Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Taikauskomuksia & huonoa karmaa - 1

Sininen evä

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Taikauskomuksia & huonoa karmaa
« : 22. Elokuuta 2019 klo 21:54 »
  • Tykkää (1)

• Tuli tämmönen kieleen, olis kiva kuulla vanhoja/uusia uskomuksia. Tykkäsin monesti lukea mutsilla Vanhan ajan almanakkaa/Alman akkaa, siel on hupasia juttuja.

Niin uskomuksista... kun äsken suunnistin parvekkeelle, pistin töppösen eka vasempaan jalkaan, mudelle muden äiti oli opettanut, että oikeeseen jalkaan aina eka kenkä/sukka ynnä muu. Noh aina välillä täytyy ite tehä toisin :)

En tiedä miksi oli oppi noin, onko ollu mitään tekemistä vasenkätisyyden kanssa, ei hajuukaan.
    Kirjattu
    Toivossa on hyvä elää, rauhassa vielä parempi

Suttenkoistu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    Vs: Taikauskomuksia & huonoa karmaa
    « Vastaus #1 : 23. Elokuuta 2019 klo 08:46 »
  • Tykkää (1)

• Ehkä se on hauskaa luoda merkityksiä tavoille ja seikoille? Ei aina huono karmaa? Mun taikausko on sitä että mä etsin vihjeitä, joskus haen niitä, että tuntuis että mä olen olemassa ja tallessa. Esimerkiksi sateenkaari, jos näen sen, niin mä vaan koen jotain että se on just mitä tarvitsi olla siinä ja saan paljon iloa siitä ja se on lopulta vähän taikauskoa. Samoin numerot, jos kello on jotain 13:31 tai 4:20,niin niistäkin tulee oma addrenaliinipiikkinsä. Samoin musta kissa mikä menee tien yli, mä en pelkää sitä tai ahdistu sellaisesta, mutta innostun, ihan kuin se olis hauska leikki. Ja muutamien peilien särkymisen kohdalla on ollut lohtu se että olis hyvää onnea. Mä myös nautin huonon karman kokemuksista, sekin sitoo johonkin olemisen merkitykselliseen kokemiseen ja on mulle iloa.
    Kirjattu

Sininen evä

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 23. Elokuuta 2019 klo 11:59 »
  • Tykkää (0)

• Joo toi karma tuli varmaan otsikkoon vain raflaavuuden vuoksi :)

Ymmärrän mitä meinaat, mulla sama juttu. Pienet merkittömät asiat, niistä on hauska rakentaa jotain merkityksellistä, semmosta leikkiä kuten kirjoitit. Sitten on semmosia "oikeita" vinkkejä ( ainakin haluun uskoa niin )
    Olen monesti miettinyt miten ihmiset toimii, kaikki ei huomaa, tai ei vaan kiinnosta.

Kapinaa kun löytyy, niin joskus oikein pikkupojan uhmalla menee salamoiden leiskuessa meren ääreen sateenvarjon kanssa, sitä ennen tietenkin kävellyt tikkaiden alta, mustan kissan juoksennellessa kadun poikki, ja päivä tietenkin perjantai 13:sta.

En kyllä pidä itseäni kovin taikauskoisena, mutta on muutamia juttuja joita tulee tehtyä. Kuten kun oli perseidien yö, niin näin  jopa yhden tähdenlennon, vau :) silloin tulee lausuttua, maailmanrauhaa. Se on pysyny, en oikein muita tunnusta uskomuksista, tai muista.
    « Viimeksi muokattu: 23. Elokuuta 2019 klo 15:13 kirjoittanut Sininen evä »
    Kirjattu

Sininen evä

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 11. Syyskuuta 2019 klo 00:36 »
  • Tykkää (0)

• Mutsilla oli kanssa tapana, jos löysi viispennisen, se piti pistää kenkään, tulee rahnaa. Saattaa olla yleinen, en tiedä.
    Kirjattu

Takis

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 17. Marraskuuta 2019 klo 21:21 »
  • Tykkää (0)

• Koitan uudenkuun aikaan vähän miettii mikä ois jees ja annan sen edetä kuun kasvaessa.
    Sit kans toi Kävelenin mainitsemat numerot vihjeenä, synkronismeihin uskon.
    Mummolle perjantai 13 oli onnenpäivä.
    Kirjattu

missä

• hukkunut massoihin
    • Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • seison paikallani ja odotan
    « Vastaus #5 : 11. Joulukuuta 2019 klo 15:43 »
  • Tykkää (0)

• Vaate väärinpäin - tullaan lyömään.

Älä astu viemärikanavaan päälle - tuo huonoa onnea.
    Kun astut, niin kosketa sormella maata luukun vierestä.

Ei saa sanoa sama sanaa samaan aikaan, tuo huonoa onnea.
    Pitää toistaa uudestaan, mutta eri aikaan.

Jottei vannominen toteudu, pitää ristiä sormet.

Sataa kun tappaa hämäkin.

Ufo chateissa oli joskus kirjoitettu, että kun näet silmiesi sisällä valkoisen pallon...niin olet ufojen affektoitu.
    Näen usein sen valon.

Kirjattu