Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Uskontonne - 14

Auringon

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Uskontonne
« Vastaus #195 : 13. Huhtikuuta 2017 klo 23:51 »
  • Tykkää (0)

• Uskon että maailma on pulssinen. Tässä on kaksi vakioa ja yksi epävakio mahdollisuus. A) kaikki tapahtuu yhtäaikaa pulssin tahdissa B) kaikki tapahtuu omalla vuorolla pulssin aikana siten että tavallaan ainostaa yksi tapahtuma maailmankaikkeudessa tapahtuu ja vuoro siirty seuraavalla. C) sekäettä A ja B

Itse uskon teoriaan B joka käsityksessäni tarkoittaa sitä että koko maailmankaikkeus siirtyy minätietoisuuteeni ja siitä seuraavaan ollessani itse olematon tai kokonaisuudessa olen siis siirtynyt toiseen maailmankaikkeuden mukana. Tämän teorian mukaan kaikki maailmankaikkeudessa on yhtä paitsi pulssi. Jatketaan joskus lisää..

On myös useita muita uskomuksia ... uskonnot ovat edellä mainitun sekä tietoisuudenmassan muodostamaa "harhaa".

:ow :ow :ow
    Kirjattu

Kirjaton hylly

• Vieras
    « Vastaus #196 : 14. Huhtikuuta 2017 klo 00:30 »

En tiedä voinko sanoa uskovani, vai pitäisikö sanoa että haluisin uskoa, mutta Luojaan kait uskon/yritän uskoa. En tiedä minkälainen on sitte se/hän. Tapahtuma, sattuma vai mikä mikä. Ei taida olla kuitenkaan ihan valkopartanen gubbe, vaikka sitä on kyllä tarjottu juurikin Jumalana koulussa ja snadina. Mut Luoja saundaa mulle jotenki paremmin. Luoja luo, siinä se. Buddha on kans ok. En voi sanoa kyllä olevani buddhalainen, mut se ois lähimpänä, eihän se uskontoa kyllä ole.

Pikkasen sekavasti kirjoitettu, mut kait jotain pointtia saa  ;D
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #197 : 14. Huhtikuuta 2017 klo 00:33 »

Hmmm mul tuli kerran semmonen kokemus/visio et tunsin/näin kaiken elämän pulssin (siin oli niinku joku elämänpuu tai joku semmonen vastaava puu mikä sykki ja määräs täten kaiken muunkin elämän tahdin) mikä oli kyl aika hienoo ja on jälkeenpäin miettinyt et mistähän mun aivot on kehitelly sellasia...

Ei kyl välttämät liittyny mut tuli vaan mieleen pulssista.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #198 : 14. Huhtikuuta 2017 klo 06:45 »
  • Tykkää (0)

• Ai niin! Tuntuu kun olis samassa koulussa laulettu virsiä joka aamu uruilla säestävän luokanopettajan määräyksestä samalla henkien hänen nenäänsä niin että voi haistaa onko polttanut saatanan tupakkaa! Jos tupakkaa oli sattunut polttamaan niin jumalan määräyksestä oli vessanpönttöön mentävä räkimään opettaja niskapokana valvomaan ja käskyttämään räkimisen tahtia .. voi taivas sitä aikaa  >:D

Ihminen yhdistelee kaikenlaista mielessään. Tässä mun pulssiteorian muodossa tavallaan kaikki muum mailmankaikkeudessa on olematonta ja mailmankaikkeus on sinussa kun olet pulssissa jonka jälkeen vuoro siirtyy toiselle ja olet itse olematonta(kuin pysäytyskuvassa videolla ja toisella videolla on vuoro siirtyä yksi kuva eteenpäin).  :tutimaan
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #199 : 14. Huhtikuuta 2017 klo 09:24 »

Must instituutiot on vähän semmosii ideoiden/tapojen/asetelmien/ym. kirjastoja,, niien tarkoitus on säilyttää ja vaalia ja lopulta ne itessään eivät ole se juttu. Toki joillekin just se on se juttu.
    Hauska huomata, että maailmanmatti on pyörähtänyt tälläkin foorumilla joskus :D ..joskus matin ja yhen toisen juttui kuuntelin just varmaan tän aihepiirin sisällä..toine oli toista ja toine toista. noh, toine oli mustaa ja toinen valkoista.. tuntu siltä että oma perinne mikä mulla oli pohjalla kasvatuksesta, körttiläisyys, niin olis jossain siinä välillä vähän kuin joku harmaan sävy omas harmaudessaan, tai niin mä aattelin...

Mulla ei ole mitään selkeetä uskontoa, ehkä eniten uskon vain itseeni ja sinänsä on monesti aihetta kyseenalaistaa ja miettii sitä sitten..enkä kyl aina usko itseenikään. Buddhalaisuuteen oon ollut kallellaan, ja sillee,, tavallaan sitäkin ajatusta tullut tallusteltua ja vieläkin parit mantrat ja tavat sinänsä kulkevat mukana, mutta on se ehkä myös osin etäistynyt/ollut vähän etäällä...krshnojen parit kirjat luin ja ne oli kans semmone oma kuvasto ja kirjasto, mikä kans joskus pomppaa mieleen..oon kyl joskus koraanin alkua tavaillut ja kelasin, että joo,,kyl nää kaikki jotenkin jostain aina kertoo. Tavallaan oon kaivannut sen harmauden mukaan kaikkia muitakin värejä ja sävyjä,, ja siks sitä kai on vähän koettanut tutustua uskontoihin..mutta omat jutut taitaa sit aina kehittyy vähän omaa polkuunsa kuitenkin.
    « Viimeksi muokattu: 14. Huhtikuuta 2017 klo 09:41 kirjoittanut fårad »
    Kirjattu

intergalacticsuperhero216

• Vieras
    « Vastaus #200 : 28. Heinäkuuta 2017 klo 00:40 »

Uskon kaikkeen päräyttävään, mutta ennen kaikkea rakkauteen.
    Jes. Rakkaus on ainoa uskontoni, ja uskon että mikään muu ei edes ole totta kuin rakkaus, ja rakkaudesta syntyy ilo, ymmärrys, leikki ja vapaus. Kaikesta muusta syntyy orjuus. Kun ihmiset saavat ajatuksia niin helposti käy niin että ajatukset saavat ihmisiä, he ovat aatteidensa, päihteidensä tai uskontonsa orjia. Niin ei ihmisen ole hyvä olla. Olen kaikin puolin oppipoika-asteella uskontoni suhteen, ja kompuroin kuin rampa marsu omassa oravanpyörässäni, enkä osaa muotoilla lauseitani rakkauden tahdon mukaan. "Mutta" on ruma sana, eikä rakkaus!

Definition! Määrittele rakkaus jota tarkoitat sanalla rakkaus"!!"
    https://www.youtube.com/watch?v=2v_Vtjo1kUg
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #201 : 28. Heinäkuuta 2017 klo 11:40 »

Mä yritän olla uskomatta ja uskonnoitumatta ja toisinaan oon uskotellut itelleni vaikka mitä ja uskonutkin ;D Mielelläni vain hengittelisin - hajottelen omaa kokemuspiiriini, funtsin sitä mikä sattuu streemiin sillä hetkellä. Ei sitä varmaan tarvitse nimetä miksikään ja oikeastaan ei ole tarvetta syventyä nyt minnekään.

Mun varhaislapsuuteen ja -nuoruuteen kuului aikalail uskonnollisia ihmisiä, ihmisii jotka aatteli kutakuinki samoin ja syötti omaa yhteenkuuluvuuttaan. Kuitenkin yks tärkein juttu oli kans että jokaisen henkiset jutut on oma juttunsa ja kaikkea saa ja kuuluukin kyseenalaistaa. Tavallaan se kaikki kuitenkin tapahtu siin jumalanhenges tai jossain, niin että keskustelu meni sit siihen yhteen suuntaan.

Ite enempi oikeastaan vaan torjun semmost yhteenkuuluvuuden systeemiä. Sitä voi uskoo ja priorisoida erilaisii juttui, mutta en tiiä sitten että mikä funktio semmosellakin lopulta on. Voinko mä sille jotain jos jossain onki joku kaikkivaltias yms. jumaluus? Tarviiks mun sitä juurikaan sit aatella? Ehkä uskonto on vähän samaa sarjaa kuin liikunta ja kuvataiteet, että jotku ui siinä lajissa kuin kala vedes :) osa traditionaalisemmin, osa omii polkujaan rakentaen ja joitain ei juurikaan nappaa.
    Kirjattu

intergalacticsuperhero216

• Vieras
    « Vastaus #202 : 28. Heinäkuuta 2017 klo 16:04 »

Ite enempi oikeastaan vaan torjun semmost yhteenkuuluvuuden systeemiä.

"If organized religion is the opium of the masses, then disorganized religion is the marijuana of the lunatic fringe."
    -Mies jonka nimi ei kerro hänestä sen enempää.
    Kaikkien hippien iloksi ja John Lennonin kuvitelmia murskaamaan on syntynyt yhä hauskempia ja kummallisempia uskontoja, joista ainakin discordianismi täytyy hippien opetella takaperin ulkoa. http://www.cs.cmu.edu/~tilt/principia/body.html
    Kirjattu

Takis

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #203 : 02. Joulukuuta 2019 klo 13:01 »
  • Tykkää (1)

• Astrologia taitaa olla ainoa "uskonto" mikä mulla on, vaikken siihenkään suhtaudu haudanvakavasti (paitsi että voisin oikeasti antaa pakit aurinkomerkin perusteella). Pidän kaikkea mahdollisena ja olen uskonut vaikka mihin, mutta kun todella mietin asioita, huomaan suurimman osan uskonnoista ja nk new age aatteista olevan pikemminkin jotain mihin haluaisin uskoa, mutta mihin en todella sydämessäni samaistu. En kuitenkaan pidä niitä epätotena - ne eivät vain resonoi minun kokemuspiirini kanssa. Totuus on tarua ihmeellisempi ja monimutkaisempi ja sillä on monta säiettä, joista mikään ei ole toista arvokkaampi. Uskon kuitenkin vahvasti, että on jokin kaikenläpäisevä voima, kollektiivinen alitajunta tai maailmansielu, ja että kaikki on yhteydessä ja yhtä keskenään. Ennen kaikkea uskon mysteeriin ja siihen, ettei kaikkea tarvitse tai välttämättä edes kykene tietämään tässä elämässä ja olomuodossa.
    Kirjattu

Sininen evä

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #204 : 02. Joulukuuta 2019 klo 16:42 »
  • Tykkää (0)

• Aika samoilla linjoilla Takiksen kanssa. Kirkkoon en ole kuulunut kohta kolmeenkymmeneen vuoteen, mutta sehän ei estä ettenkö sinne voisi mennä vaikkapa vapaaehtoisesti. Siinäkin toimii tuo vapaa valinta. En halveksi mitään uskontokuntaa, hyvähän se on jos jotain jeesii löytää sieltä. Tuputtajat saa jäädä sitten omaan arvoonsa, sekä fanaatikot ja yhden ihmeen saarnaajat, jep.
    On tullut juteltua mormoonien, haarejen, jehovien en muista onko helluntalaisten kanssa kun on sattumoisin kohdattu. Ei mitään niin vakavaa ja syvällistä kaiketi, enemmän itteeni kiinnostanu he ihmisinä aatteen takana. Osa jatkanut juttua vaikka huomannut että tuo on jo "kadotettu" ;D Mikä on mielestäni osoitus miten suhtautuu omaan uskoonsa.

Lähimpänä itseä on buddhalaisuus, vaikka mikään asiantuntija en siitä olekaan. Sympatiat sinne suuntautuu kuitenkin. Eihän sitä oikein uskontona pidetäkään, mutta joo.

Mun korvaan Luoja kuulostaa paremmalta kuin Jumala. Tämmöstä täältä.
    « Viimeksi muokattu: 02. Joulukuuta 2019 klo 16:59 kirjoittanut Sininen evä »
    Kirjattu
    Toivossa on hyvä elää, rauhassa vielä parempi

tacorina

• Vieras
    « Vastaus #205 : 07. Joulukuuta 2019 klo 22:58 »

Rakkaus rakkaus rakkaus
    Kirjattu