita, niin jengi ehkä sit ottaa kontaktii sen kautta ja tutustuu ja sopii tapaamiset yms. siten. En siis tiedä miten on ja miten homma kulkee, kuhan spekuloin.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #49 : 14. Huhtikuuta 2017 klo 14:50 »
  • Tykkää (0)

• Joo suomalaiset on sellasia seuranhakijoita joo ... ei kai välttämättä niin yv:tä siihen oikeesti tartte  >:D kommuuni jututkin voi olla vähän sellasia joo kai niistäkin jotakin tulee :)

Sitä olen ajatellut kun lapsille opetetaan sosiaalikasvatuksessa aivan epärealista sosiaalisuutta niin voisiko se kuitenkin masentaa ihmisiä kun ovat kasvatettu harhassa ?? niin vanhempana tulee näitä ongelmia joita käsittääkseni nyt on aika paljon .... pitäs varmaan yrittää pitää vähän enemmän tasajakoa niin että puolet olis koulussa ja puolet oppimattomia tai puolet lapsiista saisi yksilökasvatusta ja puolet sosiaali jne ... :)
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #50 : 14. Huhtikuuta 2017 klo 21:07 »

Helsingin mestoi vähän haeskelin, niin tämmönen tuli vastaan http://kumma.me/fi/mika-kumma/

Squat Kumma on vallattu tila Helsingin Malminkartanossa

Haluamme määrittää itse, millaisissa tiloissa vietämme aikamme. Haluamme yhteisen tilan, jossa voi tavata ihmisiä ja jutella ilman, että sen takia täytyy ostaa kahvia tai olutta. Haluamme turvallisen tilan, jossa jokaista kunnioitetaan. Vapaiden tilojen tarve Helsingissä on ollut suuri, siksi Squat Kumma vallattiin.
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #51 : 14. Huhtikuuta 2017 klo 22:32 »

Helsingin mestoi vähän haeskelin, niin tämmönen tuli vastaan http://kumma.me/fi/mika-kumma/

Squat Kumma on vallattu tila Helsingin Malminkartanossa

Haluamme määrittää itse, millaisissa tiloissa vietämme aikamme. Haluamme yhteisen tilan, jossa voi tavata ihmisiä ja jutella ilman, että sen takia täytyy ostaa kahvia tai olutta. Haluamme turvallisen tilan, jossa jokaista kunnioitetaan. Vapaiden tilojen tarve Helsingissä on ollut suuri, siksi Squat Kumma vallattiin.

Ois ihan jännä käydä tuolla!!

Kalasatamassa oli kans joskus vallattu talo mis oli ilmasii punk-keikkoja ja se oli kiva kun ei tosiaan tarvinnu olla rahaa jos halus mennä sinne (paitsi jos halus juoda kaljaa)... Loppujen lopuks sekin talo kyl purettiin. Mut paljon siel kyl oli aina väkee, enemmän mitä meinas mahtuu sisään.
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #52 : 15. Huhtikuuta 2017 klo 09:16 »

^Joo, Kalasataman paikka oli se mitä yritin muistella, sosiaalikeskus Satama. En ite sisällä koskaan käynyt, pihal pyörittiin ja Suvilahden seinään käytiin maalailemas :) Oli hieno alue, vähän harmi että se rakennettiin nyt. Suvilahden seinä ehkä kuitenkin vielä olemassa...

Kumman fb-sivuilla on ilmoiteltu mm. keikoista.
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #53 : 15. Huhtikuuta 2017 klo 10:15 »

Ainiin, Satamahan se olikin nimeltään! Suvilahen seinä oli ainakin vuos pari takaperin viel, mut niit oli jotenkin harvennettu niin et sai kävellä aika perälle et löyty joku seinä. Vois sielläkin käydä nyt kesällä kattomassa onks siel enää mitään. Tommosiiki paikkoi sais olla enemmän et jengi sais ihan luvan kanssa maalailla!
    Kirjattu

sateenvaari

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #54 : 13. Helmikuuta 2018 klo 11:43 »
  • Tykkää (1)

• Minusta olisi mukavaa, että elämässäni olisi enemmän ystäviä ja kavereita ja tuttuja, toisaalta sekin vähän pelottaa, kun on niin tottunut yksinoloon ja epäilen että jos ajautuisin oikein sosiaaliseen elämään, en pian haluaisi nähdä enää yhtään ihmistä.

Mulla on vähän noita samoja fiiliksiä ollut vaihdellen viimeiset pari vuotta. Olin nuorena melko yksinäinen, sitten vaiheittain hyvin hyvin sosiaalinen. Nyt olen ottanut sen linjan, että seurailen omaa sydämen ääntä, sosialisoin kun siltä tuntuu ja himmailen kotona jos haluan. Joskus menneisyydessä on toiminut paljon pelosta käsin, siis sillä ajatuksella, että jos nyt en lähde siihen ja siihen, niin jään yksin. Edelleenkin omaan taipumusta miellyttää ja polttaa omia voimavaroja sillä tavalla, mutta pääsääntöisesti pyrin elämään itseni näköisesti ja tuntuisesti ja luottamaan siihen, että oikeat ihmiset ovat jäädäkseen. Olen tästä tietoisina aikoinani kohdannut ihmisiä, jotka ovat samalla levelillä ja joiden kanssa ystävyys on helppoa ja mutkatonta, niinkuin sen mielestäni kuuluisikin olla, ja vaikka toisinaan olemme saattaneet olla pitkiäkin aikoja pitämättä mitään yhteyttä, nähdessämme juttu jatkuu luontevasti kuin taukoa ei olisikaan. Koitan pitää tämän mielessä nytkin, kun olen tehnyt ja tekemässä muutoksia elämään, ettei ole huono asia, jos ihmisiä sen johdosta pitkästyy minuun. Todennäköisesti se luo vain tilaa jollekin muulle, oli kyse sitten ihmissuhteista tai muista uuteen värähtelyyn vastaavista jutuista. Uskon, että kun on sekä itselleen että muille rehellinen ja siten oikeiden ihmisten ympäröimä, tasapaino yksin ja yhdessä vietetyn ajan välillä syntyy luonnostaan.

Tämä nyt ei ollut niinkään vastaus tai neuvo tuohon aloitukseen, vaan tämmöistä random ajatusvirtaa, jota halusin jonnekin jakaa, kun olen näitä viimeaikoina pohtinut.
    Kirjattu