Must instituutiot on vähän semmosii ideoiden/tapojen/asetelmien/ym. kirjastoja,, niien tarkoitus on säilyttää ja vaalia ja lopulta ne itessään eivät ole se juttu. Toki joillekin just se on se juttu.
Hauska huomata, että maailmanmatti on pyörähtänyt tälläkin foorumilla joskus

..joskus matin ja yhen toisen juttui kuuntelin just varmaan tän aihepiirin sisällä..toine oli toista ja toine toista. noh, toine oli mustaa ja toinen valkoista.. tuntu siltä että oma perinne mikä mulla oli pohjalla kasvatuksesta, körttiläisyys, niin olis jossain siinä välillä vähän kuin joku harmaan sävy omas harmaudessaan, tai niin mä aattelin...
Mulla ei ole mitään selkeetä uskontoa, ehkä eniten uskon vain itseeni ja sinänsä on monesti aihetta kyseenalaistaa ja miettii sitä sitten..enkä kyl aina usko itseenikään. Buddhalaisuuteen oon ollut kallellaan, ja sillee,, tavallaan sitäkin ajatusta tullut tallusteltua ja vieläkin parit mantrat ja tavat sinänsä kulkevat mukana, mutta on se ehkä myös osin etäistynyt/ollut vähän etäällä...krshnojen parit kirjat luin ja ne oli kans semmone oma kuvasto ja kirjasto, mikä kans joskus pomppaa mieleen..oon kyl joskus koraanin alkua tavaillut ja kelasin, että joo,,kyl nää kaikki jotenkin jostain aina kertoo. Tavallaan oon kaivannut sen harmauden mukaan kaikkia muitakin värejä ja sävyjä,, ja siks sitä kai on vähän koettanut tutustua uskontoihin..mutta omat jutut taitaa sit aina kehittyy vähän omaa polkuunsa kuitenkin.