Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen n?k?kulmasta

Indonesian poliisi h?vitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - l?hiseutu p?llyiss?

Ensimm?ist? kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksip??st?t eiv?t

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Lastentarha ON keskitysleiri - 1

missä

• hukkunut massoihin
  • Hipahtava
  • Poissa Poissa
  • seison paikallani ja odotan
Lastentarha ON keskitysleiri
« : 25. Maaliskuuta 2019 klo 10:31 »
  • Tykkää (0)

• Lastentarha on keskitysleiri.
    Lasten ihmisen oikeudet eivät ole otettu vakavasti.
    Lapset pieniä, eivät vastaa omasta puolestaan itse.
    Muoti on se, että lapsia ei kuunnella.
    Aikuinen tietää lasten tarpeista paremmin kuin lapsi itse.
    Totuus on se, että aikuinen ei ole lapsi.
    Toinen totuus se, että lapsi ei ole aikuinen.
    Siksi aikuinen ei ymmärrä ja tekee väärin.
    Yleisin virhe on pakottaa heikompi omaan tahtoonsa.
    Siksi lapsi voi pahoin.
    Viha kasaantuu.
    Onko luonnon kansoilla samanlaista vihaa kuin sivilisaatiossa?
    Ajan puutteesta kyse.
    Lapsille ei anneta aikaa.
    Ja lapset voivat pahoin.
    Se on väärin.
    Kaiken kukkuraksi aikuiset kasvatustieteellisen laitoksen puolustavat eroja.
    Mitä järkeä? Missä järki? Mikä pointti? Missä sydän? Ja omat lapset?
    Ei kotona.
    Vintti tyhjä.
    Rakkaudelle miinus, humaanisuudelle kaiken korkean sivistyksen keskellä!
    Sivilisaation keskellä on vaje.
    Se on pieni vaje, josta kasvaa maailman sota.

Kun tahdoin hoitaa vajetta, minulle ei annettu.
    Puhuu jostakin täysin turhasta ihmisen saavutuksesta.

Lasten tarha on verrannollinen keskitysleiriin.
    Lapsilla nykyajassa ei ole perusoikeuksia.
    Eikä aikuinen tunnusta.
    Lapsi itkee, sairastuu, mutta äiti jatkaa samalla linjalla.
    Aikuiset tahallaan sairastuttvat lapsia.
    Mitä kylvää, sitä saa.
    Myöhemmin on turhaa hakea.
    Hakaristi kaikkien niskaan!
    Vihaaa, perusvihaaa!
    Nähkää, nyt sen nähkää!!

Avioero alkaa lasten tarhassa.
    Vihaa ihmisiä kohtaan alkaa kun vanhempi pettää.
    Jättää lasta yksin.
    Lapsella ei ole sellaista ajattelussa kuin petos.
    Turhaa vanhempien on valittaa lasten raiskaajista myöhemmin
    lasten oikeuksista myöhemmin,
    lasten alkoholismista myöhemmin,
    kodittomuudesta, sairaudesta, väkivallasta, avioeroista, lapsettomuudesta, vankilakäynneistä, työttömyydestä...

Se pieni aika, mitä luonto pyysii, niin aikaa ei löytynyt.
    Se pieni aika ainoa kun olisi pitänyt olla vierellä, hoitamassa.

Vanhemmat tietävät ja jättävät.
    Itse selvisivät aikuiseksi ja jättivät pienemmät taakse.
    Hyökyaalto tavoittaa vanhempia, vanhoja, iäkkäitä.
    Mädäntykää!
    Ja se on oikein.

Keskitysleirit kumoon!
    Äidille, isälle täysi kuukausipalkka.
    Presidentti saa kuukausipalkan, mutta kotiäiti ei saa.
    Kotiäiti ei ole edes palkka ammatti, eikä ammatti.
    Suomessa vain kolme vuotta saa hoitaa lapsia. Eikä enempää?
    Kotiäiti on hän, joka ottaa hoitaakseen.
    Se on lapsen perusoikeus omiin vanhempiinsa, rakkauteen, hoitoon.

Palakaa helvetissä kaikki älykkäät, jotka romutatte perheitä!
    Ikuisesti.
    Supo on petofiili. 
    Kirjattu

en ole hippi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    Vs: Lastentarha ON keskitysleiri
    « Vastaus #1 : 25. Maaliskuuta 2019 klo 12:49 »
  • Tykkää (0)

• Mä olen kans sitä mieltä että kotivanhemmuutta pitäis arvostaa ja sille olis hyvä olla tilaa. Mutta toisaalta on myös mukavaa että yhteiskunta pyörii. Sekin on kiva että lapset myös näkee toisiaan. Ehkä "tarhaus" on sitä ajatellen että lapset näkee erilaisii toisiaan ja on parhaimmillaan kokoava paikka. Yhteisissä tiloissa lapsi voi kokea ihmisyyttä ja siitä eteenpäin myös kasvamista. Joskus se voi olla yksinäistä, joskus ahdistavaa ja myös katkeroivaa ja raadollista, mutta toisaalta sen trauman vastapainona ehkä parhaimmillaan muotoutuu jokin yhteisöllisyys, joka tulee niiden hmm ns. "hylättyjen" lapsien välille ja kantaa "yhteiskuntana" ja ystävyyssuhteina elämää laajemmalle&eteenpäin. Kun hoitopaikka oikeasti onnistuu olla turvallinen, niin silloin lapsi näkee ja kokee että pärjää myös muualla kuin kotona ja ei tarvitse olla niin kiinni niis vanhemmissaan.

Eli onhan siinä monia puolia..vai?

t. nyk. sossukotivanhempipummi, ehkä liian laiska sellainen.
    Kirjattu

missä

• hukkunut massoihin
    • Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 25. Maaliskuuta 2019 klo 16:29 »
  • Tykkää (0)

• Lasten tarha on laitos. Laitos on hyötyajattelua, että suuremmalle määrälle ihmisiä suurin maksimaalinen hyöty. Kun puhutaan ryhmästä, niin kyse ei ole yksilöstä. Lapsella ei ole henkilöllistä vahvaa minää. Siksi lapsi on KOKO AJAN KADOKSISSA ollessaan yksin vieraassa paikassa. Syntyy kehityshäriöitä. Ryhmässä opitaan kuinka ollaan ryhmässä. Ryhmässä ei opitaan muuta. Globaalisessa taloudessa voidaan tahdota oppia olla ryhmässä.

Samassa ette voi, emme voi valittaa siitä, että ei ole rotua, kotimaata ym, koska päämäärät ovat siinä, kuinka tulla toimeen ryhmässä. Perhe loppuu, koska siihen ei panostettu.

Vanhemmat sanovat: "Minä kasvatin lapsia". Totuus on se, että eivät ole. He näkevät liian vähän toisiaan.

Laitos on massiivinen järjestely, jonne yksilöllisyys hukkuu. Yksilön ei ole tarkoitus olla vieraassa paikassa. Se on liian varhain. Ei ole hyviä lasten tarhoja, eikä hyviä vieraita hoitajaa.

Perus totuus on se, että ÄITI PETTÄÄ. Äiti joka synnytti on ensimmäinen pettäjä. Sen jälkeen koko elämän ajan petetään jokainen ihminen, eläin, elämä jopa hetki, joka päivä, perustellisesti, nautiskelleen. Ketä minun työttömyyteni häiritsee? Teorian mukaan ei pitäisi ketään enää. Eikä mun pidä välittää kenestäkään.

Lapsi kehittyy pienestä isoon. Lapsi ei kehity isommasta pieneen. Isommasta pieneen kehittyvät idiootit vian.
    Ensin tulee lapsi ja äiti = 5.
    Toiseksi tulee lapsi + äiti + isä tai lähisuku = 6
    Kolmanneksi tulee iso joukko kuten suku =10
    Neljänneksi asuinkortteli.
    Viidenneksi kylä tai kaupunki.
    Kuudenneksi maakunta.
    Seitsemänneksi maa.
    Kahdeksanneksi maanosa.
    Yhdeksänneksi koko maapallo.

Kehitystä ei kannata elää toisin päin.
    Kun hypätään kehitysvaiheiden ylitse, syntyy vajetta.
    Koko SOSSU laitos on luotu paikkaamaan vajetta.
    Mitä kylvää sen saa.

SOSSUT, IMEKÄÄ MUN MUNAA IKUISESTI!

Veeda: Lapsi ei tulee tuntemaan vanhempiaan.

Äiti on ihmiskunnan rikollinen kun jättää lasta hoitamatta.

Vesimies-Aquarius on erittäin huono vanhempi.
    Siksi koko perhe on kriisissä.
    Siinä menestyvät ufot, tunteettomat, mutta he eivät osaa lisääntyä.
    Heitä pitää kädestä pitäen neuvoa lisääntymisessä.
    Miksi? Koska eivät oppineet.
    He ovat hyviä matematiikassa ym. mutta huonoja perheen hoidossa.
    Puhumattakan siinä elämisestä.

"Mitä idiootteja maailmaa kantaa!"

(Sperman laatu huononee - uutinen.
    Lapsettomuutta ym)
    Kirjattu

Lanoo

• Vieras
    « Vastaus #3 : 25. Maaliskuuta 2019 klo 19:08 »

Elämä on joko hidas havahtuminen keskeltä painajaista tai sitten se ei ole. Tosiasiassa lapset tarvitsevat kokoajan ikäistensä seuraa. Elämä on yksinjäämistä eikä äiti ole ensimmäinen joka pettää vaan viimeinen joka pitää kiinni. Vain puhdas omatunto kestää yksinäisyyden. Yhteiskunnan kirous on sen valmiiksi tulemisessa. Ennen kapitalismi oli valmiiden kulttuurien tuotteistamista, nyt se pyrkii olemaan kulttuuria tuottava voima. Tämän takia mitään hippiliikkeen kaltaista ei nykyaikana synny. Kapitalismi ei näet pysty tuottamaan kulttuuria, ja sen tarjoamat arvotyhjiöidyt tuoteperheet syntyvät kuolleina. Alunperin punkkari halusi turmella ulkonäkönsä juuri siksi ettei edes kelpaisi osaksi oravanpyörää. Lävistys ja tatuointi olivat keinoja murtautua ulos kysymyksestä mitä susta tulee isona. Mihin lokeroon siinä kuulut perustuksiltaan väkivaltaisella tavalla sairaassa yhteiskunnassa. Kapitalismi muutti punkin yhteiskuntakelpoiseksi tuoteperheeksi. Kapitalismi tuhoaa äärimmäisen vaarallisia taikausko-kokoelmia joita kutsumme kulttuureiksi. Sietämätön tyhjyys joka kapitalismi meille ojentaa on ihmisille siunaus. Mutta sääliksi käy lapsia, Olkoon voima heidän kanssaan. Vertaistensa joukossa he kasvavat yksilöiksi.
    Kirjattu

missä

• hukkunut massoihin
    • Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 25. Maaliskuuta 2019 klo 19:24 »
  • Tykkää (0)

• Valinta on vain kerran. Neitsyys on kerran.
    Yhden kerran ihanuus.

Tosi rakkaus on rohkea.
    Kirjattu

en ole hippi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 26. Maaliskuuta 2019 klo 08:23 »
  • Tykkää (0)

• Ehkä se on yksilöllistä. Mä en tykännyt käydä tarhassa. Voi johtua siitä että olin pitkään perhepäivähoidossa, joka loppui kun hoitaja jäi äitiyslomalle. Päiväkodissa seisoin siellä vain jossain seinän vierellä ja suunnittelin pakoa. En päässyt sisälle siihen juttuun, joten ne hoitopäivät tuntuivat ikäviltä. Mulle oli onni päästä kotiin kun oma äiti myös jäi äitiyslomalle. Silloin riitti että kävi kerhossa. Koulusta tykkäsin, silloin vähän harmitti että en ollut jossain tietyssä päiväkodissa, jossa osa porukasta oli.. Koska en päässyt mukaan jengiin. Eli on se niin ja näin... Mitään täydellistä vastausta tuskin löytyy :D

On myös lapsia jotka ihan innoissaan menevät päivähoitoon ja hoitaja on niille tosi rakas! On ihan hyvä että kaikenlaisia vaihtoehtoja on tarjolla. Mä ajattelin että kerho on hyvä systeemi omalle naperolle. Täällä hoitopaikat on täynnä ja voidaan hoitaa kotona. Isossa kerrostalossa on paljon lapsia, joten leikkikavereita löytyy ihan omasta rapustakin.
    Kirjattu

missä

• hukkunut massoihin
    • Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 26. Maaliskuuta 2019 klo 10:09 »
  • Tykkää (1)

• On eroa sillä, että pakottaako, käskee, neuvoo, jättää lasta tarhaan.

Tuskin lapsi itse sinne tahtoo.
    Ei ole lasta, joka sanoisi: "Tahdon lasten tarhaan".
    Sellainen lapsi on jo itkut itkenyt, kivut kantanut, petokset pettänyt.
    Vanhemmat aivopesevät niin EI OLE VAIHTOEHTOA.

Näyttää toki, että kaikki naiset ovat tarhan puolesta puhujaa.
    Ei ole vaihtoehtoa.

Kuin erota.
    Kirjattu

Lanoo

• Vieras
    « Vastaus #7 : 26. Maaliskuuta 2019 klo 21:04 »

On eroa sillä, että pakottaako, käskee, neuvoo, jättää lasta tarhaan.

Tuskin lapsi itse sinne tahtoo.
    Ei ole lasta, joka sanoisi: "Tahdon lasten tarhaan".
    Sellainen lapsi on jo itkut itkenyt, kivut kantanut, petokset pettänyt.
    Vanhemmat aivopesevät niin EI OLE VAIHTOEHTOA.

Näyttää toki, että kaikki naiset ovat tarhan puolesta puhujaa.
    Ei ole vaihtoehtoa.

Kuin erota.
    Minun on vaikea kuulostaa itseltäni, en ole kirjoittanut pitkään aikaan. Saan jotenkin kaikki partikkelitkin repimään lauseitani vain epäyhtenäisemmiksi ja sen mitä yritän selkeydessä voittaa häviän yksityiskohdissa. Lisäksi minusta tuntuu että meillä, sinulla ja minulla on hyvin erilaainen käsitys maailmasta, elämästä ja sen tarkoituksellisuudessta. Sallithan että sanon niin, että sina tunnut odottavan maailmalta ja rakkaudelta jotain, ja minulle ne kummatkin ovat tulleet taakaksi, Rakkaus on pyhäksi muuttunut surun muoto, tulta joka polttaa sydänalaa. Hyvin raskas kantaa ja säilyttää hengissä.
    Kun kirjoitat että tosi rakkaus on rohkea, saat sen kuulostamaan enemmän vaatimukselta kuin valalta. Paavalikin kirjoitti rakkaudesta; Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi ei kerskaa ei pöyhkeile. Ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa. Ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa. Kaikki se kestää, kaikki se uskoo kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
    Kiitos Paavali. Lainaus päättyy tähän.

Paljon enemmän nöyryyttä kuin sankarillista rohkeutta. Tosiasiassa en ole koskaan vienyt lapsiani tarhaan, heidän äitinsä ovat olleet mielellään lastensa kanssa kotona. Kerhoissa olemme käyneet.. Muskarissa ja taidekerhossa. Koulupolku on kivikkoinen, lapsille tulee murheita joista he eivät uskalla puhua, heistä on huolta ja suuri vastuu. Elämä on kuin valtameri jonka rannikoilta yrität luovia pientä venettä karikoiden ohi aavalle merelle jolta yksikään ei ole palannut, joihin yrität valaa uskoa vielä senkin jälkeen kun olet huomannut ettei omakaan laivasi tule välttämättä koskaan löytämään satamaa.

Muutoinkin kaikessa kannattaa olla subjekti eikä koskaan tulla objektiksi. Olla se joka rakastaa, eikä se jota rakastetaan. Se on paljon raskaampaa, mutta se sisältää olemattoman pienen ihmiseksi tulemisen mahdollisuuden.
    Kirjattu

en ole hippi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 26. Maaliskuuta 2019 klo 21:36 »
  • Tykkää (0)

• Tarhoja ei sinänsä käsitteinä ole olemassakaan, on päiväkoteja, ryhmiksiä, perhepäivähoitajia, yms.. Naisia on myös yksinhuoltajia eikä kaikilla ole sukua tai sitä isää kotona ym. kenelle jättää lasta välillä. Lapsilla on paljon energiaa ja tarvetta huomiolle. Elämään kuuluu myös se että äiti ei ole aina siinä ja että silloin löytyy muita ihmisiä. Joiltain lapsilta kuolee äiti jo synnytyksessä, joiltain isä. Joiltain kuolee tai katoaa molemmat vanhemmat. Ei itkuilta voi välttyä.

Ei päiväkodeissa pahaa lapsille toivota, mutta siellä päivä pyörii kellon ja rutiinien ympärillä. Mun lapsi ei tykännyt päiväkodista, oli kuulemma tylsää. Kahden kuukauden jakson se oli, jäi aika paljon päiviä pitämättä. Perhepäivähoitajasta lapsi tykkäsi. Silloin kun muksulla on perusluottamus kunnossa ja hoitaja on taitava ja päivät/viikot tarpeeksi lyhyitä, niin ei silloin ole ollut omalla pojalla suurempia itkuja ja on ollut itsellä paremmin energiaa hoivata mahdollisia 'vaurioita' . 

Mutta eipä auta valittaa ja urputtaa. Kaikki tekee parhaansa. Kai nyt joku koti-isien ja - äitien hoitorinki olis myöskin ihan mahdollinen, jos vaan lähtevät toteuttamaan!

Ugh. Mä lähden tästä keskustelusta.  :-\
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #9 : 10. Huhtikuuta 2019 klo 19:06 »
  • Tykkää (0)

• Ihan hirmuisesti on eroja päivähoitopaikoissa, lapsissa ja vanhemmissa. Mä olen hoitanut omia lapsiani kotona useamman vuoden yhteensä, mutta ovat noi olleet hoidossakin. Jotkut paikat oli ok, viimeisin jäi mieleen aivan mahtavana paikkana. Lämminhenkinen hoitoporukka ja ihan käsittämätön määrä kaikkea hyvää, henkilökunta mm. teki itse ruuat paikan päällä luomu/lähiruoka-aineksista ja huomioi kaikki mahdolliset erikoisruokavaliot, lasten kanssa myös kasvattavat osan ruuasta itse. Ulkoilivat tosi paljon, tekivät retkiä luontoon, opettelivat tunnistamaan kasveja jne. Pikkasen isommat lapset askartelivat päivittäin tosi monipuolisesti. Ylipäätään siellä henkilökunta luki satuja ja oli musiikkituokioita jne. Mun lapset viihtyi älyttömän hyvin ja voin sanoa suoraan, että en ois pystynyt tarjoamaan 5 päivänä viikossa yhtä paljon kaikkea erilaista kivaa ja samalla hoitaa viisi ateriaa päivässä, pyykit siivoukset jne. Eikä ois ollut niitä kavereitakaan tai niiden leikkiseuraa. Tonne mun lapset meni todella mielellään, meillä se pahin itku hoitoon liittyen tuli siitä kun piti lähteä eskariin muualle. Tiedän kyllä ettei tommosia paikkoja oo ihan joka paikassa, varsinkaan kunnallisena niinkuin meillä oli. Toisaalta mitä enemmän noita tulee tarjolle niin joutuu ehkä muutkin mestat terästäytymään siinä mitä tarjoavat.

Kaikilla ei tosiaan ole mahdollisuutta hoitaa lasta kotona 0-6 vuotta ja syitä on paljon. Ei se kotiäidin tai -isän kanssa oleminen oo kaikkien lasten etu, ei varsinkaan jos alkaa olla jo enemmän ikää eikä ole muita samanikäisiä lapsia naapurustossa leikkikavereiksi. Jotkut vanhemmat kestää kotiäitinä tai -isänä olemista paremmin, jotkut ihmsiset tarttee jotain aikuisia kontakteja, esim työssäkäyntiä tai opiskelua tms pysyäkseen järjissään. Joku, jolla on masennus, voi olla aika väsynyt mut jaksais olla lapsensa kanssa jos saa levättyä sen 6h kun lapsi on hoidossa. Lapset ja niiden kanssa oleminen voi olla myös aika intensiivistä, kaikki skidit ei leiki tyynesti sivummalla leegoillta tai nukeilla vaan vaatii jatkuvasti huomiota tai valvontaa. Totaaliyhärinä 24/7/365 päivystäminen voi vetää ihmisen ihan loppuun. Väsynyt tai vaikkapa kotivanhemmuuteensa täysin kypsynyt vanhempi ei oo lapsen etu myöskään. Joillain ei kestä talous jatkuvaa kotonaoloa jne.

Aika moneen muuhunki väitteeseen tekisi mieli kommentoida. Esim kehityshäiriöistä aika monet ovat saaneet alkunsa jo raskausaikana, jotkut esim synnytyksen aikaisesta hapenpuutteesta. Osa on geneettisiä ja jotain on liitetty mm. salmiakin syömiseen. Joistain, kuten oppimisvaikeudet, ei kai oo oikein varmuutta mistä johtuu.

Mä en lähtis syyllistämään ketään lasten hoitoon viemisestä saati ennustamaan että siinä on nyt sit elämä pilalla ja keskystysleiri.

Kirjattu

en ole hippi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 11. Huhtikuuta 2019 klo 15:29 »
  • Tykkää (0)

• Joo, tilanteita ja perheitä ja tarpeita on paljon erilaisia. Musta hyvä myös nähdä että häiriödiagnoosit ovat aina jossain määrin subjektiivisia. Objektiivisuuden naamio on kuin omanlaista loitsua tähän maailmaan, jossa kuitenkin on erilaisia kansoja/perinteitä /kulttuureja/tilanteita/tasoja ja mielipiteitä. Musta ainakin on kiva jos oma napero hyväksytään tuollaisenaan ja saa kehittyä niissä asioissa mistä tykkää ja mikä on hänelle luontaista ja siten hyvää. Mutta saa nähdä mitä käy, kun koulu ja yhteiskuntakasvatus enempi alkaa vaikuttamaan.
    Kirjattu