Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Pitäisikö itsemurha laillistaa? - 1

futu

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Pitäisikö itsemurha laillistaa?
« : 18. Kesäkuuta 2019 klo 14:45 »
  • Tykkää (0)

• Tein tällaisen blogin aiheesta.

Rakkauden vallankumous olisi se, kun Suomessa ei enää yhtään ihmistä tekisi itsemurhaa.

http://lentonenhenri.puheenvuoro.uusisuomi.fi/277473-pitaisiko-itsemurha-laillistaa
    Kirjattu

futu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    Vs: Pitäisikö itsemurha laillistaa?
    « Vastaus #1 : 18. Kesäkuuta 2019 klo 15:24 »
  • Tykkää (0)

• se ois kiva päästä linnaan. siihen verrattuna, et ilman oikeudenkäyntiä tai mahdollisuutta puolustautua: sut tuomitaan pakkohoitoon vankeuteen ja huumattavaksi.

vankilassa ei kuitenkaan oo pakko vetää mömmöjä. joten valtion ajatusvankilan inkvisitio on pahempi paikka siinäkin mielessä.

saatika ennenkui joutuu vankilaan, niin on justiinsa se oikeudenkäynti missä saa puolustautua. niin ei oo kyllä mitää oikeutta siinä, että joku skitso lääkäri syyttää sua hulluksi ja mitä enemmä puhuu, niin sitä enemmän se sanoo et joudut oleen kiven sisässä pitempään ja enemmän mömmöjä.

eikä sekään auta, jos sanoo että mömmöistä tulee huono olo: kun sitten niitä määrätään lisää ja jos et syö niitä kuin kiltti kotieläin, niin sitten ne laitetaan väkisin sinuun suonensisäisillä huumeilla vartioiden tai poliisien väkivallan voimalla.

se on aika absurdi ajatus, että tällaisessa yhtälössä olisi tarkoitus hoitaa ihmistä. eikö pikemminkin niin että pakkohoidon tarkoitus on hoitaa "hyvinvointiyhteiskunnan" kiiltokuvaa ja että roskat lakaistaan roskikseen?

tai pikemminkin, kun nykyään ei ole soveliasta tappaa ihmisiä niin sitten hoidetaan hommat toisella tapaa eli tehdään kemiallinen lobotomia. mitä vaan, kunhan sitten "normaalit" ihmiset saavat elää unelmamaailmassaan, missä ei ole mitään väärää: ratsastaen köyhien maiden lasten verellä.

uskokaa tai älä, monet meistä yhteiskunnan pohjasakasta valuvat pikkuhiljaa niin alas että mennään hautaan. mutta sehän kai onkin tämä hienovarainen vihje valtiolta, että ei kannata hakeutua hoitoon koska siitä seuraa helvetti: että parempi ois, jos nyt saisit b luokan aines itsesi jo säädyllisesti hengiltä.

tuntuu, että tällä yhteiskunnalla on sellainen sanaton sopimus, että on itseasiassa kunniallista tehdä itsemurha. tai sitten pitäisi ryhtyä yhteiskunnan kotieläimeksi. pitäähän hoviväellä olla viihdytyksiä.

Kirjattu

futu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 18. Kesäkuuta 2019 klo 17:08 »
  • Tykkää (0)

• Suomessa saat siitä syytteen, että olet hullu ja joudut pakkohoitoon eli vankeuteen. Osana tätä mielivaltaista rangaistusta sinut myös huumataan.

Ehkä pitäisi myös vankiloissa huumata ihmiset? Se varmasti vähentäisi rikoksia jos rangaistuksena olisi kemiallinen lobotomia.

En tarkoita mitään Jumalan yrttejä kuten kannabis, mistä tulee hyvä olo. Vaan sellaisia mm. skitsofreniatutkimuskemikaaleja mitkä todistetusti kutistavat aivoja eli suoritetaan lobotomia kemiallisesti: kun aivokudos poistuu.

Vaikka niitä sanotaan "lääkkeiksi" niin totuus on, että ne ovat tutkimuskemikaaleja. Tutkitaanhan vasta aivojakin ja hermostoa yleensäkin.

Vastikään aivoista löytyi kokonaan uusi solu. On se kivaa sitten itsekin miettiä, että olen ollut valtion koe eläin ja ehkä sen takia aivot ihan paskana nytten eikä oo hyvä olo kun ovat pakkolääkinneet mömmöillä? Aika iso velkakin se. Entä se kun valtion poliisi seksuaalisesti hyväksikäytti minua lapsena? Entä se kun valtio tappoi lapseni?

Suomen valtiolla on aika suuri velka siis minulle. Onneksi olen juutalainen kristitty, koska muutoinhan tämä verellä tapahtunut asia maksettaisiin verellä.

Suomalaisten siis tulisi olla kiitollinen Kristuksen välittämästä armon sanomasta. Sen nojalla, voin antaa itsekin syntejä anteeksi: eikä minun tarvitse ottaa oikeutta omiin käsiini.

"Ihmisen aivoista löytyi uniikki hermosolu, joka saattaa selittää, miksi olemme erilaisia kuin eläimet"

https://www.hs.fi/tiede/art-2000005809870.html
    Kirjattu

missä

• hukkunut massoihin
    • Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • seison paikallani ja odotan
    « Vastaus #3 : 20. Kesäkuuta 2019 klo 09:15 »
  • Tykkää (0)

• hyviä pohdintoja kuunnella
    sellaisia mistä vähän tietoa ennestään
    eri näkökulmia

miehellä on maailman kuvan muodostumista aika pitkään...kolmekymmenen ikävuoteen...
    sillä aikaa on aika häilyvää aikaa
    naiset jotenkin praktisempia
    tosin lehdessä on puhuttu naisten ylivilkkaudesta...ku niiden stressi näkyy eri tavoin kuin miesten

aika helposti mies jää hiljaiseksi
    mies joka puhuu ei oo mies - ajateltu
    mies potisi huonommuuden ja vihan tunteita, maailmaa, naista, itseään kohtaan

universaali vastaus itsemurhaan on EI

itse nuorempana löysin, että maailmaa on pyöreä, että ei ole pakoreittiä tuonpuoleisessakaan
    sieluina maksamme tehdyn
    itsereilla on omat ohjelmansa, eheytyksensä tuonpuoleisessa
    niin kirjoitettiin samoja ennen vanhoissa kristittyjen teksteissä

toki, itsemurha voi olla itsessään vaihtoehto, mutta se ei ole hyvä vaihtoehto

ajattelen, että yhden ihmisen eteen on tehty liian paljon töitä, jotta sielu hukkaisi itsensä
    jokaista synnytti äiti kivussa
    hänen ja mies-isän välillä on ollut rakkautta, jossa lapsi on tehty
    tämä tapahtuma itsessään on kunnioittava

jo sen perusteella, että olipa ihminen kuka tahansa, niin kannattaa itsen elää samoja asioita

totesin, että naisia ei voi vihata, mikä on luonnon outous aste, mutta naisia voi vain rakastaa entistä enemmän
    mitä mieltä?
    hienointa, että naiselle voi mennä suoraan ja tunnustaa mitä ajattelee ja nainen ottaa ajatukset vastaan
    naiseuteen kuuluu tietty osa vastaanottaisuutta....sikäli kun on äiti

väsyikö yleisemmin ihminen, että sama sukupuoli hoitaa kaikki virat - äiti synnyttää...ei mitään uutta?
    niin tiede ja kulttuuri 2000 rikko rajoja siinäkin
    ken sen tajusi, että esim. tahtoo tehdä itsarin, niin ensin kokeilee kaiken elämässään, makaa vaikkapa miehen kanssa
    outo maailmaa

mies joka ei synnytä omia lapsia, voi jäädä heiluvaksi, mieli ja teot häilyvät...siksi pitää synnyttää, jotta asettuisi maakamaralle
    mikä valtio opettaa nuorille perheitä, synnytyksiä?
    puhutaan korkeakouluopinnoista, mutta ei puhuta rakkaudesta
    tutkintaan luonnon tieteitä, mutta enää humanismia, jota on löydetty Kalojen aikakautena mm. horoskooppi - ihmissuhteet

Horoskooppi yliopiston ohjelmaan takaisin!!!

Elämässä ei voi sanoa kuin, että teksi niitä asioita, joita pitää mielekkäänä.

Yleisesti sanoen, huumeet on väärin.
    Mutta käytäntö on toinen.
    Eläimetkin syövät huumeita luonnossa.
    Jokaisessa asiassa on positiivinen puolensa, opetuksensa, jota pystyy käyttämään hyödykseen, jakaamaan muille.
    Tosi mielenkiintoisia asioita ovat huumeet.

Kun toiset ihmiset näkevät toisten kärsivän, niin he tuntevat velvollisuudekseen auttaa.
    Se on joku ihmisen sisäinen tarve.
    Pitän ajan kuluessa on kehittynyt nykyinen hoitotapa.
    Kuka osaa purkaa tätä kulttuurin kasvainta?
    Hän joka sairastaa, niin hänestä tulee sen alan asiantuntija, mitä asia koskee.
    Myös potilas osaa sanoa aika täsmällisiä asioita, niin kuin lääkäri.
    Asioiden näkeminen yksinkertaisina on asian helmiä.
    Pystyy yksinkertaistaa näkemänsä.

Kun ikää tulee, niin rauhaakin.

Elämässä on kärsimystä, sanoivat buddhalaiset, niin miksi pahentaa jo ennestään?
    Odottaa rauhassa aikaa niin se jo riittävä.

Mitä on pätemisen tarve?
    Siitäkin saa voimaa, että vastustaa kaiken, kulkee vastavirtaan.

Huumeiden käyttäjissä parasta on suvaitsevaisuus kuitenkin, toisten hyväksyminen.
    Kuka tunnustaa tän ajatuksen?
    Heile on helppoa puhua.

Kirjattu

Suttenkoistu

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 15. Marraskuuta 2019 klo 15:30 »
  • Tykkää (1)

• Mä olen jollain tavalla pahoillani tästä mielipiteestä, mutta musta itsemurha pitäis laillistaa. Mutta tavallaan mä en tiedä onko laillinen itsemurha mikään kiva tapa lähteä, tai esim. sellainen mitä mä itse tekisin. Siihen sais mun mielestä olla joku rauha kuitenkin, niille ajatuksille ja jopa yrityksille ja siitä eteenpäin.

Se mitä mä odottaisin laillistamisesta tapahtuvan, niin suhtautumistavan muuttumista kärsivää kohtaan.

Mun äiti on joskus sanonut mulle siihen suuntaan että sen mielestä mun itsemurha olis ok, ja mä en todellakaan puhunut sille sellaisia koskaan. Mä en edes muista mistä oli kyse. Mutta toisinaan ihmiset näkee että mä kärsin välillä ihan vaan tyyliin luonnostani. Mun veli oli siinä ja meinas että esim. sisarusten lapset kärsii jos täti kuolee. Se teki kaikesta vielä absurdimpaa. Mä olen siis ollut puolet elämästä masennusten vallassa aina osaksi.. Joku mulla on, mutta ei koskaan diagnoosia. Se oli silti jotenkin kaikessa karuudessa hienoa että joku niinkin iso asia kuin oma äiti antais noin vain lapsensa kuolla pois, jos se kärsii. Meidän suvussa on vähän sellaista kärsimisen taitoa ja itsemurhajuttuikin... ja kyllä mäkin voisin antaa ihmisten mennä, jos niillä todella on jo tie auki pois ja se on mikä johtaa ajatuksia. Mä itse en kylläkään ole vielä valmis lähtemään. Tykkään ihan elää, vaikka välillä sattuukin.
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 09. Joulukuuta 2019 klo 16:39 »
  • Tykkää (1)

• Osalla jengiä on vaikeampia tilanteita kuin pikku masennukset. Tiedän todella monta jotka teki itsemurhan, se on usein sillee väkivaltainen tapa lähteä. Tiedän pari ketkä lähti sillee että läheiset sai olla läsnä ja päätös oli käsitelty ja hyväksytty lähipiirissä, ei ollut Suomessa.

On siis ihmisiä, kenellä joku fysiologinen tilanne päällä lapsesta saakka ja elämä jossain lääkekokeena ei aina kaikkii niin nappaa, esim. serkku karkasi pakkohoidosta ja hukuttautui jääkylmään jokeen ja ruumista etsittiin kuukausia, kunnes se löytyi keväällä.

Ei se että eutanasia olis mahdollista tekis siitä sellasta että kuka vaan pikku masennuksessa siihen pääsis. Jengi tekee impulsiivisia itsemurhia myös. Tiedän yhden tytön joka otti eron rankasti ja yliannoksen jotain isänsä lääkettä ja viimeisinä hetkinä katui valintaansa, mutta ei voitu tyttöä enää pelastaa.

Kyllä musta eutanasian käsittely laillisena keinona jollain ikärajalla tms. aikaviiveellä on ihan oikeasti hyvä asia. Ei se kaikkia koske, mutta jokaisen olis hyvä vähän miettiä koko asiaa syvemmin ja just sitä jengiä jota asia koskee. <3.
    « Viimeksi muokattu: 09. Joulukuuta 2019 klo 16:42 kirjoittanut Suttenkoistu »
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 09. Joulukuuta 2019 klo 22:50 »
  • Tykkää (0)

• Sul on kyllä Suttenkoistu ihmeellinen tyyli vastata mun viesteihin, ei muuta. :D

Joo mua ärsytti suunnattomasti.
    Mutta me vaan ollaan eri mieltä.
    Kirjattu

Tristan

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 30. Heinäkuuta 2021 klo 16:33 »
  • Tykkää (0)

• Kaksisuuntaista mielialahäiriötä(lisäksi on muutakin, muunmuassa ADHD)rankkoine masennusjaksoineen sairastavana tiedän miltä tuntuu kun mielen täyttää tuska ja epätoivo ja miltä tuntuu kun koko maapallon paino on just mun harteilla. Päivästä toiseen ja vuodesta toiseen oikeaa(mulla oli vasta kahdeskymmenes kokeiltu masennusnappi joka toimii)lääkitystä etsiessä ja jokaisen napin kohdalla hirvee usko ja luottamus että tää toimii, nyt mä löydän värit maailmaan ja elämään joka tuntuu niin synkältä ja pahalta paikalta. Se tunne kun voimat yksinkertaisesti loppuu ja mieli pirstaloituu kappaleiksi ja ainoa oikealta tuntuva vaihtoehto on kuolema, ajaudut umpikujamaiselta tuntuvaan tilaan ja kelaat että kohta tää fyysiseksi ajat sitten muuttunut psyykkinen kipu on poissa ja löydät(kenties taas)itsesi partaterä tai pilleripurkki kädessä. Aamulla heräät, kenties sairaalasta tai verisestä kylppäristä tai mistälie ja ensimmäisenä kuulet läheisten paskamyrskyn kuinka itsemurha on itsekkäin teko koskaan ja niin ja niin moni olis jääny kaipaamaan ja kuinka sun olisi pitänyt ajatella niitä muita. Niin. Muita mutta entä minä jota on sattunut vuosikausia? Musta on vitun väärin antaa ihmisen kärsiä kenties koko elämänsä vaan sen takia että muiden mielestä itsemurha on itsekäs teko, musta on itsekästä pakottaa toinen sinnittelemään hengissä pelkästään muiden takia. Silti: Jokainen meistä on kuitenkin arvokas omalla tavallaan, jokaisen meistä elämällä on merkitys eikä me synnytty tänne sen takia että päätetään ite päivämme. Aina se parempi huominen, ennemmin tai myöhemmin ja tavalla tai toisella koittaa ja jos mun pitäisi biisillä kuvailla miltä masennus tuntuu niin kuunnelkaa Jujun ja Hannan Et sinä yksin joka synkästä sanomastaan huolimatta on tsemppibiisi <3 
    « Viimeksi muokattu: 30. Heinäkuuta 2021 klo 16:38 kirjoittanut Tristan »
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 31. Heinäkuuta 2021 klo 14:59 »
  • Tykkää (0)

• Ihmiskunta tuntuu suorittavan vauhdilla kollektiivista itsemurhaa kun on näemmä kiire päästä tapaamaan taas Jumalaa, mutta sellainen on tämä nisäkäslaji "älykkäine" aivoineen. Kannattaa vaan elää ja nauttia, silleen siis ettei muita vahingoita vaan rakastaa ja kohtelee hyvin. Kuolema toki tulee väistämättä ennenpitkää kuten syntymäkin. Ei kenenkään kitumista pitäisi pitkittää jos ihminen on siinä kunnossa, että kärsimystä on vaan tiedossa. Minun piti valita koirani lopettaminen ja itkin sitä pitkään, mutta en minä voinut antaa rakkaan olennon kärsiä oman itsekkyyteni takia. Miksi siis ihmistenkään pitäisi antaa kärsiä? Joskus sitä ihmettelee, että miten ihmeessä sitä on vielä itse hengissä, mutta ihmisen sielu ja sitkeys on kai suhteellisen vahva. Toki en sano heikoiksi heitä jotka valitsevat toisin, elämä ei ole helppoa eikä kukaan kai koskaan muuta ole väittänytkään. Jalostaako kärsimys, uskoisin että kyllä mutta joskus sekin on ehkä liikaa. Kärsimyksen vähentämiseen pitäisi pyrkiä, se on jalo tie.
    Kirjattu

Kalamalja

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 08. Elokuuta 2021 klo 07:34 »
  • Tykkää (1)

•    
    Juu, toi on todella hyvä biisi Jujulta. Jujulla on muitakin hyviä, esim. Vuori. Se on semmonen tzemppibiisi myös. Kun korkee vuori tulee eteen, & jalat meinaa mennä alta, pitää huilaa hetken, sit jatkaa matkaa & yrittää olla kaatumatta.

Eihän se aina helppoa ole, omat ristit kaikilla kannettavana. Toisilla puusta, toisilla lyijystä, toisilla vaahtomuovista. Mut tzemiä sulle Tristan :)
    « Viimeksi muokattu: 08. Elokuuta 2021 klo 07:46 kirjoittanut Kalamalja »
    Kirjattu

Tristan

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 10. Elokuuta 2021 klo 19:35 »
  • Tykkää (0)

•    
    Juu, toi on todella hyvä biisi Jujulta. Jujulla on muitakin hyviä, esim. Vuori. Se on semmonen tzemppibiisi myös. Kun korkee vuori tulee eteen, & jalat meinaa mennä alta, pitää huilaa hetken, sit jatkaa matkaa & yrittää olla kaatumatta.

Eihän se aina helppoa ole, omat ristit kaikilla kannettavana. Toisilla puusta, toisilla lyijystä, toisilla vaahtomuovista. Mut tzemiä sulle Tristan :)

Tiedän toki Vuori biisin, Juju oli muinoin mun lempiräppäri ja kahdesti sen keikallakin oon ollut.  :sydamia Ja kiitos tsempeistä, elämäntilanne on sitä luokkaa että niitä todellakin tarvitaan  :)
    Kirjattu